Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2288795 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #4320 Dátum: 2010.09.28 20:37:01 »
Srácok, ki bontott már le valaki E12 első lököst? Mennyi és milyen patent kell bele? Mert szeretném megvenni előre, ne kelljen kétszer szétszedni, de a patentdepós ember nem tudja pontosan milyen kell és a darabszámot sem tudja... (a furat szerinte lehet 8-as vagy 9-es).

mikor nekem cserélték a sárvédömet, le kellett veni a löksöt is......de egy patent se tört el......
megmondani nem tudom h milyen és hány db.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #4321 Dátum: 2010.09.28 22:24:26 »
én 8-asra emléxem, és Swift patenttal pótoltuk hirtelen azt a 2 db-ot, ami a tepsifüles miatt megadta magát. - de ez kb 6 éve volt, szóval már csak nyomokban rémlik a dolog.

- Ja Novemberben éjjel 11-kor nem találtam meg a 110-el elcsapott nagyfülűt.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4322 Dátum: 2010.09.29 17:15:22 »
Srácok, ki bontott már le valaki E12 első lököst? Mennyi és milyen patent kell bele? Mert szeretném megvenni előre, ne kelljen kétszer szétszedni, de a patentdepós ember nem tudja pontosan milyen kell és a darabszámot sem tudja... (a furat szerinte lehet 8-as vagy 9-es).


Alul csavaros a lökhárító, a két sarka a kerekeknél csavaros, csak a két lámpa között van felül patent. Azokat meg 10 mp kikapni, nem kell kétszer bontani. De egyik sem szokott törni!
Xanyi

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4323 Dátum: 2010.09.29 17:21:09 »
Alul csavaros a lökhárító, a két sarka a kerekeknél csavaros, csak a két lámpa között van felül patent. Azokat meg 10 mp kikapni, nem kell kétszer bontani. De egyik sem szokott törni!

Akkor szerinted mitől lóghat a lökös jobb eleje jobban, mint a bal? Illetve a keréknél lévő sarka el is ellá picit (nem nagyon, 3-5 mm-t), de zavar. Elütöttem egy macskát, előtte szerintem nem volt. Az elállás biztosan nem, azt észrevettem volna (most megnéztem régebbi képeket, és tényleg patentabbul állt). Illetve szintén a keréknél ha visszanyomom kattan, majd elengedi (mintha töröt patent lenne).
Szeretem ha pöpec állapotban van az autóm, szóval szeretném ha ez is rendben lenne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

repeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4324 Dátum: 2010.09.29 17:52:02 »
Tudtok egy futóműre specializált szervízt?
Corolla 1.6 Compact AE101

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4325 Dátum: 2010.09.29 17:55:03 »
Tudtok egy futóműre specializált szervízt?

Ha megmondod merrefelé, talán könnyebben tudunk segíteni!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4326 Dátum: 2010.09.29 18:17:25 »
Alul csavaros a lökhárító, a két sarka a kerekeknél csavaros, csak a két lámpa között van felül patent. Azokat meg 10 mp kikapni, nem kell kétszer bontani. De egyik sem szokott törni!

Akkor szerinted mitől lóghat a lökös jobb eleje jobban, mint a bal? Illetve a keréknél lévő sarka el is ellá picit (nem nagyon, 3-5 mm-t), de zavar. Elütöttem egy macskát, előtte szerintem nem volt. Az elállás biztosan nem, azt észrevettem volna (most megnéztem régebbi képeket, és tényleg patentabbul állt). Illetve szintén a keréknél ha visszanyomom kattan, majd elengedi (mintha töröt patent lenne).
Szeretem ha pöpec állapotban van az autóm, szóval szeretném ha ez is rendben lenne.

A sárvédő és a lökhárító találkozásánál egy spec. lökhárítótartó van. Az van felcsavarozva a kasztnihoz, és vannak rajta körmök, a lökhárítón pedig ezek ellendarabjai. Ezek pattannak egymásba. Vagy ez törött össze, vagy ami rosszabb, hogy a lökhárítóról törött le belülről. De ez nem olyan holmi amit autósboltban vagy a patentdepoban kapsz.
Gurulj el egy márkaszervízbe, és ott megnézik, és szükség szerint megrendelik ami kell... Ehhez nem kell levenni a lökhárítót, annyit el lehet ott húzni hogy meglátni mi törött, úgyhogy csak ha megvannak a szükséges alkatrészek, akkor elég egyszer lebontani!

Alul pedig a lökhárító az alsó motorvédő burkolathoz, illetve a legszélső két csavar a dobbetét alsó előrenyúlásához van csavarozva. A dobbetétet és az alsó motorvédő burkolatot egy patent tartja össze, az szokott ilyenkor széttörni, és ettől lehet hogy lafog a lökhárító, ugyanis azzal együtt lötyög...

Fogadj el egy jó tanácsot: ha nem akarod hogy még több minden eltörjön mint ami már úgyis el van, akkor vidd márkaszervízbe!
Xanyi

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4327 Dátum: 2010.09.29 18:20:15 »
Fogadj el egy jó tanácsot: ha nem akarod hogy még több minden eltörjön mint ami már úgyis el van, akkor vidd márkaszervízbe!

Köszi a segítséget! December környékén úgyis megyek márkaszervízbe. Majd megnézem, ha addig kibírja akkor megcsináltatom, ha nem akkor elgurulok a Mayerékhoz (10 perc a munkahelyemtől) és pöpecül megcsinálják  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

repeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4328 Dátum: 2010.09.29 19:25:12 »
Tudtok egy futóműre specializált szervízt?

Ha megmondod merrefelé, talán könnyebben tudunk segíteni!

Budapest és környéke.
Corolla 1.6 Compact AE101

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4329 Dátum: 2010.10.04 20:37:03 »
No miután Ausztriába menet kiderült, hogy gáz van a fékemmel, ma meló után gyorsan szétkapta a szerelőm. A jobb féknyereg egyik csúszkája úgy be volt állva mint Katiban a gyerek, kalapáccsal kellett kiütni. Franc tudja, mi baja lehetett. Ezt megcsinálta gyorsan a srác, ám még mindig rohadtul üt. Nincs egy éves az első fékem, Japanparts féktárcsa és fékbetét szettet vettem. Hamarosan veszek újakat, ezek meg mennek gariban kivizsgálásra...
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4330 Dátum: 2010.10.04 20:57:31 »
A féknyeregcsúszka rohadhatott be. Annak nem sok köze van a tárcsához és a betéthez. Sokkal valószínűbb, hogy a porvédő hasadt ki, beszállt a fékpor a féknyereg zsíros csúszkájához, ami aztán frankón berohadt. Nem ritka esemény, sajnos az elhanyagolt fékrendszereknél gyakran előfordul.

Ezért is kell minden fékbetét csere alkalmával a csúszkát megzsírozni, illetve ellenőrizni, hogy a porvédője nincs-e kiszakadva. Ha szakadt, akkor olcsóért lehet minden autósboltban szinte rendelni ilyen kis gumiharangot, amelyet cserélni sem egy nagy kunszt.

A legtöbb helyen azonban csak kicserélik a betétet, nem foglalkoznak az egésszel, így szépen lassan berágódik vagy befeszül a csúszka, aztán utána ott a baj.

Ütni a tárcsa és a felni szokott, sajnos nehezen elhatárolható a kettő. Nekem a féktárcsám ráz állandóan, pedig gyári Toyota és nem utángyártott! Sajnos a gyári tárcsa sem egy nagy durranás, hamar felmelegszik és ekkor szeret megvetemedni, aztán utána rázza a kormányt az a vacak.

Én legközelebb valami frankó mart tárcsát (luggatott) fogok venni Ferodo Premier (miután DS2500 az enyémhez nincsen) vagy EBC betétekkel. Ezzel szerintem más lesz majd az élet.


Haverom vett a Civic-hez teljes hátsó futóművet, ami tárcsafékes, komplett fékrendszerrel. A féknyereg itt is be volt rohadva, lesz vele meló, még a munkahenger is ereszt, szóval gyűrűzni kell azt is... Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a fékhiba nem ritka, pláne ha elhanyagolják azt...

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Szerviz
« Válasz #4331 Dátum: 2010.10.04 21:04:33 »
nézd meg az ebc féket tavasszal vettem most 21e Km van benne nagyon nagyon  jó  :clap: ha kell adok tel számot ja és azon kívül hogy veszettül fog még a fékpor is fele a gyárinak

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4332 Dátum: 2010.10.04 21:04:43 »
Izé lehet nem volt egyértelmű, a 10 ezret futott tárcsa üt. Amúgy igen, az a csúszka volt berohadva. Amúgy minden pöpec, a szerelőm megnézett mindent és semmi se koszos, nem szakadt, nem poros, nem semmi. Ja és meg volt zsírozva a csúszka.
Csak fékezésnél ráz a kormány, de akkor cefetül. 140-ről meg aztán egyenes élethalál harc megtartani a kormányt. Musspici küzdött is vele erősen. A csúszka helyrerakásával ez azért mérséklődött.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4333 Dátum: 2010.10.04 21:30:25 »
Izé lehet nem volt egyértelmű, a 10 ezret futott tárcsa üt. Amúgy igen, az a csúszka volt berohadva. Amúgy minden pöpec, a szerelőm megnézett mindent és semmi se koszos, nem szakadt, nem poros, nem semmi. Ja és meg volt zsírozva a csúszka.
Csak fékezésnél ráz a kormány, de akkor cefetül. 140-ről meg aztán egyenes élethalál harc megtartani a kormányt. Musspici küzdött is vele erősen. A csúszka helyrerakásával ez azért mérséklődött.
Nekem egyértelmű volt, amit mondtál. Van egy ütős tárcsád és van egy berohadt féknyerged, amit közben "megcsináltak".

A féktárcsák attól ütnek, hogy meg lettek melegítve, aztán megvetemedtek, ezért is rázza a kormányt. A berohadt féknyereg állandóan foghatott kicsit, mikor beragadt, így az is simán túlmelegíthette a tárcsádat.

Az E11 féke amúgy is alul van méretezve, nem kell hozzá nagy tehetség, hogy túlhevítsed. Nálam a gyári tárcsák is hullámosak, mikor szabályoztatva voltak, akkor jók lettek, de azóta megint hullámosak sajnos és ráznak. És nálam nem csak fékezéskor ráznak, hanem amúgy is 120 körül. :(

Azt, hogy nálad a tárcsa hullámosságát (túlmelegedését) a gyenge anyagminőség, a túlerőltetett fékhasználat vagy a beragadt fék okozta vagy ezek együttesen, azt nem tudom innen megmondani. Ha csak az egyik tárcsa üt -- a hibás fék oldalán -- akkor valszeg a hibás fék által keltett túl sok hő okozta a hullámosságot. Ha mindegyik oldal ráz, akkor vagy a tárcsa rossz minőségű vagy a fék lett nagyon keményen küldve (ezt az esetedben kétlem).

Miután a hullámosodás egyértelműen a túlmelegedés eredménye (az, hogy hol a túlmelegedés határa, az más kérdés), ezért nem fogják neked garanciában ezeket cserélni, ez tuti. Egy márkaszerviz egy gyári tárcsát még cserélne, de egy utángyártottat egy kereskedő hálózat sosem fog cserélni, ugyanis Te leszel a hibás, mert túlmelegítetted.

El lehet menni vele a fogyasztóvédelemhez, amennyiben nem cserélik ki gariban, a kérdés csupán az, hogy érdemes-e. Szerintem nem, hiszen ez nem is tartós fogyasztási cikk, hanem egy kopó alkatrész, nem fognak ebből egyértelműen téged győztesnek kihozni. Amit csinálhatsz, az a féktárcsák felszabályoztatása, ez elvileg kiszedi 100%-osan belőlük a merőleges ütést, amely a kormányrázást okozza. Ezután idő kérdése, hogy mikor jön elő megint a rázás.

Az igazi hosszútávú megoldás a minőségi=drága tárcsák vásárlása, azonban ez nem két Forint. Én nem használtam Japanparts tárcsákat (csak az ismerőseim, de ők nem szidták), csak betéteket, eddig meg voltam vele elégedve. Tény, hogy nem egy Ferodo vagy EBC minőség, de fele annyiba is kerül. Akkoriban olcsóért kellett neked venni valamit, sajnos ez nem igazán jött össze, utólag láthatólag. :(
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.04 21:42:01 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4334 Dátum: 2010.10.04 21:40:02 »
Köszi. Musspicivel is ezt beszéltük, hogy új tárcsa vesz, addig először gariba a régi el, vizsgálják be, aztán ha nem, akkor kérjük vissza és felszabályoztatjuk. Sajnos sehogy sem úszom meg az újbóli tárcsacserét, ami miatt marha morcos vagyok...