Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 709884 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis III.
« Válasz #3465 Dátum: 2019.12.14 13:43:35 »
Ma volt egy Szeged oda-vissza a család nélkül. Tudtam próbálgatni a kuplungot.
Jelenleg 3. fokozatban 60-ról, 2500-as fordulatról és 4. fokozatban 80-ról, szintén 2500-as fordulatról indulva "sikerül megcsúsztatni", de csakis padlógázzal. A csúszás 2-300 fordulatnál nem több, és 1-2-3 mp alatt helyreáll. (Hódmezővásárhely- elkerülő körforgalmaiból ki kellett gyorsítani :))
Kisebb gáztiprással semmi, egyelőre. Ahogy írtátok ez max 1000 km alatt kiadja a foga fehérjét. A múltkori első észrevétel óta 500... de ha normálisan mennék mindig, még észre se vehettem volna.
Karácsonyra megkapja :P
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3466 Dátum: 2019.12.14 16:00:13 »
Hát ez az infó jól jött, mire számíthat az ember.
Mikor megvettük az autót, a próbaúton mondta a szerelő, hogy elégge fent fog a kuplung. Akkor, és azóta is néha állítottam rajta. Ez volt 61.000 km-rel ezelőtt.
Most március elején futóműállítás volt, szintén próbaúton egy másik szerelő szólt, hogy elég kevés van a kuplungban. Észrevettem én is, de ez is már 7000 km-rel ezelőtt volt. Persze a sok város eszi a kuplungot, de hála Istennek még nem kezdett csúszni. Remélem 1-2 évet kibír még.
Azt nem tudom, hogy ha én viszem a szettet, akkor mit szól a szerviz? Meg ha egy Autodata 3,7 óra normaidőt ad a cserére, az jelent-e bármit, vagy simán elszöszölhetnek vele 8 órát is??

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Avensis III.
« Válasz #3467 Dátum: 2019.12.14 16:33:28 »
Szia!
A kuplung elhasználódása, csúszása a jelenség észlelésétől már nem lineárisan romlik, hanem gyorsuló ütemben. Mikor előzésnél már nem elég az ötös (négyes, ki hogy), onnantól nagyon gyorsan lejön az, hogy már egyesben is érzed a csúszást. Szerelés max négy óra egy profinak. Anno a szerelőmnek kétszer volt váltó le-fel, mert nem emelt ki a kuplung, nem merte bevallani, hogy elcseszte, mikor felhívtam, hogy mi van már a verdával, és bevallotta, hogy baj van, akkor mondtam, hogy tekerje vissza kicsit a kuplung pedálnál a szárat. Rögtön jó lett .  :D

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3468 Dátum: 2019.12.14 18:03:04 »
Sziasztok.
Ismét segítséget vagy tanácsot szeretnék kérni.
Megvolt az olaj csere a kocsin (2010 avensis t27 1.8 benzines, kézi váltó).
Amikor betöltöttem az olajat gondoltam, hogy ráindítok csak úgy benyúlva a kocsiba, hogy átforgassam.
Jött a meglepetés, hogy az autó nem indult.
Kattanást hallok, minden műszer okés de nem indult.
Aztán beülve és kuplungot benyomva azonnal, pöcre indult.
A kérdésem, hogy ez normális, hogy csak kuplung benyomás után indul?
Nincs semmi hiba a műszerfalon.
Egy ideje megvan a kocsi, de nem emlékszem, hogy valaha próbáltam - e így indítani vagy mindig csak beülve és automatikusan kuplungolva.
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv
Laci

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis III.
« Válasz #3469 Dátum: 2019.12.14 23:07:14 »
Ez normàl működès

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3470 Dátum: 2019.12.14 23:13:38 »
Köszi a gyors választ.
Közben angol fórumon is olvastam, hogy ez ilyen.
Eddig fel sem tűnt, hogy ez így működik.
A kuplungot automatikusan benyomom mindig, ezért ez eddig sem volt tudatos a használata indításkor.
Még1x köszönöm

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3471 Dátum: 2019.12.15 09:51:48 »
Nekem pl az újonnan megvett T27-nél (első Toyotám) elfelejtették ezt megemlíteni az autó átadásakor. Egy Győr belvárosában történt lefulladás után volt jópár indítózás, mire elibdult és fogalmam sem volt miért (kb 3 km-t tettem addig meg az új autóval). Kinyomott kuplunggal indotottam mindig, de nem figyeltem arra, hogy koppig kell nyomni [emoji23]
Itt tudtam meg pár nap múlva, jogy ez ilyen.

Tapatalkkal küldve


11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis III.
« Válasz #3472 Dátum: 2019.12.16 13:15:54 »
Sziasztok!

Lesz 1 talán enyhén offtopic kérdésem a nagyközönséghez, bocsássatok meg előre is !

Egy t22es avensist használok most röpke 2 éve. Szeretem a kocsit, de azért elég korosodó már mind dizájnját mind mechanikáját tekintve. 1.5-2 millió környékén tervezek átülni a másikba, leginkább érzelmi okokból.

A családi szedán vonalat tartanám továbbra is 2 méteres 120 kilós termetemből kiindulva.

A kérdésem annyi lenne...Szerintetek, elfogultságot többnyire félretéve, mennyire jó alternatíva a t27es ebben az ársávban?

Hogy veszi fel a versenyt egy mondeoval, accorddal, lagunával, stb? Dízelben meg szabad venni?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis III.
« Válasz #3473 Dátum: 2019.12.16 21:50:06 »
A kérdésem annyi lenne...Szerintetek, elfogultságot többnyire félretéve, mennyire jó alternatíva a t27es ebben az ársávban?
Hogy veszi fel a versenyt egy mondeoval, accorddal, lagunával, stb? Dízelben meg szabad venni?
Szia! Ami olcsó, az dízel lesz, azt meg sokszorosan meg fogod fizetni, minden csak nézőpont kérdése. A T27-nek is megvannak a gyerekbetegségei (a motorok típushibái más kérdés), arányaiban még így is elég megbízható. Én elücsörögnék még addig a T22-ben, amíg egy igazán szép darabra nem tudnék összegyűjteni (tudom, verjem a sajátomat a csalánnal... :D ).
A korabeli összehasonlítást passzolom, egyikben sem ültem, pláne motorikusan nem ismerem őket.
         

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Avensis III.
« Válasz #3474 Dátum: 2019.12.16 23:48:40 »
Esetleg T25-ösben nem gondolkodsz?
Az óriási lépés volt a T22-höz képest, mind kényelmi, biztonsági és egyéb téren - de egy T25-T27 közötti váltás viszont már nem volt azért akkora.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis III.
« Válasz #3475 Dátum: 2019.12.17 09:41:02 »
Esetleg T25-ösben nem gondolkodsz?
Az óriási lépés volt a T22-höz képest, mind kényelmi, biztonsági és egyéb téren - de egy T25-T27 közötti váltás viszont már nem volt azért akkora.
Majdnem rutinból írtam, hogy abból találj normálisat (de igazából mind közel 10 éves vagy idősebb lesz, szóval bármi előjöhet bármelyiknél)... Kb. egy áron van egy normális benyás T25 egy T27-tel majdnem (enyhén felülárazzák jó ideje a benzineseket a realitáshoz képest).
         

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Avensis III.
« Válasz #3476 Dátum: 2019.12.17 11:30:38 »
Nem tudom a T27-esek talán már nem eszik az olajat, ugye a T25-ös esetében még az én 2.4-es mocim is gyűrűzve lett emiatt.
T27-es esetében én az Exe felszereltségét éreztem hiányosnak a korábbihoz képest, persze tudom ez sok autóst nem igazán zavar, és megelégszik a Sol-lal is.

Ilyen idősen pedig szerintem egy benzines is lehet már bőven leharcolt, ez valóban erősen a tulajtól függ, mit nem sajnál az autójától a garanciaidő lejárta után - és sajnos az itthoni gyakorlat nem éppen annak kedvez, hogy valaki egy 10-15 éves autót is "vakon" meg merjen venni.  :hmmmm: Tisztelet persze a kivételnek, mert szerencsére ilyenek is akadnak.  :clap: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis III.
« Válasz #3477 Dátum: 2019.12.22 16:55:42 »
Esetleg T25-ösben nem gondolkodsz?
Az óriási lépés volt a T22-höz képest, mind kényelmi, biztonsági és egyéb téren - de egy T25-T27 közötti váltás viszont már nem volt azért akkora.

T25el a nagyobb problémám a motorválaszték. A dieseleket mindenki ismeri, a benzinesek pedig lényegében 100%ban megegyezőek a jelenlegi kocsimban lévővel.
Míg T22m 1.6os blokkja 100e kilóméternél garanciálisan cserélve lett Toyota szervíz által, és az azóta eltel 200e kilóméteren 0 olajat eszik, addig a piacon futó hasonló vvt-i motoros avék szerintem nagyátlagban nem ilyen megkíméltek.

És akkor arról nem is beszéltem, hogy dinamikában is szerettem volna kisebb előrelépést..miközben a T25 valamivel nehezebb, és a motorválaszték teljesen u.a .

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Avensis III.
« Válasz #3478 Dátum: 2019.12.22 21:42:21 »
Nehezebb, mert úgymond "anyagból" van.  ;) Nekünk annó 3 db T22-es is volt, utána ég és föld volt a különbség T25-be átülni. Már az ajtó súlyán érezted, és azt elég volt megpöccinteni, és becsukódott (jobban mondva puffant egy halkat), míg a T22-essel ez a művelet csak azt eredményezte, hogy újra ki kellett nyitni a félig bezárult ajtót, majd erősebben becsukni. A biztonság, a +légzsákok és egyéb kényelmi kütyük, erre mondtam, hogy óriási volt az ugrás, míg egy T25-T27-es esetében már a tesztvezetés után azt kérdeztem magamtól, hogy na itt mi volt most akkor az előrelépés, miért is kellene egyáltalán elgondolkodn iazon, hogy autót cseréljünk?  :hmmmm:

A 2.4-es motor nem volt T22-esben, ahogy már a T27-esben sem, ha nem vagy ellensége a kényelmes automata váltónak (ami ráadásul 5 sebességes), akkor az a motor is egy jó megoldás lehet. Sokan kerülik, mert nem ismerik, és állítólag a gatyádat is leeszi.  :hmmmm: Akinek meg van, az meg nem akar szabadulni tőle.  ;) És hidd el, mindig lesz benne elegendő erőtartalék, 219e km alatt még sosem kellett 1 előzést sem megszakítanom azért, mert kevés lett volna a kocsi ereje hozzá.  :szemez: ;)

Szerintem ha eldurvul az olajfogyasztás, akkor a tulajok nagy része azért már felkeres egy szervizt - ahol remélhetőleg hozzáértéssel szakszerűen meg tudják gyűrűzni a motort, és többet nem lesz baj vele. Vagy rosszabb esetben nyomott áron eladja (nepper lehet bepróbálkozik vele, és eltitkolja a fogyasztást, de mivel eléggé köztudott ez a probléma, így nehéz elsumákolni azt).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

elod992

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis III.
« Válasz #3479 Dátum: 2020.01.03 10:09:52 »
Üdv.
Adott egy olyan probléma , hogy tankoláshoz nehezen tudtam kinyitani a kis ajtót fagy miatt. Többszöri gombnyomogatás után végre kinyilt és sikerült tankolnom. Utána vettem észre , hogy nem tudom visszacsukni, illetve igen de nem áll meg, mert letörött az a kis "bütyök" ami tartja, zárja az ajtót. A kérdésem, hogy bármilyen szervizben meg tudják oldani , vagy szakszerviz kell ?