Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309621 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

mcsaba

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Szerviz
« Válasz #8880 Dátum: 2013.10.13 11:32:34 »
Sziasztok! Lenne egy kis turbo problemam, esetleg tudna valaki segiteni? Kaptam egy " csekk" lampat. A hibakodot sajnos nem tudom mert egyelore a nemeteknel vagyok es majd otthon akarom kiolvastatni. Szoval biztos a turboval kapcsolatos mert elkezdett sipolni, aturbom. Pontosabban olyan a hangja mint ha egy szirenazo rendor vagy mento jonne utanam. Mar egesz kis furdulaton csinalja, de nyomatek van es egy kicsit fustol is fekete fust! Kb. 4 napja csereltem gyari legtomegmerot mert beszart de az jol mukodott aranylag a fogyasztasom is helyreallt. Nem tudom mi lehet a gond, elozmeny vele kapcsolatban semmi nem volt. Sajna mennem kell meg 2500 km. Utana tudom szervizeltetni csak, remelem ezzel nem teszek rosszabbat!? Ha van valami javaslat azt nagyon megkoszonnem!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8881 Dátum: 2013.10.13 11:52:55 »
Nem csúszott le egy cső valahonnan? (Turbó, intercooler, ilyesmi...)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8882 Dátum: 2013.10.13 12:21:08 »
vagy maga turbó lesz, vagy valamelyik csöve lyukas (esetleg az intercooler lyukadt ki)...ha lecsúszott volna, nem húzna...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Szerviz
« Válasz #8883 Dátum: 2013.10.13 14:55:51 »
Sziasztok! Lenne egy kis turbo problemam, esetleg tudna valaki segiteni? Kaptam egy " csekk" lampat. A hibakodot sajnos nem tudom mert egyelore a nemeteknel vagyok es majd otthon akarom kiolvastatni. Szoval biztos a turboval kapcsolatos mert elkezdett sipolni, aturbom. Pontosabban olyan a hangja mint ha egy szirenazo rendor vagy mento jonne utanam. Mar egesz kis furdulaton csinalja, de nyomatek van es egy kicsit fustol is fekete fust! Kb. 4 napja csereltem gyari legtomegmerot mert beszart de az jol mukodott aranylag a fogyasztasom is helyreallt. Nem tudom mi lehet a gond, elozmeny vele kapcsolatban semmi nem volt. Sajna mennem kell meg 2500 km. Utana tudom szervizeltetni csak, remelem ezzel nem teszek rosszabbat!? Ha van valami javaslat azt nagyon megkoszonnem!

Hát nem tudom , attól függ hogy mennyire sípol....
Nekem is volt hasonló gondom, de pl alapjáraton meg kis fordulaton semmi hangja nem volt csak mikor elkezdett dolgozni akkor is olyan mintha valahol kifujná a levegőt, és gyenge is volt a kocsi. Ki is fújta mert az egyik cső el volt repedve csere után minden ***án ment...

Én nem akarlak riogatni segíteni nem tudok, de én félnék vele még 2500km-t menni.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8884 Dátum: 2013.11.01 11:50:14 »
Sziasztok!

Hidegindításnál (E12, 1.4 benzin) egyre nehezebben akar indulni a kocsi. Akksi jó, önindító hajt, csak "beröffenni" nem akar a motor, csak hosszas indítózásra (4-5 mp). Gyertyák kb. 25e km-et mentek eddig, belevaló Densok. Kocsiban 115e km körül van. Volt már valaki hasonló cipőben, esetleg ötletek, hogy mi lehet a gáz? Melegen a probléma nem szokott jelentkezni. Nekem azért fura, mert az előző off autómnál (régi Swift) kulcsfordításra indult azonnal, és egy Corollától is elvárnám.

Előre is köszönöm a válaszokat!

redbandy

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Szerviz
« Válasz #8885 Dátum: 2013.11.02 00:21:43 »
Sziasztok!

Hidegindításnál (E12, 1.4 benzin) egyre nehezebben akar indulni a kocsi. Akksi jó, önindító hajt, csak "beröffenni" nem akar a motor, csak hosszas indítózásra (4-5 mp). Gyertyák kb. 25e km-et mentek eddig, belevaló Densok. Kocsiban 115e km körül van. Volt már valaki hasonló cipőben, esetleg ötletek, hogy mi lehet a gáz? Melegen a probléma nem szokott jelentkezni. Nekem azért fura, mert az előző off autómnál (régi Swift) kulcsfordításra indult azonnal, és egy Corollától is elvárnám.

Előre is köszönöm a válaszokat!

redbandy

Egy garnitúra gyertya általában 30-40e-ként cserés, de ha sokat jársz városban, rövid távokon, már le lehet kokszolódva. Érdemes megnézni a hézagot is rajta. Másik tipp: egy barátomnak melegen nem indult időnként be a kocsija: a vezérműtengely-jeladó cseréje megoldotta a problémát, bontóban megvolt 5000-ért.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8886 Dátum: 2013.11.02 09:10:03 »
A szomszéd E12-es benzines Corollája is hasonlóan lassan indul, következetesen mindig. Évek óta, télen nyáron.

A vezérműtengely jeladó hibát csak jeleznie kellene Check Engine lámpával, amúgy az tényleg tud lassú beröffenés jelenséget okozni, de ekkor általában a változó szelepvezérlés se működik rendesen, amit lehet érezni a motor karakterén (alul gyengébb, középen lórugás szerű stb.)

Én a vízhőfok jeladót is ellenőrizném. De inkább elvinném hibakódot olvasni.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8887 Dátum: 2013.11.03 17:21:43 »
Egy garnitúra gyertya általában 30-40e-ként cserés, de ha sokat jársz városban, rövid távokon, már le lehet kokszolódva. Érdemes megnézni a hézagot is rajta. Másik tipp: egy barátomnak melegen nem indult időnként be a kocsija: a vezérműtengely-jeladó cseréje megoldotta a problémát, bontóban megvolt 5000-ért.

Check engine nem világít, sőt semmi más sem aminek nem kéne, úgyhogy nagy gáz nincs. Esetleges hibakódnak van valami külső jele (check engine villog, világít, morzéz, mittudomén) vagy csak számítógépre dugva látszik valami probléma?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8888 Dátum: 2013.11.03 20:39:17 »
Csak számítógépre dugva látszik, ha van tárolt hibakód. A kivillogtatás az a OBDII korszak (1996 előtti) Toyotákra volt jellemző.
Az is előfordulhat, hogy a motorvezérlő nem is tud a problémáról. Pl, valamelyik szenzor, hibás, de hihető értéket ad, vagy olyan probléma van, amire nincs szenzor.

A leg előremutatóbb az lehet, ha elviszed olyan szervízbe, ahol van célműszer, amin élő adatokat is látnak a szenzoroktól.
Vagy ha van sok időd és kedved és eszközöd hozzá, akkor utána olvasol, mit és hol kell mérni, és elkezdesz mindent bemérni.
Ha nem találnak/találsz semmit, lehet olyan jellemző is, amit nem mérnek a szenzorok, de mégis fotos.
Pl. üzemanyag nyomást is kellene mérni, hátha azt engedi el álltában.

Melegen könnyen indul?
És hidegen, amikor beindul, leállítod, könnyen újra indul?
Ha könnyen is tud indulni, akkor nem valószínű, hogy a vezérműtengely szenzor lesz.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8889 Dátum: 2013.11.03 21:19:41 »
Csak számítógépre dugva látszik, ha van tárolt hibakód. A kivillogtatás az a OBDII korszak (1996 előtti) Toyotákra volt jellemző.
Az is előfordulhat, hogy a motorvezérlő nem is tud a problémáról. Pl, valamelyik szenzor, hibás, de hihető értéket ad, vagy olyan probléma van, amire nincs szenzor.

A leg előremutatóbb az lehet, ha elviszed olyan szervízbe, ahol van célműszer, amin élő adatokat is látnak a szenzoroktól.
Vagy ha van sok időd és kedved és eszközöd hozzá, akkor utána olvasol, mit és hol kell mérni, és elkezdesz mindent bemérni.
Ha nem találnak/találsz semmit, lehet olyan jellemző is, amit nem mérnek a szenzorok, de mégis fotos.
Pl. üzemanyag nyomást is kellene mérni, hátha azt engedi el álltában.

Melegen könnyen indul?
És hidegen, amikor beindul, leállítod, könnyen újra indul?
Ha könnyen is tud indulni, akkor nem valószínű, hogy a vezérműtengely szenzor lesz.

Melegen könnyebben indul, de akkor sem azonnal. 1-2 tekerés szinte mindig kell az önindítónak. Gyújtás után mindig varok par mp-t, aztán inditozok. Járó motornál nincs semmi gond.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8890 Dátum: 2013.11.03 22:38:01 »
Melegen könnyebben indul, de akkor sem azonnal. 1-2 tekerés szinte mindig kell az önindítónak. Gyújtás után mindig varok par mp-t, aztán inditozok. Járó motornál nincs semmi gond.

Pedig ez akksi gyanús...de az önindító áramfelvétele is lehet magasabb...de én akkura tippelek látatlanban...
Írtad jó az akku, miből gondolod, hogy jó?

Ha valamelyik szenzor nem menne, egyből ég a motor kontroll lámpa...vezérmű vagy főtengely jeladónál nehezen indul, nagyon hosszan kell indítózni és hülyén jár a motor...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.03 22:40:01 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8891 Dátum: 2013.11.04 05:54:26 »
Pedig ez akksi gyanús...de az önindító áramfelvétele is lehet magasabb...de én akkura tippelek látatlanban...
Írtad jó az akku, miből gondolod, hogy jó?

Ha valamelyik szenzor nem menne, egyből ég a motor kontroll lámpa...vezérmű vagy főtengely jeladónál nehezen indul, nagyon hosszan kell indítózni és hülyén jár a motor...

Az akku egy hónapos, épp azért cseréltem, mert még a 7 éves gyári volt benne, és ezt a telet nem biztos hogy kihúzta volna. 35Ah-s helyett 60 Ah-s akkut vettem, ami minden érdemi tulajdonságában nagyobb, többet tud. Először azt hittem, az akku ad le gyenge feszkót, de csere után semmi sem változott.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8892 Dátum: 2013.11.06 06:09:12 »
Egy ismerős a benzinszűrő tisztítását/cseréjét is felvetette. A kérdés, hogy lehet-e a szűrőt tisztítani, vagy inkább cserélni kellene? Ezzel esetleg próbálkozott már valaki? (Ja, jól sejtem, hogy a hátsó üléssor alatt keresendő?) 

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8893 Dátum: 2013.11.06 11:33:12 »
Ha nincs vele valami kifejezett gond, nem kell hozzányúlni egyáltalán.
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8894 Dátum: 2013.11.06 11:43:30 »
Melegen könnyebben indul, de akkor sem azonnal. 1-2 tekerés szinte mindig kell az önindítónak. Gyújtás után mindig varok par mp-t, aztán inditozok. Járó motornál nincs semmi gond.

Az enyém sem indul pöccre, de nem is 4-5 sec. Egy trükköt próbálj ki: ráadod a gyújtást kicsit vársz, majd mégegyszer ráadod és úgy indíts. Lehet hogy elsőre nincs meg az üzemanyag nyomás.