Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius tuning és egyéb modifikációk, extra, nem gyári különlegességek.  (Megtekintve 189434 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Felmerült már valakiben, hogy nem lehetne-e egy kicsit izmosabb elektomotort beszerelni a Priusba?
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
  • Autó: Toyota Prius
Felmerült már valakiben, hogy nem lehetne-e egy kicsit izmosabb elektomotort beszerelni a Priusba?
És hol keresel másikat? :) Vagy megtekercselteted (mint a régi időkben)? :)

Annyi visszacsatolás, meg korlátozó/figyelő elektronika van, hogy egy erősebb mocival sem lenne erősebb szeirntem, mert rögtön visszavenne! Meg kérdés, hogy a bolygóműves sebesség/gázpedál viszonya hogy alakulna, ha a villanymoci erősebben bedolgozik, mint azt az autó gondolja. És akkor a jobban igénybevett akkuról és töltésről már ne is beszéljünk (hacsak az inverter nem limitálja is az áramot, mert akkor az aksi "nem veszi észre" az erősebb villanymocit -> de ekkor meg ugyanakkora áram és fesz mellett kell erősebb villanymoci -> újratekercselés)...
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.18 08:37:31 írta zezoka »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
És hol keresel másikat? :) Vagy megtekercselteted (mint a régi időkben)? :)
Nem is rossz ötlet, van jó kapcsolatom tekercselő üzemmel ;) Beültetted a bogarat... Szerintem beszélek velük. Hátha tudnak még valami "trükköt" is ami bevethető.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2861
csak halkan jegyzem meg, hogy 30 év fejlesztés, tesztelés kellett a japánoknak ahhoz, hogy ilyen szintre csiszolják a HSD technikát.

biztosan megoldható egy tekercseléssel, aha...
Hogy jön az ötlet egyáltalán....? :wacko:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4394
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Ahhoz, hogy egy villany motor erősebb legyen vagy áram vagy feszültésg kell több. A feszültség szerintem adott. Áramot hogy ad-e az inverrter, az kérdéses. És ha ad, akkor bírja-e?
A másik megoldás hogy jobb hatásfokú motort kell bele rakni. Nem tudom találni-e ilyet.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
  • Autó: Toyota Prius
Hogy jön az ötlet egyáltalán....? :wacko:
Szerintem nem komolyan kérdezte! :)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Hogy jön az ötlet egyáltalán....? :wacko:
Szerintem Misi is mindjárt bekapcsolódik, hogy van chiptuning, de csak Bosch villanymotor befecskendezőhöz [rohog]
Egyébként gondolom létezik hatékonyabb villanymotor, mint ahogy hifi is létezik jobb a kocsiba. Persze más az ár kérdés... Mert sorozatban a Toyotának nem érné meg 2x olyan drága és valamivel hatékonyabb motort beépíteni.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
  • Autó: Toyota Prius
Etanol
« Válasz #172 Dátum: 2012.09.25 10:14:22 »
Etanol:
Manapság már elég "olcsók" (relatíve) az etanol-elektronikák, meg egyes helyeken eléggé profik lettek a témában (előző autóm fórumán még a W8 Passatba is sikerült behangolni egy érdi beszereléőbandának - pedig ott aztán volt probléma a hidegindítástól kezdve a nagy fordulaton nincs elég anyag-ig minden). Tud valaki ilyen használatáról? Bár manapság már nem feltétlen éri meg használni, mert kisebb árkülönbözet/többletfogyasztás miatt már nem az igazi. Elvileg még környezetbarátabb, meg azért mégiscsak olcsóbb, és átlag 20% a plusz fogyi. És vannak olyan elektronikák, amik érzékelik, mi van tankolva (persze a motor működés alapján, nem vegyi labor van benne :) ), tehát nem nekem kell átkapcsolni, ha pl nem tudok etanolt tankolni, csak benzint (meg megoldja a hidegindítást). Vagy nem mernétek ilyent használni Priusba?


Lézerjelző:
Tud valaki jó átvezető helyet a tűzfalon (esetleg fényképe van róla, vagy hozzáférhetőségi leírás (mit kell bontani)? Gondolkodok egy lézer jelzőn (tehát nem blokkolón), ami már 10000 alatt van, és adna egy olyan biztonságérzetet, hogy a nem jelzésnek lenne jelzésértéke (magyarán ha nem jelzett, nem trafi volt, ne aggódjak). Azonkívül hátha még előre is jelezne, pl messziről veszi már, mikor még van idő elkanyarodni, vagy megfordulni, vagy előttem menőt lövik, de én is érzékelem (volt már ilyen régen, mikor volt egy Beltronics RX65-öm volt, h két autó és egy kamion ment előttem, de már vette, pedig tuti nem engmem értek, mert én még nem is láttam - valahogy verődhetett). Szóval nekem elég lenne a jelző is - főleg mert általában csak 90el megyek, csak sokszor a 70es táblánál is (nameg a 30-40 helyett 50, szóval ilyenek csak).
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.25 10:17:06 írta zezoka »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
  • Autó: 2009 prius III
Kicsit több mint egy évet E85-öztem, igaz ford KA-val.
Az a 20% túlfogyi jellemzően nyáron 25-30%. Télen akár 40-45% és a hidegindításnál nulla fok alatt ugyanúgy harc lesz belőle mert az ethanolt annyira be kellene dúsítani hogy eláztatná a gyertyát. Természetesen beindul, de ameddig hideg, addig azért a nagyobb hőelvonó képessége miatt nem igazán tesz jót a szelepeknek. Igaz akkor még 200-220 forint körül volt az E85 és 300 a benzin. tehát megérte ha karcosan is. Viszont ez az előny teljesen elmúlt a jövedéki adó kiterjesztésével. Talán egyetlen előnye a pálinkaszagú kipufogó. De priusba biztos nem tenném. A németeknél még tankoltam E15-öt, kis túlfogyival de ette. Az automata érzékelők pedig többnyire a kopogásszenzorra állnak rá, abból találják ki hogy mennyire kel eltolni a befecskendezést. Illetve láttam már lambdajelre kötött automata választót. Ki ki döntse el, én nem bíznék ilyen közvetett jelekben. Mert ha meleg motornál kikapcsol és átáll benzinre, nem biztos hogy észreveszed. Csak ha már elcsöppent a gyertya elektróda. Kézi kapcsoló biztosabb. :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re:Etanol
« Válasz #174 Dátum: 2012.09.25 12:52:47 »
Lézerjelző:
Tud valaki jó átvezető helyet a tűzfalon (esetleg fényképe van róla, vagy hozzáférhetőségi leírás (mit kell bontani)? Gondolkodok egy lézer jelzőn (tehát nem blokkolón), ami már 10000 alatt van, és adna egy olyan biztonságérzetet, hogy a nem jelzésnek lenne jelzésértéke (magyarán ha nem jelzett, nem trafi volt, ne aggódjak). Azonkívül hátha még előre is jelezne, pl messziről veszi már, mikor még van idő elkanyarodni, vagy megfordulni, vagy előttem menőt lövik, de én is érzékelem (volt már ilyen régen, mikor volt egy Beltronics RX65-öm volt, h két autó és egy kamion ment előttem, de már vette, pedig tuti nem engmem értek, mert én még nem is láttam - valahogy verődhetett). Szóval nekem elég lenne a jelző is - főleg mert általában csak 90el megyek, csak sokszor a 70es táblánál is (nameg a 30-40 helyett 50, szóval ilyenek csak).

Gyárilag be van építve egy jelző az autóba, az folyamatosan mutatja az autó sebességét, amit két pedál segítségével tudsz a jogszabályi kereteken belül tartani. Szóval ez egy alapból jól felszerelt modell, szerintem ne költs rá többet!
 :1eye:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Szerintem Misi is mindjárt bekapcsolódik, hogy van chiptuning, de csak Bosch villanymotor befecskendezőhöz [rohog]

Ne chip tuning van hozzá, hanem feszültségfokozó. A szerkentyűt a szivargyújtóba kell dugni, azon keresztül engedi rá a hibrid rendszerre a négy darab góliát elem által generált plusz energiát, amit a BOOST gombbal tudunk szabályozni.
Még sosem mertem ráengedni a maximumot.
 :sorcerer:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22723
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Ne chip tuning van hozzá, hanem feszültségfokozó. A szerkentyűt a szivargyújtóba kell dugni, azon keresztül engedi rá a hibrid rendszerre a négy darab góliát elem által generált plusz energiát, amit a BOOST gombbal tudunk szabályozni.
Még sosem mertem ráengedni a maximumot.
 :sorcerer:
:lol: :lol: :lol: Hozod a formádat!
Amúgy én ezt a tunyingot egy régebbi fekete színű spoileres egyeden láttam, valami K.I.T.T. volt a rendszáma és a sivatagban driftelve jobbra-balra haladt előr 330mph sebességgel. A gomb neve TURBO BOOST, de a facelift után SPN-fokozat...  [rohog]



Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
:lol: :lol: :lol: Hozod a formádat!
Amúgy én ezt a tunyingot egy régebbi fekete színű spoileres egyeden láttam, valami K.I.T.T. volt a rendszáma és a sivatagban driftelve jobbra-balra haladt előr 330mph sebességgel. A gomb neve TURBO BOOST, de a facelift után SPN-fokozat...  [rohog]
http://hu.wikipedia.org/wiki/KITT
Today, tomorrow and after tomorrow!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22723
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
http://hu.wikipedia.org/wiki/KITT
Tényleg, SPM-fokozat volt az! Most beszéltem Devonnal, Priussal is foglalkoznak...  :whistling:



Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re:Etanol
« Válasz #179 Dátum: 2012.09.25 23:12:01 »
Etanol:
Manapság már elég "olcsók" (relatíve) az etanol-elektronikák, meg egyes helyeken eléggé profik lettek a témában (előző autóm fórumán még a W8 Passatba is sikerült behangolni egy érdi beszereléőbandának - pedig ott aztán volt probléma a hidegindítástól kezdve a nagy fordulaton nincs elég anyag-ig minden). Tud valaki ilyen használatáról? Bár manapság már nem feltétlen éri meg használni, mert kisebb árkülönbözet/többletfogyasztás miatt már nem az igazi. Elvileg még környezetbarátabb, meg azért mégiscsak olcsóbb, és átlag 20% a plusz fogyi. És vannak olyan elektronikák, amik érzékelik, mi van tankolva (persze a motor működés alapján, nem vegyi labor van benne :) ), tehát nem nekem kell átkapcsolni, ha pl nem tudok etanolt tankolni, csak benzint (meg megoldja a hidegindítást). Vagy nem mernétek ilyent használni Priusba?
Amikor megvettem a Priusom, még benne volt az Etanol-elektronika (aztán gyorsan repült belőle). Az előző tulaj mesélte, hogy kipróbálta, de semmi értelme nem volt. Egy kicsit később én tapasztaltam, hogy volt értelme: vehettem teljesen új katalizátorokat :censored:, merthogy az elsőt úgy szétégette az etanol üzem, hogy belefolyt a másodikba, ezért mindkettő kuka lett.
Az etanolt én betiltanám. Az hogy +20%ot eszik, kamu. +30-40% inkább, gyakrabban tankolhatsz és a hidegindításnál pedig szívsz.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok