Ez valszeg kopogásos égés. A korai vvti-knak volt egy ilyen típushibája, ECU cserével volt javítható úgy tudom. gyújtást ezeken nem lehet már állítani, sokmindent nem tudsz csinálni, minthogy nagyobb oktánszámú benzint használsz. Én mondjuk az E85-öt javaslom hogy használd keverve, ennek 100 körüli az oktánszáma.
Ez sajnos az lesz, egy másik fórumon meg is találtam a tökéletes jellemzést és a leírást (írta szullosz):
A probléma jellemzően az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedőn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgő, csillingelő hang hallható. Helytelen előgyújtás érték!
(A kopogásos égésről is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelő közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepő?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérő-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendő (bosch gyártmány):
A motorvezérő-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmező adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idő, előgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektől (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelő, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelő) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (előgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérő-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklődni. A lényeg, hogy a cikkszám első 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlőhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelő jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az előgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Akkor ezzel nem sokat tudok alkotni, ahogy írod is. Nem tudom mennyire változtat a dolgon, ha mondjuk keverem fele-fele arányban a 95-ös és az E85-ös benzint, mivel nem öngyulladásról, hanem korai előgyújtásról van szó. Pár oktánnal magasabb keverék lassabban is gyullad be? Itthon nem igazán hallható, habár most figyelem mindig amikor nem szól a rádió, de nem hallottam, hogy csörögne folyamatosan, elvétve előfordul, de csak nagyon picit és rövid ideig, ha nem tudnám mit kell hallani, nem venném észre.
Mennyire károsítja a motort ez a kopogásos égés?