Üdvözlök mindenkit!
A véleményetek érdekelne a következõ esetrõl:
Adott egy 2003-as, 70000 km-t futott Corolla, elsõ tulajdonos, rendszeres márkaszervízelés. Akkumulátor csere után 2 nappal minden elõzmény nélkül megáll, a kiérkezett szerelõ ellenõrzi amit tud (olaj, stb.) de nem tudja a hibát megállapítani, így trailerrel a márkaszervízbe kerül a kocsi. Ott megállapítják, hogy " vezérmûlánc meglazulhatott, átugorhatott, ezért a szelepek összeértek a dugattyúval, minek hatására a lánc elszakadt. Szelepek/kipufogó sérült, vezérmûlánc kerekekek, vezetõk cseréje javasolt. Véleményünk szerint olajnyomás probléma miatt keletkezett a hiba."
És mellékelnek egy horribilis összegû szervíz-ajánlatot.
Tulajdonos kétségbeesik, hisz õ megbízható márkát vett, amivel ilyen ( jelen adottságok mellett) elvileg nem fordulhat elõ. Ennyi pénze sincs hirtelen, az autóra viszont mielõbb szüksége lenne munkavégzés céljából. ( Csereautót nem adnak, bérelni lehet, napi 6-8000-ért...)
Márkaszervízben együttérzõen javasolják, hogy kérjen 'méltényossági szervízt' a Toyota Hungarytól. Megteszi, két hétig semmi válasz. Aztán jön egy nagy NEM, az indok:az autó már nem garanciális, és ilyen "meghibásodások elõfordulhatnak". De nagyon sajnálják.
Ezután tulajdonos eggyel felsõbb szinten próbálkozik, újabb egy hetes szünet után a válasz: ' Kollegám döntését nem áll módomben felülvizsgálni.'
Szerintetek? Érdemes még próbálkoznom? Valami ötlet?
Naiva
(Nicknevemet külön erre a fórumra választottam, ebbõl a témához való hozzáállásom és nemem is kiderül. Gondoljátok, hogy ezért néznek madárnak?)