Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius tuning és egyéb modifikációk, extra, nem gyári különlegességek.  (Megtekintve 135340 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Olvasgatva a neten ráakadtam egy plugin KIT-re ami többlet lítium-os akkumulátort és konnektoros töltési lehetőséget nyújt az összes hibrid típushoz. De Prius 1-2-3-hoz mindenképp. Ismeri valaki?
http://www.enginer.us/

Bár a 4KWH-s kit 3500 USD-s ára (azaz 700 eFt) az itthoni 0 Ft-os támogatás miatt elég soká térül meg még 500 Ft-os benzinár mellett is. (1400 liter benzin) Még van európai forgalmazása is. Azért jól hangzik ha 15-40 km-t is meg lehet vele tenni csak EV módban. Egyelőre a jelenlegi hibridek egyik nagy hiányossága a rövid EV-hatótáv.

Természetesen szinte minden Priuszos tulaj figyelemmel kisér minden ilyen uj kezdeményezést,
de előtte jó lenne látni egye verdát, amibe be is van épitve, ki is lehetne próbálni, de az ára még
igen visszatartó erő! :-(
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2861
Olvasgatva a neten ráakadtam egy plugin KIT-re ami többlet lítium-os akkumulátort és konnektoros töltési lehetőséget nyújt az összes hibrid típushoz. De Prius 1-2-3-hoz mindenképp. Ismeri valaki?
http://www.enginer.us/

Bár a 4KWH-s kit 3500 USD-s ára (azaz 700 eFt) az itthoni 0 Ft-os támogatás miatt elég soká térül meg még 500 Ft-os benzinár mellett is. (1400 liter benzin) Még van európai forgalmazása is. Azért jól hangzik ha 15-40 km-t is meg lehet vele tenni csak EV módban. Egyelőre a jelenlegi hibridek egyik nagy hiányossága a rövid EV-hatótáv.

Ebben a témában szeretném elmondani a magán véleményem:
Az emberek nagy többsége hatalmas fogalomzavarban van a hibrid autót illetően. Ez egy hibrid meghajtási rendszer. Miért várja el mindenki, hogy 30-40 km-eket villannyal menjen?
Meg kell érteni, hogy ez nem villanyautó, még csak nem is range extenderes villanyparipa. Ez egy hibrid autó. Nem elvárás, hogy 40 km-t menjen villannyal, abszolút nem erre volt tervezve!!!! Egyébként a prius akku csomagja alaposan túl van méretezve simán  többet tudna attól a 2-3 km-nél, de az azért van így, hogy hosszú élettartamú legyen a NiMH aksi. Nagyon kis százalékát használja a valódi kapacitásának, viszont több, mint 13 évig tudja az elvárt teljesítményt gyári szinten!!!! Nemrég mértek egy egyes priust, cikk is van róla  a neten. Még mindig hozza a katalógus adatokat.  
A bicska nyílik a zsebemben, amikor nagyban érdeklődnek a kocsimról és többnyire első, vagy második kérdés, hogy mennyit megy villannyal. Amikor megtudja, hogy 2-3 km-t akkor látom a szemén, hogy azt gondolja, hogy akkor ez egy humbuk szar. JA, ha villanyautó lenne az lenne.
Aztán meg kezdhetem a magyarázkodást, hogy ez hibrid, nem elektromos!!! És látom rajta, hogy olyan buta hozzá, mint a s..gg, és nem érti.
A legjobban a gyár írja le ezt az autót: benzin-elektromos szinergia hajtás! Mindkét egység a tőle elvárható legjobb hatásfokú üzemállapotban dolgozik, plussz visszanyerjük a fékenergia nagy részét. Ennyi és nem több! Bár a többi gyártónak még ez is éppen elég magas. Szegények úgy le vannak maradva, hogy....
A legjobb beismerése ennek, hogy nem is vacakolnak e technika saját kifejlesztésével, mert belátták, hogy lemaradtak. Ezért próbálják átugrani a hibrid rendszereket, csak a tisztán elektromos kocsihoz még nem érett meg az akkutechnika, ezért megy az egy helyben toporgás. a Toyota meg már 13 éve kaszál belőle. Ja, kérem, időben kell ébredni!

Szóval legalább a bennfenteseknek ne kelljen ezt magyarázni, ha kérhetem!
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.27 16:18:32 írta b.c. »

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Szia!

Nos ...elmondtad a véleményedet, amit észérvekkel alá is támasztottál. De mivel igen gyorsan emelkednek az üzemanyag árak, és egyre több lehetőség
adódik, ésd folyamatosan fejlesztik a hibryd hajtás lehetőségeit, igy természetes, hogy mindenki felkapja a fejét minden ilyen kezdeményezésre, amit itt
egy picit kifogásoltál. Úgy gondolom, hogy most ne a nikkel-fém akkukra koncentrálj, hanem amit az a honlap ismertet. Mert ha jól láttam az már Lithium-ion
akku, és a hűtéséről is gondoskodtak, hiszen ott vannak a hűtőventik is. Valószinű, hogy akik ezt kezdik forgalmazni, tudják mit miért csinálnak.És a technológia folyamatosan fejlődik, mint ahogy az usa oldal mutatja, nekünk csak előnyünk származik belőle. :)

Végezetül. Ez egy közösségi oldal, és mindenkinek szive-joga kérdezni, megosztani a gondolatát, tapasztalatát a fórumon keresztűl.

Nem kekeckedésnek szántam eme néhány gondolatot :no:

Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.28 14:24:44 írta kleingy »
Prius II. 2008

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius Executive, 2005, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Igazad van, de azért ne mondd, hogy benned nem motoszkál a kisördög! Van egy alapvetően jó konstrukció, amiből egyesek szeretnének még többet kihozni. Ez olyan elítélendő lenne?
Digitális képalkotás - a fontos pillanatokért
www.hazizsolt.hu
39  

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Igazad van, de azért ne mondd, hogy benned nem motoszkál a kisördög! Van egy alapvetően jó konstrukció, amiből egyesek szeretnének még többet kihozni. Ez olyan elítélendő lenne?

Azért látom nem csak bennem dolgozik a  :devil: Milyen jó lenne ha kicsit többet lehetne spórolni!
És a környezetet is jobban védenénk. Csak lenne kedvezőbb az ára ;)
Prius II. 2008

Jurci

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Itt senki nem CSAK elektromos autót szeretne, de azt akkor is könnyű szerintem beismerni, hogy vannak bizonyos felhasználási szokások, ahol nagyon klassz lenne, ha a benzinmotor esetleg be sem kapcsolna. Pl. volt olyan munkahelyem, ami sík úton kb 5-10 km-re volt a lakásomtól. Ilyenkor a benzinmotor teljesen rossz körülmények között jár, hisz be sem melegszik és már leállítom. Ilyenkor nagyon nagy előny lenne, ha tisztán elektromosan működne. Persze ahhoz is fel kell tölteni előtte, ami megint csak gazdaságossági kérdés.

Nem a hibridrendszerrel van a baj. Ebben a toyota fényévekkel előz mindenkit, ráadásul a rendszer is annyira jó és egyszerű, hogy láthatóan a többi gyár csak sokkal bonyolultabb módon tud csak saját verziót kifejleszteni. Legutóbbi újdonság a hyundai sonata hybrid, ahol a benzin és villanymotor egy kuplungon át még egy sebességváltóhoz is kapcsolva van. Bizony nehéz, ha a toyota levédette a legegyszerűbb és legjobb módszert szabadalmakkal!  :D

A jövőt meg szerintem a honda képviseli az fcx-szel:
http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
Itt nincs akkumulátor, ami amúgy is a legproblémásabb mind a hibrideknél, mind az elektromos autóknál.
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4349
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Nem tudom a hidrogén mennyire lesz megoldás, mert elég drága a hidrogén előállítása mert elég energiaigényes - amennyire én tudom.
Amúgy szerintem a Toyota nagyon is készül a villany autóra, de csak akkor fog beszállni, ha neki már megéri - a Tesla ugye majdnem belebukott.
1-2 le-s modell motorokat órákon át hajtanak néhány gramm tömegű akkumulátorokkal. Tehát a technológia megvan, szerintem csak az hiányzik, hogy ezt megbízhatóan és biztonságosan be lehessen építeni autókba.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Jurci

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Ezt a jövő nyilván eldönti.  :hmmmm: De annyit azért még zárásként meg lehet említeni, hogy az egész modern civilizációnk arra épült, hogy A-ból B-be eljuss járművel, felesleges várakozás nélkül. Ezt egy elektromos autóval nem teheted meg, hisz ha lemerül , akkor 4-6 órás töltögetéssel, üresjárattal folytathatod az utad. A hidrogén pedig kis kúthálózat-modernizációval mindenhol elérhető lenne, nem igényel a megszokotthoz képest visszalépést. Ahogy én látom, nagyjából minden autógyártó hidrogénautókat is fejleszt évek óta a háttérben. A hidrogén pedig itt van mindenhol nagy mennyiségben (csak lekötve).

Addig meg kihúzzuk hibridekkel.  :cool2:
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4349
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Azért az akkumulátorokat is fejlesztik, ahogy én tudom. Az akkumulátor csomag csere még gyorsabb lehet, mint hidrogénnel feltölteni az autót - és sokkal kevesebb probléma a tárolása, mint a hidrogénnek. Hidrogén helyett használhatunk gázt, amiből még sokkal több van mint olajból és olcsóbb egyszerűbb a tárolása - ez persze még mindig hibrid.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Azért az akkumulátorokat is fejlesztik, ahogy én tudom. Az akkumulátor csomag csere még gyorsabb lehet, mint hidrogénnel feltölteni az autót - és sokkal kevesebb probléma a tárolása, mint a hidrogénnek. Hidrogén helyett használhatunk gázt, amiből még sokkal több van mint olajból és olcsóbb egyszerűbb a tárolása - ez persze még mindig hibrid.
Csatlakozom!
Ráadásul a Hindenburgnak is a hidrogén lett a vége...
Továbbá a hybrideknek a környezet kímélése a lényege. Pl a Toyota ezért nem gyárt Dizel hybridet
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius Executive, 2005, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Örömmel jelentem, hogy utólagos tolatóradar beépítés projekten túl vagyok! Leírása hamarosan várható, ha érdekel valakit.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Digitális képalkotás - a fontos pillanatokért
www.hazizsolt.hu
39  

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2435
  • Autó: 2004 Prius II, 2004 VW Touran 2.0 TDi
Klassz. Az Avensisben van és így megismerve tök jó dolog. Lehet a Priusba se ártana, mert már 2x lebontottuk a hátulját kicsit. :)

Te szerelted be SK? Gyári vagy más márka?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius Executive, 2005, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Nekünk az Avensisbe gyári TPA-40-as van, a Priusba meg valami noname ebayről való cucc. Magam szereltem, ugyanúgy ahogy anno a Carinába is. A Priusnál az a zavaró pillanatnyilag, hogy kétfajta csipogás van tolatás közben. Az elektromos csatlakoztatás egyébként még nincs fixen beépítve, egyelőre csak rádrótoztam a hátsó lámpa megfelelő csatijára meg egy testpontra.
A gyári hangot valahogy meg kéne szüntetnem. Annak merre lehet a hangszórója?
Digitális képalkotás - a fontos pillanatokért
www.hazizsolt.hu
39  

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2435
  • Autó: 2004 Prius II, 2004 VW Touran 2.0 TDi
A gyári hangot valahogy meg kéne szüntetnem. Annak merre lehet a hangszórója?

Ki lehet kapcsolni az egyik service menüből. A neten megtalálható a módja de fejből nem tudom.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius Executive, 2005, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Amcsi verziónál kikapcsolható, EU-nál nem. Pont ezért keresem a hangszórót, azzal tutira mennék :devil:
Digitális képalkotás - a fontos pillanatokért
www.hazizsolt.hu
39