Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 1706974 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5988
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Szerviz
« Válasz #11145 Dátum: 2021.10.05 07:29:12 »
Sziasztok!

Iden vasaroltam egy Toyota Auris 1.6 benzin 132 lovas (ZRE185L) motorkoddal 94ezer kmrel, frissen szervizelt, 9000km futas (tobbnyire autopalya) utan feltunt hogy a kipufogo olajos, igy egybol raneztem az olajszintre ami a nivo palca ket jelzese kozott, kozel a felenel volt (elotte tele amikor elhoztam). A kerdesek a kovetkezok:

-Aggodjak? Vagy ez normalis?

-A konyve 5w30at ir, van vkinek hasonlo tapasztalata? Direkt megneztem az "1.33as Auris" multja miatt, utanna kerdeztem szakertoktol, azt mondtak ez nem problemas motor. Hozza tennem, hogy nekem elotte Yaris-om volt de az egy deka olajat nem evett, uh ez nekem furcsa.

-Esetleg vkinek mas olaj, akar markara is ha 5w30at hasznal es ugy vette eszre hogy jobb vele a kocsi, kerem ossza meg tapasztalatait?! nekem most jelenleg Fuchs Oil van benne.

-Nem lesz ebbol igy kesobb katalizator problema?

-A szerviz torteneteben hol kevesebb hol nagyobb km mennyiseg utan csereltek benne az olajat, ez kozre jatszhat? (16112km, 34184km, 43705km, 59207km, 75350km, 94732km)

Az auto egyebkent jol teljesit, megvagyok vele elegedve, de nem akarom megvarni a 15ezres olajcseret igy, inkabb elobb elvinnem.

Valaszotokat elore is koszonom!


Az első mondatot olvasva az
1. kérdésre a válasz ; igen!
a 2. kérdésre a válasz ; NEM!!!

a többit is!!!!!
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22868
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Szerviz
« Válasz #11146 Dátum: 2021.10.05 09:57:19 »
Sziasztok!

Iden vasaroltam egy Toyota Auris 1.6 benzin 132 lovas (ZRE185L) motorkoddal 94ezer kmrel, frissen szervizelt, 9000km futas (tobbnyire autopalya) utan feltunt hogy a kipufogo olajos, igy egybol raneztem az olajszintre ami a nivo palca ket jelzese kozott, kozel a felenel volt (elotte tele amikor elhoztam). A kerdesek a kovetkezok:

-Aggodjak? Vagy ez normalis?

-A konyve 5w30at ir, van vkinek hasonlo tapasztalata? Direkt megneztem az "1.33as Auris" multja miatt, utanna kerdeztem szakertoktol, azt mondtak ez nem problemas motor. Hozza tennem, hogy nekem elotte Yaris-om volt de az egy deka olajat nem evett, uh ez nekem furcsa.

-Esetleg vkinek mas olaj, akar markara is ha 5w30at hasznal es ugy vette eszre hogy jobb vele a kocsi, kerem ossza meg tapasztalatait?! nekem most jelenleg Fuchs Oil van benne.

-Nem lesz ebbol igy kesobb katalizator problema?

-A szerviz torteneteben hol kevesebb hol nagyobb km mennyiseg utan csereltek benne az olajat, ez kozre jatszhat? (16112km, 34184km, 43705km, 59207km, 75350km, 94732km)

Az auto egyebkent jol teljesit, megvagyok vele elegedve, de nem akarom megvarni a 15ezres olajcseret igy, inkabb elobb elvinnem.

Valaszotokat elore is koszonom!

A nívópálca min-max jelzése között kb 1,3 liter a különbség. Ha 9000km alatt (feltételezem, csak ennyit futott az olajcsere óta) lecsökken a szint a maximumról a két jelzés közé féltávra, az hozzávetőlegesen 5-6 dl olajfogyás. Ez inkább normális, mint abnormális jelenség, hiszen, a motor működésének velejárója valamennyi - minimális - olajfogyás.
A magam részéről azt javaslom, hogy csökkentsd le az olajcsere periódust 10.000km/1év gyakoriságra, amelyik hamarabb jön. Nem kell aggódj, de ajánlott 5000km-ként ellenőrizni a szintet és lehetőség szerint visszapótolni a nívópálca max. jelzéséig a szintet (2-3dl). Amennyiben ez az olajfogyás megnövekedne, akkor kell majd tovább gondolkodni a motorral kapcsolatban, addig nem. Örülj neki, szeresd az autódat és használd. ;-)



Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 855
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Szerviz
« Válasz #11147 Dátum: 2021.10.05 19:20:01 »
Ma reggel leadtam az autót az 5. éves szervízre, mondták, hogy délután küldenek SMS-t amikor mehetek az autóért.
Öt órakor felhívtam, hogy mi ûjság. Az autó kész, csak nem értik, hogy miért nem kapcsol le a kijelző a kikapcsolás és távirányítóval történő lezárás után. Mondtam, hogy inkább nyugodtan járják körül, nekem holnap is jó az autó. Gondoltam, hogy hátha Itt többet tudnak. 😉

Azt mondták, hogy a bal oldali szellőző alatti kapcsolók (visszapillantó állító) korrodálódtak, zöldre a réz vezeték, mintha ráfolyt volna autó parfüm folyadék. Viszont még elő sem fordult, hogy a kocsiban előfordult volna ilyen v akármilyen illatosító.
Alkatrészt rendeltek, kicserélik.
Viszont az elképzelhető, hogy a légkondi használat miatt leállás után, amikor nincs aktív légmozgás a hideg felületen kondenz viz lecsapódik és lecsöpög a pont alatta levő kapcsolóra?
Van ilyen tapasztalat?  :hmmmm:

nbSzidi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Corolla Hatchback Terra 1.6 (2004)
SEGÍTSÉG KÉRÉS COROLLA HIBÁVAL KAPCSOLATOSAN
« Válasz #11148 Dátum: 2021.10.06 12:11:23 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tudja mi baja lehet a kocsimnak. 😞 Nagyon szeretem őt, és nem akarok megválni tőle!
Adott egy 2004-es 1.6-os benzines Toyota Corolla. Eddig még sosem hagyott cserben! Múlthét hétfőn egyik pillanatról a másikra megmakkant. Délelőtt Pesten jártam, semmi baja, majd délután mikor mentem vele be munkába, egyszer csak az egész műszerfal elsötétedett, a mutatók beálltak alap állásba, mintha nem kapna áramot az autó. Közben a kocsi ment tovább, nem állt le a motor, de érezhetően gyengébb lett a teljesítménye, hiába nyomtam a gáz. Ebből kívülről semmi nem látható, a lámpáim ugyanúgy égtek tovább. Aztán pár másodperc múlva meggondolja magát az autó, rángat egyet, majd újra megy rendesen, a műszerfal is újra indul, de a mutatók ott állnak meg ahol épp szeretnének... Mindezt eljátsza a kocsi 3 percenként.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen segítsen kérem! 10 napja van szerelőnél a kocsi, de nem találják a hibát.  :no: Az biztos hogy nem a műszerfalnak, vagy az akksinak van baja, és a saruk is érintkeznek rendesen.
Nagyon szépen köszönöm előre is!!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5988
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Szerviz
« Válasz #11149 Dátum: 2021.10.06 12:19:30 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tudja mi baja lehet a kocsimnak. 😞 Nagyon szeretem őt, és nem akarok megválni tőle!
Adott egy 2004-es 1.6-os benzines Toyota Corolla. Eddig még sosem hagyott cserben! Múlthét hétfőn egyik pillanatról a másikra megmakkant. Délelőtt Pesten jártam, semmi baja, majd délután mikor mentem vele be munkába, egyszer csak az egész műszerfal elsötétedett, a mutatók beálltak alap állásba, mintha nem kapna áramot az autó. Közben a kocsi ment tovább, nem állt le a motor, de érezhetően gyengébb lett a teljesítménye, hiába nyomtam a gáz. Ebből kívülről semmi nem látható, a lámpáim ugyanúgy égtek tovább. Aztán pár másodperc múlva meggondolja magát az autó, rángat egyet, majd újra megy rendesen, a műszerfal is újra indul, de a mutatók ott állnak meg ahol épp szeretnének... Mindezt eljátsza a kocsi 3 percenként.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen segítsen kérem! 10 napja van szerelőnél a kocsi, de nem találják a hibát.  :no: Az biztos hogy nem a műszerfalnak, vagy az akksinak van baja, és a saruk is érintkeznek rendesen.
Nagyon szépen köszönöm előre is!!
Ellenőrizni;
1. akkumulátort
2. gyújtótrafókat! Ez a valószínűbb, hogy 1 v. esetleg több tönkre ment.
3. szerelőtől el kell hozni az autót, ha nem találja a hibát, de foglalkozott 10 napig az autóval!
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.06 12:22:16 írta micila »
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:SEGÍTSÉG KÉRÉS COROLLA HIBÁVAL KAPCSOLATOSAN
« Válasz #11150 Dátum: 2021.10.06 13:30:39 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tudja mi baja lehet a kocsimnak. 😞 Nagyon szeretem őt, és nem akarok megválni tőle!
Adott egy 2004-es 1.6-os benzines Toyota Corolla. Eddig még sosem hagyott cserben! Múlthét hétfőn egyik pillanatról a másikra megmakkant. Délelőtt Pesten jártam, semmi baja, majd délután mikor mentem vele be munkába, egyszer csak az egész műszerfal elsötétedett, a mutatók beálltak alap állásba, mintha nem kapna áramot az autó. Közben a kocsi ment tovább, nem állt le a motor, de érezhetően gyengébb lett a teljesítménye, hiába nyomtam a gáz. Ebből kívülről semmi nem látható, a lámpáim ugyanúgy égtek tovább. Aztán pár másodperc múlva meggondolja magát az autó, rángat egyet, majd újra megy rendesen, a műszerfal is újra indul, de a mutatók ott állnak meg ahol épp szeretnének... Mindezt eljátsza a kocsi 3 percenként.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen segítsen kérem! 10 napja van szerelőnél a kocsi, de nem találják a hibát.  :no: Az biztos hogy nem a műszerfalnak, vagy az akksinak van baja, és a saruk is érintkeznek rendesen.
Nagyon szépen köszönöm előre is!!
Először jó lenne hibakódot kiolvasni és megfelelően értelmezni. Szerelő ezt megtette? Apósom Corsájánál gyújtótrafó hibát is letárolta, de az még rendesen is ment közben.
Egyébként elsőre a testpontok vizsgálatát javaslom (ami testkábel(ek) a kocsiszekrényhez csatlakozik/csatlakoznak): lazulás, oxidáció, ilyesmi.
A szerelőtől való elhozás ötletét támogatom.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 855
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Szerviz
« Válasz #11151 Dátum: 2021.10.07 14:53:05 »
Azt mondták, hogy a bal oldali szellőző alatti kapcsolók (visszapillantó állító) korrodálódtak, zöldre a réz vezeték, mintha ráfolyt volna autó parfüm folyadék. Viszont még elő sem fordult, hogy a kocsiban előfordult volna ilyen v akármilyen illatosító.
Alkatrészt rendeltek, kicserélik.
Viszont az elképzelhető, hogy a légkondi használat miatt leállás után, amikor nincs aktív légmozgás a hideg felületen kondenz viz lecsapódik és lecsöpög a pont alatta levő kapcsolóra?
Van ilyen tapasztalat?  :hmmmm:

Csak, hogy kerek legyen a történet.

A hibakeresésre az éves szervíz során került sor és az elémtolt számlán volt egy tétel is erről, hogy 2 óra hibakeresés 2x75 Euro a 25% VIP kedvezménnyel (náluk vettem az autót) 112.50 euro. Azért rákérdeztem, hogy mivel még garanciában vagyok ez tényleg kell-e.

Nos, kiderült, hogy nem kell.  :clap:

Viszont majd jöjjek vissza ha a visszapillantó kapcsoló (8487002101) beszerelésére, amit ma meg is csinaltak pár perc alatt.
Szuper  :clap:

Viszont elémtoltak egy számlát 767,82 eurorol. (a szervizes kolléga éppen ebédszüneten volt akivel tisztáztuk kedden, hogy még ippeg a garancián belül vagyok).

Rákérdeztem az ügyfelesekre, hogy ezt akkor most tényleg? :hmmmm:  merthogy éppen kedden tisztáztuk, hogy belefér a gariba.
Végül mondták, hogy jöjjek csak haza, majd telefonálnak. Ami pár perce meg is történt, nem kell fizetnem semmit, garanciális.

Ezek után most nem panaszkodom, hogy 1 liter 0W20 as olaj 0888083885 TGMO AFE Extra 23 euroba került és 5 liter ment bele...(115,20 euro). Mivel ők alapból a 5W30-as használják és ez az olaj meg az én "hobbim", és igy 395 eurobol megúsztam az 5. éves szervízt.  :hmmmm: :clap: