Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 714141 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

01010011

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1080 Dátum: 2009.03.07 23:45:36 »
Nekem eddig jóval gyengébb autóim voltak, a kétliteressel meg tényleg sokkal "könnyebb" előzni. És ennek az ereje is jórészt tarcsiba van, alig veszem igénybe.  :)
Amikor 2006-ban kijött a 126 lovas D-4D, kipróbáltam. Nagyon bejött, azt gondoltam, ez pont elég. Jónak tűnt. Aztán végül is D-CAT lett belőle. (azt vettem)
Most kb egy hónapja kipróbáltam a III-as Avensist, a 126 lovas mocival.... Hát, a próbaúton volt egy érdekes előzésem.... :whistling:
Kicsit meglepett a lustasága. Pörgött, hangos volt, de nem úgy ment mint emlékeztem... Szóval nem mondom hogy oltári, de nagy a különbség.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.08 22:32:23 írta 01010011 »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #1081 Dátum: 2009.03.07 23:57:36 »
Kicsit meglepett a lustasága. Pörgött, hangos volt, de nem úgy ment mint emlékeztem... Szóval nem mondom hogy oltári, de nagy a különbség.
Naná, hogy van különbség, hisz ott van 100 Nm és 50 Le.
De ilyen alapon vehetnénk 3.0 literes vagy 4.2 Tdízelt is, mert az meg "mégsokkaljobb".  :szemez:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Avensis III.
« Válasz #1082 Dátum: 2009.03.08 00:11:31 »
Kicsit meglepett a lustasága. Pörgött, hangos volt, de nem úgy ment mint emlékeztem... Szóval nem mondom hogy oltári, de nagy a különbség.
Naná, hogy van különbség, hisz ott van 100 Nm és 50 Le.
De ilyen alapon vehetnénk 3.0 literes vagy 4.2 Tdízelt is, mert az meg "mégsokkaljobb".  :szemez:
Ez egy parttalan vita. Persze, lehetne fokozni az összehasonlítgatásokat. Számomra csak az a furcsa, hogy sokan úgy írogatnak (most jelen esetben) a D-CAT-os Toyotákról, hogy egy métert sem mentek vele. No jó, maximum egy próbakör erejéig kipróbálták. Legalább azoknak a véleményét tartsuk tiszteletben, akiknek ilyen van és már több tízezer futott km tapasztalatuk is megvan.
Mindig azt szoktam írni, hogy nem kötelező ezt vagy azt megvenni. Nekem (és többünknek) szimpatikus a D-CAT motor. Akinek nem tetszik, mert (szerinte) gyakoribb a meghibásodása ( ?:eek:? ) vagy nagyobb a fogyasztása vagy nem látja értelmét a plusz lóerőknek és nyomatéknak, NEM vesz ilyet. Nincs ezzel semmi baj. Emberek vagyunk és különbözőek vagyunk.
Hű, de szép gondolat volt, így éjfél után... :D :yes:

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis III.
« Válasz #1083 Dátum: 2009.03.08 00:23:35 »
 :clap: 10/10.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #1084 Dátum: 2009.03.08 00:35:08 »
Csak azokról a kocsikról szoktam konkrét véleményt írni, amelyeket 1000+ km-en át volt alkalmam vezetni /D-CAT nem volt köztük/.
No, ezek között még mindig a mostani Avém megy a legjobban. Talán az 1.8T Passat volt még ütős, amivel lehetett keményen előzni. (Azt a néhány, 3000 ccm fölötti benzines amerikai kocsit nem számolom, amikhez volt szerencsém).
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #1085 Dátum: 2009.03.08 06:58:18 »
Nekem most ugye D-CAT kombim van. A fedcomp szerint 7.9 a fogyi. Az előző, 116 lovassal 6.8-7.2 között volt, kiszámolva.
Kb. hasonlóan vezetem a kettőt, egy dolgot leszámítva: a D-Cat-tal picit többet, és biztonságosabban előzök.
Mivel ha odalépek, eldob a többi autótól, és már előttük is vagyok. Nem cikázok ide-oda, de amikor a sor előttem töketlenkedik, egyet visszakapcsolok, esetleg egy refit feltolok, és elmentem mellettük. Úgy, hogy max 3500-ig pörgettem, és nem 6000-ig.
Szóval én nem hasonlítgatnám az 1.8-as, de még a 2.0-ás benzineshez sem, hiszen a 400NM-t egyik sem közelíti meg.

A nagyobb nyomaték, az mégis csak nagyobb nyomaték. Ezt hiányolom csak a benzinesből.
De ha izomautót akarok egyszer, akkor Suprat veszek!
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.08 07:02:31 írta Beken »
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Avensis III.
« Válasz #1086 Dátum: 2009.03.08 08:56:46 »
vagy nagyobb a fogyasztása vagy nem látja értelmét a plusz lóerőknek és nyomatéknak, NEM vesz ilyet. Nincs ezzel semmi baj. Emberek vagyunk és különbözőek vagyunk.
Hű, de szép gondolat volt, így éjfél után... :D :yes:

És megvalósul a világbéke. :) Szóval persze. 3 hónapja vettem autót, ha érdekelne a teljesítmény, nem a Prius lett volna a befutó (meg ha adnák automata váltóval a Versot, lehet akkor sem, ha meg hibrid hajtáslánccal is elérhető lenne, akkor meg tuti nem :)). Válasz a D-4D topikban, és akkor talán megérted, hogy eszemben sincs szapulni D-CAT-ot...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1087 Dátum: 2009.03.08 09:16:34 »
Ha az Accord hátul akkora helyet kínált volna, mint az Ave, akkor most Accordom lenne.  :innocent: Ezt le is írtam anno, mikor keresgéltünk.
És több tesztelő tollából is olvastam már, hogy az előző 2.2 iCTDi motor kellemesebb volt, mint a mostani.

Nekem nem volt módomban összevetni a régi és az új Accord dízelt, mert előbbit nem próbáltam sosem. Viszont utóbbit igen, és annyi biztos, hogy abszolút skálán nincs vele semmi gond, megfelelően pörgős és kulturált. Igen, én is olvastam sok helyen, hogy a régi csendesebb, finomabb járású. De az újjal sincs gond. Az tény, hogy a hangfekvése eléggé száraz, kerregős. De a hangszigetelés igen jó, úgyhogy ez nem jelent problémát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis III.
« Válasz #1088 Dátum: 2009.03.09 18:13:50 »
Kipróbáltam az új avét én is, kipróbáltam, hát vicc, mehettem vele kb 1km-ert, azt is lábujjhegyen, pesti forgalomban, mert hideg volt, szóval különösebb véleményt nem tudok mondani, ránézésre meg mazda6-ot vennék, ha most új autót akarnék :tt2:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: Avensis III.
« Válasz #1089 Dátum: 2009.03.10 01:30:57 »
Apósomék az új Mazda6-ot rendelték meg. Igazából Avensist szeretett volna, de egy picit drágább lett volna és az ő állítása szerint az Ave szűkebb elöl (széltében). Ha jól tudom a Mazda6 a Mondeo enyhén módosított padlólemezét kapta, ami ugye az újságírók szerint a legnagyobb középkategóriás.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis III.
« Válasz #1090 Dátum: 2009.03.10 17:58:02 »
1.8-as wagon teszt . Nem tudom honnét vették, hogy ez Executive felszereltség lenne...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1091 Dátum: 2009.03.11 21:48:14 »
Apósomék az új Mazda6-ot rendelték meg. Igazából Avensist szeretett volna, de egy picit drágább lett volna és az ő állítása szerint az Ave szűkebb elöl (széltében). Ha jól tudom a Mazda6 a Mondeo enyhén módosított padlólemezét kapta, ami ugye az újságírók szerint a legnagyobb középkategóriás.

A Mazda 6 valóban kicsit tágasabb belül, mint az Ave. De jelentős eltérés nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #1092 Dátum: 2009.03.12 19:43:21 »
Kipróbáltam én is az új Avét, dízellel. Nem a kocsi miatt, hanem a váltó miatt. A hármas fokozat ebben is kissé "fémes" volt gyors váltáskor. Viszont a korábbi generációs váltó feszesebb, mint az új Avéban.
Nagyon nem nézegettem a kocsit, a váltóra koncentráltam, a kormány nagyon kellemes tapintású, vaskos. A motor alapjáraton és alacsony fordulaton halkabb, mint az enyém, magas fordulaton viszont morgósabb. És valahogy nem tűnt olyan fickósnak. Mondjuk nem tapostam, inkább kettes-hármas között váltogattam oda-vissza, kis utcákban.
A kulcs nélküli rendszer fura volt és az elektronikus kézifékkel is megküzdöttünk induláskor  :szemez:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1093 Dátum: 2009.03.12 20:02:37 »
Kipróbáltam én is az új Avét, dízellel. Nem a kocsi miatt, hanem a váltó miatt. A hármas fokozat ebben is kissé "fémes" volt gyors váltáskor. Viszont a korábbi generációs váltó feszesebb, mint az új Avéban.
Nagyon nem nézegettem a kocsit, a váltóra koncentráltam, a kormány nagyon kellemes tapintású, vaskos. A motor alapjáraton és alacsony fordulaton halkabb, mint az enyém, magas fordulaton viszont morgósabb. És valahogy nem tűnt olyan fickósnak. Mondjuk nem tapostam, inkább kettes-hármas között váltogattam oda-vissza, kis utcákban.
A kulcs nélküli rendszer fura volt és az elektronikus kézifékkel is megküzdöttünk induláskor  :szemez:

Az elektronikus kézifék megszokást igényel (ráadásul szvsz elég fura helyen van a gombja az Avéban).

Ami a motort illeti, ha jól rémlik akkor a tiéd még Euro IV-es, ez meg már V-ös. Ez magyarázat lehet a megváltozott karakterisztikára. Már föltéve ha tényleg IV-es a tiéd.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis III.
« Válasz #1094 Dátum: 2009.03.12 20:20:17 »
Az elektronikus kézifék megszokást igényel (ráadásul szvsz elég fura helyen van a gombja az Avéban).
Persze, meg lehet szokni, csak bepattantunk a kocsiba, kulcs nem kell, gombnyomásra indult, aztán kerestem a kéziféket.
Bár gondolom sebességbe rakásra kioldott, mert a műszerfalon nem jelzett vissza. Aztán böködtük a gombot és gondoltuk, hogy jó lesz az úgy  :)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety