Bocsánat, az előbb ezt nem néztem meg. Persze az előző hozzászólásomat csak kiegészítve.
A hang tehát nagyobb nyomaték átvitelekor jelentkezik, de a kerék oldalán hallod.
Egy nagyobb jobb kanyarban próbáld megterhelni a bal oldalát, még jobb, ha lejtőn történik: erősödik a hang jól észrevehetően? Akkor majdnem biztos, hogy kerékcsapágy. Mondjuk a jobb oldalon jellemzőbb, hogy előbb tönkremennek.
Ha nem, akkor is valami az erőátvitelben. Lehet, hogy külső féltengelycsukló. A gumiköpenye ép? Ha tengelyirányban próbálod mozgatni, akkor mennyit lehet? Legfeljebb 1-2mm az elfogadható nagyságrend (sajnos a pontos adatot nem tudom). Húzósabb induláskor alászedve a kormányt nem kattog?
A leírtak alapján ezekre tudok most gondolni. Talán még érdemes lenne ránézni a motor- illetve váltótartó bakokra, hogy épek-e (8 éves autónál valószínűleg azok, de ki tudja). Talán szerelő megnézte, de mennyire stabil a lengőkar/gólyaláb, szilentek? Meg lehet akár gumiprobléma is...?
Szia
Köszönöm az ötleteket.
Sajnos nagy részén túlvagyunk.
A szerelővel úgy kezdtük, hogy mentünk a kocsival, kanyargóztunk jobbra-balra, de semmi változás nincs egyik irányú kanyarban sem. Ha nem nyomom a gázt, akkor nincs hang, ha bármennyire rálépek a pedálra, akkor van hang. Ezek után lett megemelve és amíg ő alulról nézte az autót, én nyomtam a gázt. Gyanítom, hogy ha bármi gumiharang vagy ilyen szemmel látható dolog lenne, akkor azt észrevette volna.
Bekormányzott kerékkel nincs semmi hangja.
Gumiprobléma kilőve, mert a régi gumikkal is ugyanez volt és a vadizsír gumik felszerelése után is ugyanaz a hang, semmi változás....
Nyeles tengelynek nincs hangja, mert álló helyzetben kuplung benyomásra ill. felengedésre semmit nem változik az autó hangja, ill. a hidrotőkék hangján kívül semmi hangja nincs.
Váltóolaj csere? Szerintem nem tévedek nagyot ha azt mondom, hogy SOHA nem volt cserélve!
Váltásokkal semmi gond, pattan a helyére az összes fokozat, viszont az olajszint nem volt ellenőrizve.
Erről pont tegnap beszéltünk és azt mondta, hogy ha nem lenne benne olaj vagy csak kevés, akkor már régen tönkre is ment volna és a hangja sem ilyen halk lenne, hanem sokkal hangosabb, ill. a váltásoknál is lehetne érezni az olajhiányt.
Amúgy ez lesz a következő még, hogy váltóolajat cserélek, de sok reményt nem fűzök hozzá. Ha valami elkopott, akkor az már nem jön vissza.....