Szerző Téma: Prius tuning és egyéb modifikációk, extra, nem gyári különlegességek.  (Megtekintve 355752 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Gyenge a padlólemez a vontatáshoz, azért nem lehet horgot tenni a Priusokra. Talán a legújabb már kivétel.

Nettó hülyeség,mi az hogy gyenge a padlólemez?2 dolog miatt:a hajtáslánc nincs úgy programozva,hogy vontatmányt is kezeljen.a másik dolog:a vonóhorog felfogatási pontjai miatt egy hátulról való ütközéskor az akkumlátorba csúnya kárt tudnak tenni azt meg nem kell mondani,hogy egy felrobbanó akkumlátor milyen kárt tud tenni...

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Nettó hülyeség,mi az hogy gyenge a padlólemez?2 dolog miatt:a hajtáslánc nincs úgy programozva,hogy vontatmányt is kezeljen.a másik dolog:a vonóhorog felfogatási pontjai miatt egy hátulról való ütközéskor az akkumlátorba csúnya kárt tudnak tenni azt meg nem kell mondani,hogy egy felrobbanó akkumlátor milyen kárt tud tenni...
Nickel-metal-hidrid akkumulátor ilyet nem csinál!...


Küldve az én iPhone-ről Tapatalk használatával
Mazda 323F
Toyota Prius

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Nettó hülyeség,mi az hogy gyenge a padlólemez?2 dolog miatt:a hajtáslánc nincs úgy programozva,hogy vontatmányt is kezeljen.a másik dolog:a vonóhorog felfogatási pontjai miatt egy hátulról való ütközéskor az akkumlátorba csúnya kárt tudnak tenni azt meg nem kell mondani,hogy egy felrobbanó akkumlátor milyen kárt tud tenni...

Pedig de. Ugyanaz a hajtáslánc az Aurisban érdekes módon vontatásképes...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
én már láttam p2 vontatni kis utánfutot...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
én már láttam p2 vontatni kis utánfutot...

Az nem volt szabályos, ennyi. Húztam már én is másik kocsit szerelőhöz (szétesett féltengelycsukló miatt volt mozgásképtelen) és nem lett baja. De a kolléga hajót szeretne vontatni, azért az más kategória...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
hát ja,egy nagylépéssel...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Pedig de. Ugyanaz a hajtáslánc az Aurisban érdekes módon vontatásképes...
Auris I. HSD, 2010-:
"A Toyota nem javasolja, hogy gépjárművével utánfutót vontasson." Sőt, még bicikli tartót sem.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Auris I. HSD, 2010-:
"A Toyota nem javasolja, hogy gépjárművével utánfutót vontasson." Sőt, még bicikli tartót sem.

Az újhoz viszont már lehet, pl, pedig a hajtáslánc ugyanaz.

Hogy aztán a 600kg-os megadott terhelhetőség mit jelent, sok vagy kevés, azt nem tudom.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Az nem volt szabályos, ennyi. Húztam már én is másik kocsit szerelőhöz (szétesett féltengelycsukló miatt volt mozgásképtelen) és nem lett baja. De a kolléga hajót szeretne vontatni, azért az más kategória...

Nem akkora baj, ha hajtogatja! :eek: ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Az nem volt szabályos, ennyi. Húztam már én is másik kocsit szerelőhöz (szétesett féltengelycsukló miatt volt mozgásképtelen) és nem lett baja. De a kolléga hajót szeretne vontatni, azért az más kategória...
És mi van a forgalmiban?
Prius 2 - a mosolygós autó.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Egy német prospektusban találtam egy táblázatot a maximálisan vontatható  tömegekkel. Ezek szerint a hibriddel kisebb fékezett tömeget lehet húzni, a fékezetlen gyakorlatilag ugyanannyi:
 
Max. Lasten in kg1.33 B1.6 B1.4 D2.0 DHSD
Anhängelast gebremst bis 12 % Steigung1.0001.3001.0001.500385
Anhängelast ungebremst450450450450385

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Az nem volt szabályos, ennyi. Húztam már én is másik kocsit szerelőhöz (szétesett féltengelycsukló miatt volt mozgásképtelen) és nem lett baja. De a kolléga hajót szeretne vontatni, azért az más kategória...

A hajó utánfutó, csak egy vaskeret néhány görgővel, 120 kg nál nem lehet nehezebb, a hajóm motorral együtt kb: 250 kg (üzemanyaggal + felszerelésekkel legyen 300 kg)
összesen max: 400-420 kg
Ez azért még egy trabantnak is csak a fele.
A hétvégén egy 1.3 as Skodával húztam, 60-70-ig meg sem érezte, utána már a légellenállás, miatt alig gyorsult.

Egyébként én múltkor Bp-en egy ezüstszínű priuson normális gömbölyű vonóhorgot láttam.
No mindegy, vagy az asszony yarisa kap egy horgot, vagy azt eladjuk és magamnak veszek egy Honda CR-V-t vagy hasonlót, az asszony meg megkapja a priust.

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Utánajártam a vontatási témának a hivatalos UK toyota blog oldalon. http://blog.toyota.co.uk/?s=Hybrid+towing
És senkinek nincs igaza!

Nincs semmiféle programozás, és nincs semmiféle robbanó akkumulátor (NIMH akku amúgy sem robbanhatnak az tudtommal csak a litium ion ra jellemző)
És a padlólemezzel sincs semmiféle gond.
A vontatás hiánya ennél egyszerűbb és felettébb dühítő.

Az autó hűtési rendszere kicsi ahoz, hogy hosszútávon vontasson vele az ember. (ezért bosszantó a dolog, mert lehet 1cm el vastagabbra, vagy pár cm rel szélesebbre csinálják a hűtőrendszert, már nem lenne vele gond.

Az EU auris állítólag képes vontatni, de pl az angol verzióba még csak be sem lehet építeni a +hűtést.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Szóval akkor a hűtés az ok. Ami fura, hogy vagy a hibridnek kell plusz hűtés, vagy a még a kis benzinesé is nagyobb. Az előbbire tippelek. Szerintem az inverter lesz a ludas. Annak a hűtésére volt is visszahívás a II-es esetén.

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Az biztos, hogy 70-80 körül már a légellenállás is komoly megterhelést jelent a motornak.
A kölcsön kocsival (75Le) a hajó vontatásnál is azt éreztem, hogy 60 ig szinte semmi különbség, aztán 70-80-ig meg már nagyon nyomni kellett a gázt.
Pedig a hajó nem is olyan magas (alig volt magasabba  kocsinál) és mondjuk rá, hogy áramvonalas is.
Nem tudom milyen lehet egy nagy böszme lakókocsit vontatni. De el tudom képzelni, hogy ott már kell az extra hűtés.