A gyakoribb váltások többlet kopást okoznak, különösen a szinkron gyűrűk esetében, így a városi x km esetén általában szennyezetebb az olaj, mint az autópálya x km esetében. Azonban ez nem minden.
A fogak azonban ugyan úgy összepréselődnek kis folyadékréteggel az autópályán is, a nagyobb sebesség miatt még gyorsabban is, így fárad (nyíródik) az olaj, talán pályázva még jobban is, mint a városban.
Az olajak az állás során is öregszenek, ez is minden olaj tulajdonsága.
Miután a Toyota váltók eléggé kényesek sok esetben, így javaslom, hogy cseréltessed le 60e km-nél mindig az előírt viszkozitású és szintű váltóolajra az olajat. Mellesleg megjegyzem, hogy nem kötelezően előírt valamiért a váltóolaj csere, de javasolt a Toyota részéről is.
Régebben is illett lecserélni az olajat a váltóban legkésőbb 100e km után, különösen azokban a váltókban, amelyek még hagyományos motorolajat igényeltek. Én nem hiszek az örökéletű olajakban, ilyen nincsen, maximum nem hal meg idő előtt a váltó, ha nincsen kicserélve...
Az újabb kocsik nyomatékosabbak és erősebbek, mint a régiek, így a váltómű is nagyobb terhelésnek van kitéve. A váltók viszont nem lettek sokkal strapabíróbbak, sőt sok esetben a vasházat, aluöntvényre cserélték, minimalizálták a súlyt és a költségeket is. Így aztán egy komolyabb váltóolaj és ennek a cseréje biztosan nem fog megártani...