Jah, de a Civic-unk is olyan pl., hogy ha szakad a szij, akkor sincsen semmi sem, mert nem eri el a dugattyu a szelepeket. A Suzuki is ilyen kocsi, az tuti.
A VVTi szerintem elszall, ha a lanc szakad, igy is majdnem osszeer a szelep a dugoval, mikor ido elott nyit a szivo szelep a VVTi technologianak koszonhetoen.
A 4E-FE-t nem ismerem, ott lehet, hogy hasonlo a megoldas, mint a Honda-nal, hogy nem eri el a dugattyu a szelepeket. Ugyanis nem torvenyszeru, hogy ha szakad a szij, akkor KO a motor, sok olyan motor van, aminek semmi baja nem lesz ettol.
Az, hogy a vizpumpat hajtja, meg a vezetogorgon fut a szij, nem jelent semmit sem, koran sem biztos, hogy karosodas eri a motort.
Ettol fuggetlenul egy ujonnan vasarolt kocsi eseteben alap dolog a szijcsere. Aki ezt nem erti meg, azt sajnalom.