Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 713949 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3735 Dátum: 2023.09.21 20:17:44 »
Szerintem is lehet a fojtószelepállás jeladó, vagy az a motor, ami fordítja a szelepet (gondolom elektromos a gázpedál), plusz:
1. Ha régen cseréltél légszűrőt és üzemanyagszűrőt, vagy ha éppen nemrég és utána jött ez elő, akkor ezeknél
2. Mivel rezonáns frekvenciával összefüggő, talán fals levegő van valahol.
3. Carinán szívőoldalon elég összetett rezonátorrendszer van. Ha a tiéden is, esetleg arra is nézz rá, pont ilyen jelenségek elkerülésére szerkesztették, ahogy én tudom.
A levegőszűrőben most van 10e km, de már régebb óta tapasztalom a jelenséget, csak nem olyan erős, hogy ne fogja az ember egy útburkolati hibára. Üzemanyagszűrőhöz annyira lett nyúlva, hogy van benne új, gyári szivattyú.
Fordulatszámmal nagyon nincs összefüggésben, talán alacsonyabb régióban jobban érezhető (2000 alatt), magasabban nem.
Annyira nem zavaró a jelenség (max ha nagyon el akarok valahonnan takarodni gyorsan), majd ha roszabb lesz kezdünk élő diagot nézni, stb.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3736 Dátum: 2023.09.22 08:00:04 »
A levegőszűrőben most van 10e km, de már régebb óta tapasztalom a jelenséget, csak nem olyan erős, hogy ne fogja az ember egy útburkolati hibára. Üzemanyagszűrőhöz annyira lett nyúlva, hogy van benne új, gyári szivattyú.
Fordulatszámmal nagyon nincs összefüggésben, talán alacsonyabb régióban jobban érezhető (2000 alatt), magasabban nem.
Annyira nem zavaró a jelenség (max ha nagyon el akarok valahonnan takarodni gyorsan), majd ha roszabb lesz kezdünk élő diagot nézni, stb.
Nem tudom, hol használod, de Pécsen a városban bőven elég a légszűrőnek 10 e km.
Úgy értettem, hogy kb. ugyanolyan fordulattartományban jön elő ez a jelenség  :hmmmm: Mert akkor legvalószínűbb szerintem a szelep forgatását végző motor (gondolom így oldják meg), akadhat a tengely egy ponton. Lehet elég lenne megkenni.
Persze a szelepállás jeladónak is jó lehetne egy tisztítás-kenés, már ha potis.
Egy komplett fojtószelepet ahogy nézem 30-60 e környékén lehet beszerezni, ha mégis hirtelen gond lenne vele.
Azt érdemes lenne ellenőrizni, hogy nem lazult-e meg valami csavar a levegő útjában, mert ha beviszi a motorba, akkor komolyabb kár lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.22 08:17:44 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3737 Dátum: 2023.09.22 09:14:10 »
Szerintem ez itt például hasznos olvasmány lehet a témában.
Amikor jön ez a jelenség, akkor a pillanatnyi fogyasztásmérő mit mutat?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3738 Dátum: 2023.09.22 10:59:34 »

Annyira nem zavaró a jelenség (max ha nagyon el akarok valahonnan takarodni gyorsan), majd ha roszabb lesz kezdünk élő diagot nézni, stb.
Rosszabb esetben a Valvematik vezérlő (kerék, vagy ki minek hívja) döglődik. Azt cserélni GTK közeli ősszeg. Bintott lutri, de lényegesen olcsóbb, viszont nehéz felhajtani (Karácsony Gábor lenne az embered ebben - ha eléred)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3739 Dátum: 2023.09.22 12:03:56 »
Rosszabb esetben a Valvematik vezérlő (kerék, vagy ki minek hívja) döglődik. Azt cserélni GTK közeli ősszeg. Bintott lutri, de lényegesen olcsóbb, viszont nehéz felhajtani (Karácsony Gábor lenne az embered ebben - ha eléred)
Nyilván ilyen nincs a Carinában, de többünknek észrevehető változást hozott a ProTec 1001 motoröblítő használata. Felszedi még a letapadt gyűrűket is.  Ez a vezérlőkerék nem olaj által vezérelt alkatrész? Egy tisztítás talán használna, ha szennyeződés miatt van baja  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis III.
« Válasz #3740 Dátum: 2023.09.22 14:07:49 »
Nyilván ilyen nincs a Carinában, de többünknek észrevehető változást hozott a ProTec 1001 motoröblítő használata. Felszedi még a letapadt gyűrűket is.  Ez a vezérlőkerék nem olaj által vezérelt alkatrész? Egy tisztítás talán használna, ha szennyeződés miatt van baja  :hmmmm:
+1 vagyok! Ahogy megvettem a COV-ot, olajcsere előtt beleraktam én is, átjárattam, majd olajcsere (LM TOPTEC4300) + LM Ceramic... a motor érezhetően megkönnyebbült és örül, vígan és könnyedén fut.  :yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3741 Dátum: 2023.09.22 14:10:56 »
Ez a vezérlőkerék nem olaj által vezérelt alkatrész? Egy tisztítás talán használna, ha szennyeződés miatt van baja  :hmmmm:
Ez egy kb 500e Ft-os elektronikus alkatész (tehát nem mechanikus működésű). Itt már ugye mind a 4 szelep nyitási idejét és a nyitási mértékét is vezélik a fordulatszám, terhelés, motorhőmérséklet, meg a franc tudja milyen paraméterek alapján.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3742 Dátum: 2023.09.22 14:54:14 »
Ez egy kb 500e Ft-os elektronikus alkatész (tehát nem mechanikus működésű). Itt már ugye mind a 4 szelep nyitási idejét és a nyitási mértékét is vezélik a fordulatszám, terhelés, motorhőmérséklet, meg a franc tudja milyen paraméterek alapján.
Este megnézem hogy van e bármi pillanatnyi fogyi peak a jelenségnél, bár olyan rövid ideig tart hogy szerintem nem látok semmit.
fél milla (sajnos) ma már nem GTK: 4 gumi két kiló, egy kuplungozás még drágább. Nem is tudnám felsorolni mi az amihez 100 alatt hozzányúlnak :)
Vagy gyorsan megszabadulni az autótól, ahogy mi se vettük észre próbaúton, talán a következő palimadár se fogja :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3743 Dátum: 2023.09.22 17:13:15 »
Rosszabb esetben a Valvematik vezérlő (kerék, vagy ki minek hívja) döglődik. Azt cserélni GTK közeli ősszeg. Bintott lutri, de lényegesen olcsóbb, viszont nehéz felhajtani (Karácsony Gábor lenne az embered ebben - ha eléred)
Ahogy nézem, ez az aktuátor vagy vezérlő egység önmagában tényleg nincs kapcsolatban az olajjal:
https://www.youtube.com/watch?v=xFVMJdHjLfU
https://www.youtube.com/watch?v=qAKEbjA-8WY

Szerk.:
Úgy látszik, mégis van kapcsolata ennek is a motorolajjal, ugyanis ezen az oldalon a valvematic vezérlő egységen van olaj bemenet és kimenet is. 1 Ráadásul itt már gyakorlatilag egy miniatűr mechanika van, ami külön érzékeny lehet a szennyeződésekre. Könnyen elképzelhető, hogy kicserélik, és utána persze jó is, pedig lehet, hogy adott esetben elég lenne egy tisztítás.

A javíthatóságáról egyelőre nem találtam semmit, de gondolom igény lenne rá  :)

Egyébként a toyodiy-en úgy nézem, hogy a vezérműtengelyeken levő kerekek nagyon hasonlítanak a VVT-i-n levőkhöz, vagyis az olajnyomáshoz ezeknek tudtommal van közük. 2

1-2: Ezek szerint ezeken meg pucolhat a ProTec. Jó az olcsóbb eset felől elindulni, és minél előbb van a tisztítás, annál jobb  :yes:

DonPrego:
letárolt hibakód van esetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.22 17:33:12 írta vd1234 »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3744 Dátum: 2023.09.23 10:29:22 »
Hát rohadjon meg, tegnap este nem csinálta, pedig végignyomkodtam a pedált amikor lehetett.
No mindegy, még ki kell tapasztalgatnom milyen paramétereket kell néznem:
-olaj hideg/meleg
-fordulatszámtartomány
amúgy semmi egyebet nem veszek észre, a lovak szerintem megvannak (nem megy rosszabbul az előző 155 lovas Lanciánál), 110-nél 6.3, 130-nál 7.3-at eszik, ami egy literrel kevesebb mint a Kappa, és kb pariban van néhai 1.3-as E11-nél (ott 6.6 illetve 6.9 volt). Lehet még csak haldoklik az a vezérlésmódosító.
Motortisztítót én nem mernék beleönteni, de már időpont kérés zajlik olajcserére, majd megnézzük van e az olajban bármi.
Hibakódolvasás Novemberben volt, akkor nem volt benne semmi.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.23 10:32:34 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3745 Dátum: 2023.09.23 11:34:51 »
Hát rohadjon meg, tegnap este nem csinálta, pedig végignyomkodtam a pedált amikor lehetett.
No mindegy, még ki kell tapasztalgatnom milyen paramétereket kell néznem:
-olaj hideg/meleg
-fordulatszámtartomány
amúgy semmi egyebet nem veszek észre, a lovak szerintem megvannak (nem megy rosszabbul az előző 155 lovas Lanciánál), 110-nél 6.3, 130-nál 7.3-at eszik, ami egy literrel kevesebb mint a Kappa, és kb pariban van néhai 1.3-as E11-nél (ott 6.6 illetve 6.9 volt). Lehet még csak haldoklik az a vezérlésmódosító.
Motortisztítót én nem mernék beleönteni, de már időpont kérés zajlik olajcserére, majd megnézzük van e az olajban bármi.
Hibakódolvasás Novemberben volt, akkor nem volt benne semmi.
Sokáig én sem mertem. Félévente cserélem a motorolajat pár ezer kilométerek után, nem látszik azon semmi gond.
Aztán azt vettem észre, hogy váltáskor felpörög a motor. Gondoltam, hogy kezd vége lenni a kuplungnak. Aztán nem: letapadtak a gyűrűk, ezért csinálta. Beletettem az említett öblítőt, és megszűnt hála Istennek. Nem tudom, mit raktak bele a németek, de nagyon tuti, nem csöpög sehol az olaj azóta sem (tehát a tömítéseket sem szedi szét). Többen használjuk, negatív tapasztalat semmi. Én már ragaszkodok ehhez a fajtához. Ha meg olajat cserélsz, ezt pont akkor kell beletenni
Te tudod persze, de én nem hezitálnék rajta, ha nincs vesztenivaló. 4200 HUF vs. GTK, ha sarkosan akarok fogalmazni, szerintem legrosszabb esetben elveszted az első összeget, de kétlem, hogy ne vennéd észre, hogy jobb lett tőle a motor.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3746 Dátum: 2023.10.02 17:02:59 »
Kapott motoröblítést, új olajat, meg még pár apróságot (üzemanyagszivárgás megszüntetés, új akkusaru), meglátjuk hogy muzsikál, egyelőre nem vettem észre változást, a torpánás sem jött elő.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3747 Dátum: 2023.10.02 21:54:18 »
üzemanyagszivárgás megszüntetés
Milyen üzemanyag szivárgás? 

egyelőre nem vettem észre változást, a torpánás sem jött elő
Szerintem végre megtaláltad azt a pontot! :clap:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3748 Dátum: 2023.10.02 22:25:33 »
Milyen üzemanyag szivárgás? 
El volt szakadva a tömitőgyűrű a benzinszivattyúnál. Telitanknál szivárgott, büdös volt stb. Csak azért nem tűnt fel fél évig mert mindig hosszú út előtt tankoltam.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3749 Dátum: 2023.10.02 22:38:58 »
El volt szakadva a tömitőgyűrű a benzinszivattyúnál. Telitanknál szivárgott, büdös volt stb. Csak azért nem tűnt fel fél évig mert mindig hosszú út előtt tankoltam.
A francokat! Ötezerért tankolsz mindig  :tt2: