Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2282005 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4635 Dátum: 2010.12.17 10:08:46 »
Új autóknál, ugye már nincs papír alapú szervizkönyv.
Ezt én nem tudtam..... ez minden gyártónál így van, vagy csak a Toyotánál? Egyébként szerintem - ha tényleg nincs szk - hasznos volt a papír alapú szk, mert az valahogy tudatosítóként hatott az emberre.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4636 Dátum: 2010.12.17 10:13:39 »
Idiota banda, nem kell rajuk hallgatni.
Láttam is az fickó arckifejezését, amikor mondtam az 5w30-at (előtte beszéltünk róla, hogy toyotaklub tag vagyok), hogy "na megint egy okos, aki a fórumról szedi az infókat, pedig én tudom a tutit".

Siman vidd az 5W-30-as Mobil1 ESP-t, abbol baj nem lehet, szerintem ez az egyik legjobb valasztas ebbe a motorba.
Így lesz  :yes:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4637 Dátum: 2010.12.17 10:21:40 »
Nagyon tudjak ok a tutit. A gyari ajanlast kellene csak betartaniuk, amit a mernokok kitalatak es nem kellene okoskodni, hogy a 10W-40-es lenne neki a jo olaj... Ha nem eszi a kocsi, akkor nem kell bele surubb olaj. 10W-s meg sosem kell bele, akkor sem, ha eszi, mert akkor 5W-40 kell bele vagy 0W-40 es nem 10W-40.

Ezekkel nem is kell leallni vitatkozni, meg kell nekik mondani, hogy ezt tegyek bele, azt kesz.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4638 Dátum: 2010.12.17 10:27:31 »
Új autóknál, ugye már nincs papír alapú szervizkönyv.
Ezt én nem tudtam..... ez minden gyártónál így van, vagy csak a Toyotánál? Egyébként szerintem - ha tényleg nincs szk - hasznos volt a papír alapú szk, mert az valahogy tudatosítóként hatott az emberre.
A klasszikus formában nincs, de mégis van.
Nálam ez a következő módon működik: a szerviz ugye tárolja az infókat, de minden alkalommal kapok róla egy másolatot papír formában is. Ha ezeket összegyűjtöd máris megvan a "szervizkönyv".

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #4639 Dátum: 2010.12.17 17:21:12 »
Ma voltam en is. En mindig beviszem a kis fuzetet is pecsetert. Legyen meg klasszikus formaban is.  :euro:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4640 Dátum: 2010.12.17 22:06:28 »
Ma voltam en is. En mindig beviszem a kis fuzetet is pecsetert. Legyen meg klasszikus formaban is.  :euro:
Nekem is  van szervizfüzetem, de szerintem egyik se tutti, max ha a nyilvántartásuk összevág a füzettel.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4641 Dátum: 2010.12.18 21:54:46 »
Még soká lesz (január végén lesz kb esedékes a 135 ezres szervíz), csak kíváncsiságból szeretném megkérdezni mit tartalmaz a 150 ezer km-es szervíz. Köszönöm!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4642 Dátum: 2010.12.19 09:22:41 »
-13 ide, -13 oda, egy kis mozgás nem árt, vesszen a tolerancia.  :D :D :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4643 Dátum: 2010.12.27 16:48:19 »
Barna, máskor említetted, hogyan kell kiszedni a lámpamagasság állítót, illetve, hogy ezt csak egyben cserélik, nem cserélnek benne égőt. Azt szeretném kérdezni, mennyire bonyolult kiszedni? Egy haverom mondta, hogy ha kiszedem forraszt bele új ledet (nem világít), vagy nem érdemes vele foglalkozni? (mondjuk fixen a legmagasabb állásban van, soha nem nyúlok hozzá  :D )

Más: a szellőzőventillátorból olyan hangot hallok, mintha csapágyas lenne, vagy lógna a cucc. Csak az 1-2 fokozaton, de nyilván magasabb fordulaton is van, csak elnyomja a motor hangja. Lehet vele valamit csinálni?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4644 Dátum: 2010.12.28 12:17:36 »
Most olvasom az autó szervízkönyvében, hogy a levegőszűrőt 60 ezer km-enként kell cserélni. Ez most komoly? Miért nem indokolt minden olajcserénél, vagy legalább minden második olajcserénél kidobni? Most januárba majd viszem olajcserére, és fogok szólni, hogy a légszűrőt cseréljék ki, mivel 120 ezernél sem cserélték.
Fékfolyadékra 30ezrenként ír elő cserét. Ez kicsit sűrűnek tűnik...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4645 Dátum: 2010.12.28 12:25:22 »
Most olvasom az autó szervízkönyvében, hogy a levegőszűrőt 60 ezer km-enként kell cserélni. Ez most komoly? Miért nem indokolt minden olajcserénél, vagy legalább minden második olajcserénél kidobni? Most januárba majd viszem olajcserére, és fogok szólni, hogy a légszűrőt cseréljék ki, mivel 120 ezernél sem cserélték.
Fékfolyadékra 30ezrenként ír elő cserét. Ez kicsit sűrűnek tűnik...
Nézd meg azt a légszűrőt. talen az az egyik, amit könnyű megállapitani, hogy mennyire szennyezett.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4646 Dátum: 2010.12.28 12:26:49 »
Légszűrőt 60 ezrenként KELL minimum cserélni, de nyilván koszosságtól függően kell megejteni. :)
A 30 ezer vagy két év asszem amiatt van, hogy tele megy vízzel (pára miatt) és nem lesz megfelelő a forráspontja. Ne sajnáld tőle, ez igazán nem nagy összeg! (Nekem 1 liter kell, asszem 1000 vagy 1500 volt)
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4647 Dátum: 2010.12.28 12:30:02 »
Légszűrőt 60 ezrenként KELL minimum cserélni, de nyilván koszosságtól függően kell megejteni. :)
A 30 ezer vagy két év asszem amiatt van, hogy tele megy vízzel (pára miatt) és nem lesz megfelelő a forráspontja. Ne sajnáld tőle, ez igazán nem nagy összeg! (Nekem 1 liter kell, asszem 1000 vagy 1500 volt)

Nem összeg érdekel, azt nem sajnálom. Csak a 120 ezres szervíznél mondták, hogy ideje lenne cserélni, mert még nem volt. Előtte az autó a Reálszisztémánál volt szervízelve, végignéztem a szervíztörténetét, amit megkaptam és valóban nem volt korábban cserélve... Szóval látszik, hogy a márkaszervízek mennyire veszik komolyan a dolgot...

Tudja valaki mi tartalmaz a 150 ezres szervíz? Még messze van, de most januárban megy 135 ezresre és szerintem nyárra bennelesz a 150 ezer, szóval csak kíváncsiság.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4648 Dátum: 2010.12.28 13:32:01 »
Most olvasom az autó szervízkönyvében, hogy a levegőszűrőt 60 ezer km-enként kell cserélni. Ez most komoly? Miért nem indokolt minden olajcserénél, vagy legalább minden második olajcserénél kidobni? Most januárba majd viszem olajcserére, és fogok szólni, hogy a légszűrőt cseréljék ki, mivel 120 ezernél sem cserélték.
Fékfolyadékra 30ezrenként ír elő cserét. Ez kicsit sűrűnek tűnik...

Én évente cserélem a levegőszűrőt az olajjal együtt, ami nálam kb 8000-km-t jelent.
60.000km nagyon sok, főleg ha városozol pesten. Azért 15.000km-ként illik kidobni, mert igen dzsuvás lesz annyi idő alatt, múltkor adtam le a rendelést gyári szűrőkre és kolegám dízeléből ki kellett vennem a szűrőt a gyári szám miatt és ne tudd meg hogy nézett ki 14.000km után.
Fékolajat meg 2 max 3 évente vagy 40.000km-ként illik cserélni.

Levegőszűrőt az én benzinesembe ha jól emlékszem 5.500 forintért kapom, a dízelé párszáz forinttal drágább. (gyári)  Ha bemegyek egy márkakereskedésbe ott nem tudom mennyiért adják, én bolton keresztül rendeltem.

150.000km-nél ugyanezek, olaj és szűrője, levegő és pollenszűrő, fékolaj annak függvényében hogy mikor volt, gyújtógyertyák ellenőrzése
Teljes átvizsgálás, Neked szerintem akkora várható majd egy komplett fékcsere, legalábbis ahogy néztük amikor a kézifékedet csináltam
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.28 13:54:57 írta TZoli »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4649 Dátum: 2010.12.28 13:53:53 »
Barna, máskor említetted, hogyan kell kiszedni a lámpamagasság állítót, illetve, hogy ezt csak egyben cserélik, nem cserélnek benne égőt. Azt szeretném kérdezni, mennyire bonyolult kiszedni? Egy haverom mondta, hogy ha kiszedem forraszt bele új ledet (nem világít), vagy nem érdemes vele foglalkozni? (mondjuk fixen a legmagasabb állásban van, soha nem nyúlok hozzá  :D )

Más: a szellőzőventillátorból olyan hangot hallok, mintha csapágyas lenne, vagy lógna a cucc. Csak az 1-2 fokozaton, de nyilván magasabb fordulaton is van, csak elnyomja a motor hangja. Lehet vele valamit csinálni?
Ki kell akasztani a kis cigitartó dobozt a bal oldalon. Meg kell emelni felfelé, mikor nyitva van, akkor kipattan alul a két kis oldallába, azt ki lehet akkor akasztani és ki lehet szedni.

Ekkor látod, hogy mögötte van sok biztosíték, de nem is ez a lényeg. Ekkor be tudsz nyúlni a lukon és belülről ki tudod nyomni azt az egész panelt, amibe a magasságállító és a tükör is van. Azt az egész vacakot ki lehet hátulról tolni, pár patant fogja csak oda.

Ha kiszedted, akkor látni fogod, hogy a tekerőt a panelhoz pár fül fogja oda, azt már értelemszerűen ki tudod szedni a panelből, konkrétan a tekerőt ki kell tolni a panelból magad felé. A hátulján van egy csatlakozó, de azt le tudod simán szedni, csak egy pöcköt kell megnyomni hozzá, azt le tudod a csatit húzni a tekerőről.

Ha már a kezedben van a tekerő, akkor azt már csak szét kell szedni és be kell az új izzót forrasztani. 4 db kis patent fogja az aljánál a belsejét a tekerőnek. Itt eléggé szét kell az egészet feszegetni, azt akkor hozzá lehet az izzóhoz férni. Amire figyelni kell, hogy a tekerő belsejét nem csak a 4 db patent fogja a tekerő aljánál, hanem a tekerő gombot is fogja oldalról egy kis műanyag, ezt látod kívülről is. Ezt is figyelni kell, nehogy letörjön.

Ha sikerül szétcseszni az egészet, akkor sem történik tragédia, 1.500 a bontóban egy másik ilyen tekerő. (Én vettem ugyanis még egyet, mert a két lámpámat 2 db tekerő allítja külön-külön, mert az egyik lámpám japán gyártáshoz való és az forditva működött, így kellett egy külön rendszert csinálnom...)

P.S.: Tekergessed vazze, ne a max. állásban legyen mindig :excl: