Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2288112 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4770 Dátum: 2011.01.16 20:53:22 »
Ne nyomjál padlógázt, minek? Én életemben nem nyomtam padlógázt, sztem azt csak gyorsulási versenyen kell.. 1-1 neccesebb előzésnél esetleg(ilyen talán volt nekem is), de amúgy minek?

Befecskendezős autónál kb. semmi nem szól a padlógázas gyorsítás ellen.

Egyébként a cartárson leginkább egy szerviz segít, nem egy téves hitből fakadó tanács.

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Szerviz
« Válasz #4771 Dátum: 2011.01.17 12:55:40 »
Sziasztok,

Na, voltunk a szervízben... A kocsit nem szedték szét, de egy próbakör után megállapították, hogy nem a tárcsa kopott, hanem a kuplung szerkezet gyengült meg. :-(
Átlagos gyorsításnál valóban nem észlelni semit, csak jellemzően padlógázasan 3-asban, 4-esben - pl. autópályás felhajtásnál, akkor is olyan 300-400 fordulatot "szalad el" a motor, majd éri utol az autó. Szóval annyit mondtak, hogy egyelőre akut probléma nincs. Ennek ellenére úgy érzem legkésőbb nyárra én kicseréltetném benne, mielőtt még nagyobb lesz a gond. Úgyhogy ha valakinek van valami megbízható (és viszonylag olcsó) szervíz javaslata kuplungcserére, szívesen veszek minden javaslatot.

Szia,

minnél több ilyen eset lesz, annál hamarabb vége lesz a kuplungodnak.. nekem is volt ilyen, és kb 1 hónap után vége lett... :) elég idegesítő tud lenni, hogy nem tudod, hogy előzésnél mire számítasz..... (elindul-e vagy nem ... főleg ha hirtelen megnyomod 4500 fölé, ahol már valami nyomatékod van (ha benyásod van) dizelnél ugye hamarabb..)

sztem ne várj vele sokat....20 környékén cserélik a szettet munkadíj
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4772 Dátum: 2011.01.17 13:48:26 »
E11 LB Csomagtérajtó teleszkóp csere recept:

Hozzávalók:
1db csavarhúzó
2db új teleszkóp
1db jófejsrác, aki megmutatja
csipetnyi tudomány, hova kell a csavarhúzót illeszteni

Elkészítés:
Végy a kezedbe egy csavarhúzót, ne a legkisebbet, de ne is egy nagy bumfordit. Felnyitod a csomagtérajtót (nem a csavarhúzóval!!!), majd az ajtó felőli végén (ahol a vékonyabbik fele van a teleszkópnak) lévő csatlakozásnál a fém kis szorítógyűrűt kipiszkálod a helyéről. Ezt követően egyszerűen lehúzod a helyéről a teleszkópot, majd a másik (vastagabb) végéről is. Felhelyezed az új teleszkópot, azt szerencsére csak a helyére kell pattintani, az említett kis szorító gyűrűt csak levételkor kell kiszedni a helyéről.
A műveletet megismétled a másik oldalon is, ehhez teljesen hasonlóan és voilááá, úgy csapódik fel a csomagtérajtó, hogy most már nem a fejed búbjára kell vigyázni, hanem az álladra.
A művelet kb 1-1 percet vesz igénybe.
 :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4773 Dátum: 2011.01.17 17:10:11 »
Ma délután megcsináltam a kolegám E12-én (1.4 D4D) a 60.000km-es szervízt.
Gyári szűrőket kapott és LM Top Tec 4300 olajat, már a 3. töltet ebbe az autóba:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=ekobswa1l54sj9g9b1z4.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=xeo7t0hfioe779jfso0u.jpg

Ennek a motornak az olajtöltetéről már többször volt szó az olajok és adalékok rovatban, márkaszervizes meg aki otthon csinálja az 4.3 litert mondott, Én 4.7 liter körülit.
Itt volt a remek alkalom hogy megnézzük.
Csápos emelőn felemelve csináltam, olajleeresztő csavar kiszed, olajszűrő levesz, jön lefelé az olaj. Pár perc múlva eláll, épphogy csöpög.
Aki tervezte ezt az olajteknőt az nem volt a toppon, nincs az olajleeresztő csavar a teknő mértani legalacsonyabb pontján, ez a képen nem túl jól látszik, de így van:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=z9x7oztfmhb3ui492r3u.jpg

Ahhoz hogy kijöjjön az olaj rendesen, meg kell billenteni az autót a jobb oldalára, le is engedtem az autót és a jobb oldala alól kivettem a csápokat, bal oldalán maradt és megemeltem egy 15 centit:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=8tj9xbeo93svlm6sd0d6.jpg

Így megbillentve azonnal csurgott újra és kb. 3 deci!!! jött még így ki.
Majd új alátéttel leeresztőcsavar visszarak, olajszűrő felcsavar, beleöntöttem erős 4 liter olajat, egyet indítottam majd vártam pár percet hogy összecsurogjon. Kellett is rá önteni még szépen ezután, ráérősen elkezdtem belőni a felső nívóra, miután megtörtént egy mérőedénybe beleöntöttem az 5 literes LM kanna maradékát:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=5jenr7toc9ui2l0h2ads.jpg

Durván 4.6 liter ment bele, és feltöltés után gyönyörű tiszta így az olaj, nem kellett a kb. 3deci fáradt olajra önteni az újat, baja nem lett volna tőle, de szerintem ez így korrekt, egy ilyen kiváló motort kényeztetni kell.
Kapott még új gázolajszűrőt is (ezt 30.000km-ként ebben a kocsiban):
http://www.kephost.com/view3.php?filename=lyalwrj2pb1yofr5t1dp.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=yshvet1inxvjxcgavxdi.jpg

Bocs a hosszért.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4774 Dátum: 2011.01.17 18:05:11 »
Döntögetve minden autóból ki lehet még csurgatni pár decit...
Xanyi

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4775 Dátum: 2011.01.17 18:12:29 »
Ebben az autóban messze magasan van a leeresztőcsavar, pl Renaultokból nem szedsz ki ennyit, ott jó helyen van a csavar. Tudom hogy vannak ettől sokkal rosszabbak is, de hagy ne kelljen már beleönteni a dzsuvához a tisztát :nonono:

bandibá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Szerviz
« Válasz #4776 Dátum: 2011.01.17 19:37:34 »
Sziasztok,

Na, voltunk a szervízben... A kocsit nem szedték szét, de egy próbakör után megállapították, hogy nem a tárcsa kopott, hanem a kuplung szerkezet gyengült meg. :-(
Átlagos gyorsításnál valóban nem észlelni semit, csak jellemzően padlógázasan 3-asban, 4-esben - pl. autópályás felhajtásnál, akkor is olyan 300-400 fordulatot "szalad el" a motor, majd éri utol az autó. Szóval annyit mondtak, hogy egyelőre akut probléma nincs. Ennek ellenére úgy érzem legkésőbb nyárra én kicseréltetném benne, mielőtt még nagyobb lesz a gond. Úgyhogy ha valakinek van valami megbízható (és viszonylag olcsó) szervíz javaslata kuplungcserére, szívesen veszek minden javaslatot.

Szia,

minnél több ilyen eset lesz, annál hamarabb vége lesz a kuplungodnak.. nekem is volt ilyen, és kb 1 hónap után vége lett... :) elég idegesítő tud lenni, hogy nem tudod, hogy előzésnél mire számítasz..... (elindul-e vagy nem ... főleg ha hirtelen megnyomod 4500 fölé, ahol már valami nyomatékod van (ha benyásod van) dizelnél ugye hamarabb..)

sztem ne várj vele sokat....20 környékén cserélik a szettet munkadíj


Szia,

Kösz a jótanácsot. Igen, az előzésnél lehet dilemma... (1.6-os benyás nekem is).

1-2 javaslatot a kuplung fajtájára kaptam már tőletek. Van olyan, amelyet semmiképp sem érdemes?
kösz,


Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #4777 Dátum: 2011.01.17 20:47:01 »
TZoli! Ismét köszi a beszámolót :clap:
Gabe 254.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #4778 Dátum: 2011.01.17 20:54:27 »
Sziasztok!

Csak jelzem, happy end lett a kuplung cserém vége. A hétvégi csavarlazító fürdőtől megoldódott minden. Szépen lemászott ma a váltó, el lett takarítva, jól megzsírozva, mert csontszáraz volt minden. Valeo kuplung ment bele, ami kijött az meg Toyota feliratos LUK volt. Kicsit parázott a szerelő, hogy én hozok kuplungot, de így is 17e ftal olcsóbb volt, és jó bele (ellenőriztem a toyota cikkszámokat, úgy rendeltem a kuplungot.).

Szóval kuplungszett és munkadíj szopófaktorral együtt 55e ft volt.

Akit érdekel, http://www.alkatracer.hu  . Innen rendeltem, korrekt srácok, garis alkatrészek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4779 Dátum: 2011.01.18 08:27:14 »
Szia,
Kösz a jótanácsot. Igen, az előzésnél lehet dilemma... (1.6-os benyás nekem is).
1-2 javaslatot a kuplung fajtájára kaptam már tőletek. Van olyan, amelyet semmiképp sem érdemes?
kösz,
Ha nem LUK, AISIN ASKO, vagy LUK (létezik elvileg SACHS is, de az nem volt az országban, mikor én cseréltem és magasan a legdrágább), azaz NONAME, akkor felejtsd el!!!

Lehetőleg ragaszkodj az AISIN-hez, vagy a LUK-hoz. Ez a kettő a hivatalos Toyota beszállító! A többi NEM az! :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.18 08:33:56 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #4780 Dátum: 2011.01.18 08:50:10 »
Úgy emlékszem többen is érdeklődtek már aziránt, hogy mikor mit kell cserélni vagy ellenőrizni az autójukon a kötelező szervizek alkalmával.
Ha be vagy lépve, lent látható a szervizkönyvemből beszkennelt táblázat, amely választ ad a fenti kérdésre.  :otlet:


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.18 08:56:09 írta gomzol »

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4781 Dátum: 2011.01.18 18:29:08 »
Lehetőleg ragaszkodj az AISIN-hez, vagy a LUK-hoz. :flowers:

Esetleg még Daikin, vagy Exedy. Jobb bármelyik gyárinál (Daikin szintén beszállító) kicsit több utánajárást igényel, de nem drágább.  :D

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4782 Dátum: 2011.01.18 18:37:52 »
VALEO-t kár lenne kihagyni a sorból, és amit TSityu ajánl EXEDY is nagyon jó

bandibá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Szerviz
« Válasz #4783 Dátum: 2011.01.18 23:45:51 »
VALEO-t kár lenne kihagyni a sorból, és amit TSityu ajánl EXEDY is nagyon jó

Rendben, köszi srácok!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4784 Dátum: 2011.01.19 08:24:15 »
VALEO-t kár lenne kihagyni a sorból, és amit TSityu ajánl EXEDY is nagyon jó
:D Igen, véletlenül 2X írtam a LUK-ot, de az egyik helyett a VALEO-ra gondoltam.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i