Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2290032 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #6000 Dátum: 2011.11.26 18:29:34 »
Tudom én, hogy ezzel valóban a kategóriahatárokat feszegeti, van rá egyértelmű válasz, de mégis nem hiszem, hogy mindenkinek 5 méteres monstrumokat kellene vennie, ha egy kicsi pluszra vágyik.
....
A fogyasztásra visszatérve haverom nem azt mondja, hogy egy másik 1,6-os kevesebbet enne, hanem inkább azt, hogy nem látja az előrelépést a fogyasztás terén az elmúlt 8 évben, jelzem igazából én sem.
Tudom,tudom erre megint majd jönnek sokan, hogy csalás a szöveg, mert nő a kaszni, nő a tömeg, de ettől még a fogyasztás nem jobb, mint mondjuk 8 évvel ezelőtt (csupán a katalógusérték, ami közel sem áll az igazsághoz,  jelenleg egyre távolabb esik tőle), sőt ha jól tudom, cáfoljon meg aki akar, E11 is kevesebbet eszik, mint utódja....E12.

Ha hátul 3 felnőttet akarsz beültetni, akkor a kompakt egyterűk között keresgélj. Nem szélesebbek, csak a 3 egyforma ülés miatt jobban használhatók.

Nem köbcent alapján kellene összehasonlítani a régebbi motorok fogyasztását a maiakkal, hiszen nagyon más már a teljesítmény. Ma már eladhatatlan lenne a 8 évvel ezelőtti felszereltséggel, biztonsági szinttel az autó, így a súlynövekedés elengedhetetlen és vele együtt a teljesítmény növelése. Onnan nézve lehet, hogy nevetséges egy 1,3-as motor a Corollaban vagy az 1,6-os az Avensisben, pedig nem az. Nálam konkrétan 10,7-et 100-ig és az aláírásomban szereplő fogyasztást tudja az alap motor.
Azt nem tehetik meg az autógyártók, hogy csak a fogyasztás csökkentésére gyúrják az újabb modelleket.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #6001 Dátum: 2011.11.26 19:46:59 »
Jut eszembe képzeljétek, ugye testvéremék kocsija már 8 éves, így úgy gondolták, esetleg lecserélnék valami hasonlóra, de fő szempont, hogy hátul normálisan elférjen 3 fő.
Mazda 3-ban el se fér hátul normálisan 3 fő, az új Toyota meg ugyanakkora mint az övéké, vagyis az enyém is, szal úgy döntöttek tök fölösleges lecserélni, mikor nem fog kevesebbet enni+nem lesz több a hely, max pár műanyag miatt jobban néz ki, szóval kocsi marad, pénz parkol a bankban tovább, esetleg vesznek egy lakást, majd kiadják albérletbe.....
Ellenben a 8éves kocsi helyett lenne egy 1-2-3éves kocsija, ami nem mindegy, mert a 8éves jövőre, vagyis rövidesen 9éves lesz, ami már majdnem 10éves.
Más dolog, hogy xar ráébredni (ezen én is végigmentem), hogy a 7-8-9éves corollák piaci értéke egy újabb generációs 1-2-3éves alsóközepeshez mérten szinte nulla, eladod 1,2milláért, és rákell fizetned 2-2.5milliót. Hát igen, ilyenkor az ember azt mondja, hogy nem is olyan rossz az E12-es még  :D ismerős... megmagyaráz az
ember magának mindent. Ettől függetlenül nagyon jó kis újabb autókat lehet venni, csak legyen aki megfizesse. Ha meg az szempont, hogy hátul 3 ember kényelmesen elférjen, akkor az nem az alsóközepes kategóriába kell keresgélni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6002 Dátum: 2011.11.26 20:27:47 »
Ellenben a 8éves kocsi helyett lenne egy 1-2-3éves kocsija, ami nem mindegy, mert a 8éves jövőre, vagyis rövidesen 9éves lesz, ami már majdnem 10éves.
Más dolog, hogy xar ráébredni (ezen én is végigmentem), hogy a 7-8-9éves corollák piaci értéke egy újabb generációs 1-2-3éves alsóközepeshez mérten szinte nulla, eladod 1,2milláért, és rákell fizetned 2-2.5milliót. Hát igen, ilyenkor az ember azt mondja, hogy nem is olyan rossz az E12-es még  :D ismerős... megmagyaráz az
ember magának mindent. Ettől függetlenül nagyon jó kis újabb autókat lehet venni, csak legyen aki megfizesse. Ha meg az szempont, hogy hátul 3 ember kényelmesen elférjen, akkor az nem az alsóközepes kategóriába kell keresgélni.
Nem egészen: minnél tovább tartod meg az autodat annál kevesebbet vesztesz , mondjuk 10 év után (csak egyszerre tudatosodik benned a vesztesség)
Ha viszont  3 évenként lecseréled az ujakat sokkal többet veszitesz.

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6003 Dátum: 2011.11.26 20:37:08 »
Ha viszont  3 évenként lecseréled az ujakat sokkal többet veszitesz.

Bár ezt már 1000-szer átbeszéltük, de nem az a lényeg, hogy mennyit buksz, hanem, hogy mit engedhetsz meg magadnak.  :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6004 Dátum: 2011.11.26 20:43:19 »
Bár ezt már 1000-szer átbeszéltük, de nem az a lényeg, hogy mennyit buksz, hanem, hogy mit engedhetsz meg magadnak.  :hug:
Így van és közben némi felárért mindig új autóba ülhetsz 3-4 évig, ami garanciális. Ha valaki egyszer megteheti, hogy újonnan vesz autót, akkor azt mindig érdemes is 3-4 évente újra cserélni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6005 Dátum: 2011.11.26 21:10:42 »
Nekem nem új az autóm és lehet kell hozzá 2 cilinder betét. Most nem fordul el a kulcs a zárban, eddig bele sem ment. Jégoldóval fújkáltam, meg a szervízben valamivel... De lehet cserélni kell majd. Érdekes, hogy a hátsó ajtó zár is ilyen, ott bele se megy a kulcs. Meg lehet úgy oldani, hogy a mostani kulcs jó legyen hozzá ha cserélni kellene?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #6006 Dátum: 2011.11.26 21:12:24 »
Nem egészen: minnél tovább tartod meg az autodat annál kevesebbet vesztesz , mondjuk 10 év után (csak egyszerre tudatosodik benned a vesztesség)
Ha viszont  3 évenként lecseréled az ujakat sokkal többet veszitesz.
Az évek múlásával az értékvesztés egyre csökken, a ráköltési költségek egyre nőnek, az üzembiztonság is egyre csökken.
Az már csak hab a tortán, hogy az erkölcsi értéke (újszerűsége) is csökken, a műszaki megoldásai is elavulnak, és a biztonsági nívója is csökken.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #6007 Dátum: 2011.11.26 21:14:21 »
Bár ezt már 1000-szer átbeszéltük, de nem az a lényeg, hogy mennyit buksz, hanem, hogy mit engedhetsz meg magadnak:hug:
Vagy, hogy az értékszemléleted milyen, hogyan csoportosítod a pénzed, és ebből mennyit szánsz autóra.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #6008 Dátum: 2011.11.26 21:17:01 »
Nekem nem új az autóm és lehet kell hozzá 2 cilinder betét. Most nem fordul el a kulcs a zárban, eddig bele sem ment. Jégoldóval fújkáltam, meg a szervízben valamivel... De lehet cserélni kell majd. Érdekes, hogy a hátsó ajtó zár is ilyen, ott bele se megy a kulcs. Meg lehet úgy oldani, hogy a mostani kulcs jó legyen hozzá ha cserélni kellene?
Én kb 2X nyitottam ki kulccsal az autómat, mindkétszer lemerült az elem a kulcsban. TS-edben nem működik a kp zár? Távirányítós kp zár nélkül sorra behalnak a zárak, mert nem mindig bírják a kulcsozást... :no:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6009 Dátum: 2011.11.26 21:32:26 »
Működik a gombbal, csak ha lemerülne az aksi vagy ilyesmi vészhelyzet lenne, akkor meg lennék lőve.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6010 Dátum: 2011.11.26 21:37:29 »
Bár autoban mág nem kellett, de zárakat csavarlazitóval szoktam befujni, csodákat művel. :yes:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6011 Dátum: 2011.11.26 22:59:37 »
Szerintem ki lesz szedve és be lesz áztatva vagy jól meg lesz itatva csavar lazítóval.  :yes:

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #6012 Dátum: 2011.11.27 07:50:05 »
hahó,

94-es 1-6os corollába a szervóban mennyi olajnak kellene lennie? letekertem a tetejét, látom, hogy van benne, de nem tudom, hogy nem-e alacsony a szint. van benne egy pöcök, (mármint a kupakon) és annak a legalján van....

köszi
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re:Szerviz
« Válasz #6013 Dátum: 2011.11.27 07:53:14 »
Szerintem ki lesz szedve és be lesz áztatva vagy jól meg lesz itatva csavar lazítóval.  :yes:
Szia!
Én a zárberagadáson már túl vagyok. Sajnos a beáztatás nem segített. A vége az lett, hogy darabokra szedtem szét a zárbetétet. A lamellákat egyenként polirpapírral
meghúztam, a fészküket ráz drótkefével tisztogattam. Természetesen szétszedéskor figyelni kell, hogy a lamellák helyes sorendbe kerűljenek majd
vissza. Nagyon fontos, hogy a lemellákat mozgató igen apró nyomórugók el ne
szálljanak, vesszenek.
Tanúlság: havonta legalább egyszer a kulcsot megjáratom a zárbetétekben.
Ha nincs kedved vagy türelmed bíbelődni ezzel, van ismerős szerelőm aki vállal
ilyen munkát is. (Pesten üzemel)
Üdv.
czoki
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #6014 Dátum: 2011.11.27 20:21:00 »
Köszi a tanácsot! Legalább meg lehet oldani valahogy! Ez megnyugtató! Szóval ha majd a szervízben újat akarnak vetetni velem, akkor majd ezt elmondom nekik.  :ph34r:
Amúgy a vezető oldalit addig mozgattam és fújkáltam zárolajozóval, hogy végül sikerült betolni a kulcsot :clap: Aztán újabb 20 perc és egy csomó fújkálás után már el is fordult. Most már nagyon szépen jár a kulcs és fordul.  :sorcerer:
De a csomagtartó zárjába nem megy bele a kulcs. Az első bütyök nem mozdul, de ha benyúlok fogászati célszerszámmal akkor, a többi megy szépen le-fel, tudom mozgatni.