Az Eneos 5W-30 más az USA-ban és más Európában.
USA-ban:
Quality grade: API SM
SAE viscosity grade: 5W-30
Appearance: Orange
Density (15°C), g/cm3: 0.857
Flash point (COC), °C: 232
Kinematic viscosity:
(40°C), mm2/s: 58.1
(100°C), mm2/s 10.4
Viscosity index:169
Pour point, °C: -45.0
TAN, mgKOH/g: 2.5
TBN (HCl), mgKOH/g: 6.4
Color (ASTM): L2.5
Európában:
SAE viscosity grade: 5W-30
Density (20°C), g/cm3: 0.849
Flash point (COC), °C: 225
Kinematic viscosity:
(40°C), mm2/s: 71.8
(100°C), mm2/s: 12.0
Viscosity index: 164
Pour point, °C: –42.0
Note: The typical properties may be changed without notice. (August 2009)
Az adatokból látható, hogy az Európai ACEA A3-as, míg az USA-beli az nem rendelkezik ACEA minősítéssel. Az adatokból azonban látható, hogy az USA 5W-30 inkább A1-es.
Nálunk csak az EU cucc kapható, a 0W-20-as az egyedüli híg olaj, mondjuk annak sincs ACEA minősítése, de itt nem kérdés a dolog.
Minőségre a számok alapján elég jónak mondható, gyakorlatilag az 5W-30-as és a 0W-20-as is tudja a legmagasabb fokozatokat: API SM, ILSAC GF-4
Tapasztalatom csak a 0W-20-as-ról van csak még, eddig megfelelőnek találom, jól fogyaszt a gép vele (ESP-nél kicsit jobban még 100 alatt) és szépen is jár, jól megy vele...
Az ára olcsóbb, mint a Mobil1-nek, ez eléggé nagy előnye.
A váltóolaját jelenleg az E12-esünkben használjuk 3-4.000 km óta. Könnyebben kapcsolható és nem jár reszelősen, mint anno amilyen volt a TAF-X-szel... A váltóolaja nem szintetikus, de szerintem jó, API GL-4 és GL-5 szinteket tudja.