Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 710312 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #810 Dátum: 2009.02.10 10:27:31 »
az elektromos kézifék kapcsolója botrányosan el van dugva
ugyan így a tank nyitó és a kipörgés gátló kapcsoló
tanknyitót is akkor használod,
-a tankot rendszeresen elfelejtem kinyitni és tök jó hogy csak az ajtót kinyitom és ott van, nem kell bemásznom a műszerfal alá
-a kéziféket tuti pár hónapig elfelejteném "behúzni"
(egyébként hogy működik ha nincs bent akku?? húz vagy enged mindig??)

Biztos behúz akku nélkül! Valami rugós megoldással, vagy mivel. Szerintem! Jó, hogy lefényképeztem szombaton alulról is? Van még egy ilyen ember mint én. Még az autó alját is fényképezem. Ne tartsatok bolondnak!  :wacko:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.10 10:33:09 írta Beken »
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #811 Dátum: 2009.02.10 10:31:17 »
A hvg-s cikk nagyon gáz, újabb bizonyítéka, hogy nálunk miért mindig a Porsche Hungária nyeri a nagyobb állami flottabeszerzéseket. A gyereknek az a fapad, hogy nincs tetőablak, meg tempomat alapáron? Hol él ez? Afrikában meg milliók halnak éhen...

Én nagyon berágtam erre a cikkre! És ezt még engedik feltenni is.
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #812 Dátum: 2009.02.10 12:18:29 »
Na akkor az nem kis kocc volt. Igaz?

Álltam a lámpánál és kb. 40-nel belénk jött a PUG. Simán megtörténhet minden nap.

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Avensis III.
« Válasz #813 Dátum: 2009.02.10 12:25:44 »
A hvg-s cikk nagyon gáz, újabb bizonyítéka, hogy nálunk miért mindig a Porsche Hungária nyeri a nagyobb állami flottabeszerzéseket. A gyereknek az a fapad, hogy nincs tetőablak, meg tempomat alapáron? Hol él ez? Afrikában meg milliók halnak éhen...

Milyen autóban ült ez az ember? Biztos nem Ave III. volt. :?:
RAV4 HYBRID 2020

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Avensis III.
« Válasz #814 Dátum: 2009.02.10 13:53:15 »
Arról nem beszélve, hogy tesztfogyasztás 7,3 egy dízelben...
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis III.
« Válasz #815 Dátum: 2009.02.10 14:25:22 »
Arról nem beszélve, hogy tesztfogyasztás 7,3 egy dízelben...
Ez nekem is szemetszurt.
Nekem ezzel a motorral (valojaban az AveIII-ba kicsit atdolgoztak, amitol meg kedvezobb a fogyasztasa) a kb ugyanolyan tomegu Auris nyaron a Hungarian dugoban, klimaval evett 6.8-at. 7.3-hoz vagy allandoan padlozni kellett vagy nagyon idetlenul vezetni.  :nonono: :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Re: Avensis III.
« Válasz #816 Dátum: 2009.02.10 17:13:44 »
Azt gondolom egy idióta volt a HVG-nél. A kézifékről pedig azt hallottam, hogy ha az akku lemerűl, és be volt húzva, akkor manuálisan lehet "kitekerni" egy kurbliszerű szarral a csomagtartóban, kb. 20 perc mire kienged, sírva röhögtem az eladóval együtt. Van aki meg tudja erősíteni ezt a hírt? Mert akkor mindig lesz pótakku a kocsiban, ez a kényelem ára?!
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #817 Dátum: 2009.02.10 17:14:36 »
A hír megerősítve.
A 20 perc viszont szerintem túlzás, bár nem próbáltam...

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Avensis III.
« Válasz #818 Dátum: 2009.02.10 18:14:29 »
Arról nem beszélve, hogy tesztfogyasztás 7,3 egy dízelben...
Ez nekem is szemetszurt.
Nekem ezzel a motorral (valojaban az AveIII-ba kicsit atdolgoztak, amitol meg kedvezobb a fogyasztasa) a kb ugyanolyan tomegu Auris nyaron a Hungarian dugoban, klimaval evett 6.8-at. 7.3-hoz vagy allandoan padlozni kellett vagy nagyon idetlenul vezetni.  :nonono: :hmmmm:
Egyáltalán nem túlzó a 7,3-as fogyasztás. A Verso-ban most van 46 ezer km és 7,23 az átlaga. De én sem padlógázzal használom, hanem teljesen átlagos vezetési móddal (hetente kb. 150 km autópálya, max. 130-140 km/h). Egy 2.2-es motornál el lehet felejteni a 4-5 literes fogyasztást :nono:. Esetleg szakadéknak hátszéllel + a vitorlákat is felhúzva... :D :hmmmm:
(Hozzáteszem, hogy az OFF automata Picanto is ennyit fogyaszt :devil:)
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.10 18:17:30 írta Sanyesz »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #819 Dátum: 2009.02.10 19:05:26 »
Egyáltalán nem túlzó a 7,3-as fogyasztás. A Verso-ban most van 46 ezer km és 7,23 az átlaga. De én sem padlógázzal használom, hanem teljesen átlagos vezetési móddal (hetente kb. 150 km autópálya, max. 130-140 km/h). Egy 2.2-es motornál el lehet felejteni a 4-5 literes fogyasztást :nono:. Esetleg szakadéknak hátszéllel + a vitorlákat is felhúzva... :D :hmmmm:
(Hozzáteszem, hogy az OFF automata Picanto is ennyit fogyaszt :devil:)
Az Ave vs Verso esetében kb 0.5 liter előnye lehet az Avénak a homlokfelület miatt. Plusz, a tesztelt kocsi 2.0 literes volt, ami ráadásul csökkentett fogyasztású új változat.
A 7.3 bizonyára nagyon intenzív teszteléssel jött ki, de ezt nem lenne szabad általánosként lobogtatni. Normál használatban bő egy literrel kevesebbel is beéri.  :yes:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #820 Dátum: 2009.02.10 21:05:27 »
Ezen akár egy baleset is múlhat adott esetben. Pl. hogy kikanyarodik-e eléd valaki, mert nem veszi észre a borult időben "lopakodva", a háttérbe beleolvadva, kivilágítatlanul érkező szürke autódat - vagy nem kanyarodik ki, mert észreveszi a fényeidet. Csak akkor kapcsolsz tompítottat, amikor otthon is lámpát kapcsolnál? Ejha  :whistling: ...
Hidd el, direkt nem veszélyeztetek senkit  :1eye: , nagyon jól tudom, hogy a világítás arra is szolgál, hogy téged lássanak, nemcsak arra, hogy magad láss! Egy Priusnál valóban át kell értékelni a stratégiát, mert az még csöndes is...
Egyébként honnan tudod, hogy én mikor szoktam otthon villanyt kapcsolni, mert pl. olvasáshoz már erős félhomályban is kell - húsz éve baromi jó látásom volt (az Operánál lévő buszmegállóból el tudtam olvasni, hogy az Oktogonhoz beérkező busz 1-es, vagy 4-es, és ugye a két szám messziről elég hasonló...), pont azzal rontottam el, hogy olvasáshoz nem használtam normális fényt.

Akkor félreértettelek, bocs. Mindenesetre a kocsin a pilácsot 100x inkább a kelleténél előbb kapcsolja fel az ember szerintem, mint később. A "köztes" esetekben csak állólámpával autózást én is szoktam alkalmazni - de az Avén nem, mert annak olyan halványak az állólámpái, hogy igazából csak sötétben látszik, hogy egyáltalán be vannak kapcsolva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #821 Dátum: 2009.02.10 21:11:58 »
az elektromos kézifék kapcsolója botrányosan el van dugva
ugyan így a tank nyitó és a kipörgés gátló kapcsoló
Az, hogy "el van dugva" a két kapcsoló, nem baj. A Versokon a kipörgésgátlót a 3,5 év alatt talán kétszer kapcsoltam ki, akkor is azért, hogy ellenőrizzem a kontroll lámpáját. :D Meg hát tankolni sem naponta (többször) jár az ember, tehát az a kapcsoló is "elvan" ott.
Azt hiszem az GS Lexus-on egy külön billenthető kis ajtón vannak ezek a kapcsolók, talán az ihlette az AVE tervezőit. :hmmmm:
Ahhoz, hogy a kézifék botrányosan el van dugva, nem tudok szólni, mert nem próbáltam még a kocsit, az influenzának hála. De az szerintem sem baj, ha a TRC OFF nincs szem előtt, a tanknyitót is akkor használod, amikor már megálltál a kútnál. Elsőre az Ave II-nél sem találtam a tanknyitót, sőt percekig kerestem a csomagtérajtó nyitókallantyúját is, aztán fölhomályosítottak, hogy az nincs neki.

A tanknyitó gomb helye elsőre tényleg fura az Ave III-ban (baloldalt alul, már kvázi a lábtérben) - de nem gáz, könnyen elérhető, kiszálláskor egy kézenfekvő mozdulatsorral (balra előre-lefelé nyúlva megnyomod a gombot, aztán a kezed vissza-fölfelé húzva oldalt már ott is van a kilincs, nyitod az ajtót és szállsz ki). Ezzel semmi gond, átgondolt. Hogy a kipörgésgátlót mellé tették, az nem valami logikus, de végül is problémát nem okoz, azt amúgy se nagyon nyomogassa az ember.

A rögzítőfék gombja viszont tényleg elég szerencsétlen helyen van. Pl. nem is látod a normál pozícióban a vezetőülésben ülve! A jobb térdnél van elöl-alul, a gyújtáskapcsolótól jobbra. Ez még hagyján, de a saját térdedtől nem éred el rendesen! Felülről kell a térded mögé-elé benyúlva megnyomni. Gondolom, arra apelláltak, hogy az ember ezt a gombot a motor leállítása előtt nyomja meg - na ja, de mi van a menet közbeni megállásokkal (kereszteződések)? Olyankor bizony csöppet sem praktikus ez az elhelyezés. Láthatóbb, és könnyebben elérhető helyre kellett volna szerelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #822 Dátum: 2009.02.10 21:13:58 »
Azt gondolom egy idióta volt a HVG-nél. A kézifékről pedig azt hallottam, hogy ha az akku lemerűl, és be volt húzva, akkor manuálisan lehet "kitekerni" egy kurbliszerű szarral a csomagtartóban, kb. 20 perc mire kienged, sírva röhögtem az eladóval együtt. Van aki meg tudja erősíteni ezt a hírt? Mert akkor mindig lesz pótakku a kocsiban, ez a kényelem ára?!

Ez. A mai kocsikban ha nem megy az akksi, kvázi vége mindennek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #823 Dátum: 2009.02.10 21:54:52 »
Ma ültem végre én is Ave III-ban. Vezetni nem vezettem, de vagy fél órán át ismerkedtem vele. Nyilván elsősorban az Ave II-höz képest igyekeztem értékelni a dolgokat.

Bár ez még csak felületes benyomás, de így, vezetés nélkül, arra jutottam, hogy ez az Ave III olyasféle váltás a II-höz képest, mint a Corolla/Auris E15 a Corolla E12-höz képest. Egy elsősorban designját tekintve modernebb autó, amely jobb és rosszabb rész-megoldásokat egyaránt tartalmaz az elődjéhez képest. Némely dolog határozottan fejlődött, ugyanakkor viszont itt is tapasztalható egyes részletek spórolósabb (ha úgy tetszik: gagyibb) kivitelezése, mint az említett páros esetében. Nem készítettem jegyzeteket, de leírom, ami eszembe jut.

+ A vezető üléspozíciója sokat javult. Itt már stimmel a kormány és az ülés egymáshoz viszonyított helyzete, és kellően alacsonyra állítható az ülés - a régiben túl magasan ülsz, ha akarod, ha nem. Az újban ez megszűnt, a kormány is jobban kihúzható, rendesen elférnek alatta a lábaid. A bal lábnak is több a hely.
- Alacsonyabban vannak a pedálok, bakancsban kvázi nem tudtam bedugni alájuk a lábamat. Így, tempomattal szerelt autóban, a jobb lábát kevésbé tudja majd kényelmesen elhelyezni az ember.
+ A hifi és a klimatizáció könnyebben kezelhető, a műszerfal designja modernebb, tetszetős.
- A fura bordázott felület az ajtókon és a műszerfalon számomra kevésbé kelt minőségi benyomást, mint a II-es bőrt utánzó anyaga.
+ Könnyebben elérhető a vezetőülésből a kesztyűtartó kilincse.
- Eltűnt a középkonzolról, a váltókar elől a tárolórekesz (pedig az pl. a mobiltelefon ideális helye volt menet közben).
+ Szebb a kormánykerék, könnyebben kezelhetők a rajta lévő gombok.
- Eltűntek a kormánykerékről a mélyedések és dudorok, így kevésbé jól fogható.
+ Logikusabb az utastérlámpák kezelése.
- A vezetőajtón a hátsó ablakemelők gombjait a behúzó fogantyú miatt nehéz elérni.
+ Előre javult a kilátás, kevesebbet takarnak ki az A-oszlopok, jó a kis háromszög-ablak is; meglepő módon hátrafelé is tűrhető a helyzet (kombi), nem romlott érdemben a II-höz képest.
- Az üléstámla állítása ismét a régi "hanyattesős"  :ph34r: ! Na, itt kicsit gyomron vágva éreztem magam. Ezzel a módszerrel lehetetlen pontosan beállítani a támla szögét, ez komoly visszalépés a szememben!
+ Hátra kényelmesebb a beszállás, és a lábfejemet bakancsban is be tudtam dugni az első ülés alá.
- Az ülőlap hátul túl lapos és túl alacsony, emiatt az ember combjai nincsenek alátámasztva - ez hosszú távon tutira kényelmetlen. A hátsó hamutartó nehézkesen járó, filléres vacak.
+ Széltében, főleg váll- és fejmagasságban egyértelműen tágasabb az utastér; hosszirányban kb. ugyanakkora.
- Az oszlopok és a tető kárpitozása kevésbé finom anyagból készült, mint a II-esben, olcsóbb benyomást kelt; a szövet helyett műanyag borítású napellenzőkről nem is beszélve.
+ Szép és átgondolt a kombiban a raktér és az ötödik ajtó kialakítása.
- Az egyik csomag-rögzítő fül ferdén volt beépítve a helyére, alig lehetett felhajtani; a raktér peremét védő "fém" lap szélén körben ragasztó- vagy sorjamaradványok látszottak.

Hát így hirtelen ennyi... Mást nem próbáltam (utólag jöttem rá, hogy pl. a váltót is elfelejtettem végigkapcsolgatni). Összességében tetszik az autó, egyértelműen kéne. A kinézete is bejön, az orra élőben egyáltalán nem durva; egyedül pontosan szemből néz ki picit furán, az első sárvédők szélesítései adnak neki valami hörcsög-jelleget, mintha pofazacskói volnának. Egy ezüst és egy fekete állt egymás mellett; a feketén kevésbé volt feltűnő a dolog, de amúgy is, ahogy néztem, jobban áll ennek az autónak a sötét szín, kecsesebb benyomást kelt úgy.

Mindent egybevéve, tényleg megint az E12 - E15 párhuzammal tudnék jönni. Előbbi ugrás volt az elődjéhez (az E11-hez) képest, utóbbi semmiképpen; az Ave II is ugrás volt az I-hez képest, míg ez "csak" egy modellváltás, összességében fejlődéssel, de néhány következetlenséggel, és helyenként egyértelműen tetten érhető spórolással. Mindez persze csak arra vonatkozik, ami így, próbaút nélkül, álló helyzetben vizsgálható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #824 Dátum: 2009.02.10 23:22:46 »
Arról nem beszélve, hogy tesztfogyasztás 7,3 egy dízelben...
Ez nekem is szemetszurt.
Nekem ezzel a motorral (valojaban az AveIII-ba kicsit atdolgoztak, amitol meg kedvezobb a fogyasztasa) a kb ugyanolyan tomegu Auris nyaron a Hungarian dugoban, klimaval evett 6.8-at. 7.3-hoz vagy allandoan padlozni kellett vagy nagyon idetlenul vezetni.  :nonono: :hmmmm:
Egyáltalán nem túlzó a 7,3-as fogyasztás. A Verso-ban most van 46 ezer km és 7,23 az átlaga. De én sem padlógázzal használom, hanem teljesen átlagos vezetési móddal (hetente kb. 150 km autópálya, max. 130-140 km/h). Egy 2.2-es motornál el lehet felejteni a 4-5 literes fogyasztást :nono:. Esetleg szakadéknak hátszéllel + a vitorlákat is felhúzva... :D :hmmmm:
(Hozzáteszem, hogy az OFF automata Picanto is ennyit fogyaszt :devil:)

Akkor az én 1.8 benzinesem legutolsó átlagfogyija (8,24L/100km) remek.
BekeN