Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2265239 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10545 Dátum: 2017.03.18 23:13:15 »
Ezek normális jelenségek, pollenszűrő a kesztyűtartó mögött, sebességmérő csalás meg lehet rossz gumiméret miatt is.  :yes:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10546 Dátum: 2017.03.19 07:32:05 »
Sziasztok.
A napokban vettünk egy 1.4es E12-es (2002) corollat. Még sosem volt benzines autóm, így kicsit szokatlan, de mégis gyanúsnak tűnnek dolgok.

Normális a 600-750 körüli alapjárat (előbbi talán terhelés nélkül, utóbbi világítással mert azt mondták normális az alacsony fordulat, terhelés kell neki és akkor elmúlik a remegés)? Pici gázzal 800 fordulat körül megszűnik a kaszni rezonancia.

Váltáskor kuplung lenyomáskor a gáz picit felkúszik és később ejt vissza (pl 2000 fordulat, gáz elvesz kuplung benyom, fordulat felmegy 2100ra majd visszaesik 1500 körül mikor felengedem a kuplungot a következő sebesség fokozatban). A másik autóm dízel, és a pedál is elektronikus, de itt lehet hogy bovdenes és az szorulhat? Holnap cserélek olajat, szűrőt akkor megnézném ezt is.

A kabin szűrőt merre keressem? Kint az ablaktörlő alatt, vagy az utastérben valahol  középkonzol környékén?

Szervizkönyvet, vagy legalább kézikönyvet lehet valahol találni a típushoz?

A km órát lehet valahogy kalibrálni? Érzésre 10-15km/ó val többet mutat a kelleténél. Igaz nem néztem, de szerintem gyári méretű felni van rajta (15").

Bontott alkatrészeket merre lehet találni (pl jobb fényszóró-reflektor- gumi sapka, légszűrőház rögzítő fül, műanyag patent ami a műanyag légterelőt rögzíti a zárhídra)?

Köszönöm!

Strandon v. fürdőben próbáltad már?

A keresett alkatrészeket a gugliban megleled!!!

A könyvet  toyota szakszervizben megtalálod, pízé!!
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.19 07:33:49 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10547 Dátum: 2017.03.19 09:18:22 »
Báncsa' a szemed a fogalmazás? Azért biztosan kiderült számodra mire is gondoltam ugye?! 

Igazad van, mekkora ötlet volt ez a gugli  :clap: Van manualom toyota oldalról, ingyé... Most már el is engedhetem a bilit, fogok tudni egyedül is pisálni.

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10548 Dátum: 2017.03.20 22:15:49 »
Ezek normális jelenségek, pollenszűrő a kesztyűtartó mögött, sebességmérő csalás meg lehet rossz gumiméret miatt is.  :yes:
Szia,
Pollenszűrőig nem jutottam el, olajcsere megvolt a flakon szerint 3,5L ment bele. A gázpedál bovdene gyönyörű tiszta és nem akad (erre tippeltem), de ez a gáz felakadás még mindig gyanús (2 másik benzines autót néztem azok nem csinálják (twingo, és 323f). Gáz adásra olyan hangja van mint ha sportlégszűrő lenne bent (nem az van), vagy lehet valahol falsot szív.
A gumi pedig a gyári 195/60R15.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10549 Dátum: 2017.03.21 08:00:58 »
Nem szorul semmi, ez az autó így működik.
Nekem is fura volt eleinte, én is megkérdeztem itt a fórumon, hogy normális jelenség-e, a válasz az volt, hogy igen.
Pedig minimum 30-40 féle autót (gépjárművet) vezettem már, de ez számomra is újdonság volt.
Télen a mínuszokban nekem 200-300-at is emel a fordulaton "kuplungoláskor".

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10550 Dátum: 2017.03.21 23:43:45 »
Ha már alapjárat. 4E-FE motornál huzamosabb 3-4000 körüli fordulaton való használat után az alapjárat 800ról kb 2 másodperc alatt felkúszik 1500ra, majd azonnal visszaesik 800ra és ezt ismétli. Ha ezután pár km-en alacsonyabb fordulaton megyek akkor megjavul. Már ha a 400as alapjáratot jónak mondjuk (melegen mindig ennyi).
Az alapjárati szabályzót már kipucoltam, bár még nem mértem rá. Nektek van valami tanácsotok merre kutakodjak?
Köszönöm.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10551 Dátum: 2017.03.22 07:03:03 »
Ha már alapjárat. 4E-FE motornál huzamosabb 3-4000 körüli fordulaton való használat után az alapjárat 800ról kb 2 másodperc alatt felkúszik 1500ra, majd azonnal visszaesik 800ra és ezt ismétli. Ha ezután pár km-en alacsonyabb fordulaton megyek akkor megjavul. Már ha a 400as alapjáratot jónak mondjuk (melegen mindig ennyi).
Az alapjárati szabályzót már kipucoltam, bár még nem mértem rá. Nektek van valami tanácsotok merre kutakodjak?
Köszönöm.

A motorvezérlő elektronikába programozott, a motor kenőanyag termikus oxidációjának minimalizálása körül érdemes kutakodni! :surrender: :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.22 07:05:13 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10552 Dátum: 2017.03.22 08:42:10 »
Te ilyen vicces fiú vagy itt? Még elég új vagyok.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.22 08:43:59 írta Salientram »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10553 Dátum: 2017.03.22 09:33:46 »
Te ilyen vicces fiú vagy itt? Még elég új vagyok.  ::)
Ja, próbálkozik, elég kevés sikerrel  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10554 Dátum: 2017.03.22 10:04:18 »
Te ilyen vicces fiú vagy itt? Még elég új vagyok.  ::)

Szerinted az vicces, hogy a motor fejlesztők gondoltak arra (is), hogy a járműved motorjának forszírozott üzemét követően is legyen meg az esélye a motor kenőanyagának elkerülni a túlmelegedést (az emelt fordulatszámmal megvalósított fokozott kenőanyag tömegárammal) és az abból fakadó minőség romlást?

A motorvezérlő elektronikába programozott, a motor kenőanyag termikus oxidációjának minimalizálása körül érdemes kutakodni! :surrender: :yes:

Ebben hol látsz viccet?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.22 10:06:04 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10555 Dátum: 2017.03.23 07:41:17 »
Ez jól hangzik... de nincs ilyen funkció megvalósítva ennél a motornál... Egyértelműen hibás működés a 400rpm-es alapjárat és az alapjárat ingadozás is.

Meg kellene nézni, hogy a gázbovden jól van e beállítva, kissé lazának kell lennie, semmi esetre se a bovden előfeszítésével állítsák be az alapjáratot, mert akkor sose lesz stabil.
TPS szenzort ellenőrizném utána. A 4E-FE-nél ez nem potenciométer, hanem egy három állású kapcsoló. (Alapjáratot, köztes állapotot és a teljes gáz állapotot jelzi a motorvezérlőnek)

Akkor tud hülyéskedni az alapjárat, ha a fojtószelep már zárva van, de a kapcsolótól nem kapja meg az alapjárat jelet, ez eredményezi a 400rpm-es alapjáratot, az 1500 rpm-es fordulat meg valami lefulladás elleni védelem lehet.
Másik hibalehetőség az alapjárat szabályzó szelep nyitva/zárva megragadása szokott lenni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Szerviz
« Válasz #10556 Dátum: 2017.03.23 09:23:58 »
Ha már alapjárat. 4E-FE motornál huzamosabb 3-4000 körüli fordulaton való használat után az alapjárat 800ról kb 2 másodperc alatt felkúszik 1500ra, majd azonnal visszaesik 800ra és ezt ismétli. Ha ezután pár km-en alacsonyabb fordulaton megyek akkor megjavul. Már ha a 400as alapjáratot jónak mondjuk (melegen mindig ennyi).
Az alapjárati szabályzót már kipucoltam, bár még nem mértem rá. Nektek van valami tanácsotok merre kutakodjak?
Köszönöm.
Az alapjárat beállítható a gázbovden alatti ütközőcsavar ki-becsavarásásával. A motor túrázása egy fordulattartományban tipikusan fals levegő által okozott hibajelenség. Érdemes lenne féktisztítóval ellenőrizni a tömítettséget.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10557 Dátum: 2017.03.25 10:55:06 »
Megjött az bluetooth-os OBD2 egység, jópofa.
Rajta hagyhatom a kocsiban a csatlakozón, vagy inkább vegyem le róla biztonsági / egyéb okból?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10558 Dátum: 2017.03.25 13:18:02 »
A legtöbb BT s OBD olvasónak 40 mA körüli a készenléti áramfelvétele ami nem tesz jót az akkunak. Amennyiben nincs rajta kikapcsoló gomb, vagy nem képes automatikusan energiatakarékos módba kapcsolódni, akkor nem ajánlott rajtahagyni. A csatlakozónak a sok ki és bedugás sem használ, ezért huzamosabb használathoz érdemesebb kapcsolót használni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.25 13:44:07 írta Agyarka »

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10559 Dátum: 2017.03.25 18:46:27 »
Szia,
3000  neked egy balos lampat ami fultorott es karcos kicist de a hatuljan rajta vannak a gumicsocsok 2db es az jo a tiedre is. Egy kepet dobj a tied hatuljarol, mert egy 2006os coribol lenne.
Udv
Konrad
Konrád