Ezzel egyet értek én is teljesen, más így a leányzó fekvése.
Én a szűrőket akkor szoktam cserélni, mikor úgy itélem meg, hogy kellően piszkosak ahhoz, hogy cserélni kelljen őket. Nálunk egy légszűrő elmegy simán 20-30e km-t anélkül, hogy komolyabb szennyeződés látszana rajta, ezért sem cserélem ki fölöslegesen minden olajcserénél.
Én úgy vagyok a dologgal, hogy a klímát minden tavasszal kipucolom, mert bebüdösösdik, meg teszek a kocsiba minden tavasszal új pollenszűrőt is. A jó pollenszűrő biztos, hogy nem árt sosem, de az ember a kisebb mennyiségű port teljesen jól tolerálja, míg a motor kevésbé. Ezért mondom én azt, hogy a motor légszűrője legyen jó fajta, szűrjön rendesen, míg az ember pollenszűrője lehet olcsóbb is, hiszen mi nem halunk meg egy kis portól, mint ahogyan már a motor szétkopik...
Én sokallom az alap 4.500 Ft-os pollenszűrő árát, megmondom őszintén, mert a minőségi Wix légszűrőm sem több, mint 3.000 Ft. Akkor egy ócska pollenszűrőn mi kerül 4.500 Ft-ba, amit igazság szerint havonta is cserélhetnék?! Az E12-esé 2.000 Ft körül van, igaz egyszerűbb is. Nah, azzal már én sem szívóznék, de a 4-5-6e Ft-os szűrővel?!
Annyi nálam a plusz, hogy míg az E12-es szűrője telemegy bogarakkal, levelekkel, porral, addig az én kocsimban van egy szita, ami eleve nem engedi be a nagyobb méretű szennyeződéseket. Így nálam szerencsére sosem olyan borzasztó mocskos a pollenszűrő, mint az E12 esetében. Ezért a port elég kifújni, kirázni vagy kimosni szerintem 6 havonta, azt minden második évben ráérek kicserélni. Nálam olyan a rendszer, hogy sosem veszek egyébként semmit észre az új szűrőből, ugyanúgy tiszta levegő jön be, mint előtte. Az E12-es rendszere más, ott érezni, ha tele a szűrő, mert büdös is, meg nem is jön be annyi levegő és por szaga is van...