Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 712650 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3165 Dátum: 2018.07.11 13:32:05 »
Sziasztok! Nekem T27 -es első ülésből kellene kivenni a fejtámlát. Tud valaki segíteni, hogy lehet? Köszönettel.

Huh, felesegem emiatt gyűlöli az avensist , szerinte túlságosan előre hajlik és rövid úton is megfajdul a nyaka tőle .... én azon gondolkodtam hogy fordítva tennem be, de kivenni én sem tudtam
Nem hiszem, hogy csereszabatos a megfordítással. Egyébként meg nem lehet teljesen kivenni, mert egy kábel megy a fejtámlába (aktívak már egy ideje), tehát ha kiveszed,lóg egy madzagon. Tuti nem megfordítható. Az első szériás meg hátul műanyag.

Kivenni én sem tudtam, pedig beleadtam erőt rendesen.
Ésszel, nem erővel, na meg egy kis csavarhúzóval ;)  :D :tt2:
Éppen azért kell hozzá a csavarhúzó, hogy nehogy lendületből kitépd a kábelt a fejtámlából. Nézz utána, olvass és szerelj  ;)

Úgy mellesleg, senkinek nincs kezelési útmutatója?  :whistling:
A) Nálam van PDF-ben, de az az utolsó szériás (2015-től). Külön az autó (45MB) és külön egy a Touch2 média egységhez (24MB)
B) Regisztrálsz alvázszámmal a My Toyota oldalon, majd a letöltések között megtalálod a neked megfelelőt és letöltöd
C) fogsz egy pendrive.ot és elballagsz egy kereskedésbe. Adnak, ingyen bérmentve ;)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 13:43:11 írta Nagycitrom »

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #3166 Dátum: 2018.07.11 14:44:51 »
Ó lemaradt a smile.
Írom másként :) nem is akartam kivenni, de megoldást Te írtál!  :punk: :hug:
Fery

vezu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis III.
« Válasz #3167 Dátum: 2018.07.12 07:47:38 »
Sziasztok!

Mi a véleményetek a hirdetésben szerepelt masináról? 1.6, Benzines modell. évjárat: 2011. Szemle során, milyen típus betegségekre kell figyelni, ha van ilyen? :)

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_1_6_sol_39ekm_1tul_ujszeru_ulesfutes-13074425

köszönöm a segítséget.
Toyota Avensis 1.8 Benzin - 2011


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3168 Dátum: 2018.07.12 08:36:41 »
Sziasztok!

Mi a véleményetek a hirdetésben szerepelt masináról? 1.6, Benzines modell. évjárat: 2011. Szemle során, milyen típus betegségekre kell figyelni, ha van ilyen? :)

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_1_6_sol_39ekm_1tul_ujszeru_ulesfutes-13074425

köszönöm a segítséget.
Szia!
Mivel a kereskedőt ismerjük, nagyon régi klubtag, így javaslom, hogy keresd meg valamilyen platformon és részletes tájékoztatást ad. Többen vettünk ott autót, korrekt.
https://www.facebook.com/groups/2133523116880677/
https://www.facebook.com/ballomarci
Ha FB nem elérhető számodra, írj rám, adok tel.számot.

vezu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis III.
« Válasz #3169 Dátum: 2018.07.12 09:10:49 »
nagyon jó hír, köszönöm!
Toyota Avensis 1.8 Benzin - 2011


cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3170 Dátum: 2018.07.16 22:18:21 »
Sziasztok

Hosszú  (legalábbis nekem rendkívül hosszúnak tűnő 2 hónap ) keresgélés után végre sikerült megtalálni a t25ös avensis utódját egy fehér kombi t27 személyében.
Az első utak alatt egész jónak tűnik az autó, ha kell tud menni is, de lehet vele takarékosan is járni.
Egyetlen dolog ami megütötte a fülemet, hogy amikor megyek a kocsival, akkor gázadáskor egy suhogó hang jön a bal első keréktől. Ha bármilyen sebességgel csak gurulok vagy motorfékkel megyek, akkor nincs semmi hang, de amint gázt adok, egyből jön a suhogó  (vagy inkább surrogó) hang a bal első keréktől, függetlenül a sebességtől  (tehát 20km/h-nál is meg 150-nél is van a hang).
Lenne esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi lehet, mennyire lehet komoly gond?
Ja még annyit, hogy próbálgattam és az autó egyáltalán nem húz semerre, nem rázza a kormányt. Nagy sebességnél (majdnem) elengedett kormánnyal satu féknél sem ment el egyik oldalra sem, hanem stabil maradt.
Ha valakinek lenne valami ötlete, azt nagyon megköszönném
Üdv
Laci

Üdv ismét mindenkinek,

Az idézetben lévő dolog történt az új szerzeménnyel.
Miután kapott új gumikat is és minden mozgó műanyagot rögzítettem, a hang csak nem akart eltűnni.
Elvittem egy szerelőhöz. Elsőre kerékcsapágy volt a tipp, de miután meghallgatta, felemelte, megrángatta már a kerékcsapágy teljesen ki lett lőve (sajnos).
Nagyon úgy néz ki, hogy a váltó ill. az egyik csapágy a váltóban adja a hangot :-(
EGY 8 ÉVES AVENSIS!
Azt hiszem nekem nincs szerencsém ezekkel. Az előző T25 1.8 VVT-i ette az olajat majd a kínlódás vége az lett, hogy főtengelyes lett. Ennek a mostaninak pedig 150e km után zenél a váltója....
Szerintetek hogy lehet egy 8 éves toyota avensisnek 150e km után ilyen a váltója???
Felmerült bennem az a lehetőség, hogy mi van ha vissza lett tekerve a km óra. Szerintetek lehet olyat csinálni, hogy a computer óráját és dátumát átállítják (pl előre állítja a kereskedő egy olyan dátumra, amikor már tuti nálam lesz a kocsi) és így belenyúlnak a futott kmbe és ha véletlenül reklamálni szeretnék, akkor még magamat szivatnám meg.
Ill. ha bárki belenyúlt volna, annak lenne/lehetne nyoma egy kiolvasáskor?
Ha van erre valakinek ötlete, tapasztalata, akkor lehet befizetek egy ilyen akcióra még, mert nem akarom elhinni, hogy a régi japán avensisből ilyet csináltak azzal, hogy a jó öreg angliai "precízséggel" gyártják vagy szerelik össze.

Előre is köszönöm a segítségeteket
Üdv
Laci

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis III.
« Válasz #3171 Dátum: 2018.07.16 23:38:39 »
Szia!
A Toyotaknál a futott km er nincs több helyen tárolva, és nincs dátumhoz rendelve sem. Álítólag könnyen manipulálható.

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3172 Dátum: 2018.07.16 23:53:04 »
Szia!
A Toyotaknál a futott km er nincs több helyen tárolva, és nincs dátumhoz rendelve sem. Álítólag könnyen manipulálható.

Köszönöm a gyors választ.
Tehát ha bármikor valaki módosította is a km óra állást, azt sehogy nem tudom kideriteni? Még annyira sem, hogy azt látnám, hogy egyáltalán hozzányúltak???
Ezt komolyan nem hiszem el! Ennyire a mai világban hogy lehetnek naivak? Persze gondolom ez kb 1 dollár spórolás nekik....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3173 Dátum: 2018.07.17 08:32:50 »
Üdv ismét mindenkinek,

Az idézetben lévő dolog történt az új szerzeménnyel.
Miután kapott új gumikat is és minden mozgó műanyagot rögzítettem, a hang csak nem akart eltűnni.
Elvittem egy szerelőhöz. Elsőre kerékcsapágy volt a tipp, de miután meghallgatta, felemelte, megrángatta már a kerékcsapágy teljesen ki lett lőve (sajnos).
Nagyon úgy néz ki, hogy a váltó ill. az egyik csapágy a váltóban adja a hangot :-(
EGY 8 ÉVES AVENSIS!
...

Szia!

Javaslom, hogy menj biztosra, szerintem menet közben, kanyarban lehet egyértelműen tesztelni a kerékcsapágyat, nem állva rángatva.
Amerre dől a kocsi, azon az oldalon fog a csapágy  hangosabban szólni, ha rossz: balra kanyarodva a jobb oldali és fordítva. Ha egyenesben is szól, akkor már eléggé készen van.
Első csapágynál rásegít, ha lejtőn van a kanyar, pl. szerpentinen.

Nem tudom, az újabbaknál mi van, de az enyémben már 2010-ben szólt a nyelestengely csapágy. Ezt onnan lehet tudni, hogy álló helyzetben, alapjáraton is hallható hangja van, ami kuplung benyomáskor elhallgat. Persze menet közben is van valamennyi. Viszont nem cseréltek benne váltóolajat új kora óta, akkor már 16 éve, pedig max. 4 évente kellett volna. Azóta rendszeresen cserélem, és hála Istennek számottevően nem romlott. A tiédben tudsz váltóolaj cseréről 4 éven belül, vagy 60-80.000 km-en belül? Lehet, hogy rendesen cserélgetve hasonlóan lesz, mint az enyémnél, persze ha nem zavar az a hang (ami váltóolajat cserélve csökkenni tud ám), de ez csak javaslat, egy próbát megérhet adott esetben. Azt kell tudni, hogy pontosan milyen olaj kell a tiédhez, jó minőségű legyen, jól feltöltve. Ki tudja, hogy most a szintje elég-e? Kapcsolhatósággal minden rendben?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3174 Dátum: 2018.07.17 12:33:39 »
...
Egyetlen dolog ami megütötte a fülemet, hogy amikor megyek a kocsival, akkor gázadáskor egy suhogó hang jön a bal első keréktől. Ha bármilyen sebességgel csak gurulok vagy motorfékkel megyek, akkor nincs semmi hang, de amint gázt adok, egyből jön a suhogó  (vagy inkább surrogó) hang a bal első keréktől, függetlenül a sebességtől  (tehát 20km/h-nál is meg 150-nél is van a hang).
...
Bocsánat, az előbb ezt nem néztem meg. Persze az előző hozzászólásomat csak kiegészítve.
A hang tehát nagyobb nyomaték átvitelekor jelentkezik, de a kerék oldalán hallod.
Egy nagyobb jobb kanyarban próbáld megterhelni a bal oldalát, még jobb, ha lejtőn történik: erősödik a hang jól észrevehetően? Akkor majdnem biztos, hogy kerékcsapágy. Mondjuk a jobb oldalon jellemzőbb, hogy előbb tönkremennek.
Ha nem, akkor is valami az erőátvitelben. Lehet, hogy külső féltengelycsukló. A gumiköpenye ép? Ha tengelyirányban próbálod mozgatni, akkor mennyit lehet? Legfeljebb 1-2mm az elfogadható nagyságrend (sajnos a pontos adatot nem tudom). Húzósabb induláskor alászedve a kormányt nem kattog?
A leírtak alapján ezekre tudok most gondolni. Talán még érdemes lenne ránézni a motor- illetve váltótartó bakokra, hogy épek-e (8 éves autónál valószínűleg azok, de ki tudja). Talán szerelő megnézte, de mennyire stabil a lengőkar/gólyaláb, szilentek? Meg lehet akár gumiprobléma is...?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.17 12:35:33 írta vd1234 »

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3175 Dátum: 2018.07.17 17:00:16 »
Bocsánat, az előbb ezt nem néztem meg. Persze az előző hozzászólásomat csak kiegészítve.
A hang tehát nagyobb nyomaték átvitelekor jelentkezik, de a kerék oldalán hallod.
Egy nagyobb jobb kanyarban próbáld megterhelni a bal oldalát, még jobb, ha lejtőn történik: erősödik a hang jól észrevehetően? Akkor majdnem biztos, hogy kerékcsapágy. Mondjuk a jobb oldalon jellemzőbb, hogy előbb tönkremennek.
Ha nem, akkor is valami az erőátvitelben. Lehet, hogy külső féltengelycsukló. A gumiköpenye ép? Ha tengelyirányban próbálod mozgatni, akkor mennyit lehet? Legfeljebb 1-2mm az elfogadható nagyságrend (sajnos a pontos adatot nem tudom). Húzósabb induláskor alászedve a kormányt nem kattog?
A leírtak alapján ezekre tudok most gondolni. Talán még érdemes lenne ránézni a motor- illetve váltótartó bakokra, hogy épek-e (8 éves autónál valószínűleg azok, de ki tudja). Talán szerelő megnézte, de mennyire stabil a lengőkar/gólyaláb, szilentek? Meg lehet akár gumiprobléma is...?

Szia

Köszönöm az ötleteket.
Sajnos nagy részén túlvagyunk.
A szerelővel úgy kezdtük, hogy mentünk a kocsival, kanyargóztunk jobbra-balra, de semmi változás nincs egyik irányú kanyarban sem. Ha nem nyomom a gázt, akkor nincs hang, ha bármennyire rálépek a pedálra, akkor van hang. Ezek után lett megemelve és amíg ő alulról nézte az autót, én nyomtam a gázt. Gyanítom, hogy ha bármi gumiharang vagy ilyen szemmel látható dolog lenne, akkor azt észrevette volna.
Bekormányzott kerékkel nincs semmi hangja.
Gumiprobléma kilőve, mert a régi gumikkal is ugyanez volt és a vadizsír gumik felszerelése után is ugyanaz a hang, semmi változás....
Nyeles tengelynek nincs hangja, mert álló helyzetben kuplung benyomásra ill. felengedésre semmit nem változik az autó hangja, ill. a hidrotőkék hangján kívül semmi hangja nincs.
Váltóolaj csere? Szerintem nem tévedek nagyot ha azt mondom, hogy SOHA nem volt cserélve!
Váltásokkal semmi gond, pattan a helyére az összes fokozat, viszont az olajszint nem volt ellenőrizve.
Erről pont tegnap beszéltünk és azt mondta, hogy ha nem lenne benne olaj vagy csak kevés, akkor már régen tönkre is ment volna és a hangja sem ilyen halk lenne, hanem sokkal hangosabb, ill. a váltásoknál is lehetne érezni az olajhiányt.
Amúgy ez lesz a következő még, hogy váltóolajat cserélek, de sok reményt nem fűzök hozzá. Ha valami elkopott, akkor az már nem jön vissza.....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3176 Dátum: 2018.07.17 17:11:48 »
Szívesen!
Értem, akkor valószínűleg nem kerékcsapágy.
Ha a közelben vagy (Pécs), szívesen meghallgatnám, hátha kiderülne valami.
Az enyémen sem volt olyan durva a dolog, hogy kapcsolhatóság utalt volna rá, hogy váltóolajat kellene cserélni. Rákérdeztem előző tulajnál, akkor derült ki, hogy dehogyis cserélték ők, amióta náluk van. Ez a nemtörődömség/hanyagság persze nem az autó hibája ugye :(
Ki kellene pontosan deríteni, milyen olaj kell bele (75w90 vagy sima 75w, GL4 vagy 5 stb.), és venni valami jobbfélét (inkább nem adnék tippeket).
Keresni több oldalon lehet, pl:
https://www.liqui-moly.com/en/olyslager.html
https://applications.castrol.com/oilselector/hu_hu/c/search
Persze kezelési könyv is, stb.  :)
Nem fog visszajönni az, ami elkopott, ez igaz, de kevésbé fog tovább kopni. Esetleg csökken a hang ereje is, ha a váltóból jön.
A motorban tudtommal nem hidrotőkék vannak, hanem szelepemelő tőkék hézagállító lapkákkal. De azért itt motoszkál a fejemben, hogy lehet motor lesz ez...? Légszűrő hogy néz ki benne?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.17 17:13:30 írta vd1234 »

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3177 Dátum: 2018.07.17 19:25:18 »
Szívesen!
Értem, akkor valószínűleg nem kerékcsapágy.
Ha a közelben vagy (Pécs), szívesen meghallgatnám, hátha kiderülne valami.
Az enyémen sem volt olyan durva a dolog, hogy kapcsolhatóság utalt volna rá, hogy váltóolajat kellene cserélni. Rákérdeztem előző tulajnál, akkor derült ki, hogy dehogyis cserélték ők, amióta náluk van. Ez a nemtörődömség/hanyagság persze nem az autó hibája ugye :(
Ki kellene pontosan deríteni, milyen olaj kell bele (75w90 vagy sima 75w, GL4 vagy 5 stb.), és venni valami jobbfélét (inkább nem adnék tippeket).
Keresni több oldalon lehet, pl:
https://www.liqui-moly.com/en/olyslager.html
https://applications.castrol.com/oilselector/hu_hu/c/search
Persze kezelési könyv is, stb.  :)
Nem fog visszajönni az, ami elkopott, ez igaz, de kevésbé fog tovább kopni. Esetleg csökken a hang ereje is, ha a váltóból jön.
A motorban tudtommal nem hidrotőkék vannak, hanem szelepemelő tőkék hézagállító lapkákkal. De azért itt motoszkál a fejemben, hogy lehet motor lesz ez...? Légszűrő hogy néz ki benne?

Szívesen megmutatom, augusztus 3 körül lesz Pécs környékén a kocsi :-) addig a hátralevő idő rövidsége miatt tuti, hogy semmi extra változás nem lesz már (nem lesz javítva, szerelve, szétszedve semmi).
A légszűrő most már nem néz ki szarul (új), de hogy előzőleg nem volt cserélve az tuti, mert olyan koszos volt.... a pollenszűrőről már ne is beszéljünk...
szelepemelő tőkék, hézagállító lapkákkal? Ez azt jelenti, hogy ha kicsit kopogósabb alapjáraton, akkor akár lehetne állítani (ha kell)?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis III.
« Válasz #3178 Dátum: 2018.07.17 20:35:54 »
Szívesen megmutatom, augusztus 3 körül lesz Pécs környékén a kocsi :-) addig a hátralevő idő rövidsége miatt tuti, hogy semmi extra változás nem lesz már (nem lesz javítva, szerelve, szétszedve semmi).
A légszűrő most már nem néz ki szarul (új), de hogy előzőleg nem volt cserélve az tuti, mert olyan koszos volt.... a pollenszűrőről már ne is beszéljünk...
szelepemelő tőkék, hézagállító lapkákkal? Ez azt jelenti, hogy ha kicsit kopogósabb alapjáraton, akkor akár lehetne állítani (ha kell)?
Aug. 3. körül mennyire? Aug.3-án (illetve azon a héten) a terv szerint már dolgozok a lehetséges új munkahelyen, tehát az nem olyan jó dátum, de utána szombaton szerintem meg lehetne oldani. Vélhetően nem órákról van szó :)
A szelephézagokat lehet állítani, már ha kell, a lapkák megfelelő cseréjével. Az enyémben emlékeim szerint  95000 kilométerenként kell ellenőrizni (hidegen!). A tiédben nem tudom, ez mennyi, de gondolom akkor arra is célszerű lenne ránézni.

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Avensis III.
« Válasz #3179 Dátum: 2018.07.19 20:34:00 »
Aug. 3. körül mennyire? Aug.3-án (illetve azon a héten) a terv szerint már dolgozok a lehetséges új munkahelyen, tehát az nem olyan jó dátum, de utána szombaton szerintem meg lehetne oldani. Vélhetően nem órákról van szó :)
A szelephézagokat lehet állítani, már ha kell, a lapkák megfelelő cseréjével. Az enyémben emlékeim szerint  95000 kilométerenként kell ellenőrizni (hidegen!). A tiédben nem tudom, ez mennyi, de gondolom akkor arra is célszerű lenne ránézni.

Még nem tudok pontos időpontot, de ahogy tudok valami biztosat (mert be van iktatva egy balatoni hét is....), akkor írok, mert örülnék ha ránéznél :-)