Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 703815 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #705 Dátum: 2009.02.04 09:10:41 »
Hogy nézne ki az AVE III 14" felnivel és ormótlan magas gumikkal?
Meg persze nem lenne stabil a kanyarokban az autó. Na meg ezeknek a mostani autóknak már van szépen súlyuk, ami meg még inkább kényszerítené a gumit a felniről való lefordulásról.

Már a 16"-os felnivel is hányásul néz ki. Meg aztán, hogyan viselkedhet a /60-as gumikon ez a dög mondjuk megpakolva? Hörög, mint a kenyeres zsuk. (Á nem, az borul  :D )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #706 Dátum: 2009.02.04 09:19:59 »
Már a 16"-os felnivel is hányásul néz ki. Meg aztán, hogyan viselkedhet a /60-as gumikon ez a dög mondjuk megpakolva? Hörög, mint a kenyeres zsuk. (Á nem, az borul  :D )

Nem értek egyet. Nem raknék 16-osnál nagyobb kereket egyetlen autóra sem. Ma már egy Golfon is ez az alap, miközben régebben elég volt a 13-as, 14-es is. Ez a trend csak arra jó, hogy jó sokba kerüljön a gumi meg a felni, hogy kényelmetlen legyen az autó és minden kisebb kátyú után ellenőrízni kelljen a gumikat, nem lett-e valamelyik szálszakadásos.

A 4. generációs kis Civic a 175/70R13-as négyévszakos gumijain bármikor gyorsabb kanyarban, mint egy Avensis a 18-as kerekeken...

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #707 Dátum: 2009.02.04 09:36:48 »
A 4. generációs kis Civic a 175/70R13-as négyévszakos gumijain bármikor gyorsabb kanyarban, mint egy Avensis a 18-as kerekeken...

 [rohog]
Egy gokart meg még gyorsabb...
Hamarabb is meghalsz benne.... mert sokkal KÖNNYEBB volt még az a kocsi.

Az autók változnak és ehhez hozzátartozik ez is. Nem mindegy, hogy ha autópályán 140-nél hirtelen irányt kell változtatnod mit művel az autó. A ballonosabb gumikkal nagyobb eséllyel szitál be és állsz fejre...
A súlyról nem is beszélve... Nagy súly - nagyobb fék - nagyobb felni...
Tapasztalatból beszélek. Nyáron 17-es kerekeim vannak, télen 16-os... Nagyobb sebességnél ég és föld... Oké, hogy földúton "komfortosabb" a magas gumi... de az Avensis nem egy földutas autó... Nem véletlen, hogy az III-as generációs D-CAT 18"-as kerekekkel van. Azzal élmény lehet autópályázni hosszú távon... Autópályázni! ...mert leginkább utazóautóként emlegetik.... azaz oszágútra, autópályára találták ki. Oda pedig az alacsony gumi kell...
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.04 09:39:07 írta 01010011 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #708 Dátum: 2009.02.04 10:05:30 »
[rohog]
Egy gokart meg még gyorsabb...
Hamarabb is meghalsz benne.... mert sokkal KÖNNYEBB volt még az a kocsi.

Az autók változnak és ehhez hozzátartozik ez is. Nem mindegy, hogy ha autópályán 140-nél hirtelen irányt kell változtatnod mit művel az autó. A ballonosabb gumikkal nagyobb eséllyel szitál be és állsz fejre...
A súlyról nem is beszélve... Nagy súly - nagyobb fék - nagyobb felni...
Tapasztalatból beszélek. Nyáron 17-es kerekeim vannak, télen 16-os... Nagyobb sebességnél ég és föld... Oké, hogy földúton "komfortosabb" a magas gumi... de az Avensis nem egy földutas autó... Nem véletlen, hogy az III-as generációs D-CAT 18"-as kerekekkel van. Azzal élmény lehet autópályázni hosszú távon... Autópályázni! ...mert leginkább utazóautóként emlegetik.... azaz oszágútra, autópályára találták ki. Oda pedig az alacsony gumi kell...


Csakhogy a gokart nem használható közúton...

Könnyebb, igen. Miért is kell dögnehéznek lennie minden mai kocsinak?!

Autópályán 130 a megengedett sebesség és van minimális ívsugár, kérlek mondd el, mit számít itt a -1 coll oldalfalmagasság. Az én tapasztalatom az, hogy semmit (205/55R16 kontra 195/65 R15).

Másrészt pedig alacsony oldalfalú gumi nemcsak mondjuk a 215/45 R17 lehet, hanem pl. 205/45 R16 is. Nem kötelező "minden határon túl" növelni a teljes kerékátmérőt. Ez dizájnfogás - a lőrésszerű ablakokkal és magasra húzott övvonallal együtt -, semmi több...

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #709 Dátum: 2009.02.04 11:56:55 »
Csakhogy a gokart nem használható közúton...
csak példa volt...

Könnyebb, igen. Miért is kell dögnehéznek lennie minden mai kocsinak?!
Ezt gondolom nem komolyan írod...
... mert több kütyü kerül bele (leginkább biztonságot és kényelmet szolgáló) mint régebben.

Autópályán 130 a megengedett sebesség és van minimális ívsugár, kérlek mondd el, mit számít itt a -1 coll oldalfalmagasság. Az én tapasztalatom az, hogy semmit (205/55R16 kontra 195/65 R15).
Autópályán sima haladásnál nincs semmi jelentősége az oldalfalmagasságnak, mindaddig, amíg hirtelen nem kell irányt váltanod. pl.: kivágnak eléd. Ilyenkor nincs minimális ívsugár.
deee... lehet gyorsabban is menni, mint 130. Biztos te is mentél már többel. Ausztriában egy-egy kanyargós le-fel pályaszakaszon mi lehet a jobb? 205/60R16 vagy 225/45R18? Mivel fekszik jobban (azaz biztonságosabb) az autó?
A 195/65R15 ill. 205/55R16 között semmi érezhető különbség nincs, valóban. Még a 205/55-16-ot sem nevezném "peres"-nek. Ezt a lépést inkább a nagyobb fékek miatt tették meg a gyártók.

Másrészt pedig alacsony oldalfalú gumi nemcsak mondjuk a 215/45 R17 lehet, hanem pl. 205/45 R16 is. Nem kötelező "minden határon túl" növelni a teljes kerékátmérőt. Ez dizájnfogás - a lőrésszerű ablakokkal és magasra húzott övvonallal együtt -, semmi több...
A teljes kerékátmérő növelése pedig nagyobb részben dizájnfogás ugyan, mint a peresség, de itt is van magyarázat: A gördülési komfort nő a nagyobb kerékkel...


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis III.
« Válasz #710 Dátum: 2009.02.04 12:06:59 »
Autópályán 130 a megengedett sebesség és van minimális ívsugár, kérlek mondd el, mit számít itt a -1 coll oldalfalmagasság. Az én tapasztalatom az, hogy semmit (205/55R16 kontra 195/65 R15).
Fek viszont kell a nagy tomeghez!
Pl az E15 Corollara nem megy fel a 15" alufelni (a lemez igen)  :excl:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #711 Dátum: 2009.02.04 12:19:47 »
csak példa volt...

Rossz példa, irreleváns.  :flowers:

Ezt gondolom nem komolyan írod...
... mert több kütyü kerül bele (leginkább biztonságot és kényelmet szolgáló) mint régebben.

Miért ne írnám komolyan?! A legtöbb kütyü tök felesleges vagy túl nagy és túl nehéz. Pl. nehéz a kocsi, ezért nagyobb és erősebb motor megy bele, ami tovább növeli a tömeget. A mostani dizájnos "vállak" is növelik a méretet és a tömeget, miközben a vállnélküli autók (pl. COV) is jól szerepelnek a törésteszteken.

Autópályán sima haladásnál nincs semmi jelentősége az oldalfalmagasságnak, mindaddig, amíg hirtelen nem kell irányt váltanod. pl.: kivágnak eléd. Ilyenkor nincs minimális ívsugár.
deee... lehet gyorsabban is menni, mint 130. Biztos te is mentél már többel. Ausztriában egy-egy kanyargós le-fel pályaszakaszon mi lehet a jobb? 205/60R16 vagy 225/45R18? Mivel fekszik jobban (azaz biztonságosabb) az autó?
A 195/65R15 ill. 205/55R16 között semmi érezhető különbség nincs, valóban. Még a 205/55-16-ot sem nevezném "peres"-nek. Ezt a lépést inkább a nagyobb fékek miatt tették meg a gyártók.

Autópályán kivágnak eléd?! Vezettem már sok autópályán, de ilyesmivel nem találkoztam. Gyorsabban? Persze, lehet. De megmondom őszintén, leszarom, ha valakinek a 180+-os tempó miatt "kell" az úthenger. Még 160-nál sincs semmi gyakorlati különbség. Ausztria, kanyargós szakasz, mondjuk A2? Ha én vezetek tök mind1, mindkettő bőven biztonságos és az első jóval kényelmesebb. A fékhatás növelésének nem a tárcsaátmérő növelése az egyetlen módja.

A teljes kerékátmérő növelése pedig nagyobb részben dizájnfogás ugyan, mint a peresség, de itt is van magyarázat: A gördülési komfort nő a nagyobb kerékkel...

Talán a gördülési zajra gondoltál. :flowers: A nagyobb kerék pusztán dizájnfogás azért, mert az emberek nagy többségének az tetszik. Ezért van a tanulmányautókon is úthenger, ahogy Palaczk is írta.

Nem mellesleg pedig az Avensis nem sportautó de még csak nem is sportos. Inkább kényelmes limuzin, amit jól haza lehet vágni 18-as kerekekkel és defekttűrő gumival pl.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #712 Dátum: 2009.02.04 12:34:27 »
Már a 16"-os felnivel is hányásul néz ki. Meg aztán, hogyan viselkedhet a /60-as gumikon ez a dög mondjuk megpakolva? Hörög, mint a kenyeres zsuk. (Á nem, az borul  :D )

Nem értek egyet. Nem raknék 16-osnál nagyobb kereket egyetlen autóra sem. Ma már egy Golfon is ez az alap, miközben régebben elég volt a 13-as, 14-es is. Ez a trend csak arra jó, hogy jó sokba kerüljön a gumi meg a felni, hogy kényelmetlen legyen az autó és minden kisebb kátyú után ellenőrízni kelljen a gumikat, nem lett-e valamelyik szálszakadásos.

A 4. generációs kis Civic a 175/70R13-as négyévszakos gumijain bármikor gyorsabb kanyarban, mint egy Avensis a 18-as kerekeken...


Régebben fakerekeket is használtak, nem csak 13-14-es kerekeket. Szálszakadásnak mindegy, hogy most hány "-os és milyen magas a gumi.
Kátyúk inkább a gumik oldalfalát szokták kicsípni, vagy a felnik peremét szokták leba**ni. De erre van a peremvédős gumi, ami megvédi a felnit. Meg azért nem hasonlítanám össze a 4. gen. Civicet egy AVE-val. Van egy kis méret ill. súlybeli különbség. Meg pont az a Civic generáció, aminek elég szépen ki volt hegyezve a motorja.
Na meg nem hiszem, hogy egy 13" kerekeken annyira stabilak lehettek a Civic-ek. Annó a 120L-es Skodámon is utáltam a 13-as kerekeket, mert nyúlt mint a rágó. Pedíg az gyengébb autó volt mint a Civic. Nem lehetett elérni vele nagy kanyarsebessége.
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.04 12:39:08 írta Beken »
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #713 Dátum: 2009.02.04 12:40:33 »
Meg azért nem hasonlítanám össze a 4. gen. Civicet egy AVE-val. Van egy kis méret ill. súlybeli különbség. Meg pont az a Civic generáció, aminek elég szépen ki volt hegyezve a motorja.

Ez igaz, pontosan ezért nem értem, minek egy Avensisre 18-as felni. Pontosabban értem, a dizájn miatt, de mással nem indokolható. Nekem sima 1.4-es 90LE-s volt amúgy, nem túl kihegyezett, szép egyenletes nyomatékgörbével.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #714 Dátum: 2009.02.04 12:48:10 »
Meg azért nem hasonlítanám össze a 4. gen. Civicet egy AVE-val. Van egy kis méret ill. súlybeli különbség. Meg pont az a Civic generáció, aminek elég szépen ki volt hegyezve a motorja.

Ez igaz, pontosan ezért nem értem, minek egy Avensisre 18-as felni. Pontosabban értem, a dizájn miatt, de mással nem indokolható. Nekem sima 1.4-es 90LE-s volt amúgy, nem túl kihegyezett, szép egyenletes nyomatékgörbével.


De voltak 1.5-ös, 1.6-os 109,110-en, 120-on akármennyi lovas Civicek is.
+1.6-os 160 Le is volt, de azon 195/55 R15-papucsok voltak. Nem véletlenül.
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.04 12:52:49 írta Beken »
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #715 Dátum: 2009.02.04 12:52:40 »
De voltak 1.5-ös, 1.6-os 109,110-en, 120-on akármennyi lovas Civicek is.
+1.6-os 160 Le is volt.

OFF
1.3: 75LE, 1.4, 1.5: 90LE, 1.6: 110LE, 1.6VTi: 150LE.
ON

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #716 Dátum: 2009.02.04 12:56:28 »
De voltak 1.5-ös, 1.6-os 109,110-en, 120-on akármennyi lovas Civicek is.
+1.6-os 160 Le is volt.

OFF
1.3: 75LE, 1.4, 1.5: 90LE, 1.6: 110LE, 1.6VTi: 150LE.
ON


És a békalámpásból (5. gen. Honda Civic 1.6 VTi 16V V Sedan) Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 160(118)/7600; Nyomaték
(Nm / 1 min): 150/7000.
BekeN

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #717 Dátum: 2009.02.04 15:02:58 »
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #718 Dátum: 2009.02.04 15:04:05 »
Rossz példa, irreleváns.  :flowers:
csak próbáltam egy ugyanolyan rossz példát hozni, mint te... (4. gen. civic vs. új AVE)
...természetesen viccből.  :flowers:

Miért ne írnám komolyan?! A legtöbb kütyü tök felesleges vagy túl nagy és túl nehéz. Pl. nehéz a kocsi, ezért nagyobb és erősebb motor megy bele, ami tovább növeli a tömeget. A mostani dizájnos "vállak" is növelik a méretet és a tömeget, miközben a vállnélküli autók (pl. COV) is jól szerepelnek a törésteszteken.
Nem értem amit itt írsz... Az autók az évek alatt nehezebbek lettek. Ez tény. A gumimérettel kapcsolatban én az aktív, nem pedig a passzív biztonságról beszéltem.

Autópályán kivágnak eléd?!
Igen.
De még akár eshet is az eső.  :lol:

Vezettem már sok autópályán, de ilyesmivel nem találkoztam. Gyorsabban? Persze, lehet. De megmondom őszintén, leszarom, ha valakinek a 180+-os tempó miatt "kell" az úthenger. Még 160-nál sincs semmi gyakorlati különbség. Ausztria, kanyargós szakasz, mondjuk A2? Ha én vezetek tök mind1, mindkettő bőven biztonságos és az első jóval kényelmesebb. A fékhatás növelésének nem a tárcsaátmérő növelése az egyetlen módja.
Én nem magamról beszélek, de nem is rólad, hanem általánosságban. Sokan mennek legálisan 180+-al. Az ő sorsuk nem mindegy a gyártó szempontjából.
Vagy. Mész 110-el autóúton és keresztbeáll előtted valaki. Hirtelen 90 fokot el kell tekerned a kormányt. Nagyobb eséllyel fogod meg a kocsit alacsonyabb gumikon.

Talán a gördülési zajra gondoltál. :flowers:
Nem. Akkor azt írtam volna, hogy gördülési zaj. Én gördülési komfortot írtam.

A nagyobb kerék pusztán dizájnfogás azért, mert az emberek nagy többségének az tetszik. Ezért van a tanulmányautókon is úthenger, ahogy Palaczk is írta.
Nem csak.
Melyik labda gurul egyenletesebben -egyenetlen placcon-, a kézilabda, vagy a foci? Nyilván a nagyobb, a foci.
Itt ellensúlyozható a "peresség" mondjuk városban.

Nem mellesleg pedig az Avensis nem sportautó de még csak nem is sportos.
Tudom, olyanom van.

Inkább kényelmes limuzin, amit jól haza lehet vágni 18-as kerekekkel és defekttűrő gumival pl.
Igen, ha Budapesten használod vagy földúton, akkor lehet így fogalmazni, hogy "hazavágod". De nagy sebességű haladásnál (erre van ez az autó kitalálva) stabilabb, egyben biztonságosabb a nagyobb felni.

Ezzel zárnám a vitát:
Nem véletlen, hogy a gyors autókat peresebb gumikkal adják. Feltételezik, hogy a gyors autót nagy sebességgel használják majd. Akkor pedig jobb az.
Példa: Ave II: sol felszereltséghez 16-os kerék járt, de ha ez a sol felszereltség D-CAT mocihoz párosult, akkor automatikusan 17-es kerékkel jött.
Corollánál vagy Aurisnál a fapados változaton 15-ös kerék van ha 1,4-est veszel, 16-os kerék van ha más (erősebb) motorral veszed.

Vagy akár nézd csak meg, hogy a peresebb gumik rendre nagyobb sebességindex-szel választhatók. Nem véletlenül.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #719 Dátum: 2009.02.04 15:24:00 »
Ezzel zárnám a vitát:
Nem véletlen, hogy a gyors autókat peresebb gumikkal adják. Feltételezik, hogy a gyors autót nagy sebességgel használják majd. Akkor pedig jobb az.
Példa: Ave II: sol felszereltséghez 16-os kerék járt, de ha ez a sol felszereltség D-CAT mocihoz párosult, akkor automatikusan 17-es kerékkel jött.
Corollánál vagy Aurisnál a fapados változaton 15-ös kerék van ha 1,4-est veszel, 16-os kerék van ha más (erősebb) motorral veszed.

Vagy akár nézd csak meg, hogy a peresebb gumik rendre nagyobb sebességindex-szel választhatók. Nem véletlenül.

Részemről a vitát én is lezárnám (bár az érvelést, hogy a szélesebb és peresebb gumi fog megmenteni ha elémugrik a jávorszarvas, nem igazán tudom elfogadni), mert kezdem értelmetlennek érezni. Összefoglalólag a véleményem:

A nagyobb kerék elsősorban dizájnfogás (meg másod- és harmadsorban is :)), mert az embereknek ez tetszik. Cserébe jóval drágább, kényelmetlenebb, megvezeti a nyomvályú, stb. Annak tán szüksége lehet rá, aki állandóan tép az utakon, de ez egyrészt igen szűk kisebbség és megtehetné, hogy "privát" vesz nagyobb kereket, másrészt irreleváns a nagy többség szempontjából. Tehát a magam részéről én mindig a lehető legkisebb kereket fogom választani a kocsimra. Ilyen tekintetben jobban is örülnék, ha itt EU-ban is 15-ös kerekekkel forgalmaznák a Priust.