Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264395 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Szerviz
« Válasz #4380 Dátum: 2010.10.12 15:39:00 »
A fékekkel kapcsolatban volna egy kérdésem a szakikhoz!

Mikor 7végén cserélték át a téli kerekeket, megnéztem az első féktárcsákat, betéteket. A betétekből még kb 2/3-a megvan, viszont a tárcsán a használt felület mindkét (belső- és külső szélén is) kb 0,5-0,5cm-rel kevesebb, azaz, a betétek nem érnek a tárcsához teljes felületen. Ez jó így, vagy gond?
A tárcsák is teljesen jó állapotban vannak, még körömmel sem érezhető rajtuk semmilyen váll. Ahol nem éri a betét (a két szélén), ott persze rozsdás...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4381 Dátum: 2010.10.12 15:44:02 »
Az úgy nem jó! Nekem végigérik a betétek a tárcsát, 1 mm-es rész van csak a szélén, ahol nem ér hozzá, ott van az ún. vállasodás.

Neked is be lehet rohadva a fékmunkahenger vagy a csúszka, ki kellene pucolni és megnézni, hogy miért nem jó az úgy. Elvileg a betétnek végig kell szinte érnie a tárcsa széléig, nem lehet ott fél centis kihasználatlan rész, max 1 mm-es.

Minél előbb nézesd meg, mert beragadhat a fék, az meg veszélyes és a tárcsát is tönkre tudja tenni, ha nem enged vissza rendesen.

Jellemzően akkor fordul ilyen elő, ha igénytelenül lett fékbetét cserélve és a csere során nem lett a tárcsa szabályoztatva, így az új betét rosszul kopik be és nem egyenletesen kopik mindenhol.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Szerviz
« Válasz #4382 Dátum: 2010.10.12 15:51:17 »
Pont erre gondoltam én is, csak akkor kellene, hogy legyen a tárcsának válla, ami pedig, ahogy említettem, egyáltalán nincs, kicsi sem. Ezért vagyok tanácstalan.
Mikor szervizeltettem a kocsit nyár elején, megnézettem a fékeket is, az elsőkkel semmi gond nincs, ugye lett fékolaj is cserélve, nem szorul sehol. Esetleg ez egy előző fékbetétcserénél maradhatott el, az lehet...
Viszont a hátsónál (most nem ugrik be, melyik oldalon) a csavar sajna rá van rohadva. 1 napot áztatta csavarlazító, de nem merte a szerelőm túl feszíteni, mert, akkor az beletörik, és lehet munkahengert is cserélni, máshogy nem lehet megoldani. Úgyhogy ez maradt megoldandó feladatnak, igazából csak pszichikai probléma ez, az autó teljesen jól fékez, jól adagolható, fékezés közben sem húz oldalra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Szerviz
« Válasz #4383 Dátum: 2010.10.12 15:55:38 »
Jellemzően akkor fordul ilyen elő, ha igénytelenül lett fékbetét cserélve és a csere során nem lett a tárcsa szabályoztatva, így az új betét rosszul kopik be és nem egyenletesen kopik mindenhol.
:yes: :yes: :yes: Ez így van. Csak ezzel az a gond az esetemben, hogy új fékbetéteket kellene vegyek, meg még a tárcsákat is szabályoztatni, amikor a betét 2/3-a még megvan....  :cry: Azért a legközelebbi betétcserénél erre nagyon oda fogok figyelni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4384 Dátum: 2010.10.12 16:02:04 »
Nálam is az előző betét úgy lett kidobva, hogy 2/3-ig volt. Egyszerűen bekeményedett és elkezdett rosszul fogni, és a tárcsát is nekiállt megenni. Nálam nagyon csúnyán nézett ki a tárcsa, össze-vissza volt karcolva a felülete. Szerencsére mikor le lett szabályoztatva, nem kellett sokat leszedni belőle és utána jó is lett.

A betétcserét és a szabályzást javaslom a közeljövőben, mert a bekeményedett, rosszul felfekvő betét a tárcsát maradandóan tönkreteheti. Az meg sokba kerül nagyon, így javaslom, hogy szánd rá a pénzt a betétre, a szabályzás meg tényleg nem nagy tétel már...

Nálam is eléggé kemények elöl a Japanparts betétek, alig koptak az elmúlt 30e km alatt, a tárcsán viszont már van egy 0,5 mm-es vállasodás. Így lehet, hogy én is betétet fogok cserélni, mert inkább az kopjon, mint a drága féktárcsa.

j.b

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #4385 Dátum: 2010.10.13 13:38:06 »
B.S!

Nos megvettem a ködlámpát,el is hoztam Pestről,nagyon korrekt,kábel,felfogató konzol,kapcsoló köténylemez betét,minden van hozzá :clap:

vettem lökhárító patentot is a halásztelki Toyotában,nagyon udvariasak segítőkészek,sőt a hátsó lámpát is megvettem ::)
ergo:szerelhetek egész délután :D

Corolla E-11 Liftback Linea Terra 1.6 1999

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4386 Dátum: 2010.10.13 14:26:34 »
Királyság van!  :clap:

Remélem elégedett leszel majd az eredménnyel.

Jó szerelést!

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4387 Dátum: 2010.10.13 14:54:59 »
Üdv!

Volna egy kérdésem, a belső kapcsolókkal kapcsolatban.

Az az érzésem, hogy nem mind világít, aminek kéne :)
Mi a háttérvilágításos az E11-ben? Tükörállító egység, ködzárófény kapcsolója, műszerfal fényerősség-szabályzó, fényszórómagasság-állító kapcsoló.

E12 dettó :) olyan érzésem van, mintha háttérfénynek kellene lennie és nincsen :)

Köszi!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4388 Dátum: 2010.10.13 15:13:02 »
Hű, ha nem felejtem el, este lefotózom neked, hogy minek kéne égnie.

Égnie kell az el. ablaknál az auto feliratnak, a ködzáró jelnek, a teljes óracsoportnak mindenhol (de a két tekerőnek nem), az elakadásjelző háromszögnek, a belső-külső levegőállító pöcöknek és a két szélső jelnek, a ventillátor/hideg-meleg meg még egy kerek izének körben teljesen, a hamutartónak és a szivargyújtónak.
(Nálam az AC és a hátsó szélvédő fűtés nem világít, de erős a gyanúm, hogy azoknak is kéne...)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4389 Dátum: 2010.10.13 15:13:19 »
A tükör állítója nem világít sem az E11-ben, sem az E12-esben.

A ködfényszóró háttérvilágítását egy kis rizsizzó adja. Ha jól emlékszem, akkor nincs rajta gumi sem, mert a fény színét a nyomófelület adja. Olyan hosszú, vékony lábú, pici rizsizzó kell bele. A lábait úgy kell egy kis bajonettzáras, kör alakú pöcökre rátekerni.

A műszerfal fényerősséget nálam a km-óra nyomógombja adja, azt nem ismerem. De gondolom, hogy a lámpamagasság-állítóhoz hasonló a megoldása. Ott ugyan ez a pici izzó van, csak van rajta egy színes gumi vagy színes az izzó búrája. Szét kell kapni az egészet (nem egyszerű, kell feszegetni), majd a beforrasztott izzót ki kell egy jóra cserélni. Nekem már rutin meló, de először egy órát játszottam vele. Nálam most (és a E12-esben is) piros a lámpamagasság tekerőjének a fénye, nekem jobban tetszik. Annyit csináltam csak, hogy pirosra festett rizsizzót forrasztottam be a zöld helyére.

A középkonzolba 1.2-2 W-os izzó kell, 2-3 darab középre, ez adja a tekerők fényét. A hamutál és a szivargyújtó külön 1-1 izzó még. Ide hagyományos késes, üvegfoglalatos kell, az említett teljesítmény-tartományban.

A középkonzolon a nyomógombok mind a két esetben LED-es visszajelzésűek, ezt cserélni nem kell sosem. A háttérfényét pedig a hosszú lábú gumírozott rizsizzó adja, amely rá van  itt is tekerve a kör alakú kis bajonettzáras pöcökre. Arra kell az E12-esnél figyelni, hogy a hátsó ablak fűtés és az AC világítása nem azonos izzót kíván, az egyikbe a rizsnél picit nagyobb izzó kell, hogy azonos legyen a fényerejük.

A legjobb az, ha szétszeded az egyiket, kiszeded az izzókat, majd elmész a műszaki boltba a mintával venni mindegyikből 3x annyit, mint amit vittél. Így nem lesz para, hogy melyik is kell bele, meg marad is tartalékba, meg közben a tönkretett/rálépett/újonnan felfedezett izzókat is lehet pótolni. Ha egyszer szétszedted a műszerfalat, akkor mindent cserélj ki, eléggé idegesítő 2 hetente szétszedni és cserélni egy valamit.

A szétszedésekről van itt fent egy video, azt keresd meg. A digitklímás E12-esnek a szétszedése fent van itt valahol linkelve, az tuti.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4390 Dátum: 2010.10.13 15:16:46 »
E11-et kérdezett! ;)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4391 Dátum: 2010.10.13 15:20:24 »
E11-et kérdezett! ;)
Ugyan az a kettő!  :D

Amúgy:
Idézet
E12 dettó  olyan érzésem van, mintha háttérfénynek kellene lennie és nincsen

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4392 Dátum: 2010.10.13 15:31:20 »
Nem helyes, E12-t is kérdeztem, mivel az is van a flottában ;)

Köszönöm a tanácsokat, én biztos nem állok neki a fakezemmel. Ha valamit utálok a házi barkácsolásban, az az autó belső műanyag szarainak lefeszegetése. Főleg, amikor már hűl az idő. Garantált törések.
Majd megkérek rá valakit :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4393 Dátum: 2010.10.13 15:35:32 »
Ja, volna még kérdés :whistling:

E11-ben a rádió konzolján a nyomógombok változó fényerővel világítanak. Értsd: egyik halványabban, másik még halványabban :lol:
Anno volt itt szó erről, E12 kapcsán. E11 hasonlóan pöcsörészős lenne?
Mert akkor jó az úgy, ahogyan van :)

És mégegy:

E11, A oszlop belső műanyag takarói lejönnek. Hiába ütögetjük vissza, leesnek.
Patentek elfáradtak volna?
A patentdeponál nem igazán tudok webfelületen keresni, talán az segíthetne, ha odamegyek a mintával.
De a legegyszerűbbnek nekem a márkakereskedéstől való megrendelés tűnik...:)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4394 Dátum: 2010.10.13 15:50:28 »
E11, A oszlop belső műanyag takarói lejönnek. Hiába ütögetjük vissza, leesnek.
Patentek elfáradtak volna?

Nem ismerem az E11-et, de 90%, hogy erről van szó. Patentdepós fazon ránézésre vágja a témát, minta alapján ad patentet. Árakra kérdezz előzetesen rá, nagyjából ~200Ft nála egy patent, lehet, hogy márkaszervizben sem sokkal drágább.