Köszönöm a doksit.
Elvileg nem eszi, bár ha adsz valami támpontot amiből biztosan meg tudom állapítani azt megköszönöm. Az olaj nem régi, szép barnás színe van.
Nem a legpontosabb módszer, de közelítésnek jó: A nívópálcán gépkönyv szerint 1,3L a különbség a min. és max szintek között.
Azt javaslom, pótóold a max szintig az olajat (ügyelj arra, hogy a benne lévővel megegyező jellemzőjű legyen), ha kell, és menj 5000km-t, majd nézd meg a szintet. Ezt folytasd 5000-es lépcsőnként 15.000km-ig, vagy 1 évig, amelyik hamarabb eljön. Kapsz egy viszonylag jó közelítő adatot olajfogyásra.
Az én autóm 10.000km-ként 1 L olaj utántöltést igényel. Ezután lecserélem, mert keveset megyek vele és az 1 év hamarabb következik, mint a 15.000km.
A 2000-2003. szept-ig gyártott vvt-i motorokat ún. előszériás vvt-i -nek hívjuk, amiket gyári hibás alkatrészekkel gyártottak. Ezt később kijavították, tehát, a mai vvt-i -kre már nem jellemző - előírás szerinti használat és karbantartás mellett - az olajfogyasztás.
Az előszériások között több motorra volt jellemző az akár durva olajfogyasztás is (1L/1-2000km!!!), ezeket a motorokat a Toyota garanciában 7év/180.000km futásig ingyen kicserélte annak, aki kérte.
Persze, ez a mértékű olajfogyasztás nem mindegyik motorra volt jellemző, de mindenképpen többre, mint, amit az eddigi Toyota motoroktól megszokhattunk.
A probléma gyökere a gyenge minőségű olajlehúzó gyűrűkre, és a dugattyúkon található kevés számú és túlságosan szűk - és eldugulni szerető - olaj visszavezető furatokra vezethető vissza.
Mindehhez még hozzájött az is, hogy nem megfelelő motorolajat tettek a motorokba, ami csak tovább rontott ezen a problémán.
Ha rendben van a motorod, akkor szigorúan márkás (Mobil1, Castrol, Liqui Moly, Shell, Total) 5W-30 olajat szabad bele tenni, ha sokat autópályázol magas fordulaton, akkor max 5w-40-et, de 10W-t semmiképpen!