Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264520 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

gergokiraly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Szerviz
« Válasz #11175 Dátum: 2022.06.06 11:25:21 »
Az előírt motorolaj 0W20, csereintervallum 15e km/1 év (de nem árt, ha a km csökken, ha pl több a városi használat). Olajszűrő gyári vagy MAN.
Vezérmű láncot akkor kell cserélni, ha megnyúlt vagy egyéb hibát észlelsz. Nincs intervallum hozzá, élettartamra tervezték (300-500e km-t futottakon is probléma mentes)
Gyertya iridiumos, csere ciklus 90e km.
Váltó olaj csere elvileg szintén élettartamra van tervezve, de jobb a békesség, én 120e km-es szerviznél lecserélném, és utána 60.000 km ciklusonként cserélném.
A kormány szervó elektromos.
A fékfolyadékot 2 évente illik cserélni.
Alapvetően egy probléma mentes motor. A valvematik kerékkel lehet esetleg baj, de 100e km-nél méd tuti semmi sokáig (nálam 330e km van egy ilyen motorban)

Köszönöm a választ!

Kereskedésben azt mondták, ha esetleg bármi probléma lenne a lánccal, akkor kapni fogok majd hibajelzést. Ez igaz lehet?
 
"A valvematik kerék" megkérdezhetem, hogy pontosan micsoda?
« Utoljára szerkesztve: 2022.06.06 11:43:47 írta gergokiraly »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #11176 Dátum: 2022.06.06 15:06:41 »
"A valvematik kerék" megkérdezhetem, hogy pontosan micsoda?
Az az igazság, hogy nem találkoztam sem itt, sem a FB-os csoportban vezérlés problémával T27 Valvematic motor esetében  :hmmmm:

Itt egy PDF, ahol elég részletesen le van írva ennek a motornak a működése. Ez a kütyü az összetett szelepvezérlést végzi.



gergokiraly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Szerviz
« Válasz #11177 Dátum: 2022.06.06 17:56:25 »
Az az igazság, hogy nem találkoztam sem itt, sem a FB-os csoportban vezérlés problémával T27 Valvematic motor esetében  :hmmmm:

Itt egy PDF, ahol elég részletesen le van írva ennek a motornak a működése. Ez a kütyü az összetett szelepvezérlést végzi.

Ez egyenlőre megnyugtatónak hangzik. :)

Átolvasom amit küldtél. Köszönöm :)

Mark023

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Szerviz
« Válasz #11178 Dátum: 2022.07.30 12:40:06 »
Sziasztok 1ZR FE kódos E150 es corollába  milyen olajat raktok?
A gyári szervizköny szerint 0-20kell de az 5 30at is írjàk.
A szerelőm 5 30-ast rak bele. Maradhat vagy cseréljem nulla 20-ra?
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 12:44:20 írta Mark023 »

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #11179 Dátum: 2022.07.30 17:52:41 »
0w20 az előírás. Ha 5w30 megy bele akkor is a következő cserénél vissza kellene térni 0w20-ra. (persze a márkaszervizek is szó nélkül beleöntik az 5w30-t sajnos)
Ha döntően városban, rövid utakon használod, akkor én ősszel lecserélném. Ha inkább országút és pálya, akkor 10e km múlva.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 17:54:56 írta xpet »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #11180 Dátum: 2022.08.01 15:20:15 »
Sziasztok 1ZR FE kódos E150 es corollába  milyen olajat raktok?
A gyári szervizköny szerint 0-20kell de az 5 30at is írjàk.
A szerelőm 5 30-ast rak bele. Maradhat vagy cseréljem nulla 20-ra?
Ha még nem rakta bele, maradj a 0W-20-nál. Ha már belerakta, akkor a következő cserénél térj vissza a 0W-re.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Arma-Gedeon

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Szerviz
« Válasz #11181 Dátum: 2022.09.02 00:06:55 »
Üdv!

Tudna esetleg valaki ajánlani egy hozzáértő szerelőt Fejér, vagy valamelyik szomszédos megyében, aki valóban ért a Toyotákhoz?
98-as e11 Sedanom van, 4AFE. Nagyon szeretem és nem bíznám rá akárkire.

Előre is köszönöm a segítséget!
'98 Corolla Sedan (4AFE)

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Szerviz
« Válasz #11182 Dátum: 2022.09.05 10:57:00 »
Üdv!
Vinném szervízre az Auris Hybridem
130000km
Érdemes vinnem olajat, és milyet
0-20 de melyik legyen
Üdv

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Szerviz
« Válasz #11183 Dátum: 2022.10.09 11:23:26 »
Sziasztok.1ZR-Fe motor,2007 Corolla 1.6 benzin.Napi használat,jelenleg város,kb 16 km utazás/nap, de nincs rövidtáv. A fojtószelepház elromolhat?  Ez már teljesen elektromos vezérlésű,elektromos a gázpedál is / euro 4 /.Az autó jól megy , erős, gyorsul .alapjárat egyenletes 600 körüli. 2 hetente gondol egyet, meleg motornál leáll .Utána egyből indul. A fojtószelepház  ki lett takarítva, igaz,nem lett leszerelve,hanem nyomva tartott gázpedálnál légtömegmérő tisztítóval - és törlőronggyal lett kitörölve ( amennyire lehetett ), és a pillangószelep pereme is ,-és ott is , ahol zárt állapotban hozzáér a fojtószelepházhoz ,körbe volt kokszosodás,bár nem sok.Lehet olyan lerakódás benne, amit csak leszerelés után lehet meglátni-hozzáférni, és ezért mindenképpen szedjem la a fojtószelepházat?A légtömegmérő ki lett takarítva.Gyertyák is frissek .Természetesen , ha házilag nem orvosolható a hibajelenség,elviszem élőadat kiolvasásra. De ha közismert a jelenség,megpróbálom megoldani.Köszönöm.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

Transit-men

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Szerviz
« Válasz #11184 Dátum: 2022.10.17 21:05:30 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy 2004-és évjáratú Toyota Corollához. Röviden a történet.. Egy tanuló autóról beszélünk ami nap mint nap kivan téve a folyamatos fékezésnek. A hiba 3-4 hete kezdődött. A 3. Tanulónál az autón elkezdett fogni a fèk , kicsi előre hátra mozdulatokkal ki engedett. Ez a hiba sok parkolgatás után általában parkolóban szintén előjön. Na most át lett nézve eleje hátulja fék pad tökéletesen működik. Viszont a hiba még mindig fennt állt ezért az első féknyergek munkahengerei átlettek mozgatva rendben működött a bal oldal. A jobb oldal viszont fékpedálnxomásra ki nyomja a munkahenger majd vissza is megy tehát csak lüktet oda vissza. Ez a hiba úgy jelent meg hogy a fék folyadék rész nem lett megbontva tehàt mintha fékbetét csere lett volna de nem dolgozik a munkahenger. Kérdésem az lenne járt e valaki már hasonlóan ? Választ előre is koszonom

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Szerviz
« Válasz #11185 Dátum: 2022.10.20 10:41:46 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy 2004-és évjáratú Toyota Corollához. Röviden a történet.. Egy tanuló autóról beszélünk ami nap mint nap kivan téve a folyamatos fékezésnek. A hiba 3-4 hete kezdődött. A 3. Tanulónál az autón elkezdett fogni a fèk , kicsi előre hátra mozdulatokkal ki engedett. Ez a hiba sok parkolgatás után általában parkolóban szintén előjön. Na most át lett nézve eleje hátulja fék pad tökéletesen működik. Viszont a hiba még mindig fennt állt ezért az első féknyergek munkahengerei átlettek mozgatva rendben működött a bal oldal. A jobb oldal viszont fékpedálnxomásra ki nyomja a munkahenger majd vissza is megy tehát csak lüktet oda vissza. Ez a hiba úgy jelent meg hogy a fék folyadék rész nem lett megbontva tehàt mintha fékbetét csere lett volna de nem dolgozik a munkahenger. Kérdésem az lenne járt e valaki már hasonlóan ? Választ előre is koszonom
Nagyon egyszerű lehet a megoldás... 2 évente fékfolyadék csere,és tökéletes légtelenítés.Az én idén vásárolt E15 corollámnál sem volt meggyőző  a fékhatás,mert korábban már vezettem ilyen autót,ami nagyon jó fékkel rendelkezett.De az enyém gyengén muzsikált.Kiderült, a jobb hátsó fékcső levegős volt.Így a teljes rendszer hibásan működött.Ahogy megkapta az új fékfolyadékot,és rendesen légtelenítettük, tökéletes fékhatásom lett.Én ebbe az irányba indulnék el...
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Szerviz
« Válasz #11186 Dátum: 2022.10.20 20:54:12 »
Sziasztok.1ZR-Fe motor,2007 Corolla 1.6 benzin.Napi használat,jelenleg város,kb 16 km utazás/nap, de nincs rövidtáv. A fojtószelepház elromolhat?  Ez már teljesen elektromos vezérlésű,elektromos a gázpedál is / euro 4 /.Az autó jól megy , erős, gyorsul .alapjárat egyenletes 600 körüli. 2 hetente gondol egyet, meleg motornál leáll .Utána egyből indul. A fojtószelepház  ki lett takarítva, igaz,nem lett leszerelve,hanem nyomva tartott gázpedálnál légtömegmérő tisztítóval - és törlőronggyal lett kitörölve ( amennyire lehetett ), és a pillangószelep pereme is ,-és ott is , ahol zárt állapotban hozzáér a fojtószelepházhoz ,körbe volt kokszosodás,bár nem sok.Lehet olyan lerakódás benne, amit csak leszerelés után lehet meglátni-hozzáférni, és ezért mindenképpen szedjem la a fojtószelepházat?A légtömegmérő ki lett takarítva.Gyertyák is frissek .Természetesen , ha házilag nem orvosolható a hibajelenség,elviszem élőadat kiolvasásra. De ha közismert a jelenség,megpróbálom megoldani.Köszönöm.
Szia! Fogalmam sincs, hogy ennél a motornál hogyan működik a fojtószelep/alapjárati szelep, de ha nincs nagy különbség a felépítésben a tizenévekkel ezelőttihez képest, akkor nagyon is van értelme leszerelni a fojtószelepházat, mert az alapjárati szeleheuz egy megkerülő csatornán megy a levegő, ennek a szívókamrába vezető járata pedig csak a ház leszerelésével lesz láthatóvá. Nagyon komoly mennyiségű korom tud ott lerakódni. Mostanában az én verdám is ilyen üzemi körülmények közt jár, és ez bizony jócskán a nehezített üzem, érzem is a hatását, és pucolnom is kell a rendszert.

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Szerviz
« Válasz #11187 Dátum: 2022.10.21 10:11:12 »
Szia! Fogalmam sincs, hogy ennél a motornál hogyan működik a fojtószelep/alapjárati szelep, de ha nincs nagy különbség a felépítésben a tizenévekkel ezelőttihez képest, akkor nagyon is van értelme leszerelni a fojtószelepházat, mert az alapjárati szeleheuz egy megkerülő csatornán megy a levegő, ennek a szívókamrába vezető járata pedig csak a ház leszerelésével lesz láthatóvá. Nagyon komoly mennyiségű korom tud ott lerakódni. Mostanában az én verdám is ilyen üzemi körülmények közt jár, és ez bizony jócskán a nehezített üzem, érzem is a hatását, és pucolnom is kell a rendszert.
Itt nincs megkerülő csatorna, és nincs alapjárati szelep. Villanymotor nyitja a pillangószelepet. Ettől függ az alapjárat is. Euro 4.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Szerviz
« Válasz #11188 Dátum: 2022.10.21 11:59:50 »
Itt nincs megkerülő csatorna, és nincs alapjárati szelep. Villanymotor nyitja a pillangószelepet. Ettől függ az alapjárat is. Euro 4.
Értem, tehát ez nem játszik:
http://m.youtube.com/watch?v=vvSrMptzo_0