Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2265214 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Szerviz
« Válasz #10740 Dátum: 2018.01.04 10:42:20 »
Az adásvétel kötelező kelléke a vételár...
A felsoroltak közül ez az egy már nem kötelező eleme az adásvételinek.  :no: Nepperek kedvenc elhagyott eleme. A m.sz./megegyezés szerint/ a másik. A vevőnek lényegében esélye nincs, hogy viszontlássa a pénzét ha ilyet aláír és bármi gond van ami a szavatosság témakörébe esik. Az évszázad vicce amikor a nepper bizalmi helyzetre hivatkozik, meg papír nélkül vesz át pénzt és ennek valaki tényleg bedől, mert jaj mit fog gondolni róla a nepper.


A vételáron kívül minden adat benne van. Valaki azt mondta, hogy a vételár nem kötelező tétel. De az átírás megtörtént enélkül is.
Szerződést soha nem azért írunk, mert minden rendben lesz. Szerződést azért írunk, mert előfordulhat, hogy nem lesz minden gördülékeny és biztosítjuk a jogi védelmet a vállalt feltételek írásos lefektetésével. A vételár valóban nem kötelező elem és 50-100.000 forint értékű autóknál tényleg nem szokás beleírni.
Félve kérdezem meg, de azért hátha: a pénz ugye átvételi elismervény ellenében adtad át, nem csak a kezébe nyomtad készpénzben? A beszámított kocsidnak azért beleírtátok az árát a szerződésbe? Kp. átadásról is írtatok alá átvételi elismervényt?


Fél éve kerestem egy COV-ot egy gk. beszámítási lehetőséggel. Ez most így összejött, hát nem hagytam ki. Egyébként a motor szépen jár, a gk. rozsdamentes és rendben van, csak az olajfogyasztás jelent meg 3 hét és 500 km használat után. Ezt nem lehetett előzőleg felderíteni.
Itt a fórumon olvastam, hogy többen is voltak olajfogyasztási problémával, amit gyűrűzéssel megoldottak.
Ha annyira kedvező volt, hogy a TTG vagy a márkaszervíz 250-400k-s gyűrűzése is kijön belőle, akkor végülis nincs nagy gond.
Gyűrűzést a ToyoTeamGarage is vállal, fórum alján van topicjuk.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Szerviz
« Válasz #10741 Dátum: 2018.01.04 10:59:10 »
Ez egy 30 napos biztosítás, ami jan 12. után már érvénytelen. Természetesen a kereskedő ígérget, de mindenképp igénybe akarja venni a javításhoza biztosítást.
Te szerződésben a kereskedővel vagy.
Hogy Ő milyen módon és kivel végezteti a garanciális javítást és milyen módon számolja el, azt éppen közölheti veled, de nagyjából annyiban vagy érintett benne, hogy sajnálod-e őt a sok utánajárás miatt vagy nem.

Szóval ne hagyd hogy a biztosítóra hivatkozzon. A kötelezett a kereskedő a vonatkozó jogszabályok szerint. És ha valami trükkös szerződést íratott alá Veled amivel ezt ki akarja kerülni, az semmis, mivel jogszabállyal ellentétes kitételt tartalmaz (sarkítva: nem köthetsz olyan szerződést hogy büntetés nélkül megölhetsz valakit, azt egy magasabb rendű joganyag kiüti)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Szerviz
« Válasz #10742 Dátum: 2018.01.04 11:12:49 »
Te szerződésben a kereskedővel vagy.
Hogy Ő milyen módon és kivel végezteti a garanciális javítást és milyen módon számolja el, azt éppen közölheti veled, de nagyjából annyiban vagy érintett benne, hogy sajnálod-e őt a sok utánajárás miatt vagy nem.
Ez így van, a vevőnek 6 hónapja van, de azért nem árt ha minél előbb nekiáll a procedúrának. Ha a kereskedő jóhiszemű lenne, a saját érdek akkor is azt kívánja, hogy hivatalosan is értelmezhető legyen az eset, hogy azt egy esetleges békéltetésnél, vagy a bíróságon is elfogadják. Tehát írásban jelezni, hogy hibafeltárás céljából egy független szervíznél megbontják a kocsit, ennek a helyét és idejét a levélben jelezni. A levélnek súlyt tud adni, ha ügyvédi iroda küldi ki. A felmérés eredményét a szervíz írásba fogja adni. Innentől kezdve a kereskedő vagy térít, vagy nem. Ha nem, akkor a jogi út marad. Ekkor lesz fontos, hogy volt-e a szerződésben vételár rögzítve, hogy a kp átadásról készült-e átvételi elismervény, és hogy le lett-e papírozva a hibafeltárás. Ha a kereskedő közli, hogy százezerért adta a kocsit, vagy nulla díjért a beszámítás miatt, akkor megtörténhet, hogy nem kell állnia a javítást. Megteheti, ha az árat nem írták bele, ez innentől kezdve lutri.

HJ_VERSO

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Szerviz
« Válasz #10743 Dátum: 2018.01.04 13:57:13 »
 T. Silent és Fezso!

Köszönöm a hozzászólásokat és tippeket.  Sajnos vételárról és csere beszámítási árról nincs papír. Még a foglalós papírt is visszakérték.
Viszont van fotó a hirdetésről, ahol hirdetik a cserébe adott gk.-t. Itt láthatók a gk. paraméterei és az eladási ár is. Sajnos a COV hirdetését hamar eltüntették, ahol szintén szerepel a vételár is. Lehet, hogy ez még valahol archiválva van a használtauto.hu-n. Még egy hét van addig, hogy találjanak szervízt, bízakodom.

Üdv. Józsi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Szerviz
« Válasz #10744 Dátum: 2018.01.04 17:14:12 »
Majd írd meg mi lett a vége. Az biztos, hogy ha nem javítja meg a kocsit, akkor kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását. Csak az a gond, hogy az autó értékének kihagyásával nagyon alaposan bevédted a neppert. Nepperek alapvetően nem rossz szándékúak, ugye neki se kell a negatív reklám. Viszont ha fizetni kell, azt nem szeretik.
Tiszta ügyletnek számító adásvételnél az autó értékét is be szokás írni és belekerül, hogy x értékű autó került beszámításra, y forint készpénz átadása mellett.

...de nem találunk szervízt, aki számlaképes és vállalná a motor gyűrűzését és szelepek (szelepszárszimeringek) felújítását....
Ezt bevallom nem értem. A Toyota márkaszervíz és a ToyoTeam is számlára vállal munkát. Sürgős esetben mindkettő azonnal segít.

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10745 Dátum: 2018.01.08 08:37:49 »
Sziasztok!

A nem rég lett 15 éves angol alvázszámos Corollámhoz kaptam levelet egy légzsák (felfúvó egység) visszahívás kampányról.
Mielőtt beviszem a szervizbe (elvileg 1 óra a csere), szeretnék érdeklődni itt, hogy más is kapott-e illetve mire jó figyelni ilyenkor?

Előre is köszönöm!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #10746 Dátum: 2018.01.08 12:49:42 »
Sziasztok!

A nem rég lett 15 éves angol alvázszámos Corollámhoz kaptam levelet egy légzsák (felfúvó egység) visszahívás kampányról.
Mielőtt beviszem a szervizbe (elvileg 1 óra a csere), szeretnék érdeklődni itt, hogy más is kapott-e illetve mire jó figyelni ilyenkor?

Előre is köszönöm!
Ne gyanakodj, inkább vedd pozitívan, hogy a Toyota még a 15 éves kor ellenére is figyelemmel kíséri a biztonságot szolgáló részegységek megfelelő működését és ingyen és bérmentve cserél neked egy több, mint 100e ft-os (munkadíjjal együtt) alkatrészt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Teme

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Szerviz
« Válasz #10747 Dátum: 2018.01.08 13:08:56 »
Sziasztok,

2008-as Corollával kapcsolatban lenne kérdésem. Ma reggel vettem észre, hogy a CD-s rádión a bekapcsoló gomb be van nyomódva és nem működik. Közben a kijelző is összekavarodott, illetve állandóan kidobálja a CD-t. Van esetleg tapasztalatotok ilyesmiben?

Előre is köszönöm a válaszokat. Teme
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.08 13:19:05 írta Teme »

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10748 Dátum: 2018.01.08 16:43:30 »
Ne gyanakodj, inkább vedd pozitívan, hogy a Toyota még a 15 éves kor ellenére is figyelemmel kíséri a biztonságot szolgáló részegységek megfelelő működését és ingyen és bérmentve cserél neked egy több, mint 100e ft-os (munkadíjjal együtt) alkatrészt.
Bocsánat, lehet hogy ez a rész kimaradt, így félreérthető volt. Viszont én ezt abszolút pozitív dolognak tekintettem. Csak kíváncsi voltam, hogy vajon hogyan is működik ez. Tehát például tudják, hogy 15 év után kezd el rosszul működni vagy mostanában kiderült erről az alkatrészről, hogy cserélni kell és akkor az összes érintettet tájékoztatják. :)

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #10749 Dátum: 2018.01.08 22:50:59 »
Ezek szerint nem hallotál a Takata légzsák botrányról. Gondolom erről van szó.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Szerviz
« Válasz #10750 Dátum: 2018.01.08 23:22:05 »
Bocsánat, lehet hogy ez a rész kimaradt, így félreérthető volt. Viszont én ezt abszolút pozitív dolognak tekintettem. Csak kíváncsi voltam, hogy vajon hogyan is működik ez. Tehát például tudják, hogy 15 év után kezd el rosszul működni vagy mostanában kiderült erről az alkatrészről, hogy cserélni kell és akkor az összes érintettet tájékoztatják. :)
Takata légzsák botrány kifejezésre keress rá. A cseréig meg kerüld a frontális ütközést. Nem mindenkit értesítenek, mindig csak azokat akiknek épp jut alkatrész.

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10751 Dátum: 2018.01.09 08:28:59 »
Köszönöm a válaszokat!
Sajnos eddig nem hallottam erről.
Van esetleg valamilyen mód arra, hogy kiderítsük egy adott autóról, hogy érintett-e?
Például ha érdeklődünk a szervizben, akkor meg tudják mondani alvázszám alapján? (Csak mert van másik 2 hasonló korú toyota is a családban)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Szerviz
« Válasz #10752 Dátum: 2018.01.09 11:48:20 »
Sajnos eddig nem hallottam erről.
Pedig 2013 óta tart. Több haláleset is volt belőle, amikor a légzsákból érkező repeszek okoztak a sofőrnek végzetes sérülést.

Van esetleg valamilyen mód arra, hogy kiderítsük egy adott autóról, hogy érintett-e?
Például ha érdeklődünk a szervizben, akkor meg tudják mondani alvázszám alapján? (Csak mert van másik 2 hasonló korú toyota is a családban)
Itt regisztrálj és írd be az alvázszámot: https://www.toyota-tech.eu/euro5search/Campaigns
De márkaszervízbe is el lehet menni, ott is tudnak segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.09 11:49:56 írta Silent »

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10753 Dátum: 2018.01.09 13:05:58 »
Regisztrálni nem enged, mert exception-t dob.
(An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.)

Viszont márkaszervizbe mindenképpen el fogom vinni. :)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10754 Dátum: 2018.01.09 15:59:04 »
Még egy hét van addig, hogy találjanak szervízt, bízakodom.

Bármelyik márkaszervíz megcsinálja, nem is értem miért kell keresni. Drága, de kit érdekel, nem a te problémád.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...