Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 711078 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Re: Avensis III.
« Válasz #570 Dátum: 2009.01.25 14:27:38 »
És ha azt vesszük alapul, hogy semmivel nem volt több a fejlesztés stb. költsége a Toyotának, hanem egyszerűen ők most máshova pozícionálták a kocsit, mert szerintük annyival több és jobb mint az elődje volt?? Végülis az tökmindegy hogy miért lett több 10%-al az ár, Misi magyarázata elfogadható. De természetesen az is hogy nekünk "vevőknek" -de inkább elődmodell tulajdonosoknak- érthetetlen hogy manapság, amikor az új mindig nagyobb, szebb, jobban felszerelt stb. miért jön ki a Toyota egy néhányak szerint szebb, talán tényleg jobb, de semmiképpen nem jobban felszerelt (sőt) kocsival, ennyivel drágábban, válság közepén. De az eddigi példák is azt mutatták hogy a TMH tudja mit csinál, gondolom ezt sem csak a térdükre ütve ötlötték ki, 2 sör között. Az viszont tény, hogy ha egy jelenleg is Avensis II birtokló egyén akar a III-ba beleülni, az minőségérzet és felszereltség alapján (magam nevében beszéljek inkább?) nem fog egy sol techből a mostani sol-ra váltani, mert a légzsákarzenál és elektromos kütyüáradat abban (is) megvolt, és az összhatás is némiképp feljebb pozícionálta a kocsit, mint a jelenlegi sol, amibe ha beleülök olyan mintha sima alapfelszereltség lenne. (képzelem milyen lehet a tényleges alap).
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Avensis III.
« Válasz #571 Dátum: 2009.01.25 18:13:38 »
Nem értem tényleg ezt a fejlesztési költséges sztorit. Minden autó kifejlesztése kerül valamennyibe, ez mégsem jelent automatikus drágulást, pláne nem 10%-ot. A Toyota ugyan tényleg jól áll egynémelyik autógyárhoz képest, de a legutolsó üzleti éve neki is katasztrofális lesz, tehát olyan nagy védelmet ez az üzletpolitika sem adhat: az amerikai gyárak agóniája nem mostani keletű, a válság csak felgyorsította az amúgy is elkerülhetetlent.

S ha már költségek. Az Ave III esetében azt is fel lehetne hozni, hogy időközben megszűnt a Verso, nem fejlesztettek ki liftbacket sem, továbbra sincs 4kerekes meghajtás, a motorválaszték is maradt szűkös. Összehasonlítva mondjuk a konkurenciának nevezhető Passattal, mindenképpen kisebb a választék, nem tudom, mi kerülhetett annyiba, hogy ennyire árat kelljen emelni. Szerintem is inkább feljebb pozicionálásról van szó.

Mindegy. Engem nem érint, a mostani Avét amúgy is hosszú időre terveztem, ha esetleg jobban alakul az anyagi helyzetem a vártnál, akkor majd a következő kocsi egy lehetőleg minél fiatalabb PriusII lesz, talán addigra nem kell feltétlen 520 literes csomagtartó, elég lesz a 410 is...
music     

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Re: Avensis III.
« Válasz #572 Dátum: 2009.01.25 18:54:10 »
A hatalmas problémám az, hogy nekem időszerű lassan az autócsere, és -bár ez elég szomorú- számomra nagyon fontos hogy a szervíz, ahova most járok nem ver át, vagy ha igen akkor elfogadható mértékben. Nekem még/már nagyon fontos az 500 liter feletti csomagtér, és félek ez 5 év múlva is így lesz, ha esetleg a rohadásig kell használnom ezt az autót, és nem lesz pénzem korábban váltani. Jövőre tervezem az autócserét, mindenképpen kombi, a Toyota a megszokás és a szervíz miatt (is) játszik...de nem csak ő.
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Avensis III.
« Válasz #573 Dátum: 2009.01.25 19:38:25 »
S ha már költségek. Az Ave III esetében azt is fel lehetne hozni, hogy időközben megszűnt a Verso, nem fejlesztettek ki liftbacket sem, továbbra sincs 4kerekes meghajtás, a motorválaszték is maradt szűkös. Összehasonlítva mondjuk a konkurenciának nevezhető Passattal, mindenképpen kisebb a választék, nem tudom, mi kerülhetett annyiba, hogy ennyire árat kelljen emelni. Szerintem is inkább feljebb pozicionálásról van szó.
Ezzel egyetértek. Nálam is a "feljebb pozicionálás" a legtalálóbb kifejezés. Csak ezt egy jelenlegi Toyota (főleg AVE) tulajdonosnak nehéz megérteni, egy leendő tulajnak meg kifizetni nehezebb.  ...és ebben az árszegmensben azért már nagyon bőséges a választék :nono: ... és vannak az ellenoldalon is jó autók :hmmmm:

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #574 Dátum: 2009.01.25 19:50:08 »
Áraktól elvonatkoztatva! Ki, hogyan van megelégedve a TOYOTA-val? Ha? Mert sokan TELJESEN megvannak elégedve! Éppen ezért nem fognak sokan bár mi más márkát venni! Lehet nekünk AVEII tulajdonosoknak "nem nagy lépés" az AVE III, de mondjuk egy más márkatulajdonosnak (hasonló kategóriájú), aki mondjuk AVEIII fog venni, lehet nagy előrelépés lesz ez az autó! Vagy mondjuk egy jelenlegi Carina E, vagy AVEI-es tulajnak nagy előrelépés és nem fog ennyit rágódni az árán!
Pl.: sok ismerősöm, akiknek soha nem volt TOYOTA-ja és beleült a Carina-mba, vagy az AVEII-embe, azt mondta, hogy ég és föld és a következő autója TOYOTA lesz és nem érdekli az ára! Ilyen is van!
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #575 Dátum: 2009.01.25 19:54:09 »
Szerintem a tipikus magyar vásárló rendkívül árérzékeny. Ha pedig hasonló tudású és minőségű terméket (mittomén Mazda 6) jóval olcsóbban megkap, akkor azt fogja venni, márkahűség ide vagy oda.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #576 Dátum: 2009.01.25 20:01:49 »
Jó oké! Mindenki másmilyen! Ezt elfogadom! Ez így van jól!
Én, ezek után is TOYOTA-t fogok venni! Ha nem, akkor LEXUS-t!
BekeN

Jana36

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Avensis III.
« Válasz #577 Dátum: 2009.01.25 20:11:50 »
ez relativ. nekem 3 éve az egyik ismerős vett egy fullos land cruisert. Nyíregyházán a Toyotánál 17, 5 lett volna a kedvezménnyel, végül Karcagon megkaptam 15,2-ért
ennyit a kicsi árrésről és hogy nem engednek  :devil:

A Toyotánál dolgozom, hidd el, pontosan tudom, hogy egy autón mennyi árrés van.
Amit leírtál az még tesztautónál sem jön össze.
Az az autó vagy importőri támogatást kapott (kifutó, túltárolt darab), vagy nem 0 kilométeres volt.
Amit leirtam tény, mert én is csináltam az ártágyalásokat, mert céges autó volt :tt2:
Igaz, nem tudom, mennyi lett volna a TMH-nél, de 2 kereskedő között ez lett a vége.
És mig a drágábbnál 4 hónapot várni kellett volna, Karcagon 3 héten belül meglett :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #578 Dátum: 2009.01.25 20:17:32 »
Valamiért nagyon szabadulni akartak akkor attól az autótól... Mert még ha a drágábbik ajánlat listaár volt, ahhoz képest az olcsóbbik, már bőven beszerzési ár alatt van.

Jana36

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Avensis III.
« Válasz #579 Dátum: 2009.01.25 20:23:27 »
De vehetjük azt is, hogy az összes modellnek kell vinnie az összes modell fejlesztésének terheit. Ez esetben akkor úgy látszik, hogy ezekből annyi jut az új Avensisre, hogy annak árát az elődmodellhez képest 4-11%-al kell emelni.
A lényegen ez nem változtat.

Az USA piac meg más, egyrészt ott annyi autót adnak el, hogy ott működik a sűrű fillér elv, Európában ez nem megy, másrész ott más az adótartalma is az autóknak, mint kontinensünkön.
Szóval az ottani árpolitikát nem szabad összehasonlítani az ittenivel. Inkább azt kéne megnézni, hogy az Ave II Ave III árak, hogy alalkultak mondjuk a németeknél, cseheknél, dánoknál, stb.
Nem hinném, hogy a miénktől lényegesebben eltére a dolog, márcsak azért sem, mert az árképzésben erősen benne van a Toyota Motor Europe is.

Misi szép tőled, hogy véded a mundér becsületét :)
Mondom, normál körülmények között nem sok a 10 % emelés, de ez most nem normál  ;)
de ez most más, remélem nem tart sokáig. Nekem most nem esedékes egy csere, várok 2 évet, aztán visszavett kocsit veszek 30-40 %-al olcsóbban  [rohog]


Idézet javítva.
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.25 20:27:02 írta Misi »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #580 Dátum: 2009.01.25 20:27:59 »
Ha nem a Toyotánál dolgoznék (bár most végülis nem ott dolgozom...), akkor is így gondolnám.
A piac majd eldönti, hogy ez jó döntés volt-e, vagy nem.
A téma részemről lezárva.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #581 Dátum: 2009.01.25 20:32:28 »
Ha nem a Toyotánál dolgoznék (bár most végülis nem ott dolgozom...), akkor is így gondolnám.
A piac majd eldönti, hogy ez jó döntés volt-e, vagy nem.
A téma részemről lezárva.

Egyetértek mind a három mondatoddal!
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #582 Dátum: 2009.01.25 20:43:13 »
Páran bent vagyunk ebben a topikban, de sokan csak a háttérben olvasgatják, hogy miket írunk!  :)
BekeN

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Re: Avensis III.
« Válasz #583 Dátum: 2009.01.25 20:43:19 »
Áraktól elvonatkoztatva! Ki, hogyan van megelégedve a TOYOTA-val? Ha? Mert sokan TELJESEN megvannak elégedve!

(csak zárójelben, nekem semmivel nem kellett kevesebbet járnom szervízbe ezzel az autómmal mint az előző franciákkal. Minden hiba kijött rajta ami kijöhetett /hátsó lengőkarok, kuplung, kuplung, kuplung, kornyányszervó "doboz" zörgés-csere, indítózár{valeo} szétesett, komplett zárcsere a kocsin, első és hátsó lámpák csere {első foglalat"lekonyult", hátsó párásodott}, ködlámpák {párásodás} csere, mégis jobban szeretem mint eddig bármelyiket, de nem a megbízhatóság az oka)
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Jana36

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Avensis III.
« Válasz #584 Dátum: 2009.01.25 20:43:36 »
Ha nem a Toyotánál dolgoznék (bár most végülis nem ott dolgozom...), akkor is így gondolnám.
A piac majd eldönti, hogy ez jó döntés volt-e, vagy nem.
A téma részemről lezárva.

Egyetértek mind a három mondatoddal!

Jogos, én is szeretem az Ave-met, és nem cserélném másra, ha lehet.
Nekem az Ave II-ben pont az jött be, hogy nem nagyon alacsony, és nem a "földön" ülök. Tehát a Mazda kilőve az alacsonysága miatt, de a Ave III sem olyan magas már, mint a II :cry:
és igazatok van, akkor is sokkal több a pro, mint a contra, csak nem vagyok elfogult :)