Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 265541 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

gezahofi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
  • Autó: Avensis 1.8 MultidriveS
Re:Avensis III.
« Válasz #3090 Dátum: 2018.02.26 07:33:50 »
Sajnos nekem nincs navim, ezért a vájerlessz töltő nem játszik , mert olyat meg nem találtak fel ami navi közben is eléggé töltene, ráadásul függőleges pozícióban

gezahofi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
  • Autó: Avensis 1.8 MultidriveS
Re:Avensis III.
« Válasz #3091 Dátum: 2018.02.26 07:35:13 »
De azért dühítő hogy kolléga Corollajabab két szivar gyűjtő  aljzat van a rádió alatt + egy a hátsó üléseknek

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3092 Dátum: 2018.02.26 10:05:34 »
Sajnos nekem nincs navim, ezért a vájerlessz töltő nem játszik , mert olyat meg nem találtak fel ami navi közben is eléggé töltene, ráadásul függőleges pozícióban
Van, csak annyiba is kerül. Egy 2A-os fejjel simán tölti bármelyik navi app mellett (S7 E)

De azért dühítő hogy kolléga Corollajabab két szivar gyűjtő  aljzat van a rádió alatt + egy a hátsó üléseknek
Mert a Corollát tolják az EUban, annak van piaca itt. Nézd meg, lassan ugyanakkora lesz, mint egy Avensis :hmmmm:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1953
  • Autó: '11 Avensis T27 2.0 D4D Wagon Executive
Re:Avensis III.
« Válasz #3093 Dátum: 2018.02.26 11:01:57 »
Még néhány plusz-minusz:
- Végre van ülésfűtésem  :clap:
- van a motoros rögzítő fék mellé visszagurulás gátló
- van motorosan behajtható tükör, ami viszont buta, mert nem zárásra/nyitásra működik, hanem gombbal és csak gyújtás mellett. Tehát amíg az ablakot a gyújtás levéltele után még az ajtók kinyitásáig felhúzhatom, addig a tükrökre ez kis balansz idő sincs  :cry: Kell majd egy kis idő, míg ez rögzül fejben.
- kispórolták a kihúzható csomaghálót
- már mankó kerék sincs, csak defekt hab vagy mi a nyavalya (valószínű majd szert teszek egy használtra valahonnan, mert a helye meg van)

Néhány kép

(ha nem sikerült nyilvánossá tennem, szóljatok  :D )

Gratula a géphez! További, új, sok gondmentes kilométert hozzá!!!  :clap:
Amiket leírtál, hiányosságokat azt tapasztalom én is, bosszantó tud lenni.
Fery

w_toyo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Avensis Wagon T27 2.2 D4D-Cat
Re:Avensis III.
« Válasz #3094 Dátum: 2018.04.12 15:05:53 »
Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon és a Toyotás berkekben is.  ::)
Nemrég vásároltam életem első Toyotáját egy Avensis T27-es modellre esett a választásom, pontos típusa Toyota Avensis Wagon 2.2D-Cat Premium (automata).
Egyszerűen lenyűgöző, pompás, érett, de ha kell akkor vagány is tud lenni a paripa, teljesen oda vagyok és vissza.  ::)
Tudtok esetleg egy olyan klubtagot ajánlani, akinek hasonló típusú járgánya van?
Szívesen elbeszélgetnék vele, hogy miképp is kezeljem, szervizeltessem stb. a járgányt.
Lehetséges, hogy pénteken 13-án :) kilátogatok erre a mini talira, remélem nem lesz gond ha még nem vagyok klubtag és csak úgy beállítok.  ::)
Szép napot mindenkinek!

Andor   

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3095 Dátum: 2018.04.12 20:33:05 »
Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon és a Toyotás berkekben is.  ::)
Nemrég vásároltam életem első Toyotáját egy Avensis T27-es modellre esett a választásom, pontos típusa Toyota Avensis Wagon 2.2D-Cat Premium (automata).

Andor   
Szia!
Akkor lesz ott 2 másik T27 is (de egy tuti). Igaz, benzinesek :)

Melyik szériás T27 (milyen évjárat)?

Amit javasolni tudok, hogy:
  • Jó olaj, inkább rövidebb, mint hosszabb ciklusban cserélve
  • Ha nem is folyamatosan, de nagyon sűrűn prémium üzemanyag
  • Városi használat, rövid utak kerülendő
  • Bizonyos szériák hajlamosak a hengerfej tömítés miatt megfeküdni

Elk Hunt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Avensis 1.8 Benzin T27 2017
Re:Avensis III.
« Válasz #3096 Dátum: 2018.04.16 11:15:17 »
Üdv!

Látom, nem csak engem zavar néhány megoldás az újabb Avensis-nél. Olvasva a megjegyzésedet teljesen egyetértek veled, illetve még kiegészíteném azzal, hogy az elektromos parkolófék gombját is tehették volna pl. a sebességváltó mellé, mert nem minden esetben kézenfekvő annak elhelyezése. Az elektromos tükör + ablak rendezése ( záráskor ugye nem hajtja be és húzza fel ) azért az jobban zavar ( az érdekes, de gyakorlati haszna azonban megkérdőjelezhető tábla felismerés helyett ezt oldották volna meg...).
Más jelegű kérdés: milyen jellegű/gyártónak javasoljátok a motorolaját, mert nem akarom megvárni az egy évet/(talán 15e km)-t?

Köszönettel,

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3097 Dátum: 2018.04.16 12:49:38 »
Üdv!

Látom, nem csak engem zavar néhány megoldás az újabb Avensis-nél. Olvasva a megjegyzésedet teljesen egyetértek veled, illetve még kiegészíteném azzal, hogy az elektromos parkolófék gombját is tehették volna pl. a sebességváltó mellé, mert nem minden esetben kézenfekvő annak elhelyezése. Az elektromos tükör + ablak rendezése ( záráskor ugye nem hajtja be és húzza fel ) azért az jobban zavar ( az érdekes, de gyakorlati haszna azonban megkérdőjelezhető tábla felismerés helyett ezt oldották volna meg...).
Más jelegű kérdés: milyen jellegű/gyártónak javasoljátok a motorolaját, mert nem akarom megvárni az egy évet/(talán 15e km)-t?

Köszönettel,
Mivel 2009 októbere óta használom a motoros rögzítő féket, engem nagyon nem zavar a helye, már rég megszoktam. Biztos lehetett volna láthatóbb helyre tenni, de ez legyen a legnagyobb gondod ;)
Automata ablak felhúzásról nem tudok, de a tükör automatikus behajtása felszereltség függő. Ott, ahol egy normál kapcsoló gomb van (benyomva/kinyomva), ott nincs automatikus behajtás. Ahol csak egy sima mikrokapcsoló (tehát nem marad bent), ott működik. Magasabb felszereltségnél (vagy a franc tudja mi alapján) van ilyen. Auris, Corolla ugyanez. Ott is megtalálod mindkét verziót. Szerviz menüből sem beállítható sajnos.

Amit szerintem kihagytam a múltkori morgolódásomból: a régi T27ben (2009-es) a könyöklő 2 emeletes volt középen. Volt egy kis ajtó, amit az alján elhúzva nyertem még + 8 cm-t. Így éppen elfért egy 1,5 literes PET palack állítva. Mivel sehol máshol nincs ilyen hely, nagyon kellett. Na ezt az újból (2017) kispórolták, ott fix az alja, így csak egy fél, max 0,75-ös palack fér el. MIÉRT???  :cry:

A tábla felismerés elég sutára sikerült, bár érdekes, hogy pl Ausztriában vagy Németországban valahogy jobban elboldogul  :hmmmm: Tehát lehet, hogy a magyar táblakihelyezés rendszere is ludas benne. Bár éppen a napokban lettem figyelmes egy érdekességre ezzel kapcsolatban. Az M1-es a szuper útviszonyok miatt több helyen is van sávfüggő sebesség korlátozás (belső 120, külső 80). Amelyik sávban elhaladok alatta, arra áll rá, de ami érdekes, hogy sávváltásnál átvált a megfelelő értékre! Tehát sávhoz kötötten tudja megjegyezni.  :)

Én Eneos Premium Ultra 0W20 és Total Quartz 9000 Future GF5 0W-20 olajokat használok. Miért szeretnéd idő előtt (km vagy idő?) lecserélni?



Elk Hunt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Avensis 1.8 Benzin T27 2017
Re:Avensis III.
« Válasz #3098 Dátum: 2018.04.16 13:16:41 »
Kb 5000 km-nél gondolnám, hogy az első olajcsere megtörténjen, az gondolom erre a távra már régi szóhasználattal nem lesz "járatós" (tudom, hülyeség ennek nevezni)
Több helyről is azt hallottam, hogy nem árt ha hamarabb van meg az első csere. A szervízben meg ott leszek ezen.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3099 Dátum: 2018.04.16 13:24:25 »
Kb 5000 km-nél gondolnám, hogy az első olajcsere megtörténjen, az gondolom erre a távra már régi szóhasználattal nem lesz "járatós" (tudom, hülyeség ennek nevezni)
Több helyről is azt hallottam, hogy nem árt ha hamarabb van meg az első csere. A szervizben meg ott leszek ezen.
Régebbi autóknál bevett szokás volt, de egy ilyen motornál szerintem felesleges. A gyári feltöltés jó, felesleges kikukázni. Ezeknél a motoroknál bejáratáskor nem keletkezik már "fémhulladék"  ;). Persze mindenki arra költi a pénzét, amire akarja  :flowers:
Ha mégis cseréled, akkor szűrőt is cserélj, csak úgy van értelme. Abból gyárit kellene beletenni!

Én 27-én viszem az első (15e km) szervizre.  :)

Elk Hunt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Avensis 1.8 Benzin T27 2017
Re:Avensis III.
« Válasz #3100 Dátum: 2018.04.16 14:53:09 »
"Ha mégis cseréled, akkor szűrőt is cserélj, csak úgy van értelme. Abból gyárit kellene beletenni!"

Persze, ez csak természetes.

Köszi a választ.

w_toyo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Avensis Wagon T27 2.2 D4D-Cat
Re:Avensis III.
« Válasz #3101 Dátum: 2018.04.17 12:36:16 »
Kedves Nagycitrom!

Köszönöm az infókat.
2009.05 havi az autó.

Olajból Mobil 1 -et használok 5w-30-ast (gyári specifikációval megegyezőt) 10 ekm-ként fogom cseréltetni
az első 1500 km-en csak omv max motion diesel-t kapott nemrég tértem át a mobil petrol által forgalmazott jumbo diesel-re - ez is prémium üa csak olcsóbban
heti 3-4 alkalom város (feleségem viszi kisfiamat a-ból b-be) de péntektől vasárnapig hosszabb utakon használjuk

Tudsz esetleg ajánlani vkit aki ért az automata váltókhoz?
Igazából problémám nincs vele de összehasonlítási alapom sincs. Egy olaj frissítésen, szűrőn és olajteknő tömítésen átesett. Erősen gondolkodok egy teljes olajcserén bár az ára egy kicsit visszatart.
Persze bevizsgáltattam az autót a Toyota Sakurában ott semmit nem találtak. 



Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Avensis III.
« Válasz #3102 Dátum: 2018.04.17 13:01:05 »
Kedves Nagycitrom!

Köszönöm az infókat.
2009.05 havi az autó.

Olajból Mobil 1 -et használok 5w-30-ast (gyári specifikációval megegyezőt) 10 ekm-ként fogom cseréltetni
az első 1500 km-en csak omv max motion diesel-t kapott nemrég tértem át a mobil petrol által forgalmazott jumbo diesel-re - ez is prémium üa csak olcsóbban
heti 3-4 alkalom város (feleségem viszi kisfiamat a-ból b-be) de péntektől vasárnapig hosszabb utakon használjuk

Tudsz esetleg ajánlani vkit aki ért az automata váltókhoz?
Igazából problémám nincs vele de összehasonlítási alapom sincs. Egy olaj frissítésen, szűrőn és olajteknő tömítésen átesett. Erősen gondolkodok egy teljes olajcserén bár az ára egy kicsit visszatart.
Persze bevizsgáltattam az autót a Toyota Sakurában ott semmit nem találtak.
Nem volt még automata váltóm, ebben nem tudok segíteni. Max annyit, hogy ha van hozzá karbantartási előírás, akkor azt nagyon érdemes betartani, mert drága játék, ha hozzá kell nyúlni valamiért.
Az olajfrissítést nem értem (nem hallottam róla). Nálam (manuális váltó) pl 60e km-ként ír elő ellenőrzést, de mivel nem nagyon lehet mit ellenőrizni az olajon, így nekem mindig lecserélik. Nem egy horribilis tétel, főleg egy váltó javításhoz képest nem.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3259
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis III.
« Válasz #3103 Dátum: 2018.04.17 13:25:07 »
Tudsz esetleg ajánlani vkit aki ért az automata váltókhoz?
Igazából problémám nincs vele de összehasonlítási alapom sincs. Egy olaj frissítésen, szűrőn és olajteknő tömítésen átesett. Erősen gondolkodok egy teljes olajcserén bár az ára egy kicsit visszatart.
Persze bevizsgáltattam az autót a Toyota Sakurában ott semmit nem találtak.
Mi a hibajelenség? Automatánál elég konkrét jelek vannak. Rántva indul? Rángat? Nem kúszik? Vagy mi a probléma? Olajfrissítésről még nem hallottam, eléggé maszatolásnak hangzik.  Szivárog és után lett töltve? Vagy hogyan kell érteni?
Az olaj ellenőrzése van előírva hatvanezrenként. Ez persze hülyeség, és minden korrekt szervíz cseréli ilyenkor. Toyotánál nem tudom mi van, de egyes modern VW-k esetében a kapcsolódó olajpumpát is cserélik olyankor az automata váltónál.
Ha nem vagy otthon a témában, ezeket mindenképpen olvasd el:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/01/07/automata_valto_javitas/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/12/16/igy_mukodik_az_automata_valto/

Ha az olajat időben cseréled és a probléma első jeleinél megcsináltatod, mielőtt eszkalálódna akkor nagy baj nem lesz.  Csak készülj rá, hogy milyen jelenség jelez problémát.

w_toyo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Avensis Wagon T27 2.2 D4D-Cat
Re:Avensis III.
« Válasz #3104 Dátum: 2018.04.17 14:48:46 »
Olaj frissítés:
A feltöltött mennyiség kb 50-60%-át tudják csak cserélni (manuálisan) mivel több nem jön le a váltóból.
Vannak szakműhelyek, ahol egy géppel egyidejűleg kiszivattyúzzák a régi olajat és töltik bele a frisset - ez esetben a teljes mennyiséget kb 6,5 liter cserélni tudják. Nos ez kb 80 eft - persze töredéke a váltó javításnak :) 
Mint írtam, problémám nincs de nem tudom azt, hogy mikortól kezdődik. Silent kérdéseire válaszul:
Mi a hibajelenség? - tudtommal nincs
Rántva indul? - nem
Rángat? - nem vagy nem tudom, hogy mi számít rángatásnak talán egy picit érezni h egyes fokozatokban vált
Nem kúszik? - kúszik ez rendesen
Vagy mi a probléma? - nem tudom, hogy van e egyáltalán
Szivárog és után lett töltve? - nincs szivárgás, nem is lett utánatöltve

Az autó egy tulajos, cégvezetőé céges autója volt, teljes szervizmúlt, gyári fényezés (Toyota Sakurában ellenőriztetve).
Szervizelték a Sakurában és az Emil Frey-nél is.
Jelenleg közel 213000 km van benne.
Eladás előtt kb 260 000 Ft-ot költöttek rá (elöl-hátul komplett fékcsere + hátul féknyereg felújítás + fékfolyadék + összes szűrő (kivéve automata váltó) + olajok + első szilentek).
Ahogy korábban írtam nagyon megkímélt jármű csak még nem volt automata váltós autóm így nem tudom mivel összevetni.