Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 704108 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1035 Dátum: 2009.03.07 09:11:34 »
Na most a vicc az, hogy az előző generációs Ave és Mazda6 is pár hónap eltéréssel debütált. Az első időszakban a Mazdából adtak el jóval többet, majd úgy 1,5 év után kiegyenlítődött és szép csendben megfordult a dolog. Ott is kijött az, amire a Toyota játszik már igen régóta,  nevezetesen, hogy olyan kocsikat gyárt, amik nem megosztóak. A Mazda formavilága sokkal megosztóbb, azaz több az olyan akinek tetszik/nem testszik, mint azok akiknek semleges. A Toyota inkább semleges. És hosszú távon ez profitál nekik. Eddig bejött.

Múlandóbb a Mazda designja az utóbbi időben. Divatosabb új korában, de hamarabb megszürkül. Saját magam is jó példa vagyok erre: új korában valami rettentő módon tetszett az első Mazda 6-os - imádtam  :wub: ! Sokkal jobban bejött, mint az Ave II. Egyenesen gyászoltam, hogy a Toyota miért nem szabta hasonlóra az Ave II-t. Aztán eltelt pár év... És a Mazda 6-osokat egyre kevésbé néztem meg az utcán, aztán már egyáltalán nem; viszont a maga visszafogott módján egyéni, elegáns de mégsem felvágós Ave II szép lassan elkezdett tetszeni. Ma meg már egyértelmű a helyzet: az első Mazda 6 elavult, viszont az Ave II most, az utódja mellé téve sem veszített a fellépéséből.

Félreértés ne essék: továbbra is szép kocsinak tartom az első 6-os Mazdát - és pl. jobban tetszik, mint a mostani 6-os. De ettől még a fent leírt változások végbementek.

És nemcsak nálam: ha összevetjük a használt első generációs Mazda 6-osok árait a kortárs Ave II-esekével, egyértelmű a kép.

Ami érdekes még: a Honda ugye az ezelőtti Accorddal egy, a Mazda 6-oshoz meglehetősen hasonló designt hozott ki - valahogy mégis kevésbé szürkült meg. Pedig új korában visszafogottabbnak tűnt, főleg hátulról. Talán pont ezért!
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.07 09:14:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1036 Dátum: 2009.03.07 09:18:50 »
Az Avensis inkább visszafogott, de kortalanabb designú. Még ma is elismerően nézem egy-egy szép állapotú Ave1 külsejét. (Na a belsejét már nem.)
Ez általában igaz a Toyotákra: nem viszik túlzásba az éppen aktuális divat követését, ezért nem is avulnak el látványosan.

Már amelyik. A visszafogott design nem eredményezi automatikusan a forma tartósságát; vannak példák erre is, arra is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #1037 Dátum: 2009.03.07 09:22:41 »
Összehasonlító teszt.
Érdemes megnézni a szavazást a végén...

Én ezek közül az Accordot választanám, mert annak a legjobb a motorja, vezethetősége, és annak tetszik legjobban a belseje. De kombiban kéne; és csakis ezzel a motorral (az üzemanyag neve benzin? OK, fizesse csak a plusz két litert százon, és kapcsolgasson vissza minden előzésnél, aki így gondolja).

Viszont a második jelöltem az Ave lenne, és nem igazán értem, hogy a Mazdához képest (is) miért szerepelt ennyire rosszul. Nem rossz kocsi ez a Mazda 6, de nekem annyira nem jön be a külső design, a belseje pedig még az Ave II-höz képest is kevésbé nyerte el a tetszésemet - ahogy azt korábban is írtam. Elhiszem, hogy vannak objektív előnyei az Avéval szemben - de akkor már inkább hívják Toyotának az autómat, és tetsszen kívül-belül.

De kombiban meg az AVE a szebb!
BekeN

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1038 Dátum: 2009.03.07 09:29:41 »
Én az Avéra szavaztam, de mondjuk DCAT-et nem vennék.
Miért? :eek:
Nem szeretnék ennyire hegyezett gépet. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy rossz lenne, csak nekem nem kéne.
Már nem vagyok az a száguldozós suhanc.  ;) A 2.0 D4D nyomatékával is elégedett vagyok.  :yes:

Egyetértek. Én is a 2.0 dízelt választanám az Avéból, akkor is, ha lenne keretem a nagyobbikra. Bőven elég bele ez a motor, és kevesebb vele a műszaki probléma. A nagyobbik dízelre legfeljebb akkor esne a választásom, ha kint élnék mondjuk Németországban, és az lenne a célom, hogy rövid idő (mondjuk, 3 év) alatt sok km-t belenyomjak az autóba, aztán eladjam. Hosszabb időre és/vagy nyugisabb felhasználás mellett mindenképpen a kétliterest venném.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1039 Dátum: 2009.03.07 09:31:58 »
De kombiban meg az AVE a szebb!

A Mazdánál szebb - az Accordnál nem. Szerintem. De ez persze ízlés dolga.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #1040 Dátum: 2009.03.07 09:55:01 »
Az új Accordnál nagyon furcsák a hangsúlyos kerékjárati ívek. Nekem emiatt az előző szériája jobban is tetszik. De igazából e 3 autó közül az előző Avensist venném. :)

Az üzemanyag neve meg tényleg benzin. Nem is értem ezt a plusz 2 litert. ;) Amúgy pl. az új Avensis esetében tényleg nem. Rendben van, hogy mínusz 30LE, de az 1.8-as nem eszik 2l-rel többet a DCAT-nál.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Avensis III.
« Válasz #1041 Dátum: 2009.03.07 10:01:05 »
Na megvoltak a tesztvezetések. kb 20-25km-es karikát mentem mindkettővel (ugyan az az út). Először város, majd egy kis 6-8km-es elkerülő út( 140-150).
Igazából különösebb finomkodás nélkül; ahogy az enyémet is szoktam vezetni a benzines 7,8-at evett, a 2.0 dízel meg 8,3at.
Ez fél liter. Plusz húsz fokos külső hőmérsékletnél. 1liter feletti különbséget vártam, ráadásul azt is a dízel javára...

Nagyon meglepett az új 1.8, nagyon kifinomult a járása, 4000felett kellemesen durúzsol, és tömege ellenére nagyon jól megy az autó... Nem kell ebbe a 2.0, untig elég bele ez :yes:
A dízel hidegen kerregős volt, mikor bemelegedett szépen ketyegett, viszont a gázpedál reakcióideje az borzasztó. Nyomsz egy gázfröccsöt és egy másodperc múlva történik valami.

Amúgy semmi hibát nem találtam az autón, kéne! 1.8benzinnel! (ültetve-sötétítve-hifivel :D ) fekete vagy kapaszkodjatok meg; piros színben :D
És természetesen legyen kombi  ::)

majd az autotamára leszek kíváncsi, egyenlőre itt nincs tesztautójuk.  :wacko:
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1042 Dátum: 2009.03.07 10:15:11 »
Az üzemanyag neve meg tényleg benzin. Nem is értem ezt a plusz 2 litert. ;) Amúgy pl. az új Avensis esetében tényleg nem. Rendben van, hogy mínusz 30LE, de az 1.8-as nem eszik 2l-rel többet a DCAT-nál.

Nem hát. De nem is ezeket hasonlítottam össze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1043 Dátum: 2009.03.07 10:19:12 »
Na megvoltak a tesztvezetések. kb 20-25km-es karikát mentem mindkettővel (ugyan az az út). Először város, majd egy kis 6-8km-es elkerülő út( 140-150).
Igazából különösebb finomkodás nélkül; ahogy az enyémet is szoktam vezetni a benzines 7,8-at evett, a 2.0 dízel meg 8,3at.
Ez fél liter. Plusz húsz fokos külső hőmérsékletnél. 1liter feletti különbséget vártam, ráadásul azt is a dízel javára...

Nagyon meglepett az új 1.8, nagyon kifinomult a járása, 4000felett kellemesen durúzsol, és tömege ellenére nagyon jól megy az autó... Nem kell ebbe a 2.0, untig elég bele ez :yes:
A dízel hidegen kerregős volt, mikor bemelegedett szépen ketyegett, viszont a gázpedál reakcióideje az borzasztó. Nyomsz egy gázfröccsöt és egy másodperc múlva történik valami.

Ezek közül nekem is a benzines kéne. Ha nagyságrendileg ugyanannyit kajál, és közben finomabban jár, akkor bevállalom cserébe a kevésbé rugalmas karakterisztikát - nem vitás  :yes:

Azt én is észrevettem, hogy a 2.0 dízel lassabban reagál a gázra, kevésbé pörgős, mint az 1.4.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #1044 Dátum: 2009.03.07 10:26:16 »
De kombiban meg az AVE a szebb!

A Mazdánál szebb - az Accordnál nem. Szerintem. De ez persze ízlés dolga.

Szerintem meg szebb!

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.07 10:32:41 írta Beken »
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #1045 Dátum: 2009.03.07 10:42:21 »
Az új Accordnál nagyon furcsák a hangsúlyos kerékjárati ívek. Nekem emiatt az előző szériája jobban is tetszik. De igazából e 3 autó közül az előző Avensist venném. :)

Az üzemanyag neve meg tényleg benzin. Nem is értem ezt a plusz 2 litert. ;) Amúgy pl. az új Avensis esetében tényleg nem. Rendben van, hogy mínusz 30LE, de az 1.8-as nem eszik 2l-rel többet a DCAT-nál.


Aha!  :yes:
A kerékjárati ívek nekem se jönnek be. De az AVE-é kifinomultabb.
Meg olyan egysíkú az Accord hátulja!
De ettől még szép az Accord!
Szó mi szó, mind a 3 autó szép is és jó is!
Legalább nem hasonlították hozzájuk valamelyik német autót!  :D
Ez gonosz volt!  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.07 10:44:08 írta Beken »
BekeN

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis III.
« Válasz #1046 Dátum: 2009.03.07 10:58:59 »
 :clap:  :D

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Avensis III.
« Válasz #1047 Dátum: 2009.03.07 11:43:39 »
Én az Avéra szavaztam, de mondjuk DCAT-et nem vennék.
Miért? :eek:
Nem szeretnék ennyire hegyezett gépet. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy rossz lenne, csak nekem nem kéne.
Már nem vagyok az a száguldozós suhanc.  ;) A 2.0 D4D nyomatékával is elégedett vagyok.  :yes:
Hát a "száguldós suhanc" korból sajnos régen kinőttem :cry:, ennek ellenére, amikor 1.8 MMT Verso-ról akartam váltani, csakis a D-Cat motorban gondolkodtam. Nem egészen értem, mit jelent a "kihegyezett gép" megfogalmazás, dehát nem kell ezzel sem száguldozni. :nonono:

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Avensis III.
« Válasz #1048 Dátum: 2009.03.07 11:45:02 »
Bőven elég bele ez a motor, és kevesebb vele a műszaki probléma.
Mire gondolsz?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #1049 Dátum: 2009.03.07 11:58:05 »
Hát a "száguldós suhanc" korból sajnos régen kinőttem :cry:, ennek ellenére, amikor 1.8 MMT Verso-ról akartam váltani, csakis a D-Cat motorban gondolkodtam. Nem egészen értem, mit jelent a "kihegyezett gép" megfogalmazás, dehát nem kell ezzel sem száguldozni. :nonono:

Egy 2.2 szívó D kb. 90LE lenne a mai tachnológiával, ezt megduplázza a turbo. Ez elég kihegyezett. Ehhez képest semmi a régi  2.0T5-ösöm 210LE-je (turbo nélkül 144). Mi az a helyzet, ahol 126LE és 300Nm nem elég és _kell_ a 177 és 400? Még a viszonylag gyenge Prius is biztonságosan előz országúton, mert odarúg a villanymotor is és kész. Ráadásul a DCAT-tal jóval több a probléma, mint a gyengébb dízelekkel, plusz kb. 1l-rel többet is fogyaszt a 150LE-snél.