Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 712312 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3060 Dátum: 2018.02.16 10:41:24 »
Sziasztok!

Tervezem lecserélni a jelenlegi kocsimat (99-es Avensis 1.6 Sol ferdehátú) Avensis II 1.8-as benzines kombira (2007-2008 évjárat). Amin még elgondolkoztam, hogy valamennyivel többért tudnék venni III-as Avensist, leginkább 1.6-os motorral férne még bele a keretbe.

Azt szeretném megkérdezni, hogy jó párosítás-e ez? Nem kicsi az 1.6-os motor ehhez a kasztnihoz?

Nem vagyok versenyző alkat, a jelenlegi 1.6-osommal is jól elvagyok az idő 95%-ában. Viszont jó lenne, ha a következő kocsimmal már nem fordulna elő, hogy Horvátország vagy Ausztria hegyesebb részein az autópálya külső(!) sávjában letoljanak a kamionok hegymenetben, mert nem bírok menni. És amikor közúton előznöm kell buszt vagy kamiont, akkor legyen elég tartalék.

Ami a III-as Avensis mellett szól, hogy újabb és belül csendesebb.

Más: A CVT váltós 1.8-asokról mit tudtok, mennyire tartós és megbízható konstrukció?

Előre is köszi,

- szabi -
Élhető az 1,6-os T27, legalábbis nekem 308e km alatt az. Használni kell a váltót és tud menni is. Ha meg nem sietsz, dízeles fogyasztással is lehet közlekedni vele. Ha a T25-ben az 1,8-as elég neked, akkor a T27-ben az 1,6-os is jó lesz (gyakorlatilag azonos teljesítményűek).
Arról it megoszlanak a vélemények, hogy melyik szebb, minőségibb a T25 vagy a T27. Ülj bele és nézd meg.

Ha meg akarsz nézni egy 2009-es, sokat futott T27 Wagont, akkor minden pénteken este 8kor a mikrotalin megteheted és persze ki is próbálhatod, hogy kb mennyi az annyi.

skosa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis III.
« Válasz #3061 Dátum: 2018.02.16 13:17:53 »
Köszönöm a válaszokat. A mikrotali még mindig a Kerepesi úti Mekiben van? Lesz ma is?
Hirtelen jött, de lehet, hogy kinézek.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3062 Dátum: 2018.02.16 14:01:58 »
Köszönöm a válaszokat. A mikrotali még mindig a Kerepesi úti Mekiben van? Lesz ma is?
Hirtelen jött, de lehet, hogy kinézek.
Igen, még mindig ott.
Ott leszek én is ma.

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #3063 Dátum: 2018.02.18 10:26:50 »
Sziasztok!

Tervezem lecserélni a jelenlegi kocsimat (99-es Avensis 1.6 Sol ferdehátú) Avensis II 1.8-as benzines kombira (2007-2008 évjárat). Amin még elgondolkoztam, hogy valamennyivel többért tudnék venni III-as Avensist, leginkább 1.6-os motorral férne még bele a keretbe.

Azt szeretném megkérdezni, hogy jó párosítás-e ez? Nem kicsi az 1.6-os motor ehhez a kasztnihoz?

Nem vagyok versenyző alkat, a jelenlegi 1.6-osommal is jól elvagyok az idő 95%-ában. Viszont jó lenne, ha a következő kocsimmal már nem fordulna elő, hogy Horvátország vagy Ausztria hegyesebb részein az autópálya külső(!) sávjában letoljanak a kamionok hegymenetben, mert nem bírok menni. És amikor közúton előznöm kell buszt vagy kamiont, akkor legyen elég tartalék.

Ami a III-as Avensis mellett szól, hogy újabb és belül csendesebb.

Más: A CVT váltós 1.8-asokról mit tudtok, mennyire tartós és megbízható konstrukció?

Előre is köszi,

- szabi -
Még azt fűzném hozzá, hogy a képlet viszonylag egyszerű :otlet:: 2 millió körül t25, 3 millió körül t27.

skosa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis III.
« Válasz #3064 Dátum: 2018.02.20 19:58:52 »
Igen, ez is egy lehetséges szempont. Kb ilyen árak vannak a hahu-n is.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3065 Dátum: 2018.02.24 11:52:03 »
Mint ahogyan azt páran észrevettétek, megváltozott az Avensisem színe. Na meg az eleje, meg úgy alapvetően szinte minden a kocsiban. Igen, upgradeltem T27 2009-esről 2017-es T27-re :)
Nem volt tervbe véve, mert mint az nemrég összeszedtem, a 300e km alatt (új kora úta van nálam a kocsi) nem sokat kellett költenem az autóra . Folyamatosan a szombathelyi márkaszervizbe hordtam (eddig 20x) és egy akkumulátor, egy hátsó fék (tárcsa+betété) és egy pár lengéscsillapítón kívül sérült visszapillantó index lámpatest, két fejegység (egy gariban még) és egy rögzítőfék csere (szintén garanciában) volt. Tehát finoman szólva is low cost kocsi.
És az új. 2017 6.16. forgalomba helyezésű (Dánia), augusztus 26-án hozták be Mo-ra, 6.400 km-rel. 2ZR-FAE (1.8 Valvematic, 147 Le-s motor), közepes felszereltség. Itthon talán az Actív-nak felelne kb. Ebből talán csak a LED fényszóró hiányzik nekem (HIR2 9012-es halogén van benne).
Ahhoz képest, hogy et is egy T27, csak ráncfelvarrott (második), egy teljesen új és más kocsi. Szerintem nincs 20% azonos a két autóban, de inkább 10% (a csomagtartó, és talán ennyi).

Amiben jobb:
- a motor természetesen lényegesen, érezhetően agilisebb, direktebb, nem "nyúlós", bár ezzel a hangja is arányosan ércesebb lett. Bár alapjáraton annyira nem hallható, hogy a mikrotalin a parkolóban konkrétan többen is megkérdezték, hogy jár-e a motor)
- kormány (forma, kialakítás), ülések (sokkal jobban tart, kényelmesebb)
- műszerfal, műszerek (bár a két cső műszert még szoknom kellett), a két csőműszer közötti színes információs kijelző
- a Touch 2 whit Go közép konzoli navis média: végra van BT-ról is zene a telefonról (vezérelhető is, kijelző is átveszi a címeket), internet alapú rádió, USB bemenet ... tehát kánaán a régihez képest. A naviról, meg az egész Tauch 2 rendszerről majd később sokkal többet írok)
- egy tök jól kialakított telefon tartó hely a középkonzol aljában
- Világos betétek miatt nem korom fekete belső (ülés, műszerfal, ajtókárpit)
- van végre hazakísérő fény ! Nagyon hiányzott az előzőből, mert a Picassoban volt és használtam is.
- Már-már jól használható az ablakmosó 60 km/h felett is, sőt akár autópálya tempónál is (nem tökéletes, de jelentősen fejlődött!)


És ami miatt szétrúgnám a kis kedves japán mérnökök seggét:
- 1 db (EGY, érted?!?!) 12 V csatlakozó az egész autóban és az is a zárt könyöklő aljában. Ma, amikor annyi kütyü van egy autóban, ahány utas, amikor már a gyerek is tebletet nyúz. És azt is egy zárt doboz aljára rejtve, míg egy tökéletes telefon tartó helyet csináltak a középkonzolban (ja nem tökéletes, mert akkor egy wirles töltő lenne a gumírozott tartó aljában 5 $ kétségből...). Nem akarok kábel hegyeket, elosztókat egy új autóba. A T25-ben 3 volt, az első gen T27-ben 2, most meg 1. Mi ez, ha nem a modell leépítése???
- mivel ez is kombi, ha eddig ez nem lett volna egyértelmű, a csomagtér lecsukásához az előzőben jobb és bal oldali kis benyúló rés volt, hogy ne a mocskos hátulját kelljen tapogatni. Na ebből eltűnt a bal oldali. Nálam a garázsban pedig az áll kézre, tehát csesszék meg.
- indító kulcsos (nem nyomógombos), de ezzel nincs is baj én biztonságosabbnak tartom. De az régiben volt egy finom világító gyűrű a kulcslyuk körül. Szintén talán fél dolláros költség, de kispórolták.
- megtartották a külön klíma vezérlőt, tehát nem dugták el a menük közé, ami dicséretes dolog. DE miért kell 10 mp-re egy animált képpel visszajelezni bármi változtatást a központi nagy kijelzőn, amikor a saját kijelzőjén 10cm-re arrább ugyanazt látom??? :O

Összességében nagy előrelépés az autó az első (tesztek szerint a második) generációhoz képest. Talán éppen ezért annyira bosszantóak ezek a pitiáner hibák, spórolások.
Még biztosan sok mindent kihagytam, majd írom folyamatosan, a tapasztalataimat.

Ja és a előző Ave is marad. Feleségem nagykorú E11-e megy a családból és ő használja tovább (legalább végre nem megy bele évi 45e km  :clap:)
U.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.24 14:24:33 írta Nagycitrom »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #3066 Dátum: 2018.02.24 12:47:15 »
Gratula az új Ave IV-hez! ;)  :clap:
Hasonló sok problémamentes km-t hozzá! :)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis III.
« Válasz #3067 Dátum: 2018.02.24 14:09:24 »
Nagycitrom!
Grat az autóhoz.
Sok szép, gondmentes utazást kívánok!

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis III.
« Válasz #3068 Dátum: 2018.02.24 14:51:33 »
Mint ahogyan azt páran észrevettétek, megváltozott az Avensisem színe. Na meg az eleje, meg úgy alapvetően szinte minden a kocsiban. Igen, upgradeltem T27 2009-esről 2017-es T27-re :)
Nem volt tervbe véve, mert mint az nemrég összeszedtem, a 300e km alatt (új kora úta van nálam a kocsi) nem sokat kellett költenem az autóra . Folyamatosan a szombathelyi márkaszervizbe hordtam (eddig 20x) és egy akkumulátor, egy hátsó fék (tárcsa+betété) és egy pár lengéscsillapítón kívül sérült visszapillantó index lámpatest, két fejegység (egy gariban még) és egy rögzítőfék csere (szintén garanciában) volt. Tehát finoman szólva is low cost kocsi.
És az új. 2017 6.16. forgalomba helyezésű (Dánia), augusztus 26-án hozták be Mo-ra, 6.400 km-rel. 2ZR-FAE (1.8 Valvematic, 147 Le-s motor), közepes felszereltség. Itthon talán az Actív-nak felelne kb. Ebből talán csak a LED fényszóró hiányzik nekem (HIR2 9012-es halogén van benne).
Ahhoz képest, hogy et is egy T27, csak ráncfelvarrott (második), egy teljesen új és más kocsi. Szerintem nincs 20% azonos a két autóban, de inkább 10% (a csomagtartó, és talán ennyi).

Amiben jobb:
- a motor természetesen lényegesen, érezhetően agilisebb, direktebb, nem "nyúlós", bár ezzel a hangja is arányosan ércesebb lett. Bár alapjáraton annyira nem hallható, hogy a mikrotalin a parkolóban konkrétan többen is megkérdezték, hogy jár-e a motor)
- kormány (forma, kialakítás), ülések (sokkal jobban tart, kényelmesebb)
- műszerfal, műszerek (bár a két cső műszert még szoknom kellett), a két csőműszer közötti színes információs kijelző
- a Touch 2 whit Go közép konzoli navis média: végra van BT-ról is zene a telefonról (vezérelhető is, kijelző is átveszi a címeket), internet alapú rádió, USB bemenet ... tehát kánaán a régihez képest. A naviról, meg az egész Tauch 2 rendszerről majd később sokkal többet írok)
- egy tök jól kialakított telefon tartó hely a középkonzol aljában
- Világos betétek miatt nem korom fekete belső (ülés, műszerfal, ajtókárpit)
- van végre hazakísérő fény ! Nagyon hiányzott az előzőből, mert a Picassoban volt és használtam is.
- Már-már jól használható az ablakmosó 60 km/h felett is, sőt akár autópálya tempónál is (nem tökéletes, de jelentősen fejlődött!)


És ami miatt szétrúgnám a kis kedves japán mérnökök seggét:
- 1 db (EGY, érted?!?!) 12 V csatlakozó az egész autóban és az is a zárt könyöklő aljában. Ma, amikor annyi kütyü van egy autóban, ahány utas, amikor már a gyerek is tebletet nyúz. És azt is egy zárt doboz aljára rejtve, míg egy tökéletes telefon tartó helyet csináltak a középkonzolban (ja nem tökéletes, mert akkor egy wirles töltő lenne a gumírozott tartó aljában 5 $ kétségből...). Nem akarok kábel hegyeket, elosztókat egy új autóba. A T25-ben 3 volt, az első gen T27-ben 2, most meg 1. Mi ez, ha nem a modell leépítése???
- mivel ez is kombi, ha eddig ez nem lett volna egyértelmű, a csomagtér lecsukásához az előzőben jobb és bal oldali kis benyúló rés volt, hogy ne a mocskos hátulját kelljen tapogatni. Na ebből eltűnt a bal oldali. Nálam a garázsban pedig az áll kézre, tehát csesszék meg.
- indító kulcsos (nem nyomógombos), de ezzel nincs is baj én biztonságosabbnak tartom. De az régiben volt egy finom világító gyűrű a kulcslyuk körül. Szintén talán fél dolláros költség, de kispórolták.
- megtartották a külön klíma vezérlőt, tehát nem dugták el a menük közé, ami dicséretes dolog. DE miért kell 10 mp-re egy animált képpel visszajelezni bármi változtatást a központi nagy kijelzőn, amikor a saját kijelzőjén 10cm-re arrább ugyanazt látom??? :O

Összességében nagy előrelépés az autó az első (tesztek szerint a második) generációhoz képest. Talán éppen ezért annyira bosszantóak ezek a pitiáner hibák, spórolások.
Még biztosan sok mindent kihagytam, majd írom folyamatosan, a tapasztalataimat.

Ja és a előző Ave is marad. Feleségem nagykorú E11-e megy a családból és ő használja tovább (legalább végre nem megy bele évi 45e km  :clap:)
U.

Ugyanannyi balesetmenteset, mint az elozovel!
Kivancsi leszek a hosszutavu fogyasztasra. Fel liter pluszt tippelek az egyhatoshoz kepest

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis III.
« Válasz #3069 Dátum: 2018.02.24 15:38:50 »
Ööö valakit nem érdekel a nagykorú Corollám?  :D
Na jó, megyek a megfelelő topicba.  :lol:
         

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Avensis III.
« Válasz #3070 Dátum: 2018.02.24 16:45:21 »
Gratula a vashoz. Szamomra is a legbosszantobb az egyetlen szivargyujto a konyoklo boxban

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis III.
« Válasz #3071 Dátum: 2018.02.24 17:18:19 »
T27 Ave 1.8 cvt átlagfogyasztása 23 ezer km-n keresztül mérve (o km kora óta) excel táblázatban vezetve: 8,53 l/100km

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3072 Dátum: 2018.02.24 17:20:53 »
Ugyanannyi balesetmenteset, mint az elozovel!
Kivancsi leszek a hosszutavu fogyasztasra. Fel liter pluszt tippelek az egyhatoshoz kepest
Egy tank fogyott el eddig, de ebben volt egy csomó alapjáraton pöfögés (nézegetjük, meg egy komplett térképfrissítés, ami maga volt 40 perc), ez 7,5 lett. Mondjuk én fél-1 liter közé teszem majd. Jobban megy, akkor meg az ember hajlamosabb a jobban nyomja vezetésre  ;)
Teát ezzel nem lesz 5,2-es egy tankolásnyi átlag, meg 4,7-tel hazajövök Bécsből út. De biztosan kipróbálom azt is majd  :yes:



Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3073 Dátum: 2018.02.24 17:24:07 »
Még nyári kerekeken:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #3074 Dátum: 2018.02.24 17:29:44 »
Majd a télin: