Ma délután megcsináltam a kolegám E12-én (1.4 D4D) a 60.000km-es szervízt.
Gyári szűrőket kapott és LM Top Tec 4300 olajat, már a 3. töltet ebbe az autóba:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=ekobswa1l54sj9g9b1z4.jpghttp://www.kephost.com/view3.php?filename=xeo7t0hfioe779jfso0u.jpgEnnek a motornak az olajtöltetéről már többször volt szó az olajok és adalékok rovatban, márkaszervizes meg aki otthon csinálja az 4.3 litert mondott, Én 4.7 liter körülit.
Itt volt a remek alkalom hogy megnézzük.
Csápos emelőn felemelve csináltam, olajleeresztő csavar kiszed, olajszűrő levesz, jön lefelé az olaj. Pár perc múlva eláll, épphogy csöpög.
Aki tervezte ezt az olajteknőt az nem volt a toppon, nincs az olajleeresztő csavar a teknő mértani legalacsonyabb pontján, ez a képen nem túl jól látszik, de így van:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=z9x7oztfmhb3ui492r3u.jpgAhhoz hogy kijöjjön az olaj rendesen, meg kell billenteni az autót a jobb oldalára, le is engedtem az autót és a jobb oldala alól kivettem a csápokat, bal oldalán maradt és megemeltem egy 15 centit:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=8tj9xbeo93svlm6sd0d6.jpgÍgy megbillentve azonnal csurgott újra és kb. 3 deci!!! jött még így ki.
Majd új alátéttel leeresztőcsavar visszarak, olajszűrő felcsavar, beleöntöttem erős 4 liter olajat, egyet indítottam majd vártam pár percet hogy összecsurogjon. Kellett is rá önteni még szépen ezután, ráérősen elkezdtem belőni a felső nívóra, miután megtörtént egy mérőedénybe beleöntöttem az 5 literes LM kanna maradékát:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=5jenr7toc9ui2l0h2ads.jpgDurván 4.6 liter ment bele, és feltöltés után gyönyörű tiszta így az olaj, nem kellett a kb. 3deci fáradt olajra önteni az újat, baja nem lett volna tőle, de szerintem ez így korrekt, egy ilyen kiváló motort kényeztetni kell.
Kapott még új gázolajszűrőt is (ezt 30.000km-ként ebben a kocsiban):
http://www.kephost.com/view3.php?filename=lyalwrj2pb1yofr5t1dp.jpghttp://www.kephost.com/view3.php?filename=yshvet1inxvjxcgavxdi.jpgBocs a hosszért.