Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 703994 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #600 Dátum: 2009.01.26 11:57:21 »
S ha már költségek. Az Ave III esetében azt is fel lehetne hozni, hogy időközben megszűnt a Verso, nem fejlesztettek ki liftbacket sem, továbbra sincs 4kerekes meghajtás, a motorválaszték is maradt szűkös.

No igen, ezt nem értem én sem. Abban az időben, amikor a Toyota "felfutott" és a legnagyobbá lett, voltak ilyen alternatívák.
Avensis verso: Szerintem hibátlan autó volt. Nem is értem, hogy miért szűnt meg. Mások már minden méretben kínálnak egyterűt (is). Pl.: C3 picasso, C4 picasso, Grandpicasso vagy mi. (3)
Liftback: Anno a Corolla (a békalámpás előtti típus) létezett hatchback, liftback, sedan és kombi kivitelben... a hatch 3- és 5 ajtósban is. Az 5 (!) választható karosszéria. Most van sedan Corolla és 3 vagy 5 ajtós Auris. Ennyi. Meg kombi és sedan Avensis. A Rav4-nek a legutóbbi modellváltásnál megszűnt a rövid, 3 ajtós változata. (a Land Cruiser-nek is)
Arra már nem is merek rákérdezni, hogy ha már van saját fejlesztésű összkerékhajtásuk, azt miért nem szerelik pl. ave kombiba? Felfutóban van az összkerekes személyautók piaca (nem SUV), ha jól tudom. Gondolok itt arra, hogy Passat, Insignia, XC-70, Audik. De még ha jól tudom Mazda 6 is van AWD-ben... A Subarut nem említem. Egy opcióként választható 4x4 hajtás az Avensishez biztos dobna az eladásokon. De ne menjünk messzire:
A Carina E kombiból is létezett összkerekes "allroad", vagy "outback", a Caldina. Milyen jó kis kocsi volt az:


« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 12:06:42 írta 01010011 »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #601 Dátum: 2009.01.26 12:36:47 »
Én is szeretem a kocsit, csak a váltója árnyékolja be a felhőtlen boldogságot.  :hmmmm:

Mesélj, mi a helyzet vele?
Kicserélték a kettes és hármas fokozathoz tartozó összes alkatrészt. Igazából nem lett jobb, bár még kicsit koptatom, hátha heylére ugranak a dolgok.
Az első próbakörön a teljesen hideg váltót nem tudtuk hármasból kettesbe visszahúzni, csak izomból. Ez később elmúlt. Azóta meg nem volt olyan hideg.
Még a szervizben is gondolkodnak rajta, hogy mi lehetne a következő lépés.
Mondjuk én már annyira ráálltam a probléma tüneti megoldására, hogy a kettest és hármast nagyon lassan kapcsolom (üresből kb 0.5-1 mp után húzom fokozatba). így legtöbbször nem reccsen. Persze egy ennyibe kerülő autónál ez nem normális.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Avensis III.
« Válasz #602 Dátum: 2009.01.26 12:48:32 »
S ha már költségek. Az Ave III esetében azt is fel lehetne hozni, hogy időközben megszűnt a Verso, nem fejlesztettek ki liftbacket sem, továbbra sincs 4kerekes meghajtás, a motorválaszték is maradt szűkös.

No igen, ezt nem értem én sem. Abban az időben, amikor a Toyota "felfutott" és a legnagyobbá lett, voltak ilyen alternatívák.
Avensis verso: Szerintem hibátlan autó volt. Nem is értem, hogy miért szűnt meg. Mások már minden méretben kínálnak egyterűt (is). Pl.: C3 picasso, C4 picasso, Grandpicasso vagy mi. (3)
Liftback: Anno a Corolla (a békalámpás előtti típus) létezett hatchback, liftback, sedan és kombi kivitelben... a hatch 3- és 5 ajtósban is. Az 5 (!) választható karosszéria. Most van sedan Corolla és 3 vagy 5 ajtós Auris. Ennyi. Meg kombi és sedan Avensis. A Rav4-nek a legutóbbi modellváltásnál megszűnt a rövid, 3 ajtós változata. (a Land Cruiser-nek is)
Arra már nem is merek rákérdezni, hogy ha már van saját fejlesztésű összkerékhajtásuk, azt miért nem szerelik pl. ave kombiba? Felfutóban van az összkerekes személyautók piaca (nem SUV), ha jól tudom. Gondolok itt arra, hogy Passat, Insignia, XC-70, Audik. De még ha jól tudom Mazda 6 is van AWD-ben... A Subarut nem említem. Egy opcióként választható 4x4 hajtás az Avensishez biztos dobna az eladásokon. De ne menjünk messzire:
A Carina E kombiból is létezett összkerekes "allroad", vagy "outback", a Caldina. Milyen jó kis kocsi volt az:



nálunk szűkül a kínálat, a japánban kapható Toyoták között pedig továbbra is igen komoly feladat lenne válogatni.
RAV4 HYBRID 2020

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #603 Dátum: 2009.01.26 14:05:04 »
Nem tudom miért kéne minden modellváltásnál valami forradalmit csinálni. Az, hogy nem forgatták fel az egész autót, szerintem csak azt bizonyítja, hogy a kifutó modell is jó volt.
Az ár/érték arányhoz meg annyit, hogy az alapár a benzinesnél 300 a dízelnél 500 ezer forinttal nőtt.
Ami figyelembe véve az inflációt, hogy egy új autót kapunk, szerintem nem drasztikus áremelkedés.
Számomra a beülés abszolút nem volt negatív élmény. Továbbra is jónak érzem az autót, igaz, menni még nem tudtam vele.

Szívemből szóltál!!!

Nekem is  :yes: ! Ezelőtt az egész felzúdulás előtt értetlenül állok. Ez a modell logikus továbblépés a II-es után, ami -ahogy music is találóan leszögezte- eleve egy nagyon jó autó, tehát nem állt fenn a radikális ugrás igénye. Ezzel együtt, igen sokminden új, köztük olyan "apróságok", mint a motorok egy része. A felárak teljesen reálisak. Idáig rendben van a történet. Az idióta extra-politikát meg sajnos már megszokhattuk a Toyotától  ::) ... Ez biztosan egy olyan dolog, ami nekik jó és nem nekünk. Na bumm. Inkább egy kevéssé testre szabható, de megbízható Toyota, mint egy prímán individualizálható, de gyakrabban elromló XYZ autó. Legalábbis nekem ezek a prioritásaim  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #604 Dátum: 2009.01.26 14:13:04 »
Egyként azt kell mondanom, hogy szerintem aki ezt az áremelést már túlzónak tartja, annak már az előd modell is drága volt.
Hiszen azt mondja ezzel, hogy ez az autó nem megfelelő ár/érték aránnyal bír. Márpedig ennél a kategóriánál szerintem ez nem 4-11% kell, hogy múljon.

Én is leírtam már több konkrét összevetést Ave II és III árak között, ami egyértelműen mutatta, hogy a drágulás minimális. Semmi hatása nem volt. Ez olyan kb., mint hogy az Auris esetében azt szajkózzák nagyon sokan továbbra is, vakon-süketen, hogy nem lett forradalmian új  :whistling: ... Hát ja. Ez valami mantra, vagy mi. Ez pedig, hogy "az Ave III túl drága lett", nyilván az új mantra  :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #605 Dátum: 2009.01.26 14:17:43 »
Ja és az Insignia szerintem kisebb mind külsőre, mind belsőre! Ha beállítom magamnak az első ülést mind a két típusban, akkor az AVE-ban magam mögött elférek kényelmesen, de az Insigniában NEM!!! + hátul a tetőbe beleér a fejem az Insigniában, míg az AVE-ban kényelmesen elfér!

Szép autó az Insignia  :yes: ... Bár nagyon más úton jár, mint a Vectra: ez kvázi egy négyajtós kupé á la Passat CC; csöppet sem az a tágas, praktikus nagy szedán, ami eddig a Vectra volt. Üzletember-autó az eddigi családos autó helyett  ::) ... Majd meglátjuk, bejön-e nekik. Mindenesetre hátul valóban elég szűk, ezt az eddigi tesztjei is kritizálják. Kívül viszont korántsem kicsi, sőt: 483 centi hosszú a szedán :excl: Tehát jóval nagyobb, mint az Ave III. Belül meg kisebb. Szeretem az ilyet, praktikus  :hmmmm: ... :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #606 Dátum: 2009.01.26 14:35:14 »
Áraktól elvonatkoztatva! Ki, hogyan van megelégedve a TOYOTA-val? Ha? Mert sokan TELJESEN megvannak elégedve! Éppen ezért nem fognak sokan bár mi más márkát venni! Lehet nekünk AVEII tulajdonosoknak "nem nagy lépés" az AVE III, de mondjuk egy más márkatulajdonosnak (hasonló kategóriájú), aki mondjuk AVEIII fog venni, lehet nagy előrelépés lesz ez az autó! Vagy mondjuk egy jelenlegi Carina E, vagy AVEI-es tulajnak nagy előrelépés és nem fog ennyit rágódni az árán!
Pl.: sok ismerősöm, akiknek soha nem volt TOYOTA-ja és beleült a Carina-mba, vagy az AVEII-embe, azt mondta, hogy ég és föld és a következő autója TOYOTA lesz és nem érdekli az ára! Ilyen is van!

A Toyotánál a 2. legmagasabb a márkahű vásárlók aránya. Na jah, mert az 1. helyen meg a Lexus áll ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #607 Dátum: 2009.01.26 14:38:17 »
S ha már költségek. Az Ave III esetében azt is fel lehetne hozni, hogy időközben megszűnt a Verso, nem fejlesztettek ki liftbacket sem, továbbra sincs 4kerekes meghajtás, a motorválaszték is maradt szűkös.

No igen, ezt nem értem én sem. Abban az időben, amikor a Toyota "felfutott" és a legnagyobbá lett, voltak ilyen alternatívák.
Avensis verso: Szerintem hibátlan autó volt. Nem is értem, hogy miért szűnt meg. Mások már minden méretben kínálnak egyterűt (is). Pl.: C3 picasso, C4 picasso, Grandpicasso vagy mi. (3)
Liftback: Anno a Corolla (a békalámpás előtti típus) létezett hatchback, liftback, sedan és kombi kivitelben... a hatch 3- és 5 ajtósban is. Az 5 (!) választható karosszéria. Most van sedan Corolla és 3 vagy 5 ajtós Auris. Ennyi. Meg kombi és sedan Avensis. A Rav4-nek a legutóbbi modellváltásnál megszűnt a rövid, 3 ajtós változata. (a Land Cruiser-nek is)
Arra már nem is merek rákérdezni, hogy ha már van saját fejlesztésű összkerékhajtásuk, azt miért nem szerelik pl. ave kombiba? Felfutóban van az összkerekes személyautók piaca (nem SUV), ha jól tudom. Gondolok itt arra, hogy Passat, Insignia, XC-70, Audik. De még ha jól tudom Mazda 6 is van AWD-ben... A Subarut nem említem. Egy opcióként választható 4x4 hajtás az Avensishez biztos dobna az eladásokon. De ne menjünk messzire:
A Carina E kombiból is létezett összkerekes "allroad", vagy "outback", a Caldina. Milyen jó kis kocsi volt az:




Meg van Corolla Verso! Idén ha minden igaz jön egy nagyobb Verso is! Alig látni 3 ajtós Rav4-et, meg Land Cruiser-t! Nem nagy veszteség, hogy nincs ezekből 3 ajtós! Na arra meg kíváncsi lennék, hány összkerekes AVE fogyna! Minek? Alíg látni összkerekes autót! Nem olyan természeti adottságokkal rendelkezünk, hogy annyira kellene az ide nekünk. Ha lenne! Ha kell, akkor ott a RAV4! Ennyi!
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #608 Dátum: 2009.01.26 14:43:07 »
Egyként azt kell mondanom, hogy szerintem aki ezt az áremelést már túlzónak tartja, annak már az előd modell is drága volt.
Hiszen azt mondja ezzel, hogy ez az autó nem megfelelő ár/érték aránnyal bír. Márpedig ennél a kategóriánál szerintem ez nem 4-11% kell, hogy múljon.

Én is leírtam már több konkrét összevetést Ave II és III árak között, ami egyértelműen mutatta, hogy a drágulás minimális. Semmi hatása nem volt. Ez olyan kb., mint hogy az Auris esetében azt szajkózzák nagyon sokan továbbra is, vakon-süketen, hogy nem lett forradalmian új  :whistling: ... Hát ja. Ez valami mantra, vagy mi. Ez pedig, hogy "az Ave III túl drága lett", nyilván az új mantra  :tt2:

És mégis aki Aurist vett, az meg van elégedve! Ja és megbízhatóak mint a Corolla-k!
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #609 Dátum: 2009.01.26 14:44:20 »
Nem tudom miért kéne minden modellváltásnál valami forradalmit csinálni. Az, hogy nem forgatták fel az egész autót, szerintem csak azt bizonyítja, hogy a kifutó modell is jó volt.
Az ár/érték arányhoz meg annyit, hogy az alapár a benzinesnél 300 a dízelnél 500 ezer forinttal nőtt.
Ami figyelembe véve az inflációt, hogy egy új autót kapunk, szerintem nem drasztikus áremelkedés.
Számomra a beülés abszolút nem volt negatív élmény. Továbbra is jónak érzem az autót, igaz, menni még nem tudtam vele.

Szívemből szóltál!!!

Nekem is  :yes: ! Ezelőtt az egész felzúdulás előtt értetlenül állok. Ez a modell logikus továbblépés a II-es után, ami -ahogy music is találóan leszögezte- eleve egy nagyon jó autó, tehát nem állt fenn a radikális ugrás igénye. Ezzel együtt, igen sokminden új, köztük olyan "apróságok", mint a motorok egy része. A felárak teljesen reálisak. Idáig rendben van a történet. Az idióta extra-politikát meg sajnos már megszokhattuk a Toyotától  ::) ... Ez biztosan egy olyan dolog, ami nekik jó és nem nekünk. Na bumm. Inkább egy kevéssé testre szabható, de megbízható Toyota, mint egy prímán individualizálható, de gyakrabban elromló XYZ autó. Legalábbis nekem ezek a prioritásaim  :)

ENNYI!!! Ez a frankó nagy igazság!
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #610 Dátum: 2009.01.26 14:46:47 »
Ja és az Insignia szerintem kisebb mind külsőre, mind belsőre! Ha beállítom magamnak az első ülést mind a két típusban, akkor az AVE-ban magam mögött elférek kényelmesen, de az Insigniában NEM!!! + hátul a tetőbe beleér a fejem az Insigniában, míg az AVE-ban kényelmesen elfér!

Szép autó az Insignia  :yes: ... Bár nagyon más úton jár, mint a Vectra: ez kvázi egy négyajtós kupé á la Passat CC; csöppet sem az a tágas, praktikus nagy szedán, ami eddig a Vectra volt. Üzletember-autó az eddigi családos autó helyett  ::) ... Majd meglátjuk, bejön-e nekik. Mindenesetre hátul valóban elég szűk, ezt az eddigi tesztjei is kritizálják. Kívül viszont korántsem kicsi, sőt: 483 centi hosszú a szedán :excl: Tehát jóval nagyobb, mint az Ave III. Belül meg kisebb. Szeretem az ilyet, praktikus  :hmmmm: ... :nonono:

 :yes:
De le kell szegezni, hogy nem lesznek akkora vetélytársak! Mind a kettő autó szép de teljesen más "stílust" képviselnek!

Hozzáteszem, hogy SZERINTEM!!!
BekeN

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #611 Dátum: 2009.01.26 14:47:11 »
No igen, ezt nem értem én sem. Abban az időben, amikor a Toyota "felfutott" és a legnagyobbá lett, voltak ilyen alternatívák.
Avensis verso: Szerintem hibátlan autó volt. Nem is értem, hogy miért szűnt meg. Mások már minden méretben kínálnak egyterűt (is). Pl.: C3 picasso, C4 picasso, Grandpicasso vagy mi. (3)
Liftback: Anno a Corolla (a békalámpás előtti típus) létezett hatchback, liftback, sedan és kombi kivitelben... a hatch 3- és 5 ajtósban is. Az 5 (!) választható karosszéria. Most van sedan Corolla és 3 vagy 5 ajtós Auris. Ennyi. Meg kombi és sedan Avensis. A Rav4-nek a legutóbbi modellváltásnál megszűnt a rövid, 3 ajtós változata. (a Land Cruiser-nek is)
Arra már nem is merek rákérdezni, hogy ha már van saját fejlesztésű összkerékhajtásuk, azt miért nem szerelik pl. ave kombiba? Felfutóban van az összkerekes személyautók piaca (nem SUV), ha jól tudom. Gondolok itt arra, hogy Passat, Insignia, XC-70, Audik. De még ha jól tudom Mazda 6 is van AWD-ben... A Subarut nem említem. Egy opcióként választható 4x4 hajtás az Avensishez biztos dobna az eladásokon. De ne menjünk messzire:
A Carina E kombiból is létezett összkerekes "allroad", vagy "outback", a Caldina. Milyen jó kis kocsi volt az:

Két piac volt Európában, ahol számottevő arányban fogytak a személyautók négykerekes kivitelei: Ausztria és Svájc. Az itt eladott mennyiséget a Toyota nyilván nem tartotta elégségesnek ahhoz, hogy továbbra is forgalmazzon ilyeneket Európában.

Látható, hogy nagyon kemény kézzel redukálják a modellpalettát azokra a változatokra, amelyek a legnagyobb keresletre számíthatnak. Ez nem túl szimpatikus dolog, de a számok (az eladási adatok és a profit) őket igazolják  ::) ... Ha ebből mi "csak" annyit látunk, hogy továbbra is megbízhatóak maradnak a Toyoták, akkor én azt mondom: ám legyen!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #612 Dátum: 2009.01.26 14:49:21 »
No igen, ezt nem értem én sem. Abban az időben, amikor a Toyota "felfutott" és a legnagyobbá lett, voltak ilyen alternatívák.
Avensis verso: Szerintem hibátlan autó volt. Nem is értem, hogy miért szűnt meg. Mások már minden méretben kínálnak egyterűt (is). Pl.: C3 picasso, C4 picasso, Grandpicasso vagy mi. (3)
Liftback: Anno a Corolla (a békalámpás előtti típus) létezett hatchback, liftback, sedan és kombi kivitelben... a hatch 3- és 5 ajtósban is. Az 5 (!) választható karosszéria. Most van sedan Corolla és 3 vagy 5 ajtós Auris. Ennyi. Meg kombi és sedan Avensis. A Rav4-nek a legutóbbi modellváltásnál megszűnt a rövid, 3 ajtós változata. (a Land Cruiser-nek is)
Arra már nem is merek rákérdezni, hogy ha már van saját fejlesztésű összkerékhajtásuk, azt miért nem szerelik pl. ave kombiba? Felfutóban van az összkerekes személyautók piaca (nem SUV), ha jól tudom. Gondolok itt arra, hogy Passat, Insignia, XC-70, Audik. De még ha jól tudom Mazda 6 is van AWD-ben... A Subarut nem említem. Egy opcióként választható 4x4 hajtás az Avensishez biztos dobna az eladásokon. De ne menjünk messzire:
A Carina E kombiból is létezett összkerekes "allroad", vagy "outback", a Caldina. Milyen jó kis kocsi volt az:



Két piac volt Európában, ahol számottevő arányban fogytak a személyautók négykerekes kivitelei: Ausztria és Svájc. Az itt eladott mennyiséget a Toyota nyilván nem tartotta elégségesnek ahhoz, hogy továbbra is forgalmazzon ilyeneket Európában.

Látható, hogy nagyon kemény kézzel redukálják a modellpalettát azokra a változatokra, amelyek a legnagyobb keresletre számíthatnak. Ez nem túl szimpatikus dolog, de a számok (az eladási adatok és a profit) őket igazolják  ::) ... Ha ebből mi "csak" annyit látunk, hogy továbbra is megbízhatóak maradnak a Toyoták, akkor én azt mondom: ám legyen!

Ott, ahol az összkerekesekre szükségvan, vagy akinek szüksége van rá, ott azok az emberek meg vegyenek Subarut!!!
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 14:54:44 írta Beken »
BekeN

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis III.
« Válasz #613 Dátum: 2009.01.26 15:12:26 »
Azt vesznek csak, nyugi. Svájcban voltunk nyáron, minden 4lelket számláló faluban is volt legalább egy Subaru kereskedés és/vagy szerviz.  :flowers:
         

agentwayne

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
    • http://cider.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #614 Dátum: 2009.01.26 15:20:45 »
meg kell kovessem magam egy korabbi hozzaszolasom kapcsan.
ujra megneztem ma egy SOL felszereltsegu modellt.
a konyoktamasz megsem tiszta muanyag, bar teljesen olyan hatasu, meg tapintasra is, viszont nemi puhasagra is ra lehet birni nemi erovel  :D
Kronologia:  1994 - Toyota Corolla Wagon 1.4 XLi   >   2003 - Toyota Corolla HB 1.6 VVT-i   >   2010 - '07 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D