Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 334022 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Prédikátor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Toyota Avensis kombi T27
Re:Avensis III.
« Válasz #3450 Dátum: 2019.10.31 23:07:25 »
A két első féktárcsa lassan cserés lesz,már érezhetően" vállasodik".Sztem még a gyári van benne (most 165E km)Kérdésem,cseréltek e már itt a fórumon valakinek,milyen költségekkel számoljak?Érdemes felszabályoztatni,vagy vegyek újjat?Neten nézelődve kb 6-10E-ig van darabja az új féktárcsának.Annyira nem is vészes.Persze + a fékpofák,gondolom.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8632
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3451 Dátum: 2019.11.01 08:23:49 »
A két első féktárcsa lassan cserés lesz,már érezhetően" vállasodik".Sztem még a gyári van benne (most 165E km)Kérdésem,cseréltek e már itt a fórumon valakinek,milyen költségekkel számoljak?Érdemes felszabályoztatni,vagy vegyek újjat?Neten nézelődve kb 6-10E-ig van darabja az új féktárcsának.Annyira nem is vészes.Persze + a fékpofák,gondolom.
Elment 165e km-t. Ne barkácsold, cseréld kompletten!
Nekem is csereérett és a hátsó is (az első 319e, a hátsó 140e óta fut). A hátsót márkaszervizben cserékték, Optifit került bele.

Tapatalkkal küldve


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1000
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Avensis III.
« Válasz #3452 Dátum: 2019.11.01 08:42:43 »
Tegnap találkozott a múlt és a jelen. A régi T25-ösünk és a jelenlegi T27-es egymás mellett.

Tervezett találka volt, alkatrészt is vittünk a régihez. Illetve 20 perc beszélgetés, tapasztalatcsere is történt, s némi szentimentális sztorizgatás is a program része lett :)
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.01 08:45:17 írta Deka »
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

suszitibi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:Avensis III.
« Válasz #3453 Dátum: 2019.11.01 21:03:35 »
Sziasztok
Keresek T27, 2.0 vagy 2.2 dízel tulajdonost, aki Győr és Sopron között lakik, lehetőleg minél közelebb Kapuvárhoz és hajlandó lenne kivenni a saját légmennyiség mérőjét, hogy az én autómba lepróbáljam. Az is megoldható, hogy az enyémet tesszük be a másik autóba és így próbáljuk. Sajnos, 2200 fordulat alatt, nincs nyomaték. Utána is szerényebb, mint kellene. Az új turbó nem pörög fel rendesen. A turbó vezérlő szelep is új, gyári, minden kitakarítva, leellenőrizve.
Helybe mennék és kifizetném az illetőnek azt a fél órát.
Esetleg tudjátok, milyen gyártmány a gyári? Mert az enyémen csak a Toyota felirat van. Gondolom Denso, vagy Pierburg. Nem szeretnék mellényúlni, egyszer már sikerült.
Köszönettel: Tibi

Anonymusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: Toyota Avensis T27 2.0 D4D
Re:Avensis III.
« Válasz #3454 Dátum: 2019.11.08 08:50:01 »
Sziasztok ! Felvillant ma a motor lámpa a az Avensisen,2.0 D4D 2010 évjárat. Toyota Teachstreammel diagoltuk és a P0031 hibakódot dobta ki . Oxygen (A/F) Sensor Heater Control Circuit Low (Bank1 Sensor1)
Járt már valaki így ? Mi lehet a gond ?

Anonymusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: Toyota Avensis T27 2.0 D4D
Re:Avensis III.
« Válasz #3455 Dátum: 2019.11.13 10:29:57 »
Voltam ma toyota  márkaszervízbe ahol ugyanezt a hibát dobta ki nekik is . Azt mondta hogy a lambdaszonda a hibás . Kérdésem az lenne ,hogy csere után  kell valamit programozni vagy csak a hibákat kell törölni ?

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Autó: Avensis T22 2.0 VVTi 2001
Re:Avensis III.
« Válasz #3456 Dátum: 2019.11.14 07:28:26 »
Nem kell semmit sem csinálni. A hiba megszűnik csere után

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1000
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Avensis III.
« Válasz #3457 Dátum: 2019.11.18 20:08:01 »
Korábban is fura volt már az elektromos gázpedál a T25 bowdenese után. Ma konkrétan vettem észre egy jelenséget: mélyebb gázra, mint egy automata (vagy mint egy kuplungos) először kicsit pörgött, majd megindult, kicsit visszább igazodott a fordulat majd tovább gyorsult rendesen.
Konkrétabban: 4. sebességben 80nál padlónál elforgott 3000 fölé, gyorsult, csak kicsit nyúlósan, majd 2-300-at esett a fordulat mielőtt újra emelkedett volna. Mindeközben folyamatosan gyorsultunk.
Kuplungos lesz??? vagy az elektronika ugat be? 5-6 km után csinálta, még nem volt üzemmeleg. még 2-3 km után nem tudtam újra előidézni... Szaga nincs, nem is volt, 2 hete járt hegyen-völgyön, azt is bírta, rendszeresen figyel hátul a 4 bringa, azt is bírja.
217.000 km, még eredeti kuplungszett van benne, jóval feljebb fog, mint anno a T25, de kb.: 3-4 cm-t benyomva kezd kiemelni, ha menet közben vizslatom, hogy hol fog.
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

tigger

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota Avensis 1.8 Station Wagon T27
Re:Avensis III.
« Válasz #3458 Dátum: 2019.11.18 21:20:33 »
Felismerem ezt a jelenséget, már nekem is csinálta, pont így ahogy írtad! (2009 1.8i) Nálam 2 éve van az autó, viszont eddig összesen talán 4x sikerült ezt a jelenséget produkálni. Mind a 4 alkalommal az első közös telünk alatt fordult elő, nagyon hasonló körülmények közt: hideg van, 5 fok körül, a motor még melegszik, bár a hűtővíz már épp elérte az optimális hőfokot. Miután produkálta a jelenséget, az út további részében sosem sikerült direkt újra reprodukáltatni vele. Ebből - és abból is, hogy rendesen üzemmelegen sosem produkálta - arra következtetek, hogy bemelegedve már nem jön elő. Pedig kifejezetten próbáltam rendesen telepakolt csomagtartóval autópályán tartós 5%-os emelkedőnek tolni neki 3-asban és 4-esben is, de nem. Hozzá kell tennem, hogy eléggé kivételes eset, hogy 3000 fölé pörgetem az első 10 km alatt, pláne lepadlózva, igyekszem eléggé figyelni a bemelegedésre. Jó hír lehet viszont neked is, hogy a második télen egyszer sem jött elő a jelenség, se véletlenül, se szándékosan, pedig 1-2x megpróbáltam. A kuplung nekem is hamar kezd kiemelni, de az elmúlt 35000 km alatt szerintem nem változott és rendesen működik. Amikor nekem előjött, voltam is vele a Toyota szervizben (más okokból), és elmeséltem nekik a jelenséget és kértem, hogy kifejezetten emiatt vizsgálják meg a kuplungot vagy ami okozhat ilyet. Nem találtak semmit és a kuplungról megállapították, hogy semmi baja, még messze nem csereérett, használjam az autót nyugodtan és ha gyakrabban előjön, jelentkezzek újra. De megnyugtattak, hogy szerintük nem fog semmi egyik pillanatról a másikra tönkremenni. Azóta kissé el is felejtettem már, hogy volt ez az egész :)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1000
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Avensis III.
« Válasz #3459 Dátum: 2019.11.18 21:35:24 »
Mi április óta élünk együtt, 13000 km-t hajtottunk bele... Általában én is kíméletesen hajtom a gépet, nem szokásom nagy gázzal a kuplungot csúsztatni, meg kis fordulaton mélyet nyomni, ha már meleg és haladósabbra akarom venni inkább visszaváltok, hisz az is öröm. (Aláírásomban látható a fogyasztás, az sem a non-stop sietéstől van) A szitu is kicsit szerencsétlenül jött, meg a jelenség is meglepett. Be kell valljam, ma kicsit felfokozták az idegállapotom :( S lehet nem voltam olyan finom, mint álltalában.

Köszönöm a részletes leírásod, majd figyelek. Szándékosan nem cseszegetném a kuplungot, de azért majd hallgatom, csinálja-e máskor is.
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8632
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3460 Dátum: 2019.11.19 10:05:12 »
Korábban is fura volt már az elektromos gázpedál a T25 bowdenese után. Ma konkrétan vettem észre egy jelenséget: mélyebb gázra, mint egy automata (vagy mint egy kuplungos) először kicsit pörgött, majd megindult, kicsit visszább igazodott a fordulat majd tovább gyorsult rendesen.
Konkrétabban: 4. sebességben 80nál padlónál elforgott 3000 fölé, gyorsult, csak kicsit nyúlósan, majd 2-300-at esett a fordulat mielőtt újra emelkedett volna. Mindeközben folyamatosan gyorsultunk.
Kuplungos lesz??? vagy az elektronika ugat be? 5-6 km után csinálta, még nem volt üzemmeleg. még 2-3 km után nem tudtam újra előidézni... Szaga nincs, nem is volt, 2 hete járt hegyen-völgyön, azt is bírta, rendszeresen figyel hátul a 4 bringa, azt is bírja.
217.000 km, még eredeti kuplungszett van benne, jóval feljebb fog, mint anno a T25, de kb.: 3-4 cm-t benyomva kezd kiemelni, ha menet közben vizslatom, hogy hol fog.
Ha a kuplung kezdi megadni magát, akkor 4, 5-ben padló gázra egy picit megemelkedik jobban a fordulatszám (megcsúszik a kuplung), majd esik és helyreáll az adott sebességhez tartozó fordulatszám. Ezt nem túl nehéz észrevenni, főleg mert folyamatosan nő a felpörgés nagysága/ideje. Eleinte csak minimálisan, aztán ez fokozatosan romlik és egy idő után necces lesz előzni. Ez pár 100, max 1000 km alatt bekövetkezik.
Ha ez van, akkor egyértelműen kuplung csere érett.
Ezt nem az elektromos gázpedál okozza.

Az, hogy a kuplung magasan fog, eszerint általános ezeken a kocsikon, mert nekem új kora óta ilyen.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.19 10:08:06 írta Nagycitrom »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1000
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Avensis III.
« Válasz #3461 Dátum: 2019.11.19 19:31:00 »
Ha a kuplung kezdi megadni magát, akkor 4, 5-ben padló gázra egy picit megemelkedik jobban a fordulatszám (megcsúszik a kuplung), majd esik és helyreáll az adott sebességhez tartozó fordulatszám. Ezt nem túl nehéz észrevenni, főleg mert folyamatosan nő a felpörgés nagysága/ideje. Eleinte csak minimálisan, aztán ez fokozatosan romlik és egy idő után necces lesz előzni. Ez pár 100, max 1000 km alatt bekövetkezik.
Ha ez van, akkor egyértelműen kuplung csere érett.
Ezt nem az elektromos gázpedál okozza.

Az, hogy a kuplung magasan fog, eszerint általános ezeken a kocsikon, mert nekem új kora óta ilyen.

Értem a kuplung működését… a csúszást is. :) Csak még sosem jutottam el odáig, hogy alattam kezdi egy autó. Másrészt nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan, kevés kilométer után   fog kiderülni. Ma volt 50 km... semmi. Már csak max 950 :)
'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8632
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3462 Dátum: 2019.11.19 20:45:26 »
Többmint 270e km. Nem kevés.
Az, hogy nálad még keveset ment és máris egy jól látható összeget kell rákölteni, ez sajnos a használt autó vásárlás velejárója. Engem is bosszantana.

Tapatalkkal küldve


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1000
  • Autó: '10 Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol T27 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Avensis III.
« Válasz #3463 Dátum: Ma - 09:44:52 »
Többmint 270e km. Nem kevés.
Az, hogy nálad még keveset ment és máris egy jól látható összeget kell rákölteni, ez sajnos a használt autó vásárlás velejárója. Engem is bosszantana.

Tapatalkkal küldve
217000... És benne van. Tulajdonképpen a kézifék, mint ismert hiba is beeshet. Ez pedig kopóalkatrész. Nincs ezzel gond, ha kéri jár neki. A keveset, az már 13000 km... Más ennyi futásra nagyobb rezsit is elkönyvelt a környezetemben.
A hibával nem találkoztam még személyesen soha, ezért csodálkoztam rá, hogy a vége, ilyen rohamtempóban szokott zajlani.

Tapatalkkal küldve az én Redmi 4X eszközömről

'10 Avensis Wagon
'99 Yaris 
ex: '04 Avensis Wagon