Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 710883 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Anonymusz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Avensis III.
« Válasz #3675 Dátum: 2022.10.14 18:50:32 »
Bocs, de felvetődik pár kérdés bennem azon kívül, hogy számomra eddig az sem derült ki, hogy ha LED-et tesz bele az ember, akkor az mennyivel lesz jobb, mint pl. egy +150%-os emelt fényerejű izzó?
1. Ami H11-et megnyitottam (persze 6000K-es), annál nem látok semmi fényerőre utaló jellemzőt. Látok viszont 24V-os tápfeszültséget. Ezt ő állítja elő magának a 12V-ból, vagy T27-nél 24V lenne?
2. Rengeteg LED-es amikor beáll mögém, még nappal is át kell billentenem a visszapillantót, annyira zavaró a fénye. Nyilván szemből is zavar, csak úgy hamarabb halad el. Egy utólag beépített, nem gyárilag LED-es fényszóróval rendesen beállítható, hogyan hord majd? Az biztos, hogy műszakin ellenőrizték a fényszórókat, és az emelt fényerejű volt benne akkor is. A vizsgabiztos egy szót mondott a méréskor: "Tökéletes".
3. Mennyire szabályos az, hogy utólag LED kerül bele? Mondjuk egy vitás közlekedési helyzetben adott esetben kihozhatnak-e vétkesnek emiatt?

Utólag láttam ,hogy nem Eu szabvány így nem  használható. Vettem Osram Nightbraker Laser-t 150%-t

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3676 Dátum: 2022.10.14 20:53:06 »
Utólag láttam ,hogy nem Eu szabvány így nem  használható. Vettem Osram Nightbraker Laser-t 150%-t
Ennek nem néztem utána, de elsőre furcsa, hogy Philips meg Osram gyártja és az sem az, főleg ennyiért  :hmmmm:
Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz, ha már ilyen gyorsan beszerezted a NB Laser-t  :otlet:

Szerk.:
Figyelmetlen voltam. A leírásban 12V van, amire először dob a link, másiknál láttam 24V-ot... Továbbá valóban ott van az elsőnél, hogy közúti forgalomban nem lehet használni  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.14 20:56:55 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3677 Dátum: 2022.10.14 21:53:19 »
Bocs, de felvetődik pár kérdés bennem azon kívül, hogy számomra eddig az sem derült ki, hogy ha LED-et tesz bele az ember, akkor az mennyivel lesz jobb, mint pl. egy +150%-os emelt fényerejű izzó?
1. Ami H11-et megnyitottam (persze 6000K-es), annál nem látok semmi fényerőre utaló jellemzőt. Látok viszont 24V-os tápfeszültséget. Ezt ő állítja elő magának a 12V-ból, vagy T27-nél 24V lenne?
2. Rengeteg LED-es amikor beáll mögém, még nappal is át kell billentenem a visszapillantót, annyira zavaró a fénye. Nyilván szemből is zavar, csak úgy hamarabb halad el. Egy utólag beépített, nem gyárilag LED-es fényszóróval rendesen beállítható, hogyan hord majd? Az biztos, hogy műszakin ellenőrizték a fényszórókat, és az emelt fényerejű volt benne akkor is. A vizsgabiztos egy szót mondott a méréskor: "Tökéletes".
3. Mennyire szabályos az, hogy utólag LED kerül bele? Mondjuk egy vitás közlekedési helyzetben adott esetben kihozhatnak-e vétkesnek emiatt?
1. Az emelt fényű ugye azért világít jobban, mert a vékonyabb szál jobban izzik. Ergó sérülékenyebb, lényegesen alacsonyabb élettartam várható. Sokaknál ez fél-egy év.

2. A Halogén lámpatestbe helyezett LED abban az esetben lesz jó, ha nem 3 cm hosszanrakják tele pici SMD ledekkel, hanem mondjuk két odalt használ egy-egy nagy fényáramu SMD ledet. Ilyenkor nagyobb eséllyel ott van a fényforrás középpontja, mint a halogén izzószála. A vetítőlecsés lámpatestek alavetően kevésbé hajlamosak a szórásra, így kevésbé van esély a szórt - vakító - fényre, mint egy hagyományos nagy üvegbúrás (pl egy E11).
A LED zavaró fénye magából a magas szinhőmérsékletű fényéből is ered (K érték). Egy alacsonyabb K értékű kevésbé zavaró.
A haverom szomszédjénak a feleségének a nagynénje ( ::) ) egy 2009-es T27-ben szinte új korától használ xenon fényforrást az autójában. Nagyon sokat ment, 324e km van a háta mögött és még egyszer sem villogtak rá szemből, hogy a szexiparos anyukád tegye ezt vagy azt. Tehát nagy eséllyel állíthatjuk, hogy nem zavaró a fénye, 4300 K-s, tehát nem kék, de még csak nem is hófehér. Viszont baromi jól lát vele. Lényegesen jobban, mint egy H11-es halogénnel. Az emelt fényű HB3-as távolságival együtt pedig baromi jó a reflektor. Azóta a 2017-es T27-ben is az van - hasonlóan problémamentesen, az 5000 K-s. Volt egy év LEDes időszak, de a xenon jobb.
Mindkét autót kétévente ment műszaki vizsgára és probléma mentesen ment át azon (a 2009-es is még mindig csak mosással készül fel a vizsgára  :clap: ) és nem "áttolták" verzsönben. A vetítőlencsének köszönhetően tökéletesen pontos vetítési képet ad - kevés szórt fénnyel - ezzel a féynforrással is.

3. Nem, nem legális, ezzel tisztában kell lenni annak, aki ilyet használ. H-s lámpatestbe csak H, mint halogén fényforrás tehető. Hiába lenne automata szintszabályozás, lámpamosó, akkor sem lesz legális. Nem véletlenül írják rá itthon a forgalmazók, hogy csak OFF-ROAD (tehát nem közuti forgalomban) használható.
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.14 21:56:13 írta Nagycitrom »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3678 Dátum: 2022.10.14 21:57:08 »
Utólag láttam ,hogy nem Eu szabvány így nem  használható. Vettem Osram Nightbraker Laser-t 150%-t
H-s lámpatestbe csak H, mint halogén fényforrás tehető. Hiába lenne automata szintszabályozás, lámpamosó, akkor sem lesz legális. Se így, se úgy, sehogyan sem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3679 Dátum: 2022.10.14 22:41:47 »
1. Az emelt fényű ugye azért világít jobban, mert a vékonyabb szál jobban izzik. Ergó sérülékenyebb, lényegesen alacsonyabb élettartam várható. Sokaknál ez fél-egy év.

2. A Halogén lámpatestbe helyezett LED abban az esetben lesz jó, ha nem 3 cm hosszanrakják tele pici SMD ledekkel, hanem mondjuk két odalt használ egy-egy nagy fényáramu SMD ledet. Ilyenkor nagyobb eséllyel ott van a fényforrás középpontja, mint a halogén izzószála. A vetítőlecsés lámpatestek alavetően kevésbé hajlamosak a szórásra, így kevésbé van esély a szórt - vakító - fényre, mint egy hagyományos nagy üvegbúrás (pl egy E11).
A LED zavaró fénye magából a magas szinhőmérsékletű fényéből is ered (K érték). Egy alacsonyabb K értékű kevésbé zavaró.
A haverom szomszédjénak a feleségének a nagynénje ( ::) ) egy 2009-es T27-ben szinte új korától használ xenon fényforrást az autójában. Nagyon sokat ment, 324e km van a háta mögött és még egyszer sem villogtak rá szemből, hogy a szexiparos anyukád tegye ezt vagy azt. Tehát nagy eséllyel állíthatjuk, hogy nem zavaró a fénye, 4300 K-s, tehát nem kék, de még csak nem is hófehér. Viszont baromi jól lát vele. Lényegesen jobban, mint egy H11-es halogénnel. Az emelt fényű HB3-as távolságival együtt pedig baromi jó a reflektor. Azóta a 2017-es T27-ben is az van - hasonlóan problémamentesen, az 5000 K-s. Volt egy év LEDes időszak, de a xenon jobb.
Mindkét autót kétévente ment műszaki vizsgára és probléma mentesen ment át azon (a 2009-es is még mindig csak mosással készül fel a vizsgára  :clap: ) és nem "áttolták" verzsönben. A vetítőlencsének köszönhetően tökéletesen pontos vetítési képet ad - kevés szórt fénnyel - ezzel a féynforrással is.

3. Nem, nem legális, ezzel tisztában kell lenni annak, aki ilyet használ. H-s lámpatestbe csak H, mint halogén fényforrás tehető. Hiába lenne automata szintszabályozás, lámpamosó, akkor sem lesz legális. Nem véletlenül írják rá itthon a forgalmazók, hogy csak OFF-ROAD (tehát nem közuti forgalomban) használható.
Nálam meglepően sokat bír egy 150%-os is, hála Istennek, pedig elég sokat kapcsolgatom. Szerintem ez az autó villamos rendszerétől is függ.
Az a nagynéni....... oké :) A xenon az már nem off-road ezekbe? Egyik ismerősöm haverjának... volt utólagos xenon, műszakin nem ment át.
Én is pakoltam ledet ide-oda, de már majdnem mindenhol visszatértem a wolframszálasokhoz  :)
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.14 22:51:03 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3680 Dátum: 2022.10.14 23:03:43 »
Nálam meglepően sokat bír egy 150%-os is, hála Istennek, pedig elég sokat kapcsolgatom. Szerintem ez az autó villamos rendszerétől is függ.
Az a nagynéni....... oké :) A xenon az már nem off-road ezekbe? Egyik ismerősöm haverjának... volt utólagos xenon, műszakin nem ment át.
Xenon, LED, egykutya.
A LED annyiban "egyszerűbb", hogy szemmel nem látható a bemelegedés, mint egy xenonnál. Tehát ha nem kirívóan kék (7000 K és felette), akkor kívülről nem állapítod meg, hogy egy emelt fényű halogén vagy egy LED a fényforrás. Xenonnál neccesebb. Ott ugye van egy 1-1,5 mp, amíg eléri a teljes féynerőt. Ezt ki lehet szúrni. :hmmmm:

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis III.
« Válasz #3681 Dátum: 2022.10.15 00:30:17 »
A haverom szomszédjénak a feleségének a nagynénje ( ::) ) egy 2009-es T27-ben szinte új korától használ xenon fényforrást az autójában. Nagyon sokat ment, 324e km van a háta mögött és még egyszer sem villogtak rá szemből, hogy a szexiparos anyukád tegye ezt vagy azt. Tehát nagy eséllyel állíthatjuk, hogy nem zavaró a fénye, 4300 K-s, tehát nem kék, de még csak nem is hófehér. Viszont baromi jól lát vele. Lényegesen jobban, mint egy H11-es halogénnel. Az emelt fényű HB3-as távolságival együtt pedig baromi jó a reflektor. Azóta a 2017-es T27-ben is az van - hasonlóan problémamentesen, az 5000 K-s. Volt egy év LEDes időszak, de a xenon jobb.
Mindkét autót kétévente ment műszaki vizsgára és probléma mentesen ment át azon (a 2009-es is még mindig csak mosással készül fel a vizsgára  :clap: ) és nem "áttolták" verzsönben. A vetítőlencsének köszönhetően tökéletesen pontos vetítési képet ad - kevés szórt fénnyel - ezzel a féynforrással is.

Esetleg tudsz egy linket adni erről a fényforrásról?
Kíváncsi lennék rá.

Nekem egyébként egyetlen LED-es "lámpa" van benne, ezt többféle megoldás közül választottam ki, kifejezetten normál izzónak megfelelő fénykibocsátási szögeket és normális színhőmérsékletet kerestem, nem volt olcsó sem.
A tolatólámpát cseréltem ki egyedül, mert használhatatlan fényerejű a gyári világítás benne, és csak egy van belőle - láttatni nyilván lehet vele az autót, de látni gyakorlatilag nem lehet vele.
Izzócsere óta viszont van annyi fényem az autó mögött, hogy látni lehessen, merre tolatok - más autókkal (pl. Volvo V70) összevetve még mindig a Volvóé fényesebb, ráadásul annak kettő is van (tehát nem vakít, amaz meg kb. fényár), de ez kellett ahhoz, hogy ne vakon közlekedjen az ember akkor, amikor nincs külső megvilágítás a környéken (gyakorlatilag ezt rosszul tervezték a gyári fényerő mellett - az nem állapot, hogy az ember a féket nyomkodja egy kis világításért, vagy ködlámpát kapcsoljon azért, hogy lásson is valamit).
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.15 00:32:55 írta VaZso »

Anonymusz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Avensis III.
« Válasz #3682 Dátum: 2022.10.15 05:35:26 »
H-s lámpatestbe csak H, mint halogén fényforrás tehető. Hiába lenne automata szintszabályozás, lámpamosó, akkor sem lesz legális. Se így, se úgy, sehogyan sem.
Akkor az Osram  Nightbreaker Lasert sem tehetem bele?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3683 Dátum: 2022.10.15 05:48:26 »
Akkor az Osram  Nightbreaker Lasert sem tehetem bele?

De. Halogén, teljesítmény ugyanaz, "csak" több fényt ad.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3684 Dátum: 2022.10.17 22:15:28 »
Visszatértem!
3 hete vettem egy T27-est. Lesznek majd kérdéseim, pl.:
-Olajból 5W30 vagy 0W20 kell bele?
-Gyári TNS510 fejegység van az autóban: azon fantáziálok hogy vajon a tolatókamera be van e kábelezve az autóba és csak rá kell dugni egy bontott gyári kamerát, vagy nincs ekkora szerencsém?
Köszi.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3685 Dátum: 2022.10.18 06:29:17 »
Visszatértem!
3 hete vettem egy T27-est. Lesznek majd kérdéseim, pl.:
-Olajból 5W30 vagy 0W20 kell bele?
-Gyári TNS510 fejegység van az autóban: azon fantáziálok hogy vajon a tolatókamera be van e kábelezve az autóba és csak rá kell dugni egy bontott gyári kamerát, vagy nincs ekkora szerencsém?
Köszi.

Szia, örülök, hogy újra itt vagy  :yes:
Múltkor az volt a vége, hogy 0w20
A szelepfedelet nehogy festesd (bocs, nem tudtam kihagyni) ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3686 Dátum: 2022.10.18 08:26:15 »
Visszatértem!
3 hete vettem egy T27-est. Lesznek majd kérdéseim, pl.:
-Olajból 5W30 vagy 0W20 kell bele?
-Gyári TNS510 fejegység van az autóban: azon fantáziálok hogy vajon a tolatókamera be van e kábelezve az autóba és csak rá kell dugni egy bontott gyári kamerát, vagy nincs ekkora szerencsém?
Köszi.
Prego, - most komolyan -, hány éve olvasod napi szinten, hogy milyen olaj kell bele?  :lol:   :tt2:

A kamera kérdést nem tudom. Az egyik kijelző nélküli primitivo, a másikban meg gyárilag van kamera.
Itt a user manual hozzá, hátha megtalálod benne a választ.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3687 Dátum: 2022.10.18 08:27:29 »
Szia, örülök, hogy újra itt vagy  :yes:
Múltkor az volt a vége, hogy 0w20
A szelepfedelet nehogy festesd (bocs, nem tudtam kihagyni) ;)
:clap: :clap: :clap:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Avensis III.
« Válasz #3688 Dátum: 2022.10.18 09:33:37 »
A szelepfedelet nehogy festesd (bocs, nem tudtam kihagyni) ;)
Ohhh látom a fő mozzanat történelmet írt :D
Ezen már műanyag burkolat van, nem kell festeni. Majd találok mást amivel tönkre lehet tenni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Novice_71

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis III.
« Válasz #3689 Dátum: 2022.10.26 11:32:25 »
Sziasztok, kérdés(ek)...
alufelni...
7Jx17H2 - ez mit jelenthet, de ha jó a III-as avensisre, akkor nem is érdekes,
5×114,3 - ezt érteni vélem, ez jó a III-as avensisre, ha jól kutakodtam akkor ez az osztókör, meg öt lyuk,
ET 45 - kb. ezt is értem, kérdés, hogy ez jó-e III-as avensisre?
Köszi előre is!