Rossz példa, irreleváns.
csak próbáltam egy ugyanolyan rossz példát hozni, mint te... (4. gen. civic vs. új AVE)
...természetesen viccből.
Miért ne írnám komolyan?! A legtöbb kütyü tök felesleges vagy túl nagy és túl nehéz. Pl. nehéz a kocsi, ezért nagyobb és erősebb motor megy bele, ami tovább növeli a tömeget. A mostani dizájnos "vállak" is növelik a méretet és a tömeget, miközben a vállnélküli autók (pl. COV) is jól szerepelnek a törésteszteken.
Nem értem amit itt írsz... Az autók az évek alatt nehezebbek lettek. Ez tény. A gumimérettel kapcsolatban én az aktív, nem pedig a passzív biztonságról beszéltem.
Autópályán kivágnak eléd?!
Igen.
De még akár eshet is az eső.
Vezettem már sok autópályán, de ilyesmivel nem találkoztam. Gyorsabban? Persze, lehet. De megmondom őszintén, leszarom, ha valakinek a 180+-os tempó miatt "kell" az úthenger. Még 160-nál sincs semmi gyakorlati különbség. Ausztria, kanyargós szakasz, mondjuk A2? Ha én vezetek tök mind1, mindkettő bőven biztonságos és az első jóval kényelmesebb. A fékhatás növelésének nem a tárcsaátmérő növelése az egyetlen módja.
Én nem magamról beszélek, de nem is rólad, hanem általánosságban. Sokan mennek legálisan 180+-al. Az ő sorsuk nem mindegy a gyártó szempontjából.
Vagy. Mész 110-el autóúton és keresztbeáll előtted valaki. Hirtelen 90 fokot el kell tekerned a kormányt. Nagyobb eséllyel fogod meg a kocsit alacsonyabb gumikon.
Talán a gördülési zajra gondoltál.
Nem. Akkor azt írtam volna, hogy gördülési zaj. Én gördülési komfortot írtam.
A nagyobb kerék pusztán dizájnfogás azért, mert az emberek nagy többségének az tetszik. Ezért van a tanulmányautókon is úthenger, ahogy Palaczk is írta.
Nem csak.
Melyik labda gurul egyenletesebben -egyenetlen placcon-, a kézilabda, vagy a foci? Nyilván a nagyobb, a foci.
Itt ellensúlyozható a "peresség" mondjuk városban.
Nem mellesleg pedig az Avensis nem sportautó de még csak nem is sportos.
Tudom, olyanom van.
Inkább kényelmes limuzin, amit jól haza lehet vágni 18-as kerekekkel és defekttűrő gumival pl.
Igen, ha Budapesten használod vagy földúton, akkor lehet így fogalmazni, hogy "hazavágod". De nagy sebességű haladásnál (erre van ez az autó kitalálva) stabilabb, egyben biztonságosabb a nagyobb felni.
Ezzel zárnám a vitát:
Nem véletlen, hogy a gyors autókat peresebb gumikkal adják. Feltételezik, hogy a gyors autót nagy sebességgel használják majd. Akkor pedig jobb az.
Példa: Ave II: sol felszereltséghez 16-os kerék járt, de ha ez a sol felszereltség D-CAT mocihoz párosult, akkor automatikusan 17-es kerékkel jött.
Corollánál vagy Aurisnál a fapados változaton 15-ös kerék van ha 1,4-est veszel, 16-os kerék van ha más (erősebb) motorral veszed.
Vagy akár nézd csak meg, hogy a peresebb gumik rendre nagyobb sebességindex-szel választhatók. Nem véletlenül.