Vazze Misi, ha ezt tudom, kiszállok mellőled mikor 180-al téptünk Passau felé
Akkor 5-30 volt benne.
Amúgy úgy bírom, hogy itt mindenki akkora olajszakértő, hogy Jockey Ewing ipari tanulónak is kevés lenne....
Bezzeg mondjuk egy műszarfalizzó cseréjéhez egyszerre 6 topicban kell segítséget keresni.
Nagyon túl van ez misztifikálva.
De részemről ennyi, téma-béna...
Azért nem kell túlreagálni a dolgokat!
Valóban nem szerencsés annyira a 10W-40, bár egyáltalán nem akkora baj, mint ahogyan ez is túl van misztifikálva. Sokkal jobb a motornak egy 5W-30-as vagy 5W-40-es olaj, de egy 10W-40-estől sem hal be azonnal, sőt a pályázást sem bírja kevésbé. Sőt egy 5W-30-ashoz képest jobban viselkedik a (nagy hőmérsékleten bekövetkező) kenés szempontjából nagy terhelésen, hiszen üzemmelegen vastagabb az olaj. Ez azt jelenti, hogy lehet olyan szituáció, ahol az 5W-30-assal előbb behal a motor, mint a 10W-40-essel.
Azonban miért nem javasolt még sem a 10W-40-es olaj:
- ásványi olaj+szintetikus adalékok-->félszintetikus mivolt
- az ásványi alapolaj hamarabb elfárad, mint egy szintetikus alapolaj, amit az 5W-s olajak többsége már tartalmaz
- a motorolaj tisztább, pontosabban meghatározható tulajdonságú a szintetikus 5W-s esetében
- hidegen a motornak jobb egy szintetikus 5W-s vagy 0W-s olaj, hiszen nem sűrűsödik az annyira be, ezáltal jobban keni a motort
- magasabb API minősítése van a legtöbb 5W-s olajnak, mint a 10W-s társaiknak, ami azt jelenti, hogy a legtöbb tulajdonsága jobb a hígabb 5W-s olajnak, stb...