Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 703767 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #555 Dátum: 2009.01.24 19:33:44 »
És ha jövő hónapban felmennek az árak, akkor emeljék az autó árát, majd két hónap múlva csökkentsék, stb...?
egy szó mint száz, egyetértek azokkal, akik azt mondják, majd a piac eldönti.
és tegyük hozzá, senki nem vesz listaáron autót :hmmmm:
azaz mindenki tud alkudni és szép akciók vannak
Tehát egy szépen felszerelt exe 7,5 helyett valószínű megáll 7 körül  :yes:

Az a 7 körül inkább 7.2 lesz. A Toyotánál alig van árrés.
Amit persze senki nem hisz el.
Ráadásul új modelleknél nem nagyon szoktak kedvezmény adni.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #556 Dátum: 2009.01.24 19:36:00 »
Én a nyersanyagárakra gondoltam.

Finoman szólva nem volt egyértelmű, mivel az én hozzászólásom után volt közvetlenül és idézet nélkül... :flowers:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #557 Dátum: 2009.01.24 19:41:36 »
Autók esetében egy új modell árában nem kell megjelennie a fejlesztésre, tesztelésre szánt költségeknek (- ez nem gyógyszeripar, hogy egy egyedülálló hatóanyaggal kijövő gyár öt évig védettságet élvez és annyit kér a gyógyszeréért, amennyit nem szégyell). Ezeket a költségeket a fejlesztés ideje alatt futó modell árából kell fedezni. Az új modell árát elsősorban a beépített cuccok ára fogja pozícionálni, emelett a presztízsérték, a piaci konkurensek ára és a kereslet határozza meg.
Ez meg természetes, hogy a most kijött új modellben a Sol felszereltség alacsonyabb, mint a kifutóban. Amikor kijött az Ave II, ott sem volt annyira felszerelt a Sol, mint a kifutó időszakban. Itt is majd lesz átalakítás 1-2 év múlva. Majd kifutóként lehet szemezni a ráncfelvarott III-assal  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #558 Dátum: 2009.01.24 19:52:07 »
Autók esetében egy új modell árában nem kell megjelennie a fejlesztésre, tesztelésre szánt költségeknek (- ez nem gyógyszeripar, hogy egy egyedülálló hatóanyaggal kijövő gyár öt évig védettságet élvez és annyit kér a gyógyszeréért, amennyit nem szégyell). Ezeket a költségeket a fejlesztés ideje alatt futó modell árából kell fedezni.

Ez játék a betűkkel szvsz, hiszen akkor a következő modell fejlesztését kell kitermelni.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #559 Dátum: 2009.01.24 19:55:35 »
Én a nyersanyagárakra gondoltam.

Finoman szólva nem volt egyértelmű, mivel az én hozzászólásom után volt közvetlenül és idézet nélkül... :flowers:


Nem szeretek állandóan idézni. Meg gondoltam az árak (nem árfolyam) szóból kiderül.
 :szemez:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #560 Dátum: 2009.01.24 19:59:43 »
Autók esetében egy új modell árában nem kell megjelennie a fejlesztésre, tesztelésre szánt költségeknek (- ez nem gyógyszeripar, hogy egy egyedülálló hatóanyaggal kijövő gyár öt évig védettságet élvez és annyit kér a gyógyszeréért, amennyit nem szégyell). Ezeket a költségeket a fejlesztés ideje alatt futó modell árából kell fedezni.

Jó, akkor így nem a saját maga befektetését hozza vissza, hanem a következő modell fejlesztési költségeire "spórol", így meg amiatt lesz drágább az autó.
Ugyanott vagyunk.

Azért őszintén kíváncsi lennék, hogy ha azoknak lenne valamilyen hasonló termelőüzemük, akik most kifogásolják a 4-11%-os áremelkedést, azok, hogy döntöttek volna, mikor a kassza másik felén állnak.
Ez egy nyereségorientált vállalkozás...

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #561 Dátum: 2009.01.24 20:09:14 »


Az a 7 körül inkább 7.2 lesz. A Toyotánál alig van árrés.
Amit persze senki nem hisz el.
Ráadásul új modelleknél nem nagyon szoktak kedvezmény adni.

Igen!  :yes: Sajnos sokan nem hiszik el! Egyetértek veled!
Pl.: ma éppen ott voltam a szalonban, mikor bejött egy férfi és asszonykám ment megkérdzni, hogy segíthet-e valamiben. Az Úr első kérdése tőle, hogy milyen kedvezmény van az új AVEIII-ra!  :?: :cry:
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #562 Dátum: 2009.01.24 20:11:21 »
Ma ismét találtam egy apró elrejtett tároló rekesz"ecskét" az AVEIII-ban. A könyöklő aljában van egy vízszintes kis elhúzható fedél és ez rejti azt a kicsi rekeszt!  ::)
BekeN

Jana36

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Avensis III.
« Válasz #563 Dátum: 2009.01.24 20:43:21 »


Az a 7 körül inkább 7.2 lesz. A Toyotánál alig van árrés.
Amit persze senki nem hisz el.
Ráadásul új modelleknél nem nagyon szoktak kedvezmény adni.

Igen!  :yes: Sajnos sokan nem hiszik el! Egyetértek veled!
Pl.: ma éppen ott voltam a szalonban, mikor bejött egy férfi és asszonykám ment megkérdzni, hogy segíthet-e valamiben. Az Úr első kérdése tőle, hogy milyen kedvezmény van az új AVEIII-ra!  :?: :cry:


ez relativ. nekem 3 éve az egyik ismerős vett egy fullos land cruisert. Nyíregyházán a Toyotánál 17, 5 lett volna a kedvezménnyel, végül Karcagon megkaptam 15,2-ért
ennyit a kicsi árrésről és hogy nem engednek  :devil:

Helyretettem az idézetet.
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.24 21:13:46 írta Misi »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #564 Dátum: 2009.01.24 21:05:49 »
Jó, akkor így nem a saját maga befektetését hozza vissza, hanem a következő modell fejlesztési költségeire "spórol", így meg amiatt lesz drágább az autó.
Ugyanott vagyunk.
Minden autógyárnak annyi jut fejlesztésre, amennyit az éppen futó modelljei kitermelnek. Ha sok autót ad el, tehát jól fut a szekér, akkor a befolyt haszonból fejleszt. Hogy az újdonságok árát mennyiben érvényesíti az újonnan kijött modellben, azt mindig a piac határozza meg. Friss modellnél belőnek egy árat, aztán meglátják.
Ha meg gyengén megy valamelyik gyártónak, akkor sokáig nem jelennek meg újdonságok, csak max karosszéria frissítés, a beltér átformálása és pár extra beszerelése történik.
Ott van pl a Camry. A normál és a hibrid változat között nincs egetverő árkülönbség. Holott az utóbbi jóval fejlettebb, drágább technikát tartalmaz és a kifejlesztésére jókora összeget elköltöttek.
Másik példa, a kifutó Avékban a navi felára eredetileg 550e Ft volt. Aztán megérte odaadni egy százasért is. Jelentős különbség, gondolom eredeti áron nem sokan kapkodtak érte. Viszont 100e-ért már megérte. Gondolom a gyárnak sem volt ráfizetés minden egyes modell.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #565 Dátum: 2009.01.24 21:15:56 »
ez relativ. nekem 3 éve az egyik ismerős vett egy fullos land cruisert. Nyíregyházán a Toyotánál 17, 5 lett volna a kedvezménnyel, végül Karcagon megkaptam 15,2-ért
ennyit a kicsi árrésről és hogy nem engednek  :devil:

A Toyotánál dolgozom, hidd el, pontosan tudom, hogy egy autón mennyi árrés van.
Amit leírtál az még tesztautónál sem jön össze.
Az az autó vagy importőri támogatást kapott (kifutó, túltárolt darab), vagy nem 0 kilométeres volt.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #566 Dátum: 2009.01.24 21:19:50 »
Minden autógyárnak annyi jut fejlesztésre, amennyit az éppen futó modelljei kitermelnek. Ha sok autót ad el, tehát jól fut a szekér, akkor a befolyt haszonból fejleszt. Hogy az újdonságok árát mennyiben érvényesíti az újonnan kijött modellben, azt mindig a piac határozza meg. Friss modellnél belőnek egy árat, aztán meglátják.
Ha meg gyengén megy valamelyik gyártónak, akkor sokáig nem jelennek meg újdonságok, csak max karosszéria frissítés, a beltér átformálása és pár extra beszerelése történik.
Ott van pl a Camry. A normál és a hibrid változat között nincs egetverő árkülönbség. Holott az utóbbi jóval fejlettebb, drágább technikát tartalmaz és a kifejlesztésére jókora összeget elköltöttek.
Másik példa, a kifutó Avékban a navi felára eredetileg 550e Ft volt. Aztán megérte odaadni egy százasért is. Jelentős különbség, gondolom eredeti áron nem sokan kapkodtak érte. Viszont 100e-ért már megérte. Gondolom a gyárnak sem volt ráfizetés minden egyes modell.

A sok autó eladása nem feltétlen jelent nagy bevételt. Lásd GM.
Nézd meg a Toyota politikáját (mindenre vonatkoztatva) és nézd meg a többi gyárét, majd nézd meg, hogy melyik milyen helyzetben van.
Kit igazolnak a döntései?
A hibrid Camrynél lehet, hogy nincs eget verő különbség, de egyrészt a hibrid Technológia utcai változata 12. éve rendelkezésére áll a Toyotának, annak fejlesztési költségei nem egy modellt, jelen esetben a Camryt terheli, hanem egy a teljes modellválasztékot. Tehát ez a példa szerintem nem jó.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #567 Dátum: 2009.01.24 23:54:27 »
A hibrid Camrynél lehet, hogy nincs eget verő különbség, de egyrészt a hibrid Technológia utcai változata 12. éve rendelkezésére áll a Toyotának, annak fejlesztési költségei nem egy modellt, jelen esetben a Camryt terheli, hanem egy a teljes modellválasztékot. Tehát ez a példa szerintem nem jó.
Miért is nem? Az alapfelvetés az volt, hogy az új modell magasabb ára tartalmazza a rászánt fejlesztést.
Én azt próbálom megvilágítani, hogy a teljes termékpaletta hordozza a fejlesztési költségeket, nem egy-egy modell.
Jó persze, mikor a Prius kijött, akkor annak az árában jelentősen benne volt a technika költsége, de akkor az még egyedülálló konstrukció volt.

Az újat persze mindig kicsit drágábban lehet eladni, sőt, szerintem bizonyos mértékű emelés kell is, ahogy a belepakolt technika mennyisége is nő. De, főleg az USA-ban, többször előfordult már, hogy az új modell nem volt drágább az elődnél, vagy az emelés még az inflációt sem követte.

(btw: nemsoká kint lesz egy cikk, hogy az USA-ban a 2010-es modellévi Corolla és Matrix árak nem nőnek, pedig a felszereltségük nő)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis III.
« Válasz #568 Dátum: 2009.01.25 00:07:48 »
Egy új modell, mely nem tartalmaz forradalmi újdonságokat, nem tartalmaz fajlagosan nagyobb fejlesztési költséget, ezért ott nem kell annyit emelni, mintha mondjuk forradalmi újdonság van benn, mint pl. hibrid hajtás. Ott viszont meg nem lehet egy modellre terhelni az egész fejlesztés költségét. Ezért van az, hogy mondjuk a Camry hibrid ára nem mérföldekre van a nem hibrid Camry árától.
És ahogy már írtam, a hibrid hajtást nem a Camryhez találták ki. Ott már kész volt a technológia, csak egy bizonyos típushoz kellett igazítani.

De vehetjük azt is, hogy az összes modellnek kell vinnie az összes modell fejlesztésének terheit. Ez esetben akkor úgy látszik, hogy ezekből annyi jut az új Avensisre, hogy annak árát az elődmodellhez képest 4-11%-al kell emelni.
A lényegen ez nem változtat.

Az USA piac meg más, egyrészt ott annyi autót adnak el, hogy ott működik a sűrű fillér elv, Európában ez nem megy, másrész ott más az adótartalma is az autóknak, mint kontinensünkön.
Szóval az ottani árpolitikát nem szabad összehasonlítani az ittenivel. Inkább azt kéne megnézni, hogy az Ave II Ave III árak, hogy alalkultak mondjuk a németeknél, cseheknél, dánoknál, stb.
Nem hinném, hogy a miénktől lényegesebben eltére a dolog, márcsak azért sem, mert az árképzésben erősen benne van a Toyota Motor Europe is.

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #569 Dátum: 2009.01.25 11:46:32 »
Amit észrevettem a III-ban, hogy a hátsó könyöklő pohártartója nem annyira jó, mint a II. szériáé!
BekeN