Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 276477 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2437
  • Autó: 2004 Prius II, 2017 Ford Focus, 2017 Nissan Rogue
Re: Avensis III.
« Válasz #75 Dátum: 2008.09.02 21:58:48 »
Pedig már nem nagyon kéne tovább szélesednie, városban helyenként így sem könnyű vele a manőverezés. Másrészt hely is van benne bőven. Dehát itt ez a hülye növekedési trend  :whistling: ...

Némileg ellenvéleményem van. Miszerint belül pár plusz centi szélesség nem ártana. A 960 keskenyebb kívül, de szélesebb belül. Tudom a biztonság, de arra meg ott van példának a COV, hogy lehet 5* keskeny ajtóval is. De a dizájn nagy úr manapság.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24931
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re: Avensis III.
« Válasz #76 Dátum: 2008.09.03 09:11:05 »
Ami még nem tetszik, hogy a csomagtér és annak ajtaja áldozatul esett a dizájnnak. Emiatt aztán kicsi is lett a nyílás, meg a csomagtartó formája sem túl szerencsés: majdnem olyan magas, mint amilyen hosszú.
music      

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21966
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Avensis III.
« Válasz #77 Dátum: 2008.09.03 15:22:25 »
Nekem a xenon és a tempomat ugyanolyan alap dolog, mint a lufik. Direkt nem írom az ABS-t, nekem nagy annyira fontos, mint az előbbi kettő, de fontos természetesen, legalább annyira, mint a TRC. Ha bőr, akkor meg az ülésfűtés és hűtés is nagyon fontos nálam. Esőérzékelős ablaktörlőt, viszont úri huncutságnak tartom, ugyanide sorlom a run and light, valamint az automat light funkciókat. Ellenben "kikövetel(ném)em" a DRL funkciót! (Day running Light)
Sors bona nihil aliud

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2437
  • Autó: 2004 Prius II, 2017 Ford Focus, 2017 Nissan Rogue
Re: Avensis III.
« Válasz #78 Dátum: 2008.09.03 15:35:36 »
Ha bőr, akkor meg az ülésfűtés és hűtés is nagyon fontos nálam.

A hűtés miért? Nekem egyáltalán nem melegszik fel jobban a bőrülés, mint a szövet. Igaz bézsszínű és tudom ez számít. Viszont nekem meg ez fontos. Akar a fene lohasztó fekete vagy szürke belteret, éljen a világos belső! :)

De most komolyan. Corollához pl. csak akkor lehet bézs szövetet rendelni, ha legalább Sol-t veszel. Könyörgöm. Miért?!?!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Avensis III.
« Válasz #79 Dátum: 2008.09.03 16:06:47 »
De most komolyan. Corollához pl. csak akkor lehet bézs szövetet rendelni, ha legalább Sol-t veszel. Könyörgöm. Miért?!?!

Mert minél kevesebb konfiguráció van, annál kisebb az előállítási költség, stb.
És mondá az úr az importőr: "S a konfigurációk legyenek egyszerűek. És lőn. És látná az könyvelő, hogy a bevétel gyarapodák. És örvendeztek vala. És lakmároznak bárányt, lajhárt és málét és sós ringlit babbal és orángutánt és zsenge gyökereket és gyönge szekereket..."


sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2437
  • Autó: 2004 Prius II, 2017 Ford Focus, 2017 Nissan Rogue
Re: Avensis III.
« Válasz #80 Dátum: 2008.09.03 16:15:46 »
Mert minél kevesebb konfiguráció van, annál kisebb az előállítási költség, stb.
És mondá az úr az importőr: "S a konfigurációk legyenek egyszerűek. És lőn. És látná az könyvelő, hogy a bevétel gyarapodák. És örvendeztek vala. És lakmároznak bárányt, lajhárt és málét és sós ringlit babbal és orángutánt és zsenge gyökereket és gyönge szekereket..."

Ezt én értem, de. Azon hogyan lehet spórolni, hogy a már meglévő üléshuzatokat nem engedem bármilyen kombinációban betenni a kocsiba? Mert ez nem olyan, hogy valamit vagy kérek, vagy nem, ülés minden kocsiba kell. Csak éppen a raktárban nem az első sorról veszem le a feketét, hanem a másodikból a piros pöttyöset. Nem értem. Mert még csak az sincs, hogy a bézs drágább lenne a kisebb széria miatt valamivel.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Avensis III.
« Válasz #81 Dátum: 2008.09.03 16:22:47 »
A Toyotánál nincs raktáron semmi. Just in Time rendszer van.
Nem attól lesz olcsóbb, hogy melyik sorból veszed le a polcról, hanem attól, hogy minél kevesebb variáns van, annál egyszerűbb a gyártás. Mind a gyár, mind a beszállítók jobban tudják tervezni a gyártásukat.
Az ülésválaszték az egy dolog, de ha mindent elkezdesz variálhatóvá tenni, akkor ott tartasz majd, mint a VW, hosszabb várakozási idő, kevesebb profit.
Félreértés ne essék, nem védem a rendszert, szerintem is marhaság némely korlátozás, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy némely korlátozást nem is a gyár ír elő, hanem az adott ország importőre listázza be így az autót, országspecifikusan.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6858
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Avensis III.
« Válasz #82 Dátum: 2008.09.03 16:26:51 »
Az ülésválaszték az egy dolog, de ha mindent elkezdesz variálhatóvá tenni, akkor ott tartasz majd, mint a VW, hosszabb várakozási idő, kevesebb profit.

Anno amikor konkret elkepzelessel mentem kocsit venni, azt mondtak, hogy olyan nincs raktaron, emiatt minimum 2-3 honapot kellene varnom (annyi idom nem volt, ezert kompromisszumot kotottem, megjegyzem nem bantam meg, sot  :))
Akkor ez meg kevesnek is szamit? Mashol meg tobbet kell?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2437
  • Autó: 2004 Prius II, 2017 Ford Focus, 2017 Nissan Rogue
Re: Avensis III.
« Válasz #83 Dátum: 2008.09.03 16:32:45 »
A Toyotánál nincs raktáron semmi. Just in Time rendszer van.
Nem attól lesz olcsóbb, hogy melyik sorból veszed le a polcról, hanem attól, hogy minél kevesebb variáns van, annál egyszerűbb a gyártás. Mind a gyár, mind a beszállítók jobban tudják tervezni a gyártásukat.
Az ülésválaszték az egy dolog, de ha mindent elkezdesz variálhatóvá tenni, akkor ott tartasz majd, mint a VW, hosszabb várakozási idő, kevesebb profit.
Félreértés ne essék, nem védem a rendszert, szerintem is marhaság némely korlátozás, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy némely korlátozást nem is a gyár ír elő, hanem az adott ország importőre listázza be így az autót, országspecifikusan.

Tudom, a polcot képletesen értettem (amúgy JIT esetén is van raktárkészlet, igaz minimális, pár órára elegendő). Csak azt nem értem, hogy ha már van két-háromféle ülés, és ezek léteznek, gyártják őket, valamint minden autóba kell valamelyik. Akkor miért jó ebből korlátozni. Szerintem ezen bőven nem szakíthatanak annyit, mint pl. a csomagban értékesített extrákon.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Avensis III.
« Válasz #84 Dátum: 2008.09.03 17:09:00 »

Anno amikor konkret elkepzelessel mentem kocsit venni, azt mondtak, hogy olyan nincs raktaron, emiatt minimum 2-3 honapot kellene varnom (annyi idom nem volt, ezert kompromisszumot kotottem, megjegyzem nem bantam meg, sot  :))
Akkor ez meg kevesnek is szamit? Mashol meg tobbet kell?

A kék alapfelszereltséges is elfogyhat, de hamarabb tudják pótolni egy szabványgyártással, mint ha minden autó más-más konfigurációban készül és ezek közé kell berakni. (Pl. piros alap lenne gyártásban, ott csak színt kell változtatni, de ha mondjuk te még kérnél bele bézs ülés és esőérzékelőt, akkor olyan nagy valószínűséggel nem készülne szabad készletre, tehát egyedileg kéne berakni, azt viszont csak a várakozó lista / gyártási terv végére tudnák berakni.)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Avensis III.
« Válasz #85 Dátum: 2008.09.03 17:15:06 »
Tudom, a polcot képletesen értettem (amúgy JIT esetén is van raktárkészlet, igaz minimális, pár órára elegendő). Csak azt nem értem, hogy ha már van két-háromféle ülés, és ezek léteznek, gyártják őket, valamint minden autóba kell valamelyik. Akkor miért jó ebből korlátozni. Szerintem ezen bőven nem szakíthatanak annyit, mint pl. a csomagban értékesített extrákon.


Így van a TPS-ben vésztartalék van, nem raktárkészlet.
Ahogy mondtam, bizonyos korlátozások nem a gyárból erednek.
A gyár megmondja, hogy mit tud gyártani, a régiós importőr (esetünkben a Toyota Motor Europe), meghatározza, hogy mely országba mely modelleket viszi (ez sokszor az alapján dől el, hogy előír egy minimális értékesítendő darabszámot. Nálunk pl. azért nincs TS Yaris, mert irreálisan sokat kellett volna vállalni, legalábbis a TMH szerint), ezután az adott ország importőre megvizsgálja, hogy a gyártási lehetőségekből mi az, amit nálunk is el lehetne adni, és összeállítja a felszereltségeket a lehetőségek közül.
Ez egy elég összetett folyamat, sok szubjektív döntéssel, ami vagy jól sül el vagy nem...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #86 Dátum: 2008.09.03 18:32:57 »
Pedig már nem nagyon kéne tovább szélesednie, városban helyenként így sem könnyű vele a manőverezés. Másrészt hely is van benne bőven. Dehát itt ez a hülye növekedési trend  :whistling: ...

Némileg ellenvéleményem van. Miszerint belül pár plusz centi szélesség nem ártana. A 960 keskenyebb kívül, de szélesebb belül. Tudom a biztonság, de arra meg ott van példának a COV, hogy lehet 5* keskeny ajtóval is. De a dizájn nagy úr manapság.

A 960-as egy felső kategóriás autó. Persze hogy a plusz centik mindig jól jönnek, de ezzel az erővel hol lesz a határ? A végén majd 5.5 méter hosszú, 2 méter széles középkategóriás autókban ülünk  :whistling: ... Én igen sok középkategóriás autóban ültem már, és úgy gondolom, hogy az Ave II belső szélessége bőven elegendő, aki ennél nagyobbat akar, az vegyen nagyobb kategóriás autót, vagy egyterűt. A kocsik már így is túl nagyok, én éppenséggel már az Ave II-est is kissé túlméretezettnek tartom, szívem szerint valahol a Carina E méreteinél húztam volna meg a határt, tehát cirka 4.5 méter környékén. Nagyon ellenzem ezt a hízó tendenciát, pl. számomra már vicc kategória, hogy mekkora egy aktuális Mondeo  :nono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9790
  • Autó: IS200 Sportcross
Re: Avensis III.
« Válasz #87 Dátum: 2008.09.03 18:55:35 »
És mondá az úr az importőr: "S a konfigurációk legyenek egyszerűek. És lőn. És látná az könyvelő, hogy a bevétel gyarapodák. És örvendeztek vala. És lakmároznak bárányt, lajhárt és málét és sós ringlit babbal és orángutánt és zsenge gyökereket és gyönge szekereket..."
Misi! Megártott az izlandi levegő?!  :devil:
Gabe 254.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2437
  • Autó: 2004 Prius II, 2017 Ford Focus, 2017 Nissan Rogue
Re: Avensis III.
« Válasz #88 Dátum: 2008.09.03 19:56:43 »
A 960-as egy felső kategóriás autó. Persze hogy a plusz centik mindig jól jönnek, de ezzel az erővel hol lesz a határ? A végén majd 5.5 méter hosszú, 2 méter széles középkategóriás autókban ülünk  :whistling: ... Én igen sok középkategóriás autóban ültem már, és úgy gondolom, hogy az Ave II belső szélessége bőven elegendő, aki ennél nagyobbat akar, az vegyen nagyobb kategóriás autót, vagy egyterűt. A kocsik már így is túl nagyok, én éppenséggel már az Ave II-est is kissé túlméretezettnek tartom, szívem szerint valahol a Carina E méreteinél húztam volna meg a határt, tehát cirka 4.5 méter környékén. Nagyon ellenzem ezt a hízó tendenciát, pl. számomra már vicc kategória, hogy mekkora egy aktuális Mondeo  :nono:

A 960-as felső kategóriás autó volt 90-ben, amikor kijött, de mivel gyakorlatilag egy fészliftes hetes, inkább 82-ben. Ma már csak a hossza (4,89m) sorolná ide, vagy még az sem. Az aktuális Avensis (és Corolla is!!!) szélesebb kívül, igaz csak 1 cm-rel, valamint jóval magasabb. Az eredmény összességében legalább olyan tágas utastér, sőt. Csak ugye a hátsó traktus kiképzése miatt az autó gyakorlatilag négyszemélyes. Mivel öten vagyunk, nekem ez szempont. :)

A mondandód második felével viszont teljesen egyetértek. Abszolút feleslegesen nőnek az autók már egy ideje, a Mondeo meg tényleg agyrém. Megjegyzem az is csak kívül (13!!! centivel szélesebb a Volvonál), mert belül az ülőlap nem szélesebb a kilencesénél. Amúgy érdekes, hogy összesen két mai kombi autóban van 3 egyforma ülés hátul, a 307-8-ban.

Tehát az én kívánságlistám így néz ki. Legyen hátul 3 valódi férőhely. Legyen hibrid. Legyen minél olcsóbb. :) Ja és legyen belőle bézs belsős! :laugh:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21966
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Avensis III.
« Válasz #89 Dátum: 2008.09.03 20:38:42 »
Ha bőr, akkor meg az ülésfűtés és hűtés is nagyon fontos nálam.

A hűtés miért? Nekem egyáltalán nem melegszik fel jobban a bőrülés, mint a szövet. Igaz bézsszínű és tudom ez számít. Viszont nekem meg ez fontos. Akar a fene lohasztó fekete vagy szürke belteret, éljen a világos belső! :)

De most komolyan. Corollához pl. csak akkor lehet bézs szövetet rendelni, ha legalább Sol-t veszel. Könyörgöm. Miért?!?!

Miért hűtéses? Mert a fekete bőr nyáron elviselhetetlenül meleg. Rövid nadrág kizárva, ahol a bőr ér a bőrhöz, tapad-ragad agyrém. Egyébként meg elegáns.
Sors bona nihil aliud