Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2320147 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4125 Dátum: 2010.08.26 20:05:38 »
És tudja valaki mi az indoka a 4 ill 2 éventi cserének?
Lebomlik valami benne? Feltételezve hogy a fagypont még mindig megfelelő.
A kenésért, korrózió gátlásért felelő adalékok miatt, hogy ne rakódjon le a trutyi, ami majd eltömíti a rendszert. A fagyáspont akár 12 évig is megfelelő maradhat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4126 Dátum: 2010.08.26 20:23:13 »
"Hűtőfolyadékot milyen időközönként cserélünk? 6-7-8-x év? Akkor miről is beszélünk? kacsint"
Nem sporolásról van szó! Csak az indokot kerestem, miért pont ez  vagy az a jó. Nem hiszem hogy alapjaiban finnyásabb a Toyota rendszere mint  más gyártmányoké. Ha mégis akkor azt is el kell fogadni.
Értelek. Az, hogy finnyásabb-e a Toyota, nem hinném... egy ismerősöm mesélte a minap, hogy mikor kint volt Afganisztánban, feltűnően sok (10-ből 7-8 autó) E11 corolla volt. Jó, az nem túl fagyos terület, ellenben iszonyú poros a levegő, szélviharok vannak. Amikor a Humvyk is megállnak, azok a Corollák még mennek. Szóval nem egy finnyás típus. Mindezek ellenére ajánlott jó minőségű folyadékokkal feltölteni, főleg azért, mert azokhoz legközelebb csak több év után fogsz megint hozzányúlni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4127 Dátum: 2010.08.26 20:37:00 »
Értelek. Az, hogy finnyásabb-e a Toyota, nem hinném... egy ismerősöm mesélte a minap, hogy mikor kint volt Afganisztánban, feltűnően sok (10-ből 7-8 autó) E11 corolla volt. Jó, az nem túl fagyos terület, ellenben iszonyú poros a levegő, szélviharok vannak. Amikor a Humvyk is megállnak, azok a Corollák még mennek. Szóval nem egy finnyás típus. Mindezek ellenére ajánlott jó minőségű folyadékokkal feltölteni, főleg azért, mert azokhoz legközelebb csak több év után fogsz megint hozzányúlni.  ;)

Afrikában és a Közel-Keleten nagy piaca van a Toyotáknak! Nem tudom itthon mennyire jellemző, de többen mondták, hgy Németországban papírokat tesznek a Toyotákra arabok, hogy megvennék stb. Volt nálunk az egyetemen egy srác, aki minden nyarát a Közel-Keleten töltötte, Afganisztánban is volt, mindenféle önkéntes munkát végzett. Azt mondta Afganisztánban kétféle autó van: Toyota (főleg kocka Land Cruiser, de más is) és Lada. Ez azért elég sokmindent elárul (Ladát könnyű szerelni, a Toyotát meg nem kell :-) ).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #4128 Dátum: 2010.08.26 21:02:23 »
"Hűtőfolyadékot milyen időközönként cserélünk? 6-7-8-x év? Akkor miről is beszélünk? kacsint"
Nem sporolásról van szó! Csak az indokot kerestem, miért pont ez  vagy az a jó. Nem hiszem hogy alapjaiban finnyásabb a Toyota rendszere mint  más gyártmányoké. Ha mégis akkor azt is el kell fogadni.
Értelek. Az, hogy finnyásabb-e a Toyota, nem hinném... egy ismerősöm mesélte a minap, hogy mikor kint volt Afganisztánban, feltűnően sok (10-ből 7-8 autó) E11 corolla volt. Jó, az nem túl fagyos terület, ellenben iszonyú poros a levegő, szélviharok vannak. Amikor a Humvyk is megállnak, azok a Corollák még mennek. Szóval nem egy finnyás típus. Mindezek ellenére ajánlott jó minőségű folyadékokkal feltölteni, főleg azért, mert azokhoz legközelebb csak több év után fogsz megint hozzányúlni.  ;)

http://www.origo.hu/auto/20071130-afganisztan-a-toyotatemeto.html

repeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4129 Dátum: 2010.08.26 21:18:06 »
Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a kinyomócsapágy pont kinyomott állapotban zörög (sajátfüllel hallottam egy barátom Fiatjában)
A zörgés akkor van, ha leléptél a kuplungról...  :flowers: Ha így értetted, akkor bocsi. Ha rálépsz a kuplungra, akkor nyomod ki, és akkor elhallgat.  ;)

Akkor úgy mondom hogy mikor a lábad a kuplungpedált épp a padlóba nyomja, a csapágy épp kinyom. Akkor zörög. Ha máskor hallod, szerintem más zörög. :)
Corolla 1.6 Compact AE101

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #4130 Dátum: 2010.08.26 22:29:11 »
"Nem egyszerű leírni, milyen hangja van, de ez nem csikorgó hang, inkább "zakatol", és hidegen is hallatszik, már 50 körül is, aztán nagyobb fordulatnál, és amikor már a szélzaj is erősebb, nem lehet annyira hallani."
Na akkor csapágy se valószinű- mert a Hondánknál az is most volt probléma-az meg egyenletesen bug, fokozódó sebességnél egyre erősebben
/60-alatt semmi hangja nem volt/ 100 felett viszont a motorhang nyomta el, max üresben volt rendessen hallható.

Megnézettem egy szerelővel, mentünk vele egy kört, meg fel is emelte. Azt mondja, hogy jók a kerékcsapágyak, a hátsó gumik (Bridgestone B390) kopása miatt van ez a hang. Ezt a pár hónapot még kibírják, aztán tavasszal már az új gumikkal teszem fel a nyári kerekeket.
Látod ! Megmondtam, hogy semmi baja a kocsidnak.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4131 Dátum: 2010.08.27 07:05:56 »
"Megnézettem egy szerelővel, mentünk vele egy kört, meg fel is emelte. Azt mondja, hogy jók a kerékcsapágyak, a hátsó gumik (Bridgestone B390) kopása miatt van ez a hang. Ezt a pár hónapot még kibírják, aztán tavasszal már az új gumikkal teszem fel a nyári kerekeket."

Gumikkal nekem a következő gondom volt: felraktam tavasszal a nyárikerekeket és elkezdett jobbra húzni. Probáltam nagyobb nyomássa kegyenliteni, de semmi javulás. Elmentem a futóműveshez, megse vizsgálta csak ránézett és azt mondta, hogy megcseréltem a  kereket.
És tényleg igy volt.
Ha mégis zavar kiprobálhatod a kerékcserét, hátha megszünik/vagy mégse a hang.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4132 Dátum: 2010.08.27 07:40:40 »
Gondolom, a gumi kopásából látta. Egyébként a kerekekre rá szokták írni, amikor elteszik, hogy honnan lett levéve. ;)
         

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #4133 Dátum: 2010.08.27 08:09:24 »
A hátsó gumik bizonyos gumi/kocsi/terhelés viszonyok mellett gyakran "fűrészesre" koptatják a bordákat, ez okozza a zajt - legközelebb más típusú gumit kell venni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #4134 Dátum: 2010.08.27 14:15:04 »
Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a kinyomócsapágy pont kinyomott állapotban zörög (sajátfüllel hallottam egy barátom Fiatjában)

Ami kinyomott kuplungnál megszűnt zörögni, az egy régi Subarumban a nyelestengely csapágya volt. Meg a sebváltó üresben (is), mikor nem volt benne váltóolaj. (mert pl komplettó kifolyt egy autópályázás közben)

Na ez az. Tudtam, hogy kétféle rendszer van, az egyik a kinyomócsapágyas, a másik a nyeles tengelyes. A hang tipikus, biztos, hogy a kuplunggal összefüggő a zörgés és nem mással.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4135 Dátum: 2010.08.27 14:49:18 »
Gondolom, a gumi kopásából látta. Egyébként a kerekekre rá szokták írni, amikor elteszik, hogy honnan lett levéve. ;)
Pontossan! végigsimitotta a kezével és valóban érezni hogy merre kopott a gumi.
Ugy látszik a gumik cserélgetése is mindig másként kell csinálni: régen össze vissza, vagy körbe kellet cserélni.Most meg tengelyenként párosával, csak azt nem tudum a pótkerék mikor jön sorra és hová:.-)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4136 Dátum: 2010.08.27 14:53:19 »
A gumik hova cserélése függ a kopás milyenségétől, attól, hogy egyforma-e a négy gumi, a gumi típusától és hogy fix forgásirányos-e vagy sem.
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4137 Dátum: 2010.08.27 14:58:46 »
A gumik hova cserélése függ a kopás milyenségétől, attól, hogy egyforma-e a négy gumi, a gumi típusától és hogy fix forgásirányos-e vagy sem.
Én úgy tudom, hogy függetlenül a mintázattól (tehát hogy forgásirányos), nem ajánlatos a forgásirányt változtatni, mert a szálak az egyik irányban enyhén megnyúlnak. Itt az aszimmetrikus mintázat miatt lehet kötöttség, mert azt csak elölről hátra ill. fordítva cserélheted, a másik oldalra nem kerülhet.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4138 Dátum: 2010.08.27 15:59:16 »
Valószinű hogy a kordszálak egyik irányba megnyulnak, de a probléma már abból adódik hogy minden "borda" eleje és vége máshogy kopik és ha végigsimitod a kezeddel érzed hogy merre állnak jobban ki. És plusz az első kerekek lényegessen jobban kopnak mint a hátsok és a külömbség miatt félrehuz ha csak az egyik oldalon lesz az első meg a hátsó cserélve.

woolf0007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Szerviz
« Válasz #4139 Dátum: 2010.08.27 16:26:29 »
Ugye ezt nem márkaszervíz mondta???  :eek:
Mivel az MMT váltó tulajdonképpen egy sima váltó amit motorok kapcsolgatnak, így ugyanaz vonatkozik rá, mint a Toyota sima váltóira. Azaz 60 ezrenként ellenőrzést/szükség szerint cserét írnak elő. Gyakorlatilag ha jót akarsz az autódnak, akkor 60 ezrenként cserélni kell!

Köszönöm, A DK-i Norautónál voltak tanácstalanok, hivatkoztak vmi Opel típusra ahol nem lehet csak javítás során cserélni az olajat az automata váltóban! Arra van infód milyen olaj kell bele?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 16:37:28 írta kleingy »
Corolla 1.4 D4D MMt