Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2290356 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Szerviz
« Válasz #6060 Dátum: 2011.12.03 13:50:11 »
Sziasztok !
Egy olyan kérdésem lenne hogy indításkor ha be van kapcsolva a rádiótok és már szól a rádióadás vagy cd  a slusszkulcs elfordításakor nektek is lekapcsolja majd vissza ? 
Igen. Az indítás nagy energiaigényű, ezért van ez a szokás, és ha lefullad a kocsi, ezért érdemes ilyenkor az összes többi, magától nem lekapcsolódó (pl. tompított) fogyasztót leállítani.
music     

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6061 Dátum: 2011.12.03 18:27:09 »
Nem hiszem én azt, hogy azon múlna. Az önindító sokkal nagyobb áramot vesz fel mit egy rádió. Nem sok értelmét látom kikapcsolni e miatt. Ha a rádió miatt nem indul az autó, ott már nagy a gond. Ha lehet én úgy fogom köttetni direkt, hogy ne kapcsolja le. Engem eléggé idegesít a lekapcsolás. A fényszórókat nem kapcsolja le a TS-em indításkor, pedig azok többet vesznek fel. Egy rádión nem múlik semmi.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #6062 Dátum: 2011.12.03 19:16:12 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Szerviz
« Válasz #6063 Dátum: 2011.12.03 20:54:34 »
Nem hiszem én azt, hogy azon múlna. Az önindító sokkal nagyobb áramot vesz fel mit egy rádió. Nem sok értelmét látom kikapcsolni e miatt.
Az lehet, de a kérdés az volt, hogy ez normális-e, és a válasz az, hogy igen. ;)
music     

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6064 Dátum: 2011.12.03 21:56:12 »
 :yes:  :surrender: :hug:

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #6065 Dátum: 2011.12.04 09:15:45 »
Nem hiszem én azt, hogy azon múlna. Az önindító sokkal nagyobb áramot vesz fel mit egy rádió. Nem sok értelmét látom kikapcsolni e miatt. Ha a rádió miatt nem indul az autó, ott már nagy a gond. Ha lehet én úgy fogom köttetni direkt, hogy ne kapcsolja le. Engem eléggé idegesít a lekapcsolás. A fényszórókat nem kapcsolja le a TS-em indításkor, pedig azok többet vesznek fel. Egy rádión nem múlik semmi.
Igaz hogy az önindító sokkal több áramot vesz fel de a tompított fényszóró sokkal több áramot fogyaszt mint a rádió. De szerintem az a kis áram is igen fontos lehet ha a kocsidban haldoklik az áram.

Hülye példa de azért leírom mert szerintem ezzel tudom a legjobban szemléltetni.:Átakarsz kelni egy szakadékon és nincs más eszközöd csak egy pallód.
A szakadék szélessége 5 méter a pallóé meg 4 méter 95 centi csak 5 centi kéne az nem sok de még se elég.   :D
Szerintem elég jó példa  [rohog]

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6066 Dátum: 2011.12.04 09:34:10 »
Értem én...  ::)

Jó akkuval nincs ilyen kérdés.  :cool2:

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6067 Dátum: 2011.12.04 11:59:11 »
No és ha azért kapcsolják le a fogyasztókat, hogy az indításkor keletkezett feszültség ingadozástól óvják meg őket?  ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Szerviz
« Válasz #6068 Dátum: 2011.12.04 13:11:23 »
A kettő nem zárja ki egymást. ;)
music     

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6069 Dátum: 2011.12.04 13:30:06 »
No és ha azért kapcsolják le a fogyasztókat, hogy az indításkor keletkezett feszültség ingadozástól óvják meg őket?  ;)
Szerintem itt a pont!  :otlet:
Ennek még értelme is van.  :D

gidoati

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Szerviz
« Válasz #6070 Dátum: 2011.12.13 08:10:02 »
Sziasztok

Csak, hogy kicsit rövidre zárjam a témát :)
Azért kapcsolják le a fogyasztókat, hogy az indításhoz a lehető legtöbb villany rendelkezésre álljon.

Erre van egy relé is a többi között, ha jól rémlik a legtöbb autóban X-el jelölik, a feladata pedig annyi, hogy az indítózás pillanatában bizonyos köröket megszakít (lámpa, rádió, venti stb) főleg azokat amik nagy fogyasztók és a így nagyobb indítóáramot tud az önindítóra küldeni = könnyebb indítás. (a 83-as Golfomban is van ilyen, nem egy mai találmány).
Gondolom ezzel akarták elkerülni az egyszeri autós siránkozását, mikor minden fogyasztót felkapcsolt és hát nehezen indul az autó... Vajon miért???  :lol:

Attila

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #6071 Dátum: 2011.12.13 09:54:05 »
Gondolom ezzel akarták elkerülni az egyszeri autós siránkozását, mikor minden fogyasztót felkapcsolt és hát nehezen indul az autó... Vajon miért???  :lol:
Kapcsolódik.
Kipróbáltam, amit a cikk ír, de nekem nehézkesebbnek tűnt az indítózás. Persze lehet, hogy ettől még az akksi élettartamát valóban megnöveli.  :)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6072 Dátum: 2011.12.13 10:31:59 »
Kapcsolódik.
Kipróbáltam, amit a cikk ír, de nekem nehézkesebbnek tűnt az indítózás. Persze lehet, hogy ettől még az akksi élettartamát valóban megnöveli.  :)
Azért logikus ,hogy az öninditóval nagyon megterheled az akut. Egy kis elöterhelés pedig "elöpezsegteti" az akut a
nagyobb terhelés elött- ez is elég érthető.

czaparics

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Szerviz
« Válasz #6073 Dátum: 2011.12.13 11:45:57 »
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban. Egy 1,6-os 2004-es Corolla HB-m van, 225e km-es futásteljesítménnyel. A múlt héten a motortér felől eddig nem hallott, enyhén hangosabb jellegű, súrlódásszerű hangot véltem felfedezni. A jelenség ahhoz hasonlít, mintha a fűtést kicsit erősebb fokozaton (kb. 3-as erősségűn) működtetném. A hanghatás terhelésnövelésre enyhén felerősödik, de nem vészesen. Egy kedves ismerősömmel a hétvégén kicsit belemásztunk a motortérbe, lévén a garanciális időszak lejárta óta hozzá hordom a kocsit az időszakos átvizsgálásokra, így tökéletesen tisztában van az autó előéletével. Mivel a hosszbordásszíj cseréje 2 éven belül történt, azt kizártuk, mint hibaforrást. Ez be is igazolódott, miután levettük. Mivel a feszítőgörgő cseréje már egyébként is jócskán elhúzódott, ezt most ki is pipáltuk, de nem oldotta meg a problémát, holott volt némi hangja terhelés alatt, és anélkül is... A vízpumpára gyanakodtunk, de semmi sem szivárog körülötte, a kiegyenlítőtartállyal is minden rendben van, így ez a pont is kiesett. Mivel a hanghatás a hosszbordásszíj levételét követően is enyhén hallható volt, így esetleg a láncra tippelnénk, de ez csak egy tipp.
Feltételezem, vannak itt a fórumon sokat látott tulajok, akiknek van ötlete, mi lehet a hiba forrása, esetleg már találkoztak ilyen esettel, így okosabb lehetnék, merre hány méter a helyzet  :wacko:

Segítségeteket előre is köszönöm!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #6074 Dátum: 2011.12.13 20:15:16 »
Nyelestengely-csapágy? Nekem is volt, és pontosan terhelésnövekedésre hangosodott. Nézd meg kinyomott kuplungnál is van-e a hang. Ha akkor elmúlik akkor lehet a nyelestengely-csapágy.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...