Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 703899 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis III.
« Válasz #3600 Dátum: 2021.03.01 14:23:32 »
sziasztok,
megtörtem az autómat. Szerelő mondta, hogy keressek bontott elemeket. Már napok óta ülök a gép előtt és egyre nagyobb a káosz. Amit kihámoztam, hogy 2012-ben volt egy ráncfelvarrás, ez az orrát biztosan érintette. Nekem a bal ajtók is kellenének, de arra nem kaptam választ, hogy volt-e változás. A bontók csak T27-ként emlegetik ezt a típust. Félek, hogy mellényúlok. Valami bíztatót, tanácsot tudtuk-e adni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3601 Dátum: 2021.03.01 19:09:14 »

Szia!

Elsőre azt javaslom, hogy a toyodiy.com-on alvázszám (VIN) alapján azonosítsd az autódat.
Utána meg tudod keresni a kérdéses elemeket, aminek van cikkszáma.
A cikkszám alapján lehet azt visszakeresni, hogy milyen típusokba és évjáratokba építették be az adott elemet.

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis III.
« Válasz #3602 Dátum: 2021.03.02 01:58:50 »
köszönöm, a link hasznos infokat adott - bár kicsit parázom az orosz honlapoktól.
A szerelő szerint az utángyártott alkatrészek nem jók, keressek bontottat. Neked mi a véleményed? Alig-alig van ilyen autó bontóban, az elejét pedig azonnal el is adják. Kezdek becsavarodni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3603 Dátum: 2021.03.02 05:45:22 »
köszönöm, a link hasznos infokat adott - bár kicsit parázom az orosz honlapoktól.
A szerelő szerint az utángyártott alkatrészek nem jók, keressek bontottat. Neked mi a véleményed? Alig-alig van ilyen autó bontóban, az elejét pedig azonnal el is adják. Kezdek becsavarodni.

Szívesen.
Az évek alatt elég sokszor használtam, és mindig rendben volt az infó, ami innen volt. Ha megvan egy cikkszám, akkor alkatrészkereskedők honlapján/ebay-en/stb. rákeresve mindig jó eredményt kaptam. Az oroszok meg elég komolyan nyomják a Toyota témát azért. Ha ők csinálták meg, örülök neki, hogy lehet használni :) Én már ott vagyok, hogy olyan autót nem is érdemes venni, aminek nincs egy ilyen oldala  :lol:

Alapvetően az utángyártott alkatrészekkel jók a tapasztalataim. Nyilván nem olyan minőségűek általában, mint a gyáriak, de az áruk sem olyan magas. Van, amiben csak gyári van, van, amiben csak a gyárit veszem, mert az utángyártottban egyik sem jó (pl. szelepfedél tömítés). Aztán van, hogy nem éri meg utángyártottat venni, mert a gyári kb. ugyanannyiba kerül, és lehetne folytatni.
Ha viszont karosszéria elemekre kérdeztél, ott az utángyártott érdekes dolog. Egy első lökhárítót kellett vennem utángyártottban, mert nem volt bontóban. A karosszériás szidta, mert nem ott volt rajta ez-az, mint a gyárin, nem fut tökéletesen pontosan a kerékív pl., de megoldotta a beépítést. Azóta is az van rajta, nincs bajom vele hála Istennek. Nem is volt választék belőle, mint pl. utángyártott fényszóróból, örültem, hogy volt egyáltalán. Fényszóróból Depo-t vettem, de a TYC jobb lett volna, az persze drágább is. Hátsó lökhárító bontóból volt, arra nem panaszkodott a szaki.
Hátsó lámpa is bontóból volt, de az is utángyártott volt  [rohog] , nem biztos, hogy onnan is gyárit kapsz, a gyakran törős cuccok esetében főleg.
Nem kell annyira komolyan venni, hogy becsavarodj, írj esetleg a fórumban, hogy mire van szükség pontosan, hátha tud valaki éppen ilyen ilyet a környéken, esetleg tud adni bontós telefonszámot, amit nem ismersz, vagy lát neten egyet, amit nem találtál stb. Állítólag nagyobb mozgás van a fészbúkos részen.
Nekem anno bontott gyári szelepfedelet linkelt egy Kartárs, amit én nem találtam neten, meg is vettem és azóta is az van rajta  :yes:

fullname

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis III.
« Válasz #3604 Dátum: 2021.03.02 11:53:12 »
még egyszer köszönöm. Az oroszoknál nem az info megbízhatósága az aggasztó, hanem ami mögötte rejtőzhet. Gyakran megesik, hogy a vírusirtó hevesen ellenkezik egy ilyen oldal megnyitásakor.

Moha

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis III.
« Válasz #3605 Dátum: 2021.03.10 11:57:52 »
Sziasztok!
Ha a vezetőoldali ajtó nyitására nem minden alkalommal nyitja ki a többi ajtót, akkor gondolom a vezetőoldali ajtózárral lehet gond ugye? Találkozott valaki ilyen hibával?
Gondolom valami mikrokapcsoló lehet a ludas... (Volt egy Mondeom abban is hasonló probléma volt, zárszerkezetet kellett cserélnem.)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3606 Dátum: 2021.03.10 12:16:13 »
Sziasztok!
Ha a vezetőoldali ajtó nyitására nem minden alkalommal nyitja ki a többi ajtót, akkor gondolom a vezetőoldali ajtózárral lehet gond ugye? Találkozott valaki ilyen hibával?
Gondolom valami mikrokapcsoló lehet a ludas... (Volt egy Mondeom abban is hasonló probléma volt, zárszerkezetet kellett cserélnem.)

Szia!

Nekem volt ilyen, már (az előző tulaj által) utólag beépített univerzális ötvezetékes (vezető) motorral a vezetőoldali ajtónál. Először egy ajtó, aztán kettő, aztán egy sem követte, azt hittem azok rosszak. Gyanús lett viszont, hogy ilyen gyorsan egymás után állnak le a motorok... Csak ki kellett cserélnem az ötvezetékeset egy újra, és megint jó pár éve, hála Istennek.
A két hátsóba már én építettem univerzális kétvezetékes (követő) motorokat. Mindkét fajta 1500 HUF környéki áron szerezhető be, és viszonylag egyszerűen beépíthető: mindent benne lehet hagyni az ajtóban, csak ezt kell a működtető rudazatra applikálni, valamint megoldani a bekötését , ennyi. Arra kell vigyázni, hogy semminek  ne legyen útban, pl. az ablak leengedésekor, és vissza lehessen tenni a burkolatot  ugye ::)
Ami még az eredetiek közül megy, az már csak a jobb első, 27 éves  :cool2:

Moha

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis III.
« Válasz #3607 Dátum: 2021.03.17 09:21:50 »
Szia!

Nekem volt ilyen, már (az előző tulaj által) utólag beépített univerzális ötvezetékes (vezető) motorral a vezetőoldali ajtónál. Először egy ajtó, aztán kettő, aztán egy sem követte, azt hittem azok rosszak. Gyanús lett viszont, hogy ilyen gyorsan egymás után állnak le a motorok... Csak ki kellett cserélnem az ötvezetékeset egy újra, és megint jó pár éve, hála Istennek.
A két hátsóba már én építettem univerzális kétvezetékes (követő) motorokat. Mindkét fajta 1500 HUF környéki áron szerezhető be, és viszonylag egyszerűen beépíthető: mindent benne lehet hagyni az ajtóban, csak ezt kell a működtető rudazatra applikálni, valamint megoldani a bekötését , ennyi. Arra kell vigyázni, hogy semminek  ne legyen útban, pl. az ablak leengedésekor, és vissza lehessen tenni a burkolatot  ugye ::)
Ami még az eredetiek közül megy, az már csak a jobb első, 27 éves  :cool2:
Köszi, de maradnék a gyári megoldásnál.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3608 Dátum: 2021.03.17 09:53:32 »
Köszi, de maradnék a gyári megoldásnál.
Szívesen  ;)

ult1mate

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis III.
« Válasz #3609 Dátum: 2021.04.07 21:24:15 »
Az lehet. Akkor vagy az Avebsis oldalon vagy a T27 oldalon van, már nem emlékszem. :D
A 15-öst én töltöttem fel, arra emlékszem.
Papír formátumban kaptam az autóhoz, 600 oldalas "könyvecske" :D  A másikhoz már csak elektronikusat adtak, ill töltöttem le a MyToyota oldalról.

Rögzítő fék, használjam/ne használjam dolog. Valahol a kettő között. Az újabbnál már automatikusan rögzít is, ott kikapcsoltam ezt a funkciót. Én aránylag ritkán használom azóta, hogy kiderült, hogy problémás és legalább drága.

Közben megnéztem, a T27-ben fent van: OM20B26HU_Avensis_2010 név alatt

Uhhh, úgy érted hogy a fehér új avednal is fenn áll ez a kézifék rögzítő probléma?
Mert akkor én is bajban vagyok..  :wacko:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis III.
« Válasz #3610 Dátum: 2021.04.18 10:04:00 »
Ma 2 éve hogy hazahoztam a T27-et... :)

Múlt hét csütörtökön járt a bcs-i A1-ben, all-in: éves olajcsere-átvizsgálás és műszaki vizsga ürügyén.
8-ra volt időpontom, 8:15-kor vették el a kezemből a kulcsot, 10:50-re pedig készen volt. 4+ csomagban egy közepes csomag és egy "fapados" vizsga (semmit sem kellett cserélni, javítani) ~84.000.- Huf.... amire ott a bármilyen kártya, ami megfizethetetlen, hogy ennyi a teljes éves állásideje :)

Amint kész lettünk, vittem a kerékpáromat egy váltókarbantartásra (Alfine11-agyváltó) és egy hajtáscsere... este 6-ra értem utána haza, így több időbe, s kicsit több pénzecskébe is lett, mint a kocsi.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis III.
« Válasz #3611 Dátum: 2021.04.18 15:11:37 »
Sziasztok!

Kicsit elbizonytalanodtam.

Lassan vinnem kellene az autót műszakiztatni, és feltűnt, hogy néhány adat helytelenül van megadva a forgalmiban.
Az egy dolog, hogy 5-sebességes manuális váltóval T27-et nem szereltek (T25-nél volt 5-sebességes a benzines), de a környezetvédelmi osztálya is 9-es, EURO IV megjegyzéssel.
Ez utóbbi bizonytalanított el - nekem gyanús, hogy sok helyen Euro V-nek írják, és 14-es környezetvédelmi osztályba kellene tartoznia.

...megnéztem néhány, azonos korú T27 adatait, láttam 9-ces besorolásút, de azonos évjáratból 2 literes változatban is 14-eset.
Neten keresgélve Euro V-ként találtam meg.

Ez egy 2010-es gyártású autó, 1.8-as benzines motorral.

Ha jelzem műszaki előtt, akkor tudják korrigálni, vagy ehhez külön kell rohangálni?
...mondjuk valószínűleg az okmányirodát nem lehet megúszni, de kérdés, mi alapján korrigálják, ha erre kerülne sor - Toyota nyilatkozata kellene?

Tartok tőle, hogy idővel gond lehet még ebből (pl. szmogriadó kapcsán).

Szerintetek?
Jól látom, hogy Euro V-ös az autó?
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.18 15:14:45 írta VaZso »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis III.
« Válasz #3612 Dátum: 2021.04.18 17:04:44 »
Szia!
Netről hirtelen ezt találtam: "A 2005 januárja óta érvényes euro-4-es normát a személygépkocsiknál 2009. szeptember 1.-jétől váltotta az euro-5."

Tehát ha jól értem bármilyen gépjármű, amit attól a naptól kezdve gyártottak - de talán már az újkori forgalombahelyezés is ideszámított talán?   :hmmmm: - azoknak automatikusan meg kellett felelniük az V-ös normának.
Szóval ha a tiéd 2010-es gyártású, akkor bizony rosszul szerepel az okmányokban - és a rendszerben is.

Sajnos nem egyedülálló eset Magyarországon, pl még a KW adatok sem mindig stimmelnek (saját példából kiindulva a 2.4-es motor 120 KW-os, de láttam már olyan autónak az okmányát, ahol 118 KW szerepelt a forgalmiban, szóval nagyon nem egységes).
A színek is okozhatnak bonyodalmat, pl nagyon sok a Toyota gyári ezüst, amit egyszerűen le-"szürkéznek" a forgalmiban...  :eek: :hmmmm:

Műszakin vizsgán a vizsgabiztos nem tudom ezzel mit tud kezdeni, max talán adhat egy papírt, ha jó fej - hogy bizony hibás adat szerepel a rendszerben - csak ettől meg aztán nehogy érvénytelen legyen a vizsga, mert ebben az országban bármi elképzelhető.
És gondolom ennek kijavítása megannyi hercehurca lenne, és természetesen a saját költségeden - ugye egy új forgalmi+törzskönyv az 6+6e Ft, az okmányirodánál elvesztegetett időről már nem is beszélve.
Persze engem is zavarna a dolog, és én is biztosan kicseréltetném - és a vicc az, hogy nem is a te hibádból vittek fel rossz adatokat - csak nem tudom az okmányirodai Mancika hibázott, vagy eleve a központi nagy rendszer a sz @r, és oda vittek fel hibás adatokat?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis III.
« Válasz #3613 Dátum: 2021.04.18 18:03:50 »
Szia!

Igen, ezt én is láttam leírva, emiatt is kerestem újra típusspecifikusan.
2010-es gyártású, 2011-es első forgalomba helyezéssel - eszerint nem igazán lehet más.

Nézegettem táblázatot is, ahol a 2ZR-FAE motorra az első kiadásnál és első faceliftnél teljesen azonos táblázatot és EURO V-öt írtak, ha jól emlékszem, a második facelift-től volt EURO VI-os, de ott enyhébb paraméterváltozás is volt (nyilván hangoltak a motor vezérlésén).

Egyébként 2011 óta szerepelnek hibás adatok a forgalmijában...

Az a baj, hogy zavar a hiányosság, viszont talán most kellene foglalkozni vele, mert jövő hónapban a műszaki vizsga egyébként is esedékes...
Nekem az 5-fokozatú váltó és környezetvédelmi besoroláson kívül más hiba nem tűnt fel, egyébként mintha ezek a T25 alapján lettek volna kitöltve - bár ott a motor teljesítménye volt kisebb, ami itt stimmel.

...csak jó lenne nem a COVID közepén lenni...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3614 Dátum: 2021.04.20 10:53:39 »
Uhhh, úgy érted hogy a fehér új avednal is fenn áll ez a kézifék rögzítő probléma?
Mert akkor én is bajban vagyok..  :wacko:
Nincs gondom egyik T27-ben sem a rögzítő fékkel.
A 2009-esben cserélték garanciálisan 2011-ben. Ennyi az összes "bajom" vele.