Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 709649 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #750 Dátum: 2009.02.08 12:02:41 »
Így kezdődött:

Értetlenül állok azelőtt, hogy a tervezők szerint miért klassz a minél nagyobb felni  :surrender: ... Rendszeresen nézegetem az ehhez hasonló design-tanulmányokat, és tényleg mindegyikre hajlamosak ilyen irdatlan, aránytalan malomkerekeket rajzolni az "elkövetők". Lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, de számomra tényleg nem világos, hogy ez miért szép  :nonono: ...

Hogy nézne ki az AVE III 14" felnivel és ormótlan magas gumikkal?
Meg persze nem lenne stabil a kanyarokban az autó. Na meg ezeknek a mostani autóknak már van szépen súlyuk, ami meg még inkább kényszerítené a gumit a felniről való lefordulásról.

Természetesen nem 14-es felnikre gondoltam. De a 16-os bőven, tökéletesen elég rá. Jó, rendben, a csúcsmodellre legyen rendelhető 17-es kerék, divatbuziknak. De a 18-asra végképp csak ezt tudom írni:  [rohog] és  :cry:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #751 Dátum: 2009.02.08 12:19:04 »
Látom, elég sok pro és contra elhangzott itt kerékméret-ügyben. Mindkét részről történtek megalapozatlan kijelentések is  :flowers: ... Leírnám a véleményemet.

Szóval. Az Avensis nem sportkocsi! Középkategóriás családi autó. Aminél számít a rugózási komfort, mert korántsem kizárólag hibátlan nyugat-európai utakon közlekednek vele. Rugózási komfort szempontjából pedig, adott kerékátmérő mellett, elsődleges a gumi-felni arány. Úgy nagyjából /55 alatt el lehet felejteni az akár csak félig-meddig kényelmesnek nevezhető rugózást, ezért teljesen rendeltetés-idegen dolog ennél peresebb gumit tenni egy ilyen kategóriájú kocsira! Saját tapasztalat, hogy a 215/45x17-es gumikkal az Ave méltatlan, boyracerekhez illő, prosztó módon kényelmetlenül rugózik - míg a 205/55x16-osokkal teljesen okés.

Az ormótlan, nevetséges nagy felniket elsősorban a hülye divat diktálja. Fékkel ugyanmár ne jöjjünk, a legtöbb esetben meg lehet nézni, mennyi "hézag" marad a féktárcsa és a bazinagy felni között. Ave III-nál maradva, 16-os felni alá bőven elfér a fék.

És hogy miért kell nagyobb fék? Az idióta hízási tendencia miatt! És nem igaz, hogy a kütyük meg a biztonság miatt ilyen nehéznek kell lenniük a mai kocsiknak. Lófaxt kell! Azért egyre nehezebbek, mert egyre nagyobbak, ami ismét csak egy totál felesleges baromság. Pont az Ave III jó példa rá, hogy nem muszáj egy kocsinak nőnie-nehezednie a modellváltás során. Szerencsére! Amúgy meg, a fék hatékonysága korántsem csak a méreteivel összhangban növelhető.

Az viszont természetesen nem stimmel, hogy a gumi méretei ne számítanának egy esetleges hirtelen kitérő manőver során. Simán lehetséges, hogy ahol egy 205/55x16-os kerékkel még uralni tudod az autót egy váratlan irányváltoztatás során, ott a 195/65x15-össel már keresztbeállsz. Ez nem hit kérdése, hanem sima fizika és marha könnyen modellezhető a valóságban.

Viszont! Az utak ugye nem mindig tükörsimák, sőt... A nagyon peres gumival szerelt kerék pedig pattog! Az előző példára visszatérve, simán lehetséges, hogy ahol egy egyenetlen útburkolatú kanyart még beveszel a 195/65x15-ös kerékkel, ott a 205/55x16-ossal már elpattog a kocsi hátulja, és keresztbeállsz.

Tanulság? Mint mindenben, úgy a gumiméretben is kompromisszumra van szükség stabilitás és komfort, különböző felhasználási területek, jellemző igénybevételek stb. között. Ehhez képest a mai tendencia egyértelműen olyan, mintha minden autót kizárólag sportkocsiként akarnánk használni, kizárólag hibátlan burkolatú utakon. Ez nyilvánvalóan nonszensz, divat, hülyeség! A mai tendencia a legtöbb racionális érvvel (köztük az anyagiakkal) szembe megy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #752 Dátum: 2009.02.08 12:29:19 »
Ehhez képest a gumimérete EU-ban 195/55R16, USA-ban 185/65R15. Annyira azért nem virsli, az EU meg különösen.
Hááát, a virsli az erős kifejezés, de maradjunk annyiban, hogy ezek átlag alatti méretek ebben a kategóriában...


Milyen törvénykönyvben van ez megírva  :flowers: ? Átlag alatti, "ebben a kategóriában"  :whistling: ... A 70-es évek végén a Mercedes S-osztályt, egy ötméteres, 1.7 tonnás luxuskocsit alapban 185-ös, 14 collos kerekekkel szerelték  :excl:

Pontosan ez a baj! Hogy belénk sulykolták, hogy "a nagy kerék a jó kerék", és azt mondjuk egy kompakt autón a 15 collos 185-ös, vagy pláne a 16 collos 195-ös gumira, hogy "átlag alatti méretű"  :ph34r: ...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #753 Dátum: 2009.02.08 12:38:09 »


Azért én nem hasonlítanám a Civichez.

A csomagtér nyílását hasonlítottam, ez miért is baj? :)

Ja? Bár nem tudom mekkora a Civic nyílása, de egy biztos, hogy az AVE III sedan-é kisebb lett, mint az előd II-es sedan-é.
BekeN

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #754 Dátum: 2009.02.08 12:50:24 »


Azért én nem hasonlítanám a Civichez.

A csomagtér nyílását hasonlítottam, ez miért is baj? :)

Ja? Bár nem tudom mekkora a Civic nyílása, de egy biztos, hogy az AVE III sedan-é kisebb lett, mint az előd II-es sedan-é.

Hát ez az! Nem elég, hogy kilövik az egyszerre elegáns és praktikus liftbacket a kínálatból (tegnap is, mikor pakoltam be reggel Erdélyben a csomagokat a kocsiba, gondolkodtam, hogy egy szedán esetében ez mennyivel nehézkesebb lett volna), de még a szedánnak is tovább rontanak a pakolhatóságán  ::) ... Nem fogy a kombi, vagy mi van  :hmmmm: ? (Pedig fogy: nyugaton a többség azt veszi.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #755 Dátum: 2009.02.08 14:06:06 »
Szerintem most majd a III. szériából több kombit fognak eladni, mint az elődből.


Felesleges idézeteket töröltem.
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.08 15:08:00 írta Misi »
BekeN

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #756 Dátum: 2009.02.08 15:45:21 »
Rugózási komfort szempontjából pedig, adott kerékátmérő mellett, elsődleges a gumi-felni arány. Úgy nagyjából /55 alatt el lehet felejteni az akár csak félig-meddig kényelmesnek nevezhető rugózást, ezért teljesen rendeltetés-idegen dolog ennél peresebb gumit tenni egy ilyen kategóriájú kocsira! Saját tapasztalat, hogy a 215/45x17-es gumikkal az Ave méltatlan, boyracerekhez illő, prosztó módon kényelmetlenül rugózik - míg a 205/55x16-osokkal teljesen okés.
Erre is gondoltak, hisz az új Avén a 17-es felnire /55-ös gumma kerül, a korábbi /50-nel szemben.
Nekem amúgy semmi negatív érzésem nem volt a nyári 215/50 R17-es kerekeimmel.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #757 Dátum: 2009.02.08 18:14:20 »
Rugózási komfort szempontjából pedig, adott kerékátmérő mellett, elsődleges a gumi-felni arány. Úgy nagyjából /55 alatt el lehet felejteni az akár csak félig-meddig kényelmesnek nevezhető rugózást, ezért teljesen rendeltetés-idegen dolog ennél peresebb gumit tenni egy ilyen kategóriájú kocsira! Saját tapasztalat, hogy a 215/45x17-es gumikkal az Ave méltatlan, boyracerekhez illő, prosztó módon kényelmetlenül rugózik - míg a 205/55x16-osokkal teljesen okés.
Erre is gondoltak, hisz az új Avén a 17-es felnire /55-ös gumma kerül, a korábbi /50-nel szemben.
Nekem amúgy semmi negatív érzésem nem volt a nyári 215/50 R17-es kerekeimmel.

Na ja, de a miénken /45-ösök vannak. Alkalomadtán szívesen prezentálom, tényleg sokkal rázósabb, keményebb vele az autó rugózása, mint a standard 205/55x16-osokkal. Jelentős a különbség!

Persze ez részben múlhat a gumin is, elvégre e téren is van különbség ugye gumi és gumi között. Ezek még a gyári, 2004 első felében gyártott Bridgestone Turanzák (a téli gumik 2004 év végi Kléber Krisalpok).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #758 Dátum: 2009.02.08 18:15:10 »
Na, itt a magyarázat, hogy miért esznek olyan keveset az Ave új benzinmotorjai... Nekem új volt, hátha másnak is az.

"Az Atkinson-ciklust megvalósító belsőégésű motort James Atkinson fejlesztette ki 1882-ben.

Az Atkinson-ciklus folyamán, a négyütemű Otto-motor négy üteme (szívás, sűrítés, munkavégzés, kipufogás) a forgattyús tengely egyetlen fordulata alatt játszódik le. A dugattyú és a forgattyús tengely kapcsolatának kialakítása miatt a terjeszkedési ütem lökethossza nagyobb, mint a sűrítési ütem lökethossza, ezáltal megnövelve a hatékonyságot a négyütemű Otto-motorokhoz képest."
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #759 Dátum: 2009.02.08 18:44:05 »
Na, itt a magyarázat, hogy miért esznek olyan keveset az Ave új benzinmotorjai... Nekem új volt, hátha másnak is az.

"Az Atkinson-ciklust megvalósító belsőégésű motort James Atkinson fejlesztette ki 1882-ben.

Az Atkinson-ciklus folyamán, a négyütemű Otto-motor négy üteme (szívás, sűrítés, munkavégzés, kipufogás) a forgattyús tengely egyetlen fordulata alatt játszódik le. A dugattyú és a forgattyús tengely kapcsolatának kialakítása miatt a terjeszkedési ütem lökethossza nagyobb, mint a sűrítési ütem lökethossza, ezáltal megnövelve a hatékonyságot a négyütemű Otto-motorokhoz képest."


Atkinson? Az fura lenne, mivel ez esetben csökken a maximális fordulatszám és ezáltal a teljesítmény is (lásd Prius, Camry hibrid). Vagy fullgázon nem etkinszon, csak részterhelésen?

Egyébként ez egy Atkinson light, amikor csak a szelepekkel variálnak, az igaziban "kettétört" hajtókar van.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #760 Dátum: 2009.02.08 19:18:20 »
Húúú......!
Gyerekek!
Mentem ma egy 1.8-as sedannal. Állat jó! Város,  közút, pályan!
Tatabányán a McDöncis pályafeljárón (Pest felé) "kicsit bátortalanul", de kipróbáltam! Az elektronika kicsit beavatkozott!  :)
Csak 80-90-el mertem menni ebben az íves felhajtóban! Egyből meg is lettem szólva, hogy milyen bátortalanul mentem ebben a kanyarban. Na jó de 2-3 km után! Az az úttartás...! Az AVE II egy hintahajó mellette. Ezt keresztbevágni művészet lenne.
Na de a kézifék kioldása tetszik! Nem tudom, hogy kézzel ki lehet-e oldani, de ha sebességbe teszem, emelem a kuplungpedált + adok egy kis gázt és ki is old automatice módon. A váltó az valami hihetetlen pontos! Abszolút nincs holtjátéka + az útja is rövid!
Hát én asszem szerelmes lettem. Csak asszonykám meg ne tudja!  :D

Gondolhattátok, hogy vigyorogtam utána!  :D :D :D


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.08 19:28:29 írta Beken »
BekeN

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis III.
« Válasz #761 Dátum: 2009.02.08 19:46:17 »

Na de a kézifék kioldása tetszik! Nem tudom, hogy kézzel ki lehet-e oldani, de ha sebességbe teszem, emelem a kuplungpedált + adok egy kis gázt és ki is old automatice módon. 

Na, a Toyotánál is betették ezt a hallatlanul kényelmes és pontos elektronikus kéziféket? Én nagyon-nagyon szeretem a villanyféket, egyébként lehet kézzel is oldani.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #762 Dátum: 2009.02.08 20:16:00 »
Na, a Toyotánál is betették ezt a hallatlanul kényelmes és pontos elektronikus kéziféket? Én nagyon-nagyon szeretem a villanyféket, egyébként lehet kézzel is oldani.

Nekem csak egy újabb felesleges hibaforrásnak tűnik, lévén szökőévenként használom a kéziféket... :flowers:

agentwayne

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
    • http://cider.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #763 Dátum: 2009.02.08 21:03:26 »
Húúú......!
Gyerekek!
Mentem ma egy 1.8-as sedannal. Állat jó! Város,  közút, pályan!

es milyen volt a palyan vezetni?
Kronologia:  1994 - Toyota Corolla Wagon 1.4 XLi   >   2003 - Toyota Corolla HB 1.6 VVT-i   >   2010 - '07 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #764 Dátum: 2009.02.09 00:41:37 »
Na, a Toyotánál is betették ezt a hallatlanul kényelmes és pontos elektronikus kéziféket? Én nagyon-nagyon szeretem a villanyféket, egyébként lehet kézzel is oldani.

Nekem csak egy újabb felesleges hibaforrásnak tűnik, lévén szökőévenként használom a kéziféket... :flowers:


Laknál itt Pécsett, nem ezt mondanád  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )