Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 703782 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3195 Dátum: 2018.08.17 10:55:29 »
Elképzelhető, hogy a vízpumpa bírta volna tovább is, de a 2010-es megvételekor a hűtőfolyadék már nagyon durva volt, nem nagyon cserélték az előző tulajdonosék  :no:
Ott lehet a bibi.
Tipikus példája, a "karbantartás kihagyásából jelentős javítási számlát gyártunk"-nak.  :censored:
Jellemzően a váltó olaj, hűtő folyadék, fékfolyadék, levegőszűrő szokott kimaradni, mert minek, attól még megy.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis III.
« Válasz #3196 Dátum: 2018.08.17 11:17:03 »
Ott lehet a bibi.
Tipikus példája, a "karbantartás kihagyásából jelentős javítási számlát gyártunk"-nak.  :censored:
Jellemzően a váltó olaj, hűtő folyadék, fékfolyadék, levegőszűrő szokott kimaradni, mert minek, attól még megy.
Sokakat nem érdekel, mert mikor eladja, még jó lesz. Ő spórol 1-2 tizest, az új tulaj meg úgyse kérdezi meg a vételnél.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3197 Dátum: 2018.08.17 11:29:43 »
Sokakat nem érdekel, mert mikor eladja, még jó lesz. Ő spórol 1-2 tizest, az új tulaj meg úgyse kérdezi meg a vételnél.
Szerintem nem a spórolásból adódik, hanem a tudatlanságból. Nem gondolja végig, hogy a karbantartás leredukálásával meddig megy el a kocs és azelőtt adja el. A többség egyszerűen hülye a témához és kérdezni meg lusta.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis III.
« Válasz #3198 Dátum: 2018.08.17 15:56:17 »
Szerintem nem a spórolásból adódik, hanem a tudatlanságból. Nem gondolja végig, hogy a karbantartás leredukálásával meddig megy el a kocs és azelőtt adja el. A többség egyszerűen hülye a témához és kérdezni meg lusta.
Ezt a verziót azért hiszem el nehezen, mert nekem a Mayernél szóltak az összes felsorolt dolog miatt. Váltóolajra is mondták, hogy csak ellenőrzést írnak elő, de jobb azt cserélni.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #3199 Dátum: 2018.08.18 15:29:34 »
Ott lehet a bibi.
Tipikus példája, a "karbantartás kihagyásából jelentős javítási számlát gyártunk"-nak.  :censored:
Jellemzően a váltó olaj, hűtő folyadék, fékfolyadék, levegőszűrő szokott kimaradni, mert minek, attól még megy.
Gondolom, hogy ez a trojka (váltó olaj, hűtő folyadék, fékfolyadék) inkább kor, mint kilométerfüggő. :hmmmm:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3200 Dátum: 2018.08.18 15:36:20 »
Gondolom, hogy ez a trojka (váltó olaj, hűtő folyadék, fékfolyadék) inkább kor, mint kilométerfüggő. :hmmmm:
Mindegyikre km vagy/és év előírás is van.

Tapatalkkal küldve


Anonymusz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3201 Dátum: 2018.08.20 10:19:48 »
Sziasztok. folyamatosan ég a légzsák vissza jelző a műszerfalon. Diagot rátettem és a B1826 hibakódot dobja ki. találkozott valaki ezzel a hibával és van rá valami megoldás ?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis III.
« Válasz #3202 Dátum: 2018.08.20 21:47:20 »
Véletlen nem porszívóztál az üléseid alatt mostanában? Megeshet hogy kotorászás közben szétcsúszott. Ha volt porszívózás a jelenség előtt, akkor meg lehet próbálni, hogy az akkut lekötöd, utána széthúzod a csatlakozót és összedugod. Ha ez okozta a problémát akkor akku visszakötése után nem fog jelentkezni. Azért menj egy kicsit a kocsival, mert ha hibakód van, akkor azt néha csak párszáz méter után írja be a tárolóba.
Disclaimer: mivel ez mégiscsak légzsák, tehát robbanóeszköz, egy márkaszervízt is kérdezz meg előzetesen, mielőtt nekiállsz matatni!

vezu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis III.
« Válasz #3203 Dátum: 2018.08.21 08:05:28 »
Mindegyikre km vagy/és év előírás is van.

Tapatalkkal küldve

Váltóolaj cserére mi a gyári előírás? Illetve vezérlés cserére van-e?
Fogyasztásról: ~2000 km-t sikerült megtennünk együtt, eddig nagyon elégedett vagyok. Normál vezetési stílussal, klímával ~ 30 % város, 70 % autópálya/országúti használat mellett a BC szerinti fogyasztásom 6,7 liter, saját mérésem alapján ez 6,92.  :clap: 1.4-es G astrám is ugyanennyit evett.
Toyota Avensis 1.8 Benzin - 2011


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis III.
« Válasz #3204 Dátum: 2018.08.21 08:16:23 »
Váltóolaj cserére mi a gyári előírás? Illetve vezérlés cserére van-e?
Fogyasztásról: ~2000 km-t sikerült megtennünk együtt, eddig nagyon elégedett vagyok. Normál vezetési stílussal, klímával ~ 30 % város, 70 % autópálya/országúti használat mellett a BC szerinti fogyasztásom 6,7 liter, saját mérésem alapján ez 6,92.  :clap: 1.4-es G astrám is ugyanennyit evett.
Hatvanezrenkénti periodikus szervízeknél írtnak elő ellenőrzést, tehát 60-120-180-240..., de a lelkiismeretesebb szervizek szólnak, hogy mindenképpen a csere a javasolt.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3205 Dátum: 2018.08.21 09:14:44 »
Váltóolaj cserére mi a gyári előírás? Illetve vezérlés cserére van-e?
Fogyasztásról: ~2000 km-t sikerült megtennünk együtt, eddig nagyon elégedett vagyok. Normál vezetési stílussal, klímával ~ 30 % város, 70 % autópálya/országúti használat mellett a BC szerinti fogyasztásom 6,7 liter, saját mérésem alapján ez 6,92.  :clap: 1.4-es G astrám is ugyanennyit evett.
Váltó olaj cserét nem ír elő, csak ellenőrzést, de ajánlott 60-100ekm-ként cserélni. Nem egy hatalmas költség, sokaknál ez 4-6 évente és megelőzhető vele a váltógondok. Én bő évente, 60e km-ként cserélem.
Vezérlés láncos, nincs csereperiódusa.

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3206 Dátum: 2018.08.21 19:49:46 »
Sziasztok

Csak röviden leírom a történetet, hátha más is kocsivásárlás előtt áll és jelent némi segítséget.
Szóval a kiszemelt kocsi egy avensis t27 volt, lehetőleg kombi.
Mindenhol próbáltam utánaolvasni a lehetséges hibáknak, mivel az előző t25-ös vásárlása előtt ez elmaradt és bele is futottam egy olajevősbe.
Mivel igazán semmi extra típushibát nem írt senki, ezért amennyire tudtam kipróbáltam a kocsit.
Minden okés volt vele, a tapasztalt hibákat a kereskedő javította.
Amikor elhoztam a kocsit, akkor kezdtem hallani egy kis súrlódó hangot a bal eleje felől.
Mivel egy igencsak hosszú nyaralás előtt álltunk, ezért elvittem szerelőhöz.
Elsőre egyből kerékcsapágyat mondta, de nem az volt. A másik ötlete a váltócsapágy volt.
Ti is adtatok ötleteket, de nem is gumi probléma ill. nem is a műanyag kerékdob burkolat volt a ludas.
Aztán a nyaralás során öcsém szerelőjét is meglátogattam, mert csak nem hagyott nyugodni, hogy lehet a váltóban kevés az olaj.
Váltóban olajszint okés, színe okés, szerelő szerint ha bármi van is a váltóval, akkor az nagyon kezdődő dolog, mert semmi nem utal arra, hogy már régóta darálná, de ezt csak úgy tudta volna megnézni biztosan ha ottmarad a kocsi (erre nem volt lehetőség).
Aztán találkoztam egy régi ismerősömmel, akinek mint kiderült autókereskedése van.
Ahogy mondtam a dolgot, azonnal vágta rá, hogy mi lehet a hiba!
Differenciálmű!
Azt mondja, hogy nem 1 és nem is 2 ilyen avensisszel találkozott, amelyiknek ugyanez volt!
Javítása? Állítólag a difi együtt van a váltóval.
Amit javasolt, hogy tegyek bele egy prémium váltóolajat, akár még adalékot is és akkor egy 50-100e km-t simán elmegy minden gond nélkül és lehet még a hangja is megszűnik.
Addigra meg, amikorra tönkremenne (ha még meg lesz a kocsi), akkor már lesz bőven bontottan....
Más típusokkal is találkozott, ahol ez volt a hiba.
Remélem tudtam segíteni másnak, hogy ilyenre is figyelni kell.
Nekem a próba során azért nem tűnt fel, mert nyomtam neki, hogy hogyan megy, minden okés-e a fékekkel stb, de igazán arra nem figyeltem, hogy kis gáz, elenged, kis gáz, elenged, mert akkor egyből lehetett volna hallani.
Hát ez van.
Amúgy nagyon szimpi a kocsi!
Ha kell van benne erő, de sokkal takarékosabb, mint az előző volt (ez gondolom az erősebb motornak és a 6-os váltónak is köszönhető)
4150km-es nyaralás alatt 6,59l-es fogyasztás, a kocsi megtömve és 120-as tempóra belőve a tempomat és az elejétől a végéig ment a klíma!
Az előző hasonló körülmények között 7,4-et evett és még annak is nagyon örültem :-D

üdv mindenkinek, további jó nyaralást vagy jó visszatérést a melóba (nekem ez utóbbi jutott.... :-(  )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3207 Dátum: 2018.08.21 20:19:50 »
Sziasztok


Amit javasolt, hogy tegyek bele egy prémium váltóolajat, akár még adalékot is és akkor egy 50-100e km-t simán elmegy minden gond nélkül és lehet még a hangja is megszűnik.
Nem véletlenül javaslom, hogy ne csak ellenőriztesd a váltó olajat 60e km-ként, hanem cseréld is! De legalább 100e alatt.

Ha kell van benne erő, de sokkal takarékosabb, mint az előző volt (ez gondolom az erősebb motornak és a 6-os váltónak is köszönhető)
4150km-es nyaralás alatt 6,59l-es fogyasztás, a kocsi megtömve és 120-as tempóra belőve a tempomat és az elejétől a végéig ment a klíma!
Az előző hasonló körülmények között 7,4-et evett és még annak is nagyon örültem :-D

üdv mindenkinek, további jó nyaralást vagy jó visszatérést a melóba (nekem ez utóbbi jutott.... :-(  )
Milyen motor van a kocsiban?

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3208 Dátum: 2018.08.21 20:31:19 »
Nem véletlenül javaslom, hogy ne csak ellenőriztesd a váltó olajat 60e km-ként, hanem cseréld is! De legalább 100e alatt.
Milyen motor van a kocsiban?

Nem tudom, hogy mikor volt vagy volt-e cserélve váltóolaj benne (szinte tuti, hogy nem), de ahogy láttam, amikor a szerelő nézte, nagyon szép színe volt az olajnak.
A szerelő, aki nézte az olajat azt mondta, hogy ha gond lenne a váltóval, akkor kezdene elszíneződni az olaj is.
Amúgy ezek után lehet, hogy tényleg egy váltóolajcserét beütemezek, bár erre vonatkozóan szívesen fogadnék ötleteket.
Melyik prémium kategóriás? Mit tegyek bele? Van-e adalék amit érdemes lenne használni vagy ez hasonló a motorolajhoz, hogy inkább adalékot ne?

1.8-as motor van a kocsiban.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3209 Dátum: 2018.08.21 20:50:00 »
Amúgy ezek után lehet, hogy tényleg egy váltóolajcserét beütemezek, bár erre vonatkozóan szívesen fogadnék ötleteket.
Melyik prémium kategóriás? Mit tegyek bele? Van-e adalék amit érdemes lenne használni vagy ez hasonló a motorolajhoz, hogy inkább adalékot ne?
Nem adalék kell, hanem normális, belevaló olaj! Gyári (előírású) olaj. Nekem időszakos szervizek alkalmával cserélték a márkaszervizben.
1.8-as motor van a kocsiban.
Eddig egy 2009-es egyhatos T27-esem volt, most meg egy 2017-es 1,8-as. Utóbbi fogyasztását láthatod az aláírásomban. A kettő együtt 340e km tapasztalat  :)