Mint ahogyan azt páran észrevettétek, megváltozott az Avensisem színe. Na meg az eleje, meg úgy alapvetően szinte minden a kocsiban. Igen, upgradeltem T27 2009-esről 2017-es T27-re
Nem volt tervbe véve, mert mint az nemrég összeszedtem, a 300e km alatt (új kora úta van nálam a kocsi) nem sokat kellett költenem az autóra . Folyamatosan a szombathelyi márkaszervizbe hordtam (eddig 20x) és egy akkumulátor, egy hátsó fék (tárcsa+betété) és egy pár lengéscsillapítón kívül sérült visszapillantó index lámpatest, két fejegység (egy gariban még) és egy rögzítőfék csere (szintén garanciában) volt. Tehát finoman szólva is low cost kocsi.
És az új. 2017 6.16. forgalomba helyezésű (Dánia), augusztus 26-án hozták be Mo-ra, 6.400 km-rel. 2ZR-FAE (1.8 Valvematic, 147 Le-s motor), közepes felszereltség. Itthon talán az Actív-nak felelne kb. Ebből talán csak a LED fényszóró hiányzik nekem (HIR2 9012-es halogén van benne).
Ahhoz képest, hogy et is egy T27, csak ráncfelvarrott (második), egy teljesen új és más kocsi. Szerintem nincs 20% azonos a két autóban, de inkább 10% (a csomagtartó, és talán ennyi).
Amiben jobb:
- a motor természetesen lényegesen, érezhetően agilisebb, direktebb, nem "nyúlós", bár ezzel a hangja is arányosan ércesebb lett. Bár alapjáraton annyira nem hallható, hogy a mikrotalin a parkolóban konkrétan többen is megkérdezték, hogy jár-e a motor)
- kormány (forma, kialakítás), ülések (sokkal jobban tart, kényelmesebb)
- műszerfal, műszerek (bár a két cső műszert még szoknom kellett), a két csőműszer közötti színes információs kijelző
- a Touch 2 whit Go közép konzoli navis média: végra van BT-ról is zene a telefonról (vezérelhető is, kijelző is átveszi a címeket), internet alapú rádió, USB bemenet ... tehát kánaán a régihez képest. A naviról, meg az egész Tauch 2 rendszerről majd később sokkal többet írok)
- egy tök jól kialakított telefon tartó hely a középkonzol aljában
- Világos betétek miatt nem korom fekete belső (ülés, műszerfal, ajtókárpit)
- van végre hazakísérő fény ! Nagyon hiányzott az előzőből, mert a Picassoban volt és használtam is.
- Már-már jól használható az ablakmosó 60 km/h felett is, sőt akár autópálya tempónál is (nem tökéletes, de jelentősen fejlődött!)
És ami miatt szétrúgnám a kis kedves japán mérnökök seggét:
- 1 db (EGY, érted?!?!) 12 V csatlakozó az egész autóban és az is a zárt könyöklő aljában. Ma, amikor annyi kütyü van egy autóban, ahány utas, amikor már a gyerek is tebletet nyúz. És azt is egy zárt doboz aljára rejtve, míg egy tökéletes telefon tartó helyet csináltak a középkonzolban (ja nem tökéletes, mert akkor egy wirles töltő lenne a gumírozott tartó aljában 5 $ kétségből...). Nem akarok kábel hegyeket, elosztókat egy új autóba. A T25-ben 3 volt, az első gen T27-ben 2, most meg 1. Mi ez, ha nem a modell leépítése???
- mivel ez is kombi, ha eddig ez nem lett volna egyértelmű, a csomagtér lecsukásához az előzőben jobb és bal oldali kis benyúló rés volt, hogy ne a mocskos hátulját kelljen tapogatni. Na ebből eltűnt a bal oldali. Nálam a garázsban pedig az áll kézre, tehát csesszék meg.
- indító kulcsos (nem nyomógombos), de ezzel nincs is baj én biztonságosabbnak tartom. De az régiben volt egy finom világító gyűrű a kulcslyuk körül. Szintén talán fél dolláros költség, de kispórolták.
- megtartották a külön klíma vezérlőt, tehát nem dugták el a menük közé, ami dicséretes dolog. DE miért kell 10 mp-re egy animált képpel visszajelezni bármi változtatást a központi nagy kijelzőn, amikor a saját kijelzőjén 10cm-re arrább ugyanazt látom??? :O
Összességében nagy előrelépés az autó az első (tesztek szerint a második) generációhoz képest. Talán éppen ezért annyira bosszantóak ezek a pitiáner hibák, spórolások.
Még biztosan sok mindent kihagytam, majd írom folyamatosan, a tapasztalataimat.
Ja és a előző Ave is marad. Feleségem nagykorú E11-e megy a családból és ő használja tovább (legalább végre nem megy bele évi 45e km
)
U.