Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 1133815 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

erderobi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2018
Re:Szerviz
« Válasz #11010 Dátum: 2019.04.10 22:50:13 »
Sziasztok!

A kérdésem az új corollámmal kapcsolatos
Ugye ez egy 2018.11 havi 1,6 Valvematic Toyota Corolla amivel én eléggé hosszú távra tervezek, eddig 4100km van benne , és a kérdésem az lenne , hogy az elmúlt években találkoztatok-e valamiféle típusbetegséggel ami ezt a modellt érintheti? - amire a későbbiekben számíthatok-  illetve hallottam egy olyan problémáról , hogy 110 ezer km-nel “valakinek” a Valvematic Szelepvezérlő egysége (sajnos nem tudom a pontos nevét ) tönkrement és fél millió forintos javítási ajánlatot kapott a szalontól,  szerintetek ez valós probléma lehet a későbbiekben vagy találkozott már  valaki ilyen problémával? Mennyire gyakori ennek a szelepvezérlő egységnek a hibája? köszi   ::)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8402
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #11011 Dátum: 2019.04.10 23:12:38 »
Sziasztok!

A kérdésem az új corollámmal kapcsolatos
Ugye ez egy 2018.11 havi 1,6 Valvematic Toyota Corolla amivel én eléggé hosszú távra tervezek, eddig 4100km van benne , és a kérdésem az lenne , hogy az elmúlt években találkoztatok-e valamiféle típusbetegséggel ami ezt a modellt érintheti? - amire a későbbiekben számíthatok-  illetve hallottam egy olyan problémáról , hogy 110 ezer km-nel “valakinek” a Valvematic Szelepvezérlő egysége (sajnos nem tudom a pontos nevét ) tönkrement és fél millió forintos javítási ajánlatot kapott a szalontól,  szerintetek ez valós probléma lehet a későbbiekben vagy találkozott már  valaki ilyen problémával? Mennyire gyakori ennek a szelepvezérlő egységnek a hibája? köszi   ::)
Nézd, van egy új autód, ne görcsölj már most azon, hogy mi mehet tönkre rajta! Használd és élvezd  :flowers:

Megnyugtatásképpen: 2009-es T27 ugyanezzel a motorral a következő "hiba listát" produkálta eddig (314.000 km : :tt2: )
- motoros rögzítőfék hiba, garanciálisan cserélték 2 éves korában (első szériás példányoknál volt tömítési hiányosság)
- média fejegység csere garanciálisan kb 2,5 évesen (a kijelző néha hülyeségeket írt ki)
- akkumulátor csere kb 170e km-nél
- hátsó féktárcsa + betét 180e km-nél. Ez majd mostanában lesz megint aktuális és most már talán a gyári elsőket is cserélni fogják  :lol:
- hátsó teleszkópok cseréje 210e km-nél, mert olajpárás volt az egyik (padon mérve tökéletes volt még)
- a második szett téli-nyári gumi fogy
- a váltógomb elkopott  kb 300e-nél
- kormány bőrözés 308e km-nél

Szóval mindig 0W20 olajat rakjanak bele (figyelj, előszeretettel raknak kérdezés nélkül 5W30-at raknak bele és nem kellene!), ne lépd túl a szerviz intervallumot, hidegen ne gyilkold (egyébként gyorsan melegszik), a klímát használd télen is.

Tehát sok hibamentes km-t neked is!  :clap:https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif

BViktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • Autó: 2 db '03-as 1.4 VVTI Corolla + 1 db '06-os 1.4 D4D Corolla Wagon
Re:Szerviz
« Válasz #11012 Dátum: 2019.04.11 09:01:32 »

Szóval mindig 0W20 olajat rakjanak bele (figyelj, előszeretettel raknak kérdezés nélkül 5W30-at raknak bele és nem kellene!)

0W20 ?? ejha ... ez szívó benzin? Az olaj meleg oldala nem túl "híg" ?

Nem kötözködésként írtam, hanem érdeklődésként!

Mentségemre szolgáljon, hogy még csak most ismerkedem a Toyotákkal ....

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5195
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Szerviz
« Válasz #11013 Dátum: 2019.04.11 09:42:19 »
0W20 ?? ejha ... ez szívó benzin? Az olaj meleg oldala nem túl "híg" ?

Nem kötözködésként írtam, hanem érdeklődésként!

Mentségemre szolgáljon, hogy még csak most ismerkedem a Toyotákkal ....

Az amire kérdeztél, az tribológia, nem Toyotalógia.  :) ::) :flowers:
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8402
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #11014 Dátum: 2019.04.11 15:44:26 »
0W20 ?? ejha ... ez szívó benzin? Az olaj meleg oldala nem túl "híg" ?

Nem kötözködésként írtam, hanem érdeklődésként!

Mentségemre szolgáljon, hogy még csak most ismerkedem a Toyotákkal ....
Mármint a motor? Persze. Nem találsz benne csigát.
Ha vitatkozni szeretnél a gyári mérnökökkel, keresek egy elérhetőséget  ;)
A gyári elsődleges ajánlás ebbe a motorba 0W20.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 575
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #11015 Dátum: 2019.04.11 16:47:14 »
A fentiek kapcsán keresgéltem, és az alábbi oldalt találtam Toyota/Lexus ajánlott olajok tekintetében.
http://extranet.toyota.hu/din/dintmh_karb.nsf/olajspec?openform
Ez az oldal vajon korábban is létezett (és csak nekem új)?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5195
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Szerviz
« Válasz #11016 Dátum: 2019.04.11 17:17:53 »
A fentiek kapcsán keresgéltem, és az alábbi oldalt találtam Toyota/Lexus ajánlott olajok tekintetében.
http://extranet.toyota.hu/din/dintmh_karb.nsf/olajspec?openform
Ez az oldal vajon korábban is létezett (és csak nekem új)?

Ez igen komoly...talan!!!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

BViktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • Autó: 2 db '03-as 1.4 VVTI Corolla + 1 db '06-os 1.4 D4D Corolla Wagon
Re:Szerviz
« Válasz #11017 Dátum: 2019.04.12 06:09:12 »
Mármint a motor? Persze. Nem találsz benne csigát.
Ha vitatkozni szeretnél a gyári mérnökökkel, keresek egy elérhetőséget  ;)
A gyári elsődleges ajánlás ebbe a motorba 0W20.

Mint írtam nem vitatkozok, csak ámulok-bámulok-elmélkedek és érdeklődöm :)

A fentiek kapcsán keresgéltem, és az alábbi oldalt találtam Toyota/Lexus ajánlott olajok tekintetében.
http://extranet.toyota.hu/din/dintmh_karb.nsf/olajspec?openform
Ez az oldal vajon korábban is létezett (és csak nekem új)?

Köszi a linket! Ez nekem is segít könnyebben eldönteni a dolgokat :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4241
Re:Szerviz
« Válasz #11018 Dátum: 2019.04.12 09:08:59 »
Ez az oldal vajon korábban is létezett (és csak nekem új)?
Remélem, még új, mert bugos. A YHSD re manuális sebváltóra is ajánl olajat az " automata" mellé.

nhsptr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Szerviz
« Válasz #11019 Dátum: 2019.04.15 09:04:40 »
sziasztok!

Mi a véleményetek az injektor tisztító adalékokról? 1.3-as Aurisunk van, főleg a feleségem használja, de a hétvégén mentem vele hosszabb távon, és sztem elég lomha. A fogyasztásával sem vagyok teljesen elégedett a városban 8,5 l/100km. Érdeklődtem egy kedves ismerősömnél, aki jobban otthon van a témában, mit lehetne tenni, ő mondta, hogy első körben nem kellene szétszedni, csak próbáljam ki ezt az injektor tisztító adalékot. Kicsit szkeptikus vagyok az ilyen csodaszerekkel kapcsolatban,gondoltam inkább rákérdezek. Ti használtatok már ilyesmit?

köszönöm

BViktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • Autó: 2 db '03-as 1.4 VVTI Corolla + 1 db '06-os 1.4 D4D Corolla Wagon
Re:Szerviz
« Válasz #11020 Dátum: 2019.04.15 10:12:31 »
sziasztok!

Mi a véleményetek az injektor tisztító adalékokról? 1.3-as Aurisunk van, főleg a feleségem használja, de a hétvégén mentem vele hosszabb távon, és sztem elég lomha. A fogyasztásával sem vagyok teljesen elégedett a városban 8,5 l/100km. Érdeklődtem egy kedves ismerősömnél, aki jobban otthon van a témában, mit lehetne tenni, ő mondta, hogy első körben nem kellene szétszedni, csak próbáljam ki ezt az injektor tisztító adalékot. Kicsit szkeptikus vagyok az ilyen csodaszerekkel kapcsolatban,gondoltam inkább rákérdezek. Ti használtatok már ilyesmit?

köszönöm

A legolcsóbb megoldás ... igazából ha elegendő tisztítani, akkor segíteni fog kvázi ingyen (legalábbis a szerelési költségekhez képest)
Ha lomha a kocsi, akkor én a következőt szoktam tenni/ajánlani:
- tankolj minőségi üzemanyagot (adalékolt, pl Vpower, vagy ilyesmi), úgy, hogy legalább 2/3-ad arányban legyen a tankban lévőhöz képest
- add hozzá az adalékot/tisztítót
- indulj el vele és várd meg amíg teljesen üzemmeleg lesz az autó
- menj vele hosszabb, de minimum 30-50 km-t a szokásosnál magasabb fordulaton, de mindenképpen ajánlott tartósan a fordulatszám 50%-a fölé menni

Ettől ki kell tisztulnia sok mindennek és a lomhaságnak is el kellene tűnnie ... minél hosszabban alkalmazod a "kiégetést" annál jobb lehet a végeredmény ... persze 200km-nél többet nem érdemes menni, mert ha az sem oldja meg a gondot, akkor sajnos szerelő kell ...

ui.: értelem szerűen, ezért ne tegyél meg egy nagyobb utat feleslegesem, de ha másképp nem megy, akkor menjetek el kirándulni valami távolabbi helyre, így legalább értelme is lesz az utazásnak :)