Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 713354 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis III.
« Válasz #3630 Dátum: 2022.01.27 19:20:54 »
Újra napi használatban ~4*20 km, így azóta nem találkoztunk a "villogóval".

Az akkuval hoznám inkább összefüggésbe, mert napról napra mintha egyre könnyebb is lenne a reggeli hidegindítás....nem a feszültség, hanem  mintha az indítóáram hiányzott volna. (gépész vagyok, nem röhög).

Átnéztem az előéletet: 2017.03.09-én kapta a kocsi az akku-t, 182313km-nél, Reálszisztémában elkövetett nagy szerviz alkalmával. Azóta benne majd 5 év, és 63000km.... szóval simán halandó korban van.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3631 Dátum: 2022.01.27 19:47:35 »
Nem tudom, az enyém 2015 decembere óta van meg és teljesen jól indít most is hála Istennek.
Az igaz, hogy 74 Ah-s, ami legnagyobb befért a helyre. Ezért  javaslom mindenkinek, hogy így vegyen akkut, ha van hely neki.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3632 Dátum: 2022.01.28 15:51:39 »
Nem tudom, az enyém 2015 decembere óta van meg és teljesen jól indít most is hála Istennek.
Az igaz, hogy 74 Ah-s, ami legnagyobb befért a helyre. Ezért  javaslom mindenkinek, hogy így vegyen akkut, ha van hely neki.
A két autó áramigénye lényegesen eltér. Ma már nem elvárható a 10 év, az 5-6 már jónak számít. Sok a villany kütyü, sokkal többet dolgozik egy akksi egy mai autóban, mint 20 évvel ezelőtt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3633 Dátum: 2022.01.28 20:33:03 »
A két autó áramigénye lényegesen eltér. Ma már nem elvárható a 10 év, az 5-6 már jónak számít. Sok a villany kütyü, sokkal többet dolgozik egy akksi egy mai autóban, mint 20 évvel ezelőtt.
Nem tudom ezt sem, de:
Az enyémben is van önindító, van világítás, meg van centrálzár, ECU és ABS egység is. Főleg az első kettő az, ami a legtöbb áramot elviszi.
Mi az az újakban, ami ezeken kívül annyira jelentős áramot vesz fel, hogy azt mondod:  "A két autó áramigénye lényegesen eltér."  Nem kötekedésből, hanem tényleg érdekel. Persze nem arra gondolok, hogy dübörög benne a hifi állandóan, vagy ülésfűtés. Szerintem a biztonsági-kényelmi felszerelések áramigénye nem olyan nagy, amíg nem kell működésbe lépjenek, az meg remélhetőleg ritkán történik meg.
Az meg, hogy ha lényegesen el is térne, nem változtat azon, hogy érdemesebb a legnagyobb akkut beletenni, ami fizikailag befér ;)

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis III.
« Válasz #3634 Dátum: 2022.01.29 14:10:26 »
Elektromos szervo, menetstabilizátor. Valahol olvastam, hogy elektromos fűtőköre is van a T27-ben lévő motoroknak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3635 Dátum: 2022.01.29 16:17:46 »
Elektromos szervo, menetstabilizátor. Valahol olvastam, hogy elektromos fűtőköre is van a T27-ben lévő motoroknak.
Oké:
1. A szervó tényleg vesz fel teljesítményt, meg a fűtőtükör is.
2. Szerintem a menetstabilizátor nem igazán fogyaszt, amíg nem kell beavatkozni. Ha jól tudom, úgy stabilizál ténylegesen, hogy a fékrendszerbe avatkozik be, az meg nem nagyon különbözhet az ABS teljesítményigényétől, de javítsatok ki, ha nem jól gondolom.

Az viszont elég fontos szerintem, amiről nem volt szó, hogy ha járó motornál ugye van töltés (kellene legyen), akkor az akku gyakorlatilag szűrő-puffer szerepet tölt be, vagyis akkor kap az arcába, ha nincs töltés. Egy generátor meg "lazán" tölt 50-80 amperrel. Tudtommal amíg a töltésvisszajelző lámpa nem világít (indítózást leszámítva), addig az akku nem sül ki, bár az újabbakban nem tudom, mi van ezen a téren. Eszerint pedig nyugodtan fűthet a tükör, menetstabilizálhat, dolgozhat a szervó, mehet a világítás, ha minden egyszerre megy és többet vesz fel, mint a generátor termel, akkor sül ki az akku, de ilyen esetet gyakorlatilag nem tudok elképzelni hosszabb ideig. Utána meg visszatölt a generátor és rendben vagyunk.
Azt jobban el tudom képzelni, hogy álló motor mellett van áramfelvétel, ami szívja le az akkut (riasztó, mittudomén). Viszont ehhez is az a jó, ha minél nagyobb a kapacítás.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis III.
« Válasz #3636 Dátum: 2022.01.29 17:22:35 »
Nekem 1989 óta van autóm ( Lada 21061, Golf 2, E30 BMW, Opel Vectra B, T27 Avensis. Az én felhasználási szokásaim mellett 3-4 év volt a max élettartama az akkumulátoraimnak. Voltak kommersz és felső kategóriás akkuim is. Generátor hibám csak a Toyota T27-nél volt, miközben ennél volt a legkisebb kor és futásteljesítmény. Napi szinten akkuk mellet dolgozom ( szünetmentes, és megszakításmentes áramellátást igényel a munkahelyemen lévő berendezés ) mégsem tudom a tutit.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis III.
« Válasz #3637 Dátum: 2022.01.29 17:34:11 »
Talán kitolhatnám az élettartamot ha folyamatosan figyelném a töltöttséget, de sokat nem nyernék vele. Ha jó a generátor, nincs nagy áramú  fogyasztó ( pl autóhifi ), és 1-2 Km-nél többet mozog az autó - mégis külső akkutöltést igényel ott cserélni kell az akkumulátort.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3638 Dátum: 2022.01.29 17:50:18 »
Konkrétan mekkora méretű az akku helye a T27-ben? Mekkora akkuval szállítja a gyártó, illetve most a tiédben mekkora kapacitású van?
Nálam annyi szokott lenni, hogy rengeteget indítok egy nap, és nagyon rövid távokon megyek vele. Ebben a téli szezonban kb. január közepére jutottam odáig, hogy egyszer rátettem a töltőt. Az viszont igaz, hogy elég gyorsan indul a motor  hála Istennek. Carinába viszont írnak már 45 Ah-tól akkut, viszont befér a 74-es is, így az van benne.
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.29 17:52:43 írta vd1234 »

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis III.
« Válasz #3639 Dátum: 2022.01.29 19:39:23 »
Konkrétan mekkora méretű az akku helye a T27-ben? Mekkora akkuval szállítja a gyártó, illetve most a tiédben mekkora kapacitású van?

Nekem 1.8 benzinesben ilyen van (nem gyári persze):
Hosszúság: 242 mm
Szélesség: 175 mm
Magasság: 190 mm

Ez az akku hivatalos paramétere, a tálca ennél csak egy nagyon picit nagyobb (főként talán hosszúságban van pár milliméter plusz).

Egyébként valahol olvastam, hogy egyes esetekben eléggé határra tervezik az autók generátorát, és a Japánokat említette, hogy kicsit túltervezik, így általában az idősebb autókban is még jól funkciónál (ill. viszonylag alacsony fordulaton is képes elég energiát termelni), emiatt tartósabb lehet ezekben az autókban a akkumulátor...
Persze nem tudom, mennyi igazság van ebben. :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3640 Dátum: 2022.01.29 22:34:56 »
Nem tudom ezt sem, de:
Az enyémben is van önindító, van világítás, meg van centrálzár, ECU és ABS egység is. Főleg az első kettő az, ami a legtöbb áramot elviszi.
Mi az az újakban, ami ezeken kívül annyira jelentős áramot vesz fel, hogy azt mondod:  "A két autó áramigénye lényegesen eltér."  Nem kötekedésből, hanem tényleg érdekel. Persze nem arra gondolok, hogy dübörög benne a hifi állandóan, vagy ülésfűtés. Szerintem a biztonsági-kényelmi felszerelések áramigénye nem olyan nagy, amíg nem kell működésbe lépjenek, az meg remélhetőleg ritkán történik meg.
Az meg, hogy ha lényegesen el is térne, nem változtat azon, hogy érdemesebb a legnagyobb akkut beletenni, ami fizikailag befér ;)
Nem akarok hülyeséget írni - nem a napokban volt róla szó - de 3-8 számítógép dolgozik egy mai autóban. Nem nagy az áramfelvétele, de viszonton folyamatos fogyasztók, ha az autó halad. Tehát az akksit folyamatosan terhelik. Már nem emlékszem, hogy melyik autós portálon tárgyalták ezt ki.

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis III.
« Válasz #3641 Dátum: 2022.01.29 23:57:45 »
Nem akarok hülyeséget írni - nem a napokban volt róla szó - de 3-8 számítógép dolgozik egy mai autóban. Nem nagy az áramfelvétele, de viszonton folyamatos fogyasztók, ha az autó halad. Tehát az akksit folyamatosan terhelik. Már nem emlékszem, hogy melyik autós portálon tárgyalták ezt ki.

Ami azt illeti, a mai autókban valóban elég sok rendszer üzemel, ami a régebbi autókban nem feltétlen volt... nagy kijelző középen, esetleges kamerák (újabban ezek feldolgozó rendszerei) azért fogyaszthatnak rendesen.
Alapvetően a mikroprocesszorok nem kellene, hogy túl sokat fogyasszanak (pl. LCD kijelző meghajtása a műszerfalon), a motorvezérlő processzora sem hinném, hogy önmagában sokat fogyasztana, de ennek kell (segéd elektronikai elemekkel) pl. nyitogatnia az injektorok szelepeit is - amihez kell az energia -, megoldani a gyújtás vezérelését, stb... Adott esetben a szelepemelés-állítását is folyamatosan kell vezérelni

Esetleges elektromos fűtések energiazabáló dolgok, adott esetben az utastér világítás késleltetett lekapcsolása kényelmes, de akkumulátor szempontjából (leállított motor mellett) nem túl szerencsés, a "hazakísérő fény"-ről nem is beszélve...
Ezeket a leállított motor melletti fogyasztásokat is a generátornak kell később visszatermelni.

Még a GPS-navigációval rendelkező telefonok előtt mentünk egyszer egy (nyilván régebbi) Passat-tal úgy, hogy a navigáció egy 12V --> 230V inverterrel meghajtott notebookról üzemelt, talán 50W körüli teljesítmény felvétellel (ha az inverter nem volt túl rossz hatásfokú).
Az út hosszú volt, és egy pihenőn nem igazán akart elindulni az autó... a generátora nem tudta ezt a fogyasztástöbbletet kiszolgálni, le kellett kapcsolni a többletterhelést róla...
Ha onnan nézzük, hogy a tompított lámpák fogyasztása mondjuk 2x90W (ez nyilván fel volt kapcsolva), távolsági fényszóró mondjuk ehhez képest plusz 2x10W (ha 90W helyett megy), a rádiónak lehet még fogyasztása, és az akkut is kell tölteni - ennél az autónál nagyon a határon lehetett a generátor teljesítménye vagy amúgy nem volt a helyzet magaslatán...

A másik kérdés a generátor fordulatszáma... vajon alapjáraton mekkora teljesítményre képes, kell-e neki fordulat (haladás) ahhoz, hogy a fogyasztókat megfelelően kiszolgálja...
Ideális az lenne, ha erre már alapjáraton is képes...

Alapvetően ezek a fogyasztók járó motor mellet nem az aksit kellene terheljék, hanem a generátort - ha a generátort nem úgy tervezték, hogy mondjuk alapjáraton is képes legyen őket kiszolgálni, akkor valóban az akkumulátort fogják bizonyos helyzetekben terhelni...

Anonymusz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Avensis III.
« Válasz #3642 Dátum: 2022.02.09 00:33:12 »
Sziasztok !
Sajnos ma kigyulladt menetközbe a műszerfal karácsonyfa :D Az első két kép csatolmány volt az első diag a harmadik kép pedig hibakódok törlése után.  Tudnátok ötletet adni mit nézzek meg előszőr ? Én az SCV szelepre  gondolok.

Sárközi András

  • Vendég
Re:Avensis III.
« Válasz #3643 Dátum: 2022.02.09 08:57:49 »
Sziasztok !
Sajnos ma kigyulladt menetközbe a műszerfal karácsonyfa :D Az első két kép csatolmány volt az első diag a harmadik kép pedig hibakódok törlése után.  Tudnátok ötletet adni mit nézzek meg előszőr ? Én az SCV szelepre  gondolok.
És az autó működésében van változás?

Anonymusz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Avensis III.
« Válasz #3644 Dátum: 2022.02.09 09:05:32 »
És az autó működésében van változás?
Alapjáraton megy csak