Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2319256 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3360 Dátum: 2010.05.21 00:12:10 »
Jól van na azért nem kell így felfortyanni :hug: Ha megy a klíma, akkor nem szeretek homokot befuvatni (jó ha tiszta az a pollenszűrő) és az ablakot is föltekerem. De ezen kár vitatkozni, az egész nem ér ennyit. Xaros pollenszűrő, holnap kihajítom a kukába :D Azért valamennyire csak konyítok már ehhez ha autókkal foglalkozok + klímát is szereltem 1X2X. De sebaj nem értek hozzá kész........maradjunk ennyiben.
Értem én, hogy nem szereted a port, csak annyit szerettem volna, hogy a ló túl oldalára sem kellene átesni...

Nem mondam, hogy nem értesz a klímához, csupán azzal az állításoddal nem értettem egyet, hogy a klímás kocsiba sokkal jobb az aktív szenes szűrő, mert oda az való.
Ha valóban fenntartod ezt az álláspontot, akkor kérlek, mondd el az érveidet is mellette!
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.21 00:16:27 írta barna.czukor »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3361 Dátum: 2010.05.21 00:14:23 »
Engem ilyenkor (kevesebbért is) már régen ki szoktak moderálni.... :D Hogy is van ez...  :hmmmm:
Ennyiért nem szoktak, ne mondjad!  :D

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3362 Dátum: 2010.05.21 00:22:11 »
C52-es váltó:


tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3363 Dátum: 2010.05.21 00:23:37 »
C52


tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3364 Dátum: 2010.05.21 00:25:16 »

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3365 Dátum: 2010.05.21 00:30:58 »

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3366 Dátum: 2010.05.21 00:31:55 »

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3367 Dátum: 2010.05.21 09:19:34 »

Ennyiért nem szoktak, ne mondjad!  :D
De-de!  :yes:  :lol:

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3368 Dátum: 2010.05.21 09:57:46 »

Értem én, hogy nem szereted a port, csak annyit szerettem volna, hogy a ló túl oldalára sem kellene átesni...

Nem mondam, hogy nem értesz a klímához, csupán azzal az állításoddal nem értettem egyet, hogy a klímás kocsiba sokkal jobb az aktív szenes szűrő, mert oda az való.
Ha valóban fenntartod ezt az álláspontot, akkor kérlek, mondd el az érveidet is mellette!

Nem szeretek én sem átesni a ló túloldalára, igazából én ezeket a szűrős dolgokat úgy fogom fel hogy igazából sok pénzbe nem kerül sem a levegő sem a pollen szűrő így szerintem érdemes kicserélni évente vagy motorolaj cserénél. A gyári pollenszűrő nekem  elsőre 7000 lett volna, de asszem azóta már ennek is lejjebb ment az ára. Most mindkettőből Japanpartsot vettem, kb. 5 ezerből megúsztam. Van olyan kollégám aki már túlzásba viszi ezt és évente 3X4X cserél pollenszűrőt, na ez már butaság :yes: dehát valaki ennyire igényes és igazad van, ő aztán nem gondol bele hogy az ablakot legtöbbször lehúzzuk azért és ott nincs szűrő. Asszem ezt majd el is mondom neki, lesz hülyén nézés.
 Az aktív szenes pollenszűrő és a klíma esete, én nem mondtam hogy KELL, vagy hogy van összefüggés csak érdemesebb ha valaki ad erre és áldoz egy kis + pénzt. Az aktív szenes pollenszűrő nem csak a pollen nagyságú szennyeződéseket szűri ki hanem megköti a szagok gázok jelentős részét is, talán még az egészségre ártalmas baktériumok, gombák (elhanyagolt, tisztítatlan klímarendszer) egy részét is bár ebben nem vagyok biztos. Ha használom a klímát, akkor azt felhúzott ablaknál teszem, ilyenkor pedig nem árt ha minél tisztább a levegő. Valakinek ez fontos, valakinek nem. Amúgy én sem kerítek nagy feneket ennek az egésznek, én csak az aranyközépúton járok. Nem vagyok az a pali aki mindenféle ápoló védő trutyit ken meg tölt a kocsijába csak mert jó reklámszöveget raknak a termék mellé.....A levegőszűrő csere is szerintem jár annak a kocsinak olajcserekor vagy évente akár el van koszolódva akár nem. Rosszat nem teszek vele az biztos :yes: Nekem az a fontos hogy az autó megkapja a karbantartást a biztonságos üzemeltetéshez és kényelmes legyen benne utazni a többi az csak részletkérdés.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3369 Dátum: 2010.05.21 11:41:54 »
Ezzel egyet értek én is teljesen, más így a leányzó fekvése.  :D

Én a szűrőket akkor szoktam cserélni, mikor úgy itélem meg, hogy kellően piszkosak ahhoz, hogy cserélni kelljen őket. Nálunk egy légszűrő elmegy simán 20-30e km-t anélkül, hogy komolyabb szennyeződés látszana rajta, ezért sem cserélem ki fölöslegesen minden olajcserénél.

Én úgy vagyok a dologgal, hogy a klímát minden tavasszal kipucolom, mert bebüdösösdik, meg teszek a kocsiba minden tavasszal új pollenszűrőt is. A jó pollenszűrő biztos, hogy nem árt sosem, de az ember a kisebb mennyiségű port teljesen jól tolerálja, míg a motor kevésbé. Ezért mondom én azt, hogy a motor légszűrője legyen jó fajta, szűrjön rendesen, míg az ember pollenszűrője lehet olcsóbb is, hiszen mi nem halunk meg egy kis portól, mint ahogyan már a motor szétkopik...

Én sokallom az alap 4.500 Ft-os pollenszűrő árát, megmondom őszintén, mert a minőségi Wix légszűrőm sem több, mint 3.000 Ft. Akkor egy ócska pollenszűrőn mi kerül 4.500 Ft-ba, amit igazság szerint havonta is cserélhetnék?! Az E12-esé 2.000 Ft körül van, igaz egyszerűbb is. Nah, azzal már én sem szívóznék, de a 4-5-6e Ft-os szűrővel?!  :censored:

Annyi nálam a plusz, hogy míg az E12-es szűrője telemegy bogarakkal, levelekkel, porral, addig az én kocsimban van egy szita, ami eleve nem engedi be a nagyobb méretű szennyeződéseket. Így nálam szerencsére sosem olyan borzasztó mocskos a pollenszűrő, mint az E12 esetében. Ezért a port elég kifújni, kirázni vagy kimosni szerintem 6 havonta, azt minden második évben ráérek kicserélni. Nálam olyan a rendszer, hogy sosem veszek egyébként semmit észre az új szűrőből, ugyanúgy tiszta levegő jön be, mint előtte. Az E12-es rendszere más, ott érezni, ha tele a szűrő, mert büdös is, meg nem is jön be annyi levegő és por szaga is van...

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3370 Dátum: 2010.05.21 11:57:11 »
Ezzel egyet értek én is teljesen, más így a leányzó fekvése.  :D

Én a szűrőket akkor szoktam cserélni, mikor úgy itélem meg, hogy kellően piszkosak ahhoz, hogy cserélni kelljen őket. Nálunk egy légszűrő elmegy simán 20-30e km-t anélkül, hogy komolyabb szennyeződés látszana rajta, ezért sem cserélem ki fölöslegesen minden olajcserénél.

Én úgy vagyok a dologgal, hogy a klímát minden tavasszal kipucolom, mert bebüdösösdik, meg teszek a kocsiba minden tavasszal új pollenszűrőt is. A jó pollenszűrő biztos, hogy nem árt sosem, de az ember a kisebb mennyiségű port teljesen jól tolerálja, míg a motor kevésbé. Ezért mondom én azt, hogy a motor légszűrője legyen jó fajta, szűrjön rendesen, míg az ember pollenszűrője lehet olcsóbb is, hiszen mi nem halunk meg egy kis portól, mint ahogyan már a motor szétkopik...

Én sokallom az alap 4.500 Ft-os pollenszűrő árát, megmondom őszintén, mert a minőségi Wix légszűrőm sem több, mint 3.000 Ft. Akkor egy ócska pollenszűrőn mi kerül 4.500 Ft-ba, amit igazság szerint havonta is cserélhetnék?! Az E12-esé 2.000 Ft körül van, igaz egyszerűbb is. Nah, azzal már én sem szívóznék, de a 4-5-6e Ft-os szűrővel?!  :censored:

Annyi nálam a plusz, hogy míg az E12-es szűrője telemegy bogarakkal, levelekkel, porral, addig az én kocsimban van egy szita, ami eleve nem engedi be a nagyobb méretű szennyeződéseket. Így nálam szerencsére sosem olyan borzasztó mocskos a pollenszűrő, mint az E12 esetében. Ezért a port elég kifújni, kirázni vagy kimosni szerintem 6 havonta, azt minden második évben ráérek kicserélni. Nálam olyan a rendszer, hogy sosem veszek egyébként semmit észre az új szűrőből, ugyanúgy tiszta levegő jön be, mint előtte. Az E12-es rendszere más, ott érezni, ha tele a szűrő, mert büdös is, meg nem is jön be annyi levegő és por szaga is van...

Klímát hogy szoktad tisztítani? És vajon milyen időközönként kell gázzal feltölteni?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #3371 Dátum: 2010.05.21 12:04:19 »

Klímát hogy szoktad tisztítani? És vajon milyen időközönként kell gázzal feltölteni?


Én minden tavasszal befujok neki egy doboz sprayt, a gázzal meg egy darabig nemhiszem hogy lesz gondod ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3372 Dátum: 2010.05.21 12:06:17 »
Klímát hogy szoktad tisztítani? És vajon milyen időközönként kell gázzal feltölteni?
Van rá több féle módszer, de én a habot szoktam alkalmazni. Kiszerelem a légszűrőt és a motort, így hozzáférek (be tudom a hab csövét dugni) a hőcserélőhöz és a többi ilyen cucchoz, majd rányomok fél flakon habot. Ez segíteni szokott. Az idén kipróbáltam, hogy visszahúztam az anyósülés lábteréből a kondenzvíz kivezető csövét és abba dugtam fel a hab csövét: nah, ez valahogyan nem lett annyira jó, eléggé hamar visszajöttek a szagok, úgyhogy maradok a klasszikus habozós módszeremnél...

A habozással egyidőben mindig szoktam pollenszűrőt is cserélni, hiszen így jön ki a hatása a dolgoknak igazán...

A gáztöltést van aki évente javasolja, van aki 2 évente. Én azt mondom, hogy ha érezni már, hogy nem fúj annyira hideget a klíma, mint régen, akkor valszeg elszökött a HFC, ekkor érdemes elvinni egy klímáshoz. Nálunk 3-4 évente kell kb egy kisebb mennyiséget rátöltetni, addig nem ereszti el a gázt.

Érdemes szárítószűrőt is cserélni (már amelyikben van) a klíma gáz töltésekor, mert az kiszűri a nedvességet és a szennyeződéseket a rendszerből, ezáltal a rendszer hosszabb élettartamú lesz.

Olyan klímáshoz kell vinni a kocsit, aki nem csak a nyomását méri meg a gáznak, ugyanis ez nem sokban tér el 1/3 szintű töltöttség esetén sem, hanem olyanhoz, aki leengedi a teljes mennyiséget, megméri, hogy az hány gramm, kipótolja, majd visszatölti a teljes mennyiséget.  :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.21 12:08:33 írta barna.czukor »

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3373 Dátum: 2010.05.21 12:19:09 »


[/quote]

Én minden tavasszal befujok neki egy doboz sprayt, a gázzal meg egy darabig nemhiszem hogy lesz gondod ;)
[/quote]

Milyen sprayt?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #3374 Dátum: 2010.05.21 12:24:06 »



Én minden tavasszal befujok neki egy doboz sprayt, a gázzal meg egy darabig nemhiszem hogy lesz gondod ;)
[/quote]

Milyen sprayt?
[/quote]

klimatisztitó spray-t ( gyári toyotás) ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)