Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309691 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8700 Dátum: 2013.08.12 19:11:37 »
Sziasztok!
Ma egy ártatlan kerék fel-leszerelés közben sikerült eltörnöm az egyik keréktartó csavaromat... :wacko: Nem az anyát, hanem ami menetes csavar kijön az agyból. Mire számíthatok, hogyan lehet ezt kicserélni? Ki lehet cserélni csak a csavart, vagy teljes kerékagyat kell cserélni? Találkozott már valaki ilyennel? Köszi ha bárki tud valamit hozzászólni...

Kb. 3 hónapja jártam így. A tőcsavar valami kemény 1200 Ft volt. Nekem a hátsó tört el. Mindenféle szerelés és összevissza levétel nélkül meg lehet csinálni.

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #8701 Dátum: 2013.08.12 19:39:41 »
A motor fordul át. Azért "ugrál" mert ahogy a sűrítés után eléri a holtpontot a dugó (ami eddig támasztott), elindul lefelé, lényegi ellenállás nélkül. Majd ahogy a másik hengerben elkezd sűríteni a dugó, újra ellenállás keletkezik, és megtámasztja kicsit a főtengelyt, és ezzel a kereket. És így tovább... 
Nem hiba, természetes dolog. Ezért van a kézifék, és/vagy esetleg egy ék, ha sűrűn állsz meg ilyen meredek úton...  ;)
Értem, viszont olyan is volt hogy 3-4%-os lejtő volt és ott is gurult még kb 5-10 centit miután kiszálltunk. Nem tudom van-e köze vagy sem de kedden egy kellemes felhőszakadásba volt részem egy zergerágta úton és a kanyarba minimális sebességnél 20-25km/h-nál a sárátfolyáson kitolta az autó az orrát és belecsúsztam a vízelvezető árokba a jobb oldalával ami szerencsére nem volt mély csak annyi hogy felkoppant az alja máshol lökös meg küszöb és ilyenek szerencsére nem kaptak és arra gondoltam hogy az üthette meg esetleg, viszont olajtócsa nem volt reggel alatta meg ma is minden rendbe volt vele csak tegnap meg ma tűnt ez fel.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8702 Dátum: 2013.08.12 20:02:30 »
Az az 5-10 centi is lehet simán a hajtáslánc holtjátéka.

Viszont egy futómű  állításra elbattyognék a helyedben. Meg alánézelődni, nem-e történt mégis valami...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8703 Dátum: 2013.08.12 20:05:34 »
Az az 5-10 centi is lehet simán a hajtáslánc holtjátéka.
...
Szerintem sok az annak. Még MTZ-n is  :eek:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8704 Dátum: 2013.08.12 20:16:00 »
A féltengely kerületén nézve ez nem lehet több pár foknál. Ha leejtős úton megállok, behúzom a kézit, felengedem a féket akkor is gurul az autó 2-3 centit. Pedig ott nincs sok dolog ami kottyan...  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8705 Dátum: 2013.08.12 20:25:52 »
Amióta saját kocsim van - 4 éve - sosem használom a kéziféket sebességbe tétel nélkül. Nem bízom benne  :hmmmm:
Általában kézifék előtt megnézem, tényleg tart-e a sebesség? Sosem mozdult még 5 centit sem az én becslésem szerint az autó (Sem Carina, sem Maruti), nem hogy 10-et  :no:   
Carinán múltkor csináltam valamit, fel kellett emelnem az elejét, és akkor már megnéztem, mennyi holtjátéka van a váltónak. Hát egyáltalán nem sok, ahogy írod is. Maximum 1-2 cm a gumi kerületén mérve, de majd egyszer meg kell mérjem pontosan :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 20:27:24 írta vd1234 »

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re:Szerviz
« Válasz #8706 Dátum: 2013.08.12 21:39:32 »
Továbbra is produkálja az alábbi hibakódokat a Corollám./1,4 4zz fe/ Terhelésnél, huzamosabb 3-4ezres fordulatnál- benzinen is és gázon is csinálja.
 P0300, P0303, P0302, P0304. -égéskimaradás.
Toyotás villamosságiszereő sem tud igazán mit kezdeni vele, mert mind anégy hengernél csinálja-doba a kódot. Így nem egyértelmű, h adott henger trafója lenne. Új NGK gyertyák lettek berakva.
Vezérlő elektronikára is gyanakszik, de nem állandó a hiba, de nem igazán örülök, mikor 130-nál kell újraindítai a motort.
Sajnos így kell nekivágnom egy Horvát kirándulásnak. A kocsiban 160ezer valós km van.
Kezdek csalódni a Toyotában is.

Gáz vezérlés is újra lett programozva.

Ez volt a régi hozzászólásom:
Sziasztok!

2005-ös 1,4-es Benzin-Gázos Corollám ma rövid 120-130-as tempó után emelkedőn leállt, chek engine bevillant, majd leállítás, újraindítás után is maradt a "sárgalámpa".
Megnéztük, az alábbi hibakódókat generálta: P0300, P0303, P0302, P0304. -égéskimaradás. Lehetséges a gáz végett, vagyis az elmaradt
szelepállítás, ill. ellenőrzés végett?
Kb 80-90ezer gázos km van benne, össz 140-150ezer km. Flash-Lube benne van.
Kiütöttük, egyellőre nem jött vissza, ill. nem állt le. De ez a leállás elég durva-pl egy előzés közben.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8707 Dátum: 2013.08.12 22:07:45 »
Továbbra is produkálja az alábbi hibakódokat a Corollám./1,4 4zz fe/ Terhelésnél, huzamosabb 3-4ezres fordulatnál- benzinen is és gázon is csinálja.
 P0300, P0303, P0302, P0304. -égéskimaradás.
Toyotás villamosságiszereő sem tud igazán mit kezdeni vele, mert mind anégy hengernél csinálja-doba a kódot. Így nem egyértelmű, h adott henger trafója lenne. Új NGK gyertyák lettek berakva.
Vezérlő elektronikára is gyanakszik, de nem állandó a hiba, de nem igazán örülök, mikor 130-nál kell újraindítai a motort.
Sajnos így kell nekivágnom egy Horvát kirándulásnak. A kocsiban 160ezer valós km van.
Kezdek csalódni a Toyotában is.

Gáz vezérlés is újra lett programozva.

Ez volt a régi hozzászólásom:
Sziasztok!

2005-ös 1,4-es Benzin-Gázos Corollám ma rövid 120-130-as tempó után emelkedőn leállt, chek engine bevillant, majd leállítás, újraindítás után is maradt a "sárgalámpa".
Megnéztük, az alábbi hibakódókat generálta: P0300, P0303, P0302, P0304. -égéskimaradás. Lehetséges a gáz végett, vagyis az elmaradt
szelepállítás, ill. ellenőrzés végett?
Kb 80-90ezer gázos km van benne, össz 140-150ezer km. Flash-Lube benne van.
Kiütöttük, egyellőre nem jött vissza, ill. nem állt le. De ez a leállás elég durva-pl egy előzés közben.

Üdv!

Pár percet belenéztem keresővel. Kicsit ötletelnék  ::)
Szelep miatt is lehet, főleg gázosnál (ez még bonyolít az egészen), ezt érdemes lenne amúgy is ellenőrizni/beállítani.
Gázosítás előtt is volt ez a hiba?
A gyertyák belevalók? Gázosok pl. szoktak gyertyahézagot csökkenteni, ilyesmi. Még koszos gyertya is okozhat ilyen kódot...Gyertyaképek jók?
Ami inkább gyanús, az az üzemanyag (pl. víz a benzinben), és a keverékképzés, tehát pl. az injektorok állapota (ellenőrzés/tisztítás), egy adalék kipróbálás esetleg használhatna, ami "feloldja" a vizet a tankban, és tisztít az injektorokon is. Illetve esetleg a koppszenzor-gond, amit még el tudnék képzelni.
Sokkal nem lettünk ettől okosabbak... :hmmmm: De hátha közte van  :otlet:

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re:Szerviz
« Válasz #8708 Dátum: 2013.08.13 05:57:45 »
Hát a gyertya az 0,8-as hézagú, igaz nmost nem gázos-azt mondták, h nem jobb a Beru gázos sem, ami volt benne-azzal is dobta a kódot. a keverékképzés nem lehet-benzinen is, gázon is csinálja, ill. a gázon most lett emelve/magasfordulati mennyiség/ -esetleg szelep -80-90 ezret elég szegénykeverékesen ment gázon. Sajnos a szelepállítást nem tudom már addig megoldani, ill. nem nagyon akarják vállalni-mondván ezeknél nem szokták 3-4százezerig sem. Hiába mondom, h gázos.
Kopogásérzékelőhibánál állítólag nem aludna el-ez meg van, hogy kialszik-pl ma reggel is így volt-2kmm 120 után vill-leáll-kialszik.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #8709 Dátum: 2013.08.13 08:07:39 »
Az az 5-10 centi is lehet simán a hajtáslánc holtjátéka.

Viszont egy futómű  állításra elbattyognék a helyedben. Meg alánézelődni, nem-e történt mégis valami...
Értem, akkor beletörődök hogy ez jó. Viszont az elfelejtettem írni a másik gondom ami már korábban is többször előfordult vagyis, hogy reggel indulásnál 1-be mintha kicist beszorulna és elég erőteljesen kell behúzni 2-be és utána ha 3-ból vissza kell rakni 2-be akkor is szorul nehezen jár, de ez kb csak 1kmig tapasztalható onnantól gondolom ahogy melegszik az olaj akkor már könnyebben jár. Ez váltóolaj cserét jelenthet bár akkor lehet nem csak 2-be szorulna, akadna hanem esetleg másik fokozatba is vagy pedig egyéb problémát jelenthet?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8710 Dátum: 2013.08.13 08:36:35 »
Továbbra is produkálja az alábbi hibakódokat a Corollám./1,4 4zz fe/ Terhelésnél, huzamosabb 3-4ezres fordulatnál- benzinen is és gázon is csinálja.
 P0300, P0303, P0302, P0304. -égéskimaradás.
Toyotás villamosságiszereő sem tud igazán mit kezdeni vele, mert mind anégy hengernél csinálja-doba a kódot. Így nem egyértelmű, h adott henger trafója lenne. Új NGK gyertyák lettek berakva.
Vezérlő elektronikára is gyanakszik, de nem állandó a hiba, de nem igazán örülök, mikor 130-nál kell újraindítai a motort.
Sajnos így kell nekivágnom egy Horvát kirándulásnak. A kocsiban 160ezer valós km van.
Kezdek csalódni a Toyotában is.

Gáz vezérlés is újra lett programozva.
Milyen benzinnel jársz? Lehet, érdemes volna 2-3 tank távolságban valami extrább benzint kipróbálni, ha eddig nem tetted volna...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re:Szerviz
« Válasz #8711 Dátum: 2013.08.13 10:53:01 »
Hát 99%-ban gázzal megyek. -azért tettem bele :) lehet kár volt :(
Főleg, h már az sem akkora "biznisz", mint 165 Ft /l árnál volt.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8712 Dátum: 2013.08.13 11:10:33 »
Hát 99%-ban gázzal megyek. -azért tettem bele :) lehet kár volt :(
Főleg, h már az sem akkora "biznisz", mint 165 Ft /l árnál volt.
Mi itt a fórumon vvt-i Toyota motorkba alapból nem javasoljuk a gáz beszerelését*. De esetedben ezen már kár rágódni, inkább tényleg a probléma forrását kéne valahogy megtalálni.

* Azért nem javasoljuk, mert többünk tapasztalata, hogy a megfelelő vezetési stílussal nagyságrendileg csökkenthető ezen motorok fogyasztása, de ehhez tenni kell. Nem kell sokkal lassabban menni pl, nem ezen van a hangsúly, hanem magán a stíluson. Nekem pl. van egy E11 1,4 vvt-i Corollám. Összesített átlaga 4 évnyi használat függvényében és 40.000km után 6,4l/100km úgy, hogy ebből kb 2 év volt a valósan odafigyelt stílus, előtte csak mentem vele és kész. A mostani autóm ban az ezzel testvér 1,8-as vvt-i motor van, 200kg-mal nagyobb súly és 22LE teljesítmény többlettel, 11.000km alatti nagyátlagunk 6,7l/100km. Igaz, az Avét 85%-ban a feleségem vezeti nap, mint nap, alattam több decivel kevesebbet enne.
A Corollával az eddigi legalacsonyabb fogyasztás teljes tankra vetítve országúton 5,5 liter volt, az Avensisszel 6,1 (utóbbiban feleségem 3-4 munkanapi használata is benne van, nagyrészt klímával). Ezekhez az adatokhoz nem látom értelmét a gázosításnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8713 Dátum: 2013.08.13 12:23:22 »
Hát a gyertya az 0,8-as hézagú, igaz nmost nem gázos-azt mondták, h nem jobb a Beru gázos sem, ami volt benne-azzal is dobta a kódot. a keverékképzés nem lehet-benzinen is, gázon is csinálja, ill. a gázon most lett emelve/magasfordulati mennyiség/ -esetleg szelep -80-90 ezret elég szegénykeverékesen ment gázon. Sajnos a szelepállítást nem tudom már addig megoldani, ill. nem nagyon akarják vállalni-mondván ezeknél nem szokták 3-4százezerig sem. Hiába mondom, h gázos.
Kopogásérzékelőhibánál állítólag nem aludna el-ez meg van, hogy kialszik-pl ma reggel is így volt-2kmm 120 után vill-leáll-kialszik.
Üdv!
A szelepeket mindenképpen megnézetném. Mi az, hogy nem vállalják? Akkor -ha nem én csinálom- elviszem oda, ahol megcsinálják, nem is értem  :wacko: Főleg szegény gázkeveréknél vág oda nekik úgy tudom  :excl: Carinánál is valami 95.000km-enként írja az ellenőrzést (benzinüzemnél!), ennek ellenére itt sem szokott baj lenni akár több százezer kilométerig.
Amúgy "egyszerű" kontakthibára is gyanakszom. Csatlakozókat széthúzni (főleg a gyújtásnál) (HT kábeleket is ellenőrizni), kontakt-tisztítózni, megnézni, nem rágott-e bele valami nyest...nem tudom.
Nem ilyen jellegű, de olyan hiba volt egyik Carinás fórumtársnál, hogy nagyobb fékezéskor elolvadt az EFI biztosíték, motor is leállt persze, aztán kiderült hosszas keresgélés után, hogy valahol a küszöbben egy kábel megsérült és az okozta  :otlet:

Nem kerestél rá a hibakódokra neten? Több fórumban tárgyalják, onnan tudom, hogy tegnap rákerestem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.13 12:29:20 írta vd1234 »

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8714 Dátum: 2013.08.13 14:48:41 »