Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2005350 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 647
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #11190 Dátum: 2022.10.21 19:45:36 »
Az első linken bowdenes működtetésű van (azt nem tudom, hogy 1.4-es vagy amerikai 1.8-as motorral).
A második linken már talán stimmel a folytószelep bár a motor mintha nem 1.6-os 1zrfe lenne.
Vagy ez is jó lehet:
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.21 19:53:01 írta xpet »

messycup

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Szerviz
« Válasz #11191 Dátum: 2022.10.25 13:35:45 »
Sziasztok,

alvázvédelemre vittem az autómat, a fotók alapján felületkezelés után enyhe felületi rozsda maradt bizonyos elemeken. Szakszerű erre közvetlenül ráfújni az alvázvédőt?

https://i.imgur.com/zEDIPV7.jpg
https://i.imgur.com/zXLdSL4.jpg
https://i.imgur.com/Q3DbsH8.jpg

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2936
Re:Szerviz
« Válasz #11192 Dátum: 2022.10.25 18:03:39 »
Szia!
Ha tökéletesen elzárja az alvázvédő a levegőtől, akkor lassul/megáll a rozsda terjedése, de ide előkészítés kellett volna: drótkoronggal leszedni minden pöttyöt, passziválni, epoxy festékkel bevonni, és csak utána alvázvédőzni. Az a gond, hogy tapasztalatok alapján az alvázvédő is lekopik egy idiő után. Itt meg a kőfelverődés is bejátszik.

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 518
Re:Szerviz
« Válasz #11193 Dátum: 2022.10.25 19:06:34 »
Az első linken bowdenes működtetésű van (azt nem tudom, hogy 1.4-es vagy amerikai 1.8-as motorral).
A második linken már talán stimmel a folytószelep bár a motor mintha nem 1.6-os 1zrfe lenne.
Vagy ez is jó lehet:

Az első, az vvti motor, Euro 3. A második videó már dual VVT-i, Euro 4,elektromos gázpedállal. A takarítás az megtörtént +a légtömegmérő is rendben van. De köszi mindkettőtöknek..
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

messycup

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Szerviz
« Válasz #11194 Dátum: 2022.10.25 20:58:06 »
Szia!
Ha tökéletesen elzárja az alvázvédő a levegőtől, akkor lassul/megáll a rozsda terjedése, de ide előkészítés kellett volna: drótkoronggal leszedni minden pöttyöt, passziválni, epoxy festékkel bevonni, és csak utána alvázvédőzni. Az a gond, hogy tapasztalatok alapján az alvázvédő is lekopik egy idiő után. Itt meg a kőfelverődés is bejátszik.

Köszi a választ, talán lekopik majd annyira hogy egy másik szaki rendesebben megcsinálja.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 647
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #11195 Dátum: 2022.10.26 10:38:50 »
Sziasztok.1ZR-Fe motor,2007 Corolla 1.6 benzin.Napi használat,jelenleg város,kb 16 km utazás/nap, de nincs rövidtáv. A fojtószelepház elromolhat?  Ez már teljesen elektromos vezérlésű,elektromos a gázpedál is / euro 4 /.Az autó jól megy , erős, gyorsul .alapjárat egyenletes 600 körüli. 2 hetente gondol egyet, meleg motornál leáll .Utána egyből indul. A fojtószelepház  ki lett takarítva, igaz,nem lett leszerelve,hanem nyomva tartott gázpedálnál légtömegmérő tisztítóval - és törlőronggyal lett kitörölve ( amennyire lehetett ), és a pillangószelep pereme is ,-és ott is , ahol zárt állapotban hozzáér a fojtószelepházhoz ,körbe volt kokszosodás,bár nem sok.Lehet olyan lerakódás benne, amit csak leszerelés után lehet meglátni-hozzáférni, és ezért mindenképpen szedjem la a fojtószelepházat?A légtömegmérő ki lett takarítva.Gyertyák is frissek .Természetesen , ha házilag nem orvosolható a hibajelenség,elviszem élőadat kiolvasásra. De ha közismert a jelenség,megpróbálom megoldani.Köszönöm.
Nekem ugyanez a motor pár éve csinál olyat, hogy néha lámpánál megállva túl alacsonyra ejti a fordulatot egy pillanatra. Ettől a motor még nem áll le, de elég zavaró. Szervizben kitakarították a légtömegmérővel együtt és néztek élő adatot, de ugye akkor persze nem produkálta. Azt mondták, hogy fojtószelepház cserét lehetne megpróbálni. Azóta sem lett kicserélve, mert közben észrevettem, hogy ez akkor jelentkezik, ha megy a klíma, vagyis valami más lehet a háttérben.
Szóval lehet, hogy a villanymotoros állítással lehet probléma ilyen fojtószelepeknél, de úgy láttam, hogy csak egyben cserélhető, nem csavarokkal van lezárva az állító mechanizmus háza, hanem szegecsekkel.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #11196 Dátum: 2022.11.02 12:58:00 »
Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Corolla (1.4 benzin). Észrevettem, hogy hűvösebb időben, azaz 10-14 fok (külső hőmérséklet) esetén, teljesen üzemmeleg állapotban, hosszabb menet után 1-2 perc alapjáraton járatás után bekapcsol a hűtőventilátor. Kb. 2 éve van nálam az autó (azóta tapasztalom ezt). A hűtőfolyadékot lecseréltem fél éve, gyári SLLC került bele (ugyanolyan, szép tiszta, rózsaszín folyadék jött belőle, amilyet beletöltöttem). Szint rendben van azóta is, nem eszi a vizet. Ránézésre (laikusként) tisztának tűnik a radiátor, magyarán nem retkes kívülről. Az autó előélete ismert (családban volt eddig is), teljesen gyári a hűtőrendszerben minden. Hibajelzés soha nem jött elő, a vízhőfok mutatója soha nem ment közép állás fölé. A kérdésem: ennél az autónál normális-e, hogy 10-14 fokban is bekapcsol aránylag a hűtőventilátor? Nyilván menet közben nem hallom, csak amikor forgalmi okokból hosszabban megállok. Ha nem normális jelenség, akkor mit lenne érdemes megnézni?

Esetleg konkrét tapasztalatok ezzel a típussal, hogy milyen gyakran szokott bekapcsolni a hűtőventillátor?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Petihsu

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Szerviz
« Válasz #11197 Dátum: 2022.11.24 11:26:55 »
Sziasztok!Bárki tapasztalt már hasonlót kérem segítsen!Történetem év elején kezdődött(2022 január) egyenletlen alapjárattal de csak a reggeli első hideg indítás után!Gyertya csere valamit segített de nem oldódott meg a probléma!Az autó egy 1.4 vvti benzines(97le) ikerlámpás Corolla 2001-es évjárat.Azért írok most mert a hideg idő beálltával megint előjött a probléma.Amit ki tapasztaltam már hogy ha 5 fok alatt van a hőmérséklet akkor első indításnál nincs alapjárat és egy bizonyos gáz állásban sem tudom meg tartani ilyenkor a gázt csak is pumpálva lehet megtartani.1 perc pumpálás elég és magára talál a motor,ezután már felhúzza maga az automata szivatót ahogy kell.Szervízben márciusban nem tudtak hozzászólni már a jó idő miatt!Nyáron első indításra is tökéletes volt!Én valami hőmérséklettel kapcsolatos jeladóra gyanakszom.Kérlek segítsetek!Köszi
Üdv Peti
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.24 11:35:38 írta Petihsu »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9832
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11198 Dátum: 2022.11.24 21:34:53 »
Sziasztok!Bárki tapasztalt már hasonlót kérem segítsen!Történetem év elején kezdődött(2022 január) egyenletlen alapjárattal de csak a reggeli első hideg indítás után!Gyertya csere valamit segített de nem oldódott meg a probléma!Az autó egy 1.4 vvti benzines(97le) ikerlámpás Corolla 2001-es évjárat.Azért írok most mert a hideg idő beálltával megint előjött a probléma.Amit ki tapasztaltam már hogy ha 5 fok alatt van a hőmérséklet akkor első indításnál nincs alapjárat és egy bizonyos gáz állásban sem tudom meg tartani ilyenkor a gázt csak is pumpálva lehet megtartani.1 perc pumpálás elég és magára talál a motor,ezután már felhúzza maga az automata szivatót ahogy kell.Szervízben márciusban nem tudtak hozzászólni már a jó idő miatt!Nyáron első indításra is tökéletes volt!Én valami hőmérséklettel kapcsolatos jeladóra gyanakszom.Kérlek segítsetek!Köszi
Üdv Peti
Szia!
Ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de egy légtömegmérő-tisztítást érdemes megcsinálni szerintem.

Petihsu

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Szerviz
« Válasz #11199 Dátum: 2022.11.25 01:16:44 »
Szervízben is azt tisztították ki!Nem segített!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9832
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11200 Dátum: 2022.11.25 12:23:06 »
Szervízben is azt tisztították ki!Nem segített!
Nézem az előző hozzászólásodat, de ezt ott nem látom.
Kérlek írj le minden lényeges dolgot, mert így feleslegesen gondolkozik az ember, félinformációk alapján.
Pl. hibakód volt-e, ha igen, akkor mi, az érzékelők csatlakozóit megtisztítottad-e már, ha még elosztós a gyújtás, akkor az elosztófedelet és a rotort ellenőrizted-e? Ha nem elosztós, akkor hidegen mérted-e a gyújtótrafókat, fals levegőre kerestél-e rá, stb.

Petihsu

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Szerviz
« Válasz #11201 Dátum: 2022.11.25 16:18:54 »
Először amikor hibakód volt,gyújtás kimaradást jelzett az 1-es és a 4-es hengerben!Megcseréltük a gyújtótrafókat nem e az a hibás de megint az 1. 4.-es hengereket jelezte!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9832
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11202 Dátum: 2022.11.25 18:33:32 »
Először amikor hibakód volt,gyújtás kimaradást jelzett az 1-es és a 4-es hengerben!Megcseréltük a gyújtótrafókat nem e az a hibás de megint az 1. 4.-es hengereket jelezte!

Előfordult, hogy sokáig használtál gyújtógyertyát annyira, hogy nagyon megnőtt a szikraköz? Ez tönkre tudja tenni a gyújtótrafót.
Melyiket cseréltétek fel melyikkel?
Azóta ez a hibakód megszűnt? Másik hibakód nincs?

Petihsu

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Szerviz
« Válasz #11203 Dátum: 2022.11.25 23:52:37 »
A gyertyákban 40 ezer km volt akkor.
Az 1-a 2-es henger trafójával 4-est meg a 3-as trafójával.Csere után is az 1.-4. hengerben jelezte a hibát!A henger nem hagy ki mert azt észre venném!Azóta nem volt hiba.Viszont ha hagynám leesni a fordulatot akkor lehet dobna hibát!
Nem lehet hogy valami jeladó ami hőmérsékletet jelez vissza!Nyáron semmi gond nem volt,csak most a hideg idő beálltával kezdte el újra ezt a jelenséget!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23042
  • Szakmérnök :-)
Re:Szerviz
« Válasz #11204 Dátum: 2022.11.30 11:37:32 »
Nekem is volt ilyen autóm (2000. 11. havi E11 facelift 1,4 vvt-i) és hasonló hibajelenséggel is találkoztam. Nekem akkor a hőmérsékelt jeladó gombát szedték szét, tisztították WD40-nel és összerakták. A hiba utána nem ismértlődött meg. Igen, hűvösebb, hidegebb időben jött csak elő és alapjárat probléma volt, nem akart járni a motor és leállt.

Ahogy vd is írta, ez lehet más hiba miatt is. Légtömegmérőt tisztítottál mostanság? Gyerták 40 000km-nél többet nem mennek el, ráadásul olcsók is (Denso K16RU11)... sztem más nemigen lehet, nem szokott lenni. A trafók csak akkor hibásodnak meg, ha külső behatás éri őket, vagy tényleg elhanyagolják a gyertya cserét. Nem jellemző. Szerintem érdemes végigmenni karbantartásjellegű takarításokon és meg fog oldódni a gondod.