A bimetálos szelepen keresztül az aktívszén tartályból szipkázza ki a benzingőzt.
A PCV szelepnél az nem baj, ha olajos. Nem feltétlen azért olyan, mert nyitva ragadt. Üzemszerűen is áramlik rajta a kartergáz meg olajköd.
Nemigen romlik el, de érdemes ellenőrizni, a tömítését cserélni, mert az meg tud kövülni.
Amikor meleg a motor, akkor talán könnyebb kihúzni, forgatva, ide oda billegtetve, lassan. Nekem az olajat is eresztette, azért cseréltem, de a tömítés fele bent maradt, szerencsére nem esett be, csipesszel ki lehetett szedni. Legjobb talán szelepfedél tömítés cserével egybekötni a cseréjét.
Ne is húzd ki, addig, amíg nincs meg az új tömítés...
Még egy tipp:
Amikor magas az alapjárat, próbáld meg lehúzni a levegőcsövet az alapjárati szelepről és befogni a lyukat, ha attól leesik a fordulatszám a normális érték alá, akkor biztos, nyitva ragadt.