Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 457837 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Avensis 2011
Re:Avensis III.
« Válasz #3600 Dátum: 2021.03.01 14:23:32 »
sziasztok,
megtörtem az autómat. Szerelő mondta, hogy keressek bontott elemeket. Már napok óta ülök a gép előtt és egyre nagyobb a káosz. Amit kihámoztam, hogy 2012-ben volt egy ráncfelvarrás, ez az orrát biztosan érintette. Nekem a bal ajtók is kellenének, de arra nem kaptam választ, hogy volt-e változás. A bontók csak T27-ként emlegetik ezt a típust. Félek, hogy mellényúlok. Valami bíztatót, tanácsot tudtuk-e adni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Avensis III.
« Válasz #3601 Dátum: 2021.03.01 19:09:14 »

Szia!

Elsőre azt javaslom, hogy a toyodiy.com-on alvázszám (VIN) alapján azonosítsd az autódat.
Utána meg tudod keresni a kérdéses elemeket, aminek van cikkszáma.
A cikkszám alapján lehet azt visszakeresni, hogy milyen típusokba és évjáratokba építették be az adott elemet.

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Avensis 2011
Re:Avensis III.
« Válasz #3602 Dátum: 2021.03.02 01:58:50 »
köszönöm, a link hasznos infokat adott - bár kicsit parázom az orosz honlapoktól.
A szerelő szerint az utángyártott alkatrészek nem jók, keressek bontottat. Neked mi a véleményed? Alig-alig van ilyen autó bontóban, az elejét pedig azonnal el is adják. Kezdek becsavarodni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Avensis III.
« Válasz #3603 Dátum: 2021.03.02 05:45:22 »
köszönöm, a link hasznos infokat adott - bár kicsit parázom az orosz honlapoktól.
A szerelő szerint az utángyártott alkatrészek nem jók, keressek bontottat. Neked mi a véleményed? Alig-alig van ilyen autó bontóban, az elejét pedig azonnal el is adják. Kezdek becsavarodni.

Szívesen.
Az évek alatt elég sokszor használtam, és mindig rendben volt az infó, ami innen volt. Ha megvan egy cikkszám, akkor alkatrészkereskedők honlapján/ebay-en/stb. rákeresve mindig jó eredményt kaptam. Az oroszok meg elég komolyan nyomják a Toyota témát azért. Ha ők csinálták meg, örülök neki, hogy lehet használni :) Én már ott vagyok, hogy olyan autót nem is érdemes venni, aminek nincs egy ilyen oldala  :lol:

Alapvetően az utángyártott alkatrészekkel jók a tapasztalataim. Nyilván nem olyan minőségűek általában, mint a gyáriak, de az áruk sem olyan magas. Van, amiben csak gyári van, van, amiben csak a gyárit veszem, mert az utángyártottban egyik sem jó (pl. szelepfedél tömítés). Aztán van, hogy nem éri meg utángyártottat venni, mert a gyári kb. ugyanannyiba kerül, és lehetne folytatni.
Ha viszont karosszéria elemekre kérdeztél, ott az utángyártott érdekes dolog. Egy első lökhárítót kellett vennem utángyártottban, mert nem volt bontóban. A karosszériás szidta, mert nem ott volt rajta ez-az, mint a gyárin, nem fut tökéletesen pontosan a kerékív pl., de megoldotta a beépítést. Azóta is az van rajta, nincs bajom vele hála Istennek. Nem is volt választék belőle, mint pl. utángyártott fényszóróból, örültem, hogy volt egyáltalán. Fényszóróból Depo-t vettem, de a TYC jobb lett volna, az persze drágább is. Hátsó lökhárító bontóból volt, arra nem panaszkodott a szaki.
Hátsó lámpa is bontóból volt, de az is utángyártott volt  [rohog] , nem biztos, hogy onnan is gyárit kapsz, a gyakran törős cuccok esetében főleg.
Nem kell annyira komolyan venni, hogy becsavarodj, írj esetleg a fórumban, hogy mire van szükség pontosan, hátha tud valaki éppen ilyen ilyet a környéken, esetleg tud adni bontós telefonszámot, amit nem ismersz, vagy lát neten egyet, amit nem találtál stb. Állítólag nagyobb mozgás van a fészbúkos részen.
Nekem anno bontott gyári szelepfedelet linkelt egy Kartárs, amit én nem találtam neten, meg is vettem és azóta is az van rajta  :yes:

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Avensis 2011
Re:Avensis III.
« Válasz #3604 Dátum: 2021.03.02 11:53:12 »
még egyszer köszönöm. Az oroszoknál nem az info megbízhatósága az aggasztó, hanem ami mögötte rejtőzhet. Gyakran megesik, hogy a vírusirtó hevesen ellenkezik egy ilyen oldal megnyitásakor.

Moha

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Autó: Avensis T27 2.0 D-4D
Re:Avensis III.
« Válasz #3605 Dátum: 2021.03.10 11:57:52 »
Sziasztok!
Ha a vezetőoldali ajtó nyitására nem minden alkalommal nyitja ki a többi ajtót, akkor gondolom a vezetőoldali ajtózárral lehet gond ugye? Találkozott valaki ilyen hibával?
Gondolom valami mikrokapcsoló lehet a ludas... (Volt egy Mondeom abban is hasonló probléma volt, zárszerkezetet kellett cserélnem.)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Avensis III.
« Válasz #3606 Dátum: 2021.03.10 12:16:13 »
Sziasztok!
Ha a vezetőoldali ajtó nyitására nem minden alkalommal nyitja ki a többi ajtót, akkor gondolom a vezetőoldali ajtózárral lehet gond ugye? Találkozott valaki ilyen hibával?
Gondolom valami mikrokapcsoló lehet a ludas... (Volt egy Mondeom abban is hasonló probléma volt, zárszerkezetet kellett cserélnem.)

Szia!

Nekem volt ilyen, már (az előző tulaj által) utólag beépített univerzális ötvezetékes (vezető) motorral a vezetőoldali ajtónál. Először egy ajtó, aztán kettő, aztán egy sem követte, azt hittem azok rosszak. Gyanús lett viszont, hogy ilyen gyorsan egymás után állnak le a motorok... Csak ki kellett cserélnem az ötvezetékeset egy újra, és megint jó pár éve, hála Istennek.
A két hátsóba már én építettem univerzális kétvezetékes (követő) motorokat. Mindkét fajta 1500 HUF környéki áron szerezhető be, és viszonylag egyszerűen beépíthető: mindent benne lehet hagyni az ajtóban, csak ezt kell a működtető rudazatra applikálni, valamint megoldani a bekötését , ennyi. Arra kell vigyázni, hogy semminek  ne legyen útban, pl. az ablak leengedésekor, és vissza lehessen tenni a burkolatot  ugye ::)
Ami még az eredetiek közül megy, az már csak a jobb első, 27 éves  :cool2:

Moha

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Autó: Avensis T27 2.0 D-4D
Re:Avensis III.
« Válasz #3607 Dátum: 2021.03.17 09:21:50 »
Szia!

Nekem volt ilyen, már (az előző tulaj által) utólag beépített univerzális ötvezetékes (vezető) motorral a vezetőoldali ajtónál. Először egy ajtó, aztán kettő, aztán egy sem követte, azt hittem azok rosszak. Gyanús lett viszont, hogy ilyen gyorsan egymás után állnak le a motorok... Csak ki kellett cserélnem az ötvezetékeset egy újra, és megint jó pár éve, hála Istennek.
A két hátsóba már én építettem univerzális kétvezetékes (követő) motorokat. Mindkét fajta 1500 HUF környéki áron szerezhető be, és viszonylag egyszerűen beépíthető: mindent benne lehet hagyni az ajtóban, csak ezt kell a működtető rudazatra applikálni, valamint megoldani a bekötését , ennyi. Arra kell vigyázni, hogy semminek  ne legyen útban, pl. az ablak leengedésekor, és vissza lehessen tenni a burkolatot  ugye ::)
Ami még az eredetiek közül megy, az már csak a jobb első, 27 éves  :cool2:
Köszi, de maradnék a gyári megoldásnál.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Avensis III.
« Válasz #3608 Dátum: 2021.03.17 09:53:32 »
Köszi, de maradnék a gyári megoldásnál.
Szívesen  ;)

ult1mate

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Avensis III
Re:Avensis III.
« Válasz #3609 Dátum: 2021.04.07 21:24:15 »
Az lehet. Akkor vagy az Avebsis oldalon vagy a T27 oldalon van, már nem emlékszem. :D
A 15-öst én töltöttem fel, arra emlékszem.
Papír formátumban kaptam az autóhoz, 600 oldalas "könyvecske" :D  A másikhoz már csak elektronikusat adtak, ill töltöttem le a MyToyota oldalról.

Rögzítő fék, használjam/ne használjam dolog. Valahol a kettő között. Az újabbnál már automatikusan rögzít is, ott kikapcsoltam ezt a funkciót. Én aránylag ritkán használom azóta, hogy kiderült, hogy problémás és legalább drága.

Közben megnéztem, a T27-ben fent van: OM20B26HU_Avensis_2010 név alatt

Uhhh, úgy érted hogy a fehér új avednal is fenn áll ez a kézifék rögzítő probléma?
Mert akkor én is bajban vagyok..  :wacko: