Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2292668 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #4620 Dátum: 2010.12.12 18:14:55 »
Az akksikkal kapcsolatban az lenne egy kérdésem. Kint állt a autó a szabadban napra pontosan 2 hétig, (ez az utolsó két hét hideg is volt), tegnap beultem elinditottam és hazamentem, ez kb 70 km, otthon nézem az akksit és a töltöttséget jelző zöld helyett fekete, mentem vele még 30 km-t de még mindig fekete. Nekem olyan töltőm van amivel ólomsavas akksit lehet tölteni, a papírja szerint. Ez az akksi egy ZAP calcium ezüst akksi. Ezzel a töltővel ne próbáljam tölteni? Ha nem akkor valami spéci kell? Mennyire gáz ha két hét után elveszti az akksi a töltést (de még az autót gond nélkül elinditja) és 100 km-n nem töltödik fel? A töltésnél számít hogy menet közben mennyi fogyasztó van bekapcsolva pl: világítás, venti stb vagy töltésre mindig egy állandó fesz. megy függetlenül a fogysztók számától?

És egy tapasztalat: itteni javaslatra Eneos 75w-90 olajat tettem a váltoba és most a hidegben olyan mint a vaj, észrevehetően jobb mint nyáron melegben.

 :hmmmm: NEkem is feltűnt már tavaly is, hogy hidegben mintha finomabban lehetne kapcsolni a váltót. És most is így tűnik.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4621 Dátum: 2010.12.12 19:10:22 »
Ahhoz, hogy az autóba minden tökéletes legyen először szállj ki.  :tt2:
Ez igaz, de úgyértem rajtam kívül  :D .

A szellőző rácsain keresztül meg tudod a csuklókat olajjal fújkálni, de ha többet szeretnél ahhoz le kellene a rácsot venni. Én évente 2x fújkálom, mert a havernak úgy berohadt, hogy ki kellett cserélni.  :wacko:
Oké, akkor majd adok neki wd40-et. Elég lesz az, nem akarom szétszedni. Máskor a swiftnél még adtam a feszítőrugó két végén lévő kampónak is. Ha emberi idő lesz megcsinálom, vagy péntek este csapatmunka (én csinálom, mindenki más okoskodik  [rohog] :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4622 Dátum: 2010.12.12 19:21:34 »
Szívesen okoskodom, de ha kell segítek is.  :D :D :D

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4623 Dátum: 2010.12.12 19:26:02 »
És egy tapasztalat: itteni javaslatra Eneos 75w-90 olajat tettem a váltoba és most a hidegben olyan mint a vaj, észrevehetően jobb mint nyáron melegben.

Nekem is az van benne, és én is ugyanezt tapasztaltam. Aksi: varázsszemet ragaszd le  :D amíg indul addig jó. (100km, elégnek kell lenni)  ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4624 Dátum: 2010.12.16 18:33:27 »
Megvolt ma a műszaki. Az autó természetesen gond nélkül átment.
Megkérdeztem mennyi lesz a következő szervíz (van egy megállapodásom velük a váltójavítás után reklamációm nyomán, hogy nem számolnak munkadíjat a következő szervíznél). Azt mondták munkadíjjal olyan 28 körül szokott lenni. Kérdeztem az olajat, azt mondja: mivel ez már 100ezer felett futott, ezértt 10w40 megy bele. Mondom, hogy felejtse, el nekem 5w30 kell (nem eszi egyáltalán). Az 5w30 4400/liter, szóval Mobil1 lesz, amit én viszek.

De most komolyan, ha egy motor nem eszi az olajat azért kell bele 10w40-es olaj, mert 100 ezer felett futott. és 200ezer után meg a 15w40et teszik bele?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4625 Dátum: 2010.12.16 18:44:38 »
Ez a tipikus hozzáállás, ami régről berögzült...  :wacko:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4626 Dátum: 2010.12.16 20:48:37 »
Szégyen, hogy épp egy Toyo szerviz mondja ezt!!! :censored:
Amúgy, nem, mintha meglepett volna, hogy sikerült a vizsga, de azért gratula hozzá..  :clap: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4627 Dátum: 2010.12.16 21:42:29 »
Megvolt ma a műszaki. Az autó természetesen gond nélkül átment.
Megkérdeztem mennyi lesz a következő szervíz (van egy megállapodásom velük a váltójavítás után reklamációm nyomán, hogy nem számolnak munkadíjat a következő szervíznél). Azt mondták munkadíjjal olyan 28 körül szokott lenni. Kérdeztem az olajat, azt mondja: mivel ez már 100ezer felett futott, ezértt 10w40 megy bele. Mondom, hogy felejtse, el nekem 5w30 kell (nem eszi egyáltalán). Az 5w30 4400/liter, szóval Mobil1 lesz, amit én viszek.

De most komolyan, ha egy motor nem eszi az olajat azért kell bele 10w40-es olaj, mert 100 ezer felett futott. és 200ezer után meg a 15w40et teszik bele?
Nekem 60e-nél is 10W-t akartak belerakni (igaz diesel), de én vittem 5W LM-t, itteni tanácsra ;)

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4628 Dátum: 2010.12.16 22:18:13 »
Az enyémbe meg 7e km-nél,  csak a gari miatt vittem akkor oda, de ezek után többet nem, az se érdekelt hogy elbuktam a garanciát, magamnak csinálom azóta
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 22:20:44 írta TZoli »

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #4629 Dátum: 2010.12.16 22:25:43 »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4630 Dátum: 2010.12.17 09:24:26 »
Az enyémbe meg 7e km-nél,  csak a gari miatt vittem akkor oda, de ezek után többet nem, az se érdekelt hogy elbuktam a garanciát, magamnak csinálom azóta
Én ugy tervezem, hogy ezután az olajcserét(75e) magam megoldom a 30 e-es szervizekre (90e)meg elviszem.
Az utolsó szerviznél (60e) ott voltam végig, hogy kell csinálni, az olajcsere menni fog, ha a patentokat tönkre nem teszem :lol:

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4631 Dátum: 2010.12.17 09:26:31 »
...és így szoknak le az emberek a szervizkönyv-vezetésről.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4632 Dátum: 2010.12.17 09:34:29 »
Az enyémbe meg 7e km-nél,  csak a gari miatt vittem akkor oda, de ezek után többet nem, az se érdekelt hogy elbuktam a garanciát, magamnak csinálom azóta
Én ugy tervezem, hogy ezután az olajcserét(75e) magam megoldom a 30 e-es szervizekre (90e)meg elviszem.
Az utolsó szerviznél (60e) ott voltam végig, hogy kell csinálni, az olajcsere menni fog, ha a patentokat tönkre nem teszem :lol:
Egy köztes olajcsere márkaszervizes munkadíjának összegét nyered, ami mondjuk 15.000.-Ft. Ellenben elbukod a végig vezetett szervizkönyvet, ami (különösen egy dízelnél) igen fontos lehet eladáskor, mind árképzésnél mind eladás gyorsaságnál.
Arról nem is beszélve, hogy toyota garanciát sem tudsz rá ezután már kötni, ami szintén nem rossz ötlet egy dízelnél.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4633 Dátum: 2010.12.17 10:03:22 »
Új autóknál, ugye már nincs papír alapú szervizkönyv. Ez tök jó, mert az adatbázis védettebb, mint a kitöltendő papír, csak éppen ha 7végén tud az ember megnézni egy ilyen "új rendszer szerint szervizelt" használt kocsit, akkor nem tudja leellenőrizni, hogy tényleg rendben voltak-e a szervizei. Ergo, ha a kieső pár nap alatt valaki már megveszi előle a kiszemelt autót, az "zavaró" lehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4634 Dátum: 2010.12.17 10:03:53 »
Megvolt ma a műszaki. Az autó természetesen gond nélkül átment.
Megkérdeztem mennyi lesz a következő szervíz (van egy megállapodásom velük a váltójavítás után reklamációm nyomán, hogy nem számolnak munkadíjat a következő szervíznél). Azt mondták munkadíjjal olyan 28 körül szokott lenni. Kérdeztem az olajat, azt mondja: mivel ez már 100ezer felett futott, ezértt 10w40 megy bele. Mondom, hogy felejtse, el nekem 5w30 kell (nem eszi egyáltalán). Az 5w30 4400/liter, szóval Mobil1 lesz, amit én viszek.

De most komolyan, ha egy motor nem eszi az olajat azért kell bele 10w40-es olaj, mert 100 ezer felett futott. és 200ezer után meg a 15w40et teszik bele?
Idiota banda, nem kell rajuk hallgatni.

A faterom E12-ese 120e-ret futott siman mar es nem eszi a leghigabb 0W-20-as olajat sem. Nem indokolt a gyari 5W-30-asnal surubb olajat hasznalni, csak azert, mert elert a motor egy bizonyos km-t.

Siman vidd az 5W-30-as Mobil1 ESP-t, abbol baj nem lehet, szerintem ez az egyik legjobb valasztas ebbe a motorba. Ha ezt kapja meg mindig es vigyazol ra, akkor meg 200e km folott sem fog enni semmi olajat sem a motor.