Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 704127 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3480 Dátum: 2020.01.03 17:43:45 »
Üdv.
Adott egy olyan probléma , hogy tankoláshoz nehezen tudtam kinyitani a kis ajtót fagy miatt. Többszöri gombnyomogatás után végre kinyilt és sikerült tankolnom. Utána vettem észre , hogy nem tudom visszacsukni, illetve igen de nem áll meg, mert letörött az a kis "bütyök" ami tartja, zárja az ajtót. A kérdésem, hogy bármilyen szervizben meg tudják oldani , vagy szakszerviz kell ?
Én bontóval kezdeném.

És ha majd jó lesz megint, akkor tél elején fújd be zár jégoldóval vagy csöppencs rá időnként műszerolajat megelőzés céljából.

Tapatalkkal küldve


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #3481 Dátum: 2020.01.03 17:51:00 »
Sziasztok!

Lesz 1 talán enyhén offtopic kérdésem a nagyközönséghez, bocsássatok meg előre is !

Egy t22es avensist használok most röpke 2 éve. Szeretem a kocsit, de azért elég korosodó már mind dizájnját mind mechanikáját tekintve. 1.5-2 millió környékén tervezek átülni a másikba, leginkább érzelmi okokból.

A családi szedán vonalat tartanám továbbra is 2 méteres 120 kilós termetemből kiindulva.

A kérdésem annyi lenne...Szerintetek, elfogultságot többnyire félretéve, mennyire jó alternatíva a t27es ebben az ársávban?

Hogy veszi fel a versenyt egy mondeoval, accorddal, lagunával, stb? Dízelben meg szabad venni?
T25 igen. ;)

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis III.
« Válasz #3482 Dátum: 2020.01.20 11:42:56 »
Sziasztok! Egy hete vettem egy T27-est. Mindig is a benzines kocsikat szerettem, erre vettem egy 2.0 dízelt. :) Előtte 17 évig egy 1.6-os Carina E-vel jártam. Sosem lesz még egy olyan gond nélküli kocsim szerintem. Na de a kérdésem, az lenne, hogy van-e valakinek egy magyar - bár ez nagyon nagy kérés lenne - angol használati utasítás. Az autó dán, az a nyelv nem az erősségem. Igaz, hogy az évjárat 2011, de még az eredeti 2009-ben kijött T27-es a szerzemény. Egyelőre szokjuk egymást, még nem mentem vele összesen 50 km-t sem, a szervizbe hónap végére kaptam időpontot, addig nem nagyon akarom nyüstölni. Majd utána meghajtom. Inkább csak a havi egy vidéki hazalátogatásra használjuk majd olyan 600-700km egy hétvégén(autópálya oda-vissza). Ezért mertem belemenni a dízelbe. Lelkileg fel vagyok készülve, hogy valószínű, hogy kell majd rá költeni, majd meglátjuk, hogy anyagilag is fel vagyok-e :) 230e km van benne, végig ott szervizelték, ahol vették. Ez igaz, mert az itteni Toyota szerviz azokat a km-eket látta a rendszerében, amik a dán szervizkönyvben voltak.
Ha van bármilyen praktika, vagy tanács, amit el kell végezni a kocsival időnként, akkor azokat megköszönöm!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3483 Dátum: 2020.01.20 12:18:59 »
Sziasztok! Egy hete vettem egy T27-est. Mindig is a benzines kocsikat szerettem, erre vettem egy 2.0 dízelt. :) Előtte 17 évig egy 1.6-os Carina E-vel jártam. Sosem lesz még egy olyan gond nélküli kocsim szerintem. Na de a kérdésem, az lenne, hogy van-e valakinek egy magyar - bár ez nagyon nagy kérés lenne - angol használati utasítás. Az autó dán, az a nyelv nem az erősségem. Igaz, hogy az évjárat 2011, de még az eredeti 2009-ben kijött T27-es a szerzemény. Egyelőre szokjuk egymást, még nem mentem vele összesen 50 km-t sem, a szervizbe hónap végére kaptam időpontot, addig nem nagyon akarom nyüstölni. Majd utána meghajtom. Inkább csak a havi egy vidéki hazalátogatásra használjuk majd olyan 600-700km egy hétvégén(autópálya oda-vissza). Ezért mertem belemenni a dízelbe. Lelkileg fel vagyok készülve, hogy valószínű, hogy kell majd rá költeni, majd meglátjuk, hogy anyagilag is fel vagyok-e :) 230e km van benne, végig ott szervizelték, ahol vették. Ez igaz, mert az itteni Toyota szerviz azokat a km-eket látta a rendszerében, amik a dán szervizkönyvben voltak.
Ha van bármilyen praktika, vagy tanács, amit el kell végezni a kocsival időnként, akkor azokat megköszönöm!
Gratulálok!
Az egy első szériás T27 (2009-2011), D4-D motorral (még Toyota motor). Itt nincsenek letölthető fájlok, de a FB Toyota Klub Magyarország oldalán megtalálod magyarul is a user manualt a fájlok között.
A motoros kézifék a legérzékenyebb része a kocsinak. Sokaknál megadja magát, nem nagyon akarják javítani, de az új viszont 400e. Bontós is ritka és ugyanúgy lutri. Egy kábel szokott eloxidálódni a dobozban (a kocsi alján van). Nem tudsz ellene tenni semmit, hogy megelőzd a bajt. Nekem szerencsére még garis korában egyszer hibát dobott, gyorsan kicseréltettem (akkor 320, nekem azóta jó.
Én egy 2009-est használtam új korától - most a feleségem használja -, 320e km futott gyakorlatilag gond nélkül (benzines 1,6), most egy 2017-es jött mellé 2 éve (Dániából :D ), az 1,8as.
A dízel kényes a rövid távú, tehát hideg használatra, a DPF eltömődik és ha nincs lehetősége regenerálni, akkor egy idő után megáll a rendszer szenháromsággal. Városba nem ajánlott. A porlasztó csúcsok felújíthatók, de az új sem 130e/db, mint a 2,2 D-CAT-nél.
Én egyébként ilyen sok km-re sem bántam meg a benzinest (6 évig 40-50e km/év volt), mert bár nem nyomatékos, de 132 LE, és nekem 6,4 körüli átlagra jött ki a teljes 10 év. Szóval nekem anno 1,3M-val lett volna drágább az a dízel motor, soha nem jön vissza az ára. És soha nem volt a kötelezőn kívül szervizbe.

Elsőre kb ennyi, ha konkrét kérdésed lenne még, jöhet :)

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis III.
« Válasz #3484 Dátum: 2020.01.20 13:32:56 »
Köszi az infókat! Nem tudom, mi lehet a jó megoldás a kéziféknél, az időnkénti használat, vagy a kímélés, hogy amikor tényleg szükséges,  akkor később működjön. Az a biztos, hogy ezen még működik. A Carinát azért is szerettem, mert én is 6-6,5 literrel jártam és teljesen elégedett voltam vele, de a családban volt még egy 2.0 literes D4D Avensis a 2000-es évek elejéről és az hihetetlen igáslóként 4-4,5 literrel dolgozott, több mint 300e km-en keresztül. Nagyon kíváncsi leszek, hogy őkelme hogy fog viselkedni, de elképzelhető, hogy inkább a 6 literhez lesz közelebb a fogyasztás, mint a 4-hez. De majd meglátjuk. Az útmutatónak utána nézek a csoportban, és ha felmerül bennem valami, akkor jelentkezem. - és szerintem jelzem majd, hogy mi volt a szervizen január végén -

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis III.
« Válasz #3485 Dátum: 2020.01.20 14:06:59 »
Megnéztem az FB oldalt, de csak a 2015- T27-esre találtam felhasználásit, azt már megtaláltam máshol. Csak azért érdekelne, mert pl a navi teljesen más és egyszerűbb lett volna olvasás után nyomkodni, mint majd "Most nézzük mi lesz, ha ezt megnyomom" stílusban. Egyébként regisztráltam a Toyota honlapján is és ott az alvázszám alapján kidobja, hogy milyen kocsid van és adna kézikönyvet is, de ott is 2015 előtti Avékhoz még nem elérhető a funkció. Ezért gondoltam, valakinek hátha van egy beszkennelve egy ilyen első szériáshoz. Annyiból egyébként jó volt az oldal, hogy láttam egy T27 hibajegyzéket, hogy mire számíthatok. A váltógond egy kicsit megrémített, mert km szerint nálam akkor már esélyes lehet.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3486 Dátum: 2020.01.20 14:36:53 »
Megnéztem az FB oldalt, de csak a 2015- T27-esre találtam felhasználásit, azt már megtaláltam máshol. Csak azért érdekelne, mert pl a navi teljesen más és egyszerűbb lett volna olvasás után nyomkodni, mint majd "Most nézzük mi lesz, ha ezt megnyomom" stílusban. Egyébként regisztráltam a Toyota honlapján is és ott az alvázszám alapján kidobja, hogy milyen kocsid van és adna kézikönyvet is, de ott is 2015 előtti Avékhoz még nem elérhető a funkció. Ezért gondoltam, valakinek hátha van egy beszkennelve egy ilyen első szériáshoz. Annyiból egyébként jó volt az oldal, hogy láttam egy T27 hibajegyzéket, hogy mire számíthatok. A váltógond egy kicsit megrémített, mert km szerint nálam akkor már esélyes lehet.
Az lehet. Akkor vagy az Avebsis oldalon vagy a T27 oldalon van, már nem emlékszem. :D
A 15-öst én töltöttem fel, arra emlékszem.
Papír formátumban kaptam az autóhoz, 600 oldalas "könyvecske" :D  A másikhoz már csak elektronikusat adtak, ill töltöttem le a MyToyota oldalról.

Rögzítő fék, használjam/ne használjam dolog. Valahol a kettő között. Az újabbnál már automatikusan rögzít is, ott kikapcsoltam ezt a funkciót. Én aránylag ritkán használom azóta, hogy kiderült, hogy problémás és legalább drága.

Közben megnéztem, a T27-ben fent van: OM20B26HU_Avensis_2010 név alatt
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.20 14:38:55 írta Nagycitrom »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Avensis III.
« Válasz #3487 Dátum: 2020.01.20 15:41:45 »
a családban volt még egy 2.0 literes D4D Avensis a 2000-es évek elejéről és az hihetetlen igáslóként 4-4,5 literrel dolgozott, több mint 300e km-en keresztül. Nagyon kíváncsi leszek, hogy őkelme hogy fog viselkedni, de elképzelhető, hogy inkább a 6 literhez lesz közelebb a fogyasztás, mint a 4-hez.
Minden bizonnyal azt az autót nem autópálya 150-nel és nem városban taxiként használták, ha ennyit fogyasztott, ezért a tiédtől ne várd el a 4 litert. De ha lényegében csak havi 1 vidéki útra lesz használva, akkor az szabályos autópályatempóban is 6 alatt fog maradni, ha lassabban mész, akkor pedig az 5 liter is belefér. 
Csak az összehasonlítás végett: a 177 lovas dízel ugyan megy, mint az ágyúgolyó, de az 7 liter alá sem néz be könnyen. A spritmonitor szerint egyébként ennek a 2,0-es dízelnek és az általad említett réginek a nagy átlaga gyakorlatilag ugyanaz, a szórása nagyobb a réginek kb. fél literrel (min és max esetén is), mint az újnak.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.20 15:48:44 írta music »
music     

lac77105

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis III.
« Válasz #3488 Dátum: 2020.01.21 16:54:33 »
Sziasztok!
Már egy ideje olvasom a fórumot,ami sokat segített az autócserénél a döntés meghozásában és egy 2010 12.havi avensis kombi lett a választás.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, az automata központit hogy tudom kikapcsolni hogy ne zárjon be magától 20 km-es sebesség elhagyása után.
Az autó sima kulcsos indítású.
Előre is köszönöm a segítséget.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3489 Dátum: 2020.01.21 17:05:08 »
Sziasztok!
Már egy ideje olvasom a fórumot,ami sokat segített az autócserénél a döntés meghozásában és egy 2010 12.havi avensis kombi lett a választás.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, az automata központit hogy tudom kikapcsolni hogy ne zárjon be magától 20 km-es sebesség elhagyása után.
Az autó sima kulcsos indítású.
Előre is köszönöm a segítséget.
Szervizben, computerről
De beállitható is, hogy hogyan oldjon.

Tapatalkkal küldve


Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis III.
« Válasz #3490 Dátum: 2020.01.21 20:30:00 »
Sziasztok!
Már egy ideje olvasom a fórumot,ami sokat segített az autócserénél a döntés meghozásában és egy 2010 12.havi avensis kombi lett a választás.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, az automata központit hogy tudom kikapcsolni hogy ne zárjon be magától 20 km-es sebesség elhagyása után.
Az autó sima kulcsos indítású.
Előre is köszönöm a segítséget.

A funkció beállítása és kikapcsolása
Az egyes funkciók működtetését 10 másodpercen belül végezze
el.
l Ha be kívánja állítani, hogy az összes ajtó lezáródjon, mihelyt a
gépjármű sebessége 20 km/h-ra (12 mph) vagy a fölé emelkedik
Intelligens nyitási és indítórendszerrel felszerelt gépjárművek:
Csukja be az összes ajtót, és kapcsolja az „ENGINE START
STOP” gombot IGNITION ON módba.
Intelligens nyitási és indítórendszer nélküli gépjárművek:
Csukjon be minden ajtót, és fordítsa a gyújtáskapcsolót „ON”
állásba.
Kapcsolja a sebességváltó kart „N” helyzetbe.
Nyomja meg és tartsa lenyomva
a központizár-kapcsolót kb. 5
másodpercig.
Engedje el a kapcsolót.
A beállítás befejezésekor minden ajtózár bezáródik, majd kinyílik.
A funkció kikapcsolásához ugyancsak a fent leírt eljárást alkalmazza

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis III.
« Válasz #3491 Dátum: 2020.01.22 10:07:49 »
Minden bizonnyal azt az autót nem autópálya 150-nel és nem városban taxiként használták, ha ennyit fogyasztott, ezért a tiédtől ne várd el a 4 litert. De ha lényegében csak havi 1 vidéki útra lesz használva, akkor az szabályos autópályatempóban is 6 alatt fog maradni, ha lassabban mész, akkor pedig az 5 liter is belefér. 
Csak az összehasonlítás végett: a 177 lovas dízel ugyan megy, mint az ágyúgolyó, de az 7 liter alá sem néz be könnyen. A spritmonitor szerint egyébként ennek a 2,0-es dízelnek és az általad említett réginek a nagy átlaga gyakorlatilag ugyanaz, a szórása nagyobb a réginek kb. fél literrel (min és max esetén is), mint az újnak.
Igen leginkább országúton ment, vagy pályán, de nyugisan. Az látszott rajta, hogy ezeket a hosszú utakat szerette. Az "újnak" meg hamarosan kiderül az étvágya. Köszi az infókat!

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis III.
« Válasz #3492 Dátum: 2020.01.22 10:12:52 »
Az lehet. Akkor vagy az Avebsis oldalon vagy a T27 oldalon van, már nem emlékszem. :D
A 15-öst én töltöttem fel, arra emlékszem.
Papír formátumban kaptam az autóhoz, 600 oldalas "könyvecske" :D  A másikhoz már csak elektronikusat adtak, ill töltöttem le a MyToyota oldalról.

Rögzítő fék, használjam/ne használjam dolog. Valahol a kettő között. Az újabbnál már automatikusan rögzít is, ott kikapcsoltam ezt a funkciót. Én aránylag ritkán használom azóta, hogy kiderült, hogy problémás és legalább drága.

Közben megnéztem, a T27-ben fent van: OM20B26HU_Avensis_2010 név alatt

Köszi Nc a pontosítást a leírásról megkukkolom rövidesen. Valóban a MyToyo oldalon nem elérhető régebbi típusokhoz, bár egy "toyota san"-t odaültethetnének a szkenner elé és megoldhatnák ezt a problémát. De ide vág az a probléma, hogy a gyártók úgy is csak az új autó vásárlóval foglalkoznak. Mi meg fórumozunk. :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3493 Dátum: 2020.01.22 12:33:33 »
Köszi Nc a pontosítást a leírásról megkukkolom rövidesen. Valóban a MyToyo oldalon nem elérhető régebbi típusokhoz, bár egy "toyota san"-t odaültethetnének a szkenner elé és megoldhatnák ezt a problémát. De ide vág az a probléma, hogy a gyártók úgy is csak az új autó vásárlóval foglalkoznak. Mi meg fórumozunk. :)
Tegnap voltam a 2009-essel visszahíváson, megkérdezhettem volna, hogy náluk elérhető-e elektronikus formában, de nem jutott eszembe  ::)

A visszahívás tárgya a benzin tankban levő egységet cserélték, mert állítólag valaki hallott róla, hogy a szomszédjának a nagynénjénél megrepedt a műanyag ház és így nem a benzin gőzt vezette vissza a motorhoz, hanem benzint. Természetesen semmi baja nem volt, de jobb a békesség. Viszont megnyugodtam, olyan tiszta volt az egész rendszer, semmi trutyi az alján ennyi idő és km után is  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3494 Dátum: 2020.01.22 16:56:05 »
Csak nem az E10 hatása? ;)